قبضینو

برای اعتراض به جریمه‌ رانندگی چه کاری انجام دهیم؟ بهترین روش اعتراض

اعتراض به جریمه دو برگی، جریمه الصاقی، جریمه تسلیمی و نحوه اعتراض به خلافی

دوربین‌های هوشمند زیادی در سطح شهر هستند که راننده متخلف را شناسایی می‌کنند و درصد خطای این ابزارها بسیار کم است. از طرفی افسران راهنمایی و رانندگی هم در جاده‌ها و شهرها مستقر هستند تا خودروهای خاطی را جریمه کنند. با این وجود بسیاری از رانندگان از این وضعیت شاکی هستند که چرا، وقتی در…

دوربین‌های هوشمند زیادی در سطح شهر هستند که راننده متخلف را شناسایی می‌کنند و درصد خطای این ابزارها بسیار کم است. از طرفی افسران راهنمایی و رانندگی هم در جاده‌ها و شهرها مستقر هستند تا خودروهای خاطی را جریمه کنند. با این وجود بسیاری از رانندگان از این وضعیت شاکی هستند که چرا، وقتی در محل تخلف حضور ندارند، جریمه می‌شوند. از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی امکان ثبت اعتراض به جریمه‌ رانندگی را در اختیار تمام رانندگانی که اطمینان دارند این اشتباه از سوی پلیس رخ داده، قرار داده است.

در‌صورتی‌که نسبت به قبض‌های صادره اعتراض دارید باید با روش‌های استعلام خلافی و اعتراض به جریمه‌ رانندگی آشنا شوید. در ابن مطلب از وبلاگ قبضینو  قصد داریم در خصوص مدارک لازم برای ثبت اعتراض، نحوه ثبت اعتراض به جریمه رانندگی تسلیمی، الصاقی، کرونا، دوبرگی و دوربین و آدرس مراکز رسیدگی به اعتراض جرائم رانندگی صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

برای ثبت اعتراض جریمه رانندگی به چه مدارکی نیاز داریم؟

پیش از مراجعه به مرکز اجرائیات پلیس راهور یا پلیس + ۱۰ نیاز است مدارک لازم برای تشکیل پرونده را آماده کنید تا فرایند ثبت اعتراض با سرعت انجام شود و معطلی برای شما به بار نیاورد. اگر مرحله ابتدایی اعتراض شما نتیجه‌ای نداده و حالا این بار می‌خواهید از طریق مرکز اجرائیات راهور شکایت خودتان را ثبت کنید؛ نیاز است مدارک زیر را آماده کنید.

  • اصل کارت شناسایی
  • اصل سند مالکیت خودرو 
  • کارت شناسایی مالک وسیله نقلیه یا نماینده قانونی او
  • فرم برای ثبت درخواست تجدید نظر 

اما اگر اولین بار هست که نسبت به تخلفات رانندگی خود معترض هستید، باید برای ثبت درخواست اعتراض خود همراه با مدارک زیر به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید.

  • اصل کارت شناسایی 
  • سند مالکیت خودرو 
  • فرم ثبت درخواست

چه مراحلی را برای ثبت اعتراض به جریمه رانندگی باید طی کنیم؟

ثبت اعتراض به جریمه رانندگی

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران عزیز از پشتیبانی قبضینو، روش‌های اعتراض به جریمه رانندگی خودرو است، جریمه شدن ممکن است برای هر راننده‌ای پیش بیاید اما گاهی اوقات جریمه رانندگی به اشتباه ثبت می‌شود. در این میان نیز ممکن است برخی از افراد به اشتباه جریمه شوند. به عنوان مثال گاهی پیش می‌آید که پیامکی مبنی بر تخلف در خیابانی در تاریخ مشخصی ارسال می‌شود، این در حالی است که شما در آن زمان مشخص، اصلا در آن خیابان حضور نداشتید، چه برسد به انجام تخلف! بنابراین پس از استعلام خلافی، می‌توانید در خصوص مواردی که نسبت به آن‌ها تردید دارید، اعتراض نمایید. اما آیا می‌دانید برای ثبت اعتراض باید چه کاری انجام دهید؟ 

برای ثبت اعتراض به مبلغ جریمه رانندگی خود نیاز است روند زیر را در یکی از مراکز اجرائیات پلیس راهور انجام دهید.  

  • در قدم اول باید برای دریافت برگه خلافی خودرو به دفتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. (در این مرحله نیاز نیست مبلغ جریمه رانندگی ثبت‌شده را پرداخت کنید.)
  • در این مرحله برای پر کردن فرم شکایت و ثبت اعتراض خود به یکی از مراکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه می‌کنید.
  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت نیاز است پرینت خلافی را دریافت کنید. 
  • سپس باید مالک خودرو برای ارائه برگه پرینت خلافی به یکی از مراکز اجرائیات مراجعه کند.
  • در نهایت بعد از گذشت ۴۸ ساعت می‌توان جواب نهایی را با گرفتن پرینت مجدد خلافی یا استعلام آنلاین خلافی مشاهده کرد.
  • اگر مبلغ جریمه تغییر نکرده باشد؛ یعنی راهی جز پرداخت خلافی خودرو پیش پای شما نیست. 

اعتراض به جریمه‌های رانندگی در پلیس +۱۰

در غیر این صورت اگر پاسخ قانع‌کننده نبود باید برای اعتراض دوباره نسبت به جریمه خود به پلیس راهور مراجعه کنید. توجه داشته باشید که رای صادر شده در این مرحله قطعی و غیر قابل بازگشت خواهد بود. برای اعتراض از این طریق، باید فرم درخواست را تکمیل کنید و آن را به همراه اصل کارت شناسایی و سند مالکیت خودرو، تسلیم مرکز کنید.

چه روش‌هایی برای ثبت اعتراض به جریمه‌ رانندگی وجود دارد؟

اگر نسبت به مبلغ جریمه یا تخلف ثبت‌شده برای خودروی شما در سامانه اعتراضی دارید، می‌توانید از مرکز اجرائیات پلیس راهور یا مراکز پلیس + ۱۰ برای اعتراض به جرایم رانندگی استفاده کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای کدام یک از جرائم رانندگی باید به این مراکز مراجعه کنید. اما پیش از این باید اطلاعات خود را در مورد قبوض جریمه رانندگی مانند قبض تسلیمی، الصاقی، دوبرگی و دوربین که از سوی راهنمایی و رانندگی صادر می‌شود، افزایش دهید. 

      • جریمه تسلیمی 
      • قبض الصاقی
      • جریمه دوربین
      • جریمه دوبرگی
      • جریمه کرونایی
      • جریمه آزادراهی
      • جریمه‌های بد حجابی در خودرو
      • جریمه‌ طرح ترافیک

اعتراض به قبض تسلیمی

مامور راهنمایی و رانندگی قبض تسلیمی را پس از دریافت و بررسی مدارک کامل ماشین و راننده به صورت کامل می‌نویسد. پس از نوشتن اطلاعات کامل راننده و ماشین، قبض جریمه را به راننده تحویل می‌دهد. (تسلیم می‌کند.) به این نوع قبض، قبض جریمه دست‌نویس نیز گفته می‌شود.

اعتراض به جریمه رانندگی تسلیمی معمولاً دارای کمترین میزان موفقیت است. این استنباط وجود دارد، از آنجا که قبض، تسلیم راننده شده احتمال خطا بسیار پایین است چراکه راننده قبلاً فرصت اعتراض به مامور را در زمان تسلیمِ قبض داشته است. 

تنها ۶۰ روز فرصت دارید تا اعتراض خود را ثبت کنید در غیر این صورت حتی اگر جریمه اشتباهی نوشته شده باشد، کاری از عهده شما برنمی‌آید و امکان ثبت اعتراض جریمه‌ رانندگی نیز وجود نخواهد داشت.

برای مشاهده خلافی خودرو می‌توانید از سامانه خلافی قبضینو استفاده کنید.

اعتراض به جریمه‌ الصاقی

در این قبض معمولاً خودرو در محلی پارک‌ شده (ساکن) است و خود راننده در محل حضور ندارد. اما مامور پلیس به دلیل تخلف خودرو (همانند پارک در محل ممنوع) قصد صدور قبض خلافی راهنمایی رانندگی را دارد.  در این شرایط قبض عمومی  به دلیل نبود مدارک خودرو و راننده صادر می‌شود. مشخصات خودر یا موتور سیکلت مانند رنگ، نوع خودرو، شماره پلاک، محل تخلف و مشخصات افسر در این نوع قبض درج شده است که همیشه روی شیشه خودرو قرار داده می‌شود. هم‌چنین در این قبض‌ها نیز به دلیل اینکه خودرو ساکن بوده و مامور پلیس به صورت کامل و مسلط تخلف را مورد بررسی و اقدام به صدور قبض کرده، اعتراض‌های ثانوی کمتر مورد قبول واقع می‌شوند.

اعتراض به جریمه رانندگی الصاقی

تا این جا با تفاوت جریمه الصاقی و تسلیمی آشنا شدیم. در بخش اعتراض به جرایم خلافی نحوه اعتراض به جریمه‌ الصاقی را بیان خواهیم کرد. برای پرداخت قبض جریمه الصاقی می‌توانید به سامانه پرداخت قبض و استعلام خلافی قبضینو مراجعه نماید.

اعتراض به جریمه‌ دوربین

همان‌طور که از نام این نوع قبض مشخص است، عامل صادر کننده آن دوربین‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی یا اپراتور‌ها و مأموران به‌کارگیرنده از دوربین‌ها در اتاق فرمان هستند. دوربین‌های راهنمایی و رانندگی به دو نوع دوربین هوشمند و اپراتوری تقسیم می‌شوند. در ادامه در خصوص هر یک توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

جریمه دوربین‌های هوشمند

در دوربین‌های هوشمند کلیه فرآیند، مکانیزه انجام شده و با استفاده از ابزارهایی همانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، کلیه اطلاعات لازم از جمله شماره پلاک خودرو استخراج می‌شود. این دوربین‌ها معمولاً در مکان‌هایی نصب می‌شوند که کمتر به تحلیل فردی نیاز داشته باشند. اگرچه امکان به‌کارگیری این دوربین‌ها در مکان‌هایی همچون پارک ممنوع نیز وجود دارد، اما ممکن است برای خودرویی که برای چند لحظه کوتاه توقف کرده‌، دچار اشتباهات و خطاهایی نیز شود.

یکی از بهترین‌ کاربردهای استفاده از این دوربین‌های هوشمند، تشخیص سرعت غیر مجاز رانندگی با دوربین راهنمایی رانندگی و همچنین طرح‌های ترافیکی ( حوزه ترافیک و زوج و فرد) است. جریمه دوربین سرعت همواره از سنگین‌ترین جریمه‌ها از نظر مبلغ جریمه است.

اعتراض به جریمه دوربین

جریمه دوربین‌های اپراتوری

در این دوربین‌ها در نهایت اپراتور دوربین خلافی اقدام به بررسی تخلف و صدور برگه می‌کند. در مراکز مربوط به پلیس، تعداد زیادی اپراتور انسانی نیز وجود دارد که هر کدام مسئول بررسی و نظارت بر دوربین‌های مختلف نصب شده در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها هستند. این نظارت به صورت ۲۴ ساعته است و به دلیل ضبط، امکان بررسی تخلفات و اتفاقات در آینده نیز وجود دارد. اپراتور‌ها با بررسی شرایط مختلف می‌توانند اقدام به تهیه قبض جریمه در همان زمان کنند یا از مرکز پلیس در خواست ارسال مامور به محل را کنند. جریمه‌هایی همچون پارک دوبله و پارک در محل ممنوع توسط دوربین‌های اپراتوری صادر می‌شوند.

در مورد اعتراض به قبض دوربین‌ رانندگی می‌توانید درخواست صادر شدن تصویر تخلف کنید. در‌صورتی‌که تصویر پلاک خودرو واضح باشد، با اطمینان می‌توان گفت که اعتراض رد خواهد شد ولی در‌صورتی‌که تصویر پلاک ناخوانا باشد امکان در خواست تجدید نظر نیز وجود خواهد داشت.

برای پرداخت جریمه دوربین یا استعلام تغییرات مبلغ خلافی می‌توانید از سامانه استعلام خلافی و پرداخت خلافی قبضینو استفاده کنید.

جریمه دوبرگی چیست؟ اعتراض به جریمه دو برگی

در برخی از اوقات پلیس با مشاهده تخلف از یک راننده یا احتمال وجود مشکل و شک کردن به یک خودرو درخواست ایست و بررسی می‌دهد؛ اما ممکن است راننده به‌صورت عمد خودروی خود را متوقف نکند و به دستور پلیس بی‌اعتنایی کند. لازم به اشاره است حتی در‌صورتی‌که راننده متوجه دستور پلیس نشود و خودرو خود را نگه ندارد نیز شامل این حالت می‌شود. به عبارت دیگر چه به عمد و چه به سهو در صورت عدم توجه به دستور پلیس مبنی بر ایست، خودرو شما شامل این بند می‌شود. علت نام دوبرگی برای این نوع قبض، این است که پلیس دو قبض برای راننده صادر می‌کند. قبض اول مربوط به تخلف خودرو و قبض دوم به علت عدم توجه به دستور ایست پلیس است.
 
اعتراض به جریمه دوبرگی

در مورد اعتراض جریمه دو برگی نیز لازم به اشاره است که چون احتمال خطا به دلیل عدم ایست کامل خودرو وجود دارد، احتمال موفقیت در حذف قبض جریمه یا کاهش مبلغ آن وجود دارد. مخصوصا اگر دلایل کافی برای اشتباه وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است قبض در نزدیکی شهر اصفهان صادر شده باشد، ولی در تاریخ مذکور و در زمان حدودی صدور قبض، شما در یک شهر دیگر بوده‌اید و دلیل کافی برای اثبات آن نیز دارید. البته لازم به ذکر است که پلیس در هنگام ثبت این نوع جریمه‌ها مشخصات کلی خودرو از قبیل نام کارخانه، نوع خودرو، رنگ و … را نیز در قبض درج می‌کند تا در صورت نیاز به بررسی‌های آتی اطلاعات کافی وجود داشته باشد. 

برای استعلام قبض دو برگی یا پرداخت قبض دو برگی می‌توانید از سامانه  استعلام خلافی ماشین استفاده کنید.

اعتراض به جریمه رانندگی کرونا

با شیوع بیماری، محدودیت‌های کرونایی در نظر گرفته شد. رانندگانی که در ساعت‌های غیر مجاز از شبانه‌روز تردد می‌کنند و پلاکشان توسط دوربین‌ها گرفته می‌شود، مشمول جریمه کرونا هستند. برای ثبت اعتراض به جریمه کرونا بین شهری نیاز است ۱۰ روز منتظر بمانید تا جریمه‌ها ثبت نهایی شوند سپس با مراجعه به مراکز اجرائیات راهور مراحل بالا را انجام دهید. احتمال موفقیت این نوعت قبوض هم بسیار کم است مگر اینکه از قبل مجوز تردد در ساعات شبانه‌روز را داشته باشید و پلیس به اشتباه خودرو یا موتورسیکلت شما را جریمه کرده است.

اعتراض به جریمه آزادراهی

جریمه عوارض آزادراهی یکی از هزینه‌هایی است که از رانندگان دریافت می‌شود و اگر نسبت به مبلغ جریمه اعتراضی دارید و می‌خواهید آن را ثبت کنید؛ به مراجعه حضوری نیاز نیست بلکه می‌توانید به صورت غیر حضوری از یکی از دو روش زیر برای ثبت اعتراضتان استفاده کنید. 

  • شماره پلاک خود را به شماره ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ پیامک کنید و سپس درخواست خود را ثبت کنید. 
  • با شماره تلفن اعتراض به جریمه رانندگی آزادراهی ۶۳۴۶۸۵۳۱-۰۲۱ تماس بگیرید و اعتراضتان را ثبت کنید.

لینک مرتبط: برای آشنایی با روش‌های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی کلیک کنید. 

اعتراض به جریمه‌ بد حجابی در خودرو

اعتراض به جریمه‌ بد حجابی در خودرو

یکی از جدیدترین انواع جرائم رانندگی، جریمه مربوط به بدحجابی در خودرو است. اگر راننده یا سایر سرنشینان خودرو حجاب مناسبی نداشته باشند، پیامک جریمه برای مالک خودرو ارسال می‌شود. این پیامک به سه صورت تذکر، تعهد و احضار خواهد بود که در هر صورت بهتر است نسبت به پیگیری آن‌ها کاملا جدی باشید. در صورت نادیده گرفتن این پیام، مراحل پیگیری جریمه سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد. اگر حجاب شما در خودرو مشکلی نداشته یا به هر دلیل دیگری به این نوع از جریمه اعتراض دارید می‌توانید شکایت خود را مطرح کنید و آن را حذف کنید. در مورد اعتراض به جریمه‌ بدحجابی در خودرو باید مدارک ادله‌ پسند داشته باشید تا بتوانید جریمه خود را حذف کنید. برای مثال اگر در آن زمان در خیابانی که جریمه برای شما ثبت شده است، حضور نداشتید باید حضور خود در مکان دیگری را با مدارک ثابت کنید.

اعتراض به جریمه طرح ترافیک

برای ثبت اعتراض به جریمه طرح ترافیک نیاز است ابتدا در سامانه تهران من ثبت‌نام کنید و شماره پلاک خودرو خود را وارد کنید. با ثبت‌نام در سامانه به لیست تمام ترددها دسترسی دارید. برای ثبت شکایت باید به پشتیبانی تیکت بزنید و بگویید که به عوارض ثبت‌شده اعتراض دارید تا رسیدگی شود.

آدرس مراکز اعتراض به خلافی خودرو 

برای اعتراض به جریمه‌های رانندگی می‌توانید به ۷ مرکز رسیدگی زیر در تهران مراجعه کنید. ساعت کاری مراکز اعتراض به خلافی خودرو از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ بعدازظهر است.

نام منطقه آدرس
مرکز منطقه ۳ بزرگراه حقانی، نرسیده به تقاطع جهان کودک، مقابل پارک آب و آتش
منطقه ۱۰ بزرگراه نواب، تقاطع خیابان محبوب مجاز
منطقه ۱۴ خیابان نبرد، میدان نبرد، انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی
منطقه ۱۶ خیابان بعثت، خیابان شهید رجایی، خیابان هلال احمر، مقابل سیلو
منطقه ۲۰ شهر ری، خیابان استخر، روبه‌رو فروشگاه شهروند
منطقه ۲۱ تهرانسر، انتهای بلوار یاس
منطقه ۲۲ همت غرب، آزادگان جنوب، شهرک گلستان، بلوار گل‌ها، خیابان یاسمن جنوبی
منطقه ۱ واحد رسیدگی دادسرای ناحیه ۳۲، خیابان آزادی، نبش رودکی، پشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ
بزرگراه ارتش، بلوار اوشان، نبش میدان اوشان

بیشتر بخوانید: برای شناخت آدرس مراکز اجرائیات پلیس همین حالا کلیک کنید.

استعلام خلافی خودرو و مشاهده قبض‌ها و خلافی‌های رانندگی

تا حالا‌ شده دنبال روشی باشید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان، خلافی خودرو یا موتور سیکلت را پرداخت کنید؟ برای این منظور می‌توانید به سایت راهور به نشانی Rahvar120.ir مراجعه کنید یا از اپلیکیشن اندروید یا ios قبضینو استفاده کنید. برای مشاهده و پرداخت خلافی خودرو یا موتورسیکلت باید وارد سامانه قبضینو شوید و از یکی از سرویس‌های زیر استفاده کنید.

اگر به اطلاعات مالک خودرو دسترسی دارید برای مشاهده جزئیات استعلام مانند نوع قبض جریمه خلافی، شرح تخلف، سریال و مکان می‌توانید از سرویس استعلام جزئیات خلافی خودرو با پلاک استفاده کنید.

استعلام جزئیات خلافی با پلاک در اپلیکیشن قبضینو

در غیر این صورت باید از سرویس استعلام تجمیعی خلافی خودرو با یک رمز پویا استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس تنها به وارد کردن شماره پلاک خودرو نیاز دارید. البته در این روش فقط مبلغ نهایی کل جرائم رانندگی قابل مشاهده است.

اگر نمی‌دانید چطور جرائم رانندگی خود را با یک رمز پویا پرداخت کنید؛ مطلب روش‌های پرداخت خلافی با یک رمز پویا را مطالعه کنید. 

نکته: به یاد داشته باشید برخی از خلافی‌ها مانند ناخوانا کردن پلاک ماشین خودرو یا هر عامل دیگری که باعث شود افسران راهنمایی رانندگی و دوربین خلافی نتوانند پلاک شما را برای نوشتن جریمه مورد نظر بخوانند، جرم شناخته می‌شود. و به مراجعه قضایی ذی‌ربط واگذار می‌شوند. دادگاه نیز می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس برای آن‌ها تعیین کند. لذا به هیچ وجه از انجام اعمال غیر متعارف برای جریمه نشدن خود استفاده نکنید.

نکته: اگر نسبت به جرائم رانندگی خود اعتراضی دارید، می‌توانید برگه نمونه‌نامه اعتراض به جریمه رانندگی زیر را پر کنید تا بتوانید دادخواست خود را ثبت کنید.

نمونه نامه اعتراض به جریمه

سوالات متداول در خصوص اعتراض به جریمه‌ رانندگی 

پیامک تخلف آمده، در حالی که در آن محل حضور نداشتم؛ الان برای ثبت اعتراض باید چه کاری انجام بدهم؟

برای ثبت اعتراض به جریمه‌ رانندگی نیاز است به مرکز اجرائیات پلیس راهور یا پلیس + ۱۰ مراجعه کنید و اعتراض خودتان را ثبت کنید. برای آشنایی با روش ثبت اعتراض جریمه تسلیمی، دوربین و الصاقی کلیک کنید و مطلب را در همین مقاله بخوانید.

آیا جریمه‌های رانندگی دو برابر می‌شوند؟

درصورتی‌که پس از تاریخ صدور قبض در مدت زمان ۶۰ روز قبض صادر شده پرداخت نشود، مشمول قانون دو برابر شدن جرائم رانندگی خواهد شد. با توجه به این مسئله لازم است تا رانندگان با استعلام قبض‌های خود از صادر نشدن قبض‌های جدید یا پرداخت قبض‌های قبلی خود اطمینان حاصل کنند. مهلت پرداخت قبض‌های تسلیمی، خودداری و الصاقی ۶۰ روز است. در صورت عدم پرداخت به موقع و با گذشت ۶۰ روز، این جریمه‌ها دو برابر می شوند. با استعلام خلافی خودرو یا موتور سیکلت جلوی دو برابر شدن قبض جریمه خود را بگیرید.

چرا پیامک جریمه برای تمام رانندگان ارسال نمی‌شود؟

دیدید گاهی اوقات رانندگان می‌گویند تا پیش از گرفتن استعلام خلافی متوجه جریمه‌های رانندگی و میزان تخلف ثبت‌شده در راهور نمی‌شوند؟ اما آیا واقعا چنین چیزی ممکن است؟ چرا برای برخی از کاربران پیامک ارسال نمی‌شود؟ اگر شماره تلفن همراه مالک که در سامانه راهور ناجا ثبت‌ شده، فعال باشد؛ تمام جرائم رانندگی برای وی پیامک می‌شود. در غیر این صورت باید برای دریافت پیامک جریمه‌های رانندگی به راهور مراجعه کنید.

آیا امکان ثبت اعتراض به خلافی خودرو از طریق اینترنت وجود دارد؟

خیر؛ در حال حاضر فقط می‌توانید اعتراض به جریمه رانندگی را با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ یا مراکز اجرائیات پلیس راهور ثبت کنید و امکان ثبت اعتراض به خلافی خودرو آنلاین وجود ندارد.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم در خصوص روش‌های اعتراض به جریمه رانندگی صحبت کنیم. اگر نسبت به مبلغ جریمه رانندگی اعتراضی دارید باید از روش‌های بالا برای ثبت اعتراض استفاده کنید اما توجه داشته باشید در صورتی که شکایتی ندارید یا پاسخ نهایی صادر شده و امکان اعتراض دوباره از شما سلب شده، باید پیش از گذشت ۶۰ روز جرائم رانندگی خود را پرداخت کنید تا دو برابر نشوند. 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
محمد نوردی

امروز تاریخ بیست و پنج ده هزار و چهارصد و دو جریمه ساعت پنج و پنجاه و نه دقیقه صبح برای من امده که من در خواب بودم بنده مدت پنج روزه که اصلا ماشینم رو حرکت ندادم

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
برخی افراد با دستکاری پلاک خودروهای خود باعث ایجاد شباهت با پلاک خودرهایی مثل ماشین شما می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که مسئولیت جرایم و شکایات آن هم برعهده شما باشد. توصیه می‌کنیم در اولین فرصت ممکن با مدارک شناسایی، مدارک ماشین و قبض خلافی خود به یکی از مراکز پلیس + 10 مراجعه کرده و این موضوع را پیگیری کنید.
پاینده باشید و سبز.

علی فرض اله زاده

نحوه ثبت اعتراض وشکایت از راهوری که از خودری که در محل دیگری پارک است ولی به شما پیامک میشه که خودروی شما در جایی که حضور فیزیکی ندارد جریمه شده است چگونه است

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
این‌گون موارد معمولا به‌علت دستکاری پلاک توسط اشخاص دیگر و شباهت آنها به پلاک خودروهای دیگر اتفاق می‌افتد. برای پیگیری باید به همراه اصل مدارک شناسایی و مدارک ماشین و همچنین پیامک ارسال شده، به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید.
برقرار و پیروز باشید.

کسری

من سربازم دو روزه بالا برجکم ماشین تو پارکینگ پادگانه بالا برجکم پیام میاد جریمه الصاقی توقف ممنوع جالبیش اینه من پیروزی ام جریمه سمت پونک میاد

پشتیبانی قبضینو

سلام کسری جان
ممکن است شخصی با دستکاری درپلاک ماشین خود آن را مشابه پلاک شما کرده باشد و تمام جرایم مربوط به شخص خاطی برای شما ارسال شود. بهتر است برای پیگیری به پلیس +10 مراجعه کنید تا علاوه بر پاک شدن جرایم، مشکل پیش آمده پیگیری و برطرف شود.
سبز و پایدار باشید.

پورصفر

۲۰دقیقه پیش مسیر تهران کرج جریمه شدیم صحبت با تلفن همراه و آن هم دو برگی جالبه نه تلفن صحبت کردم نه پلیس دیدم اصلا انصاف نیست تو این اوضاع تورم جریمه به ناحق ثبت بشه ده دقیقه پیش زدم کنا کنی بخوابم و بعد ادامه مسیر بدم که پیام رو دیدملطفا رسیدگی نمایید

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز از طریق روش‌های ذکر شده میتوانید نسبت به اعتراض جریمه اشتباهی اقدام نمایید.

کبری کریمی

با سلام. امروز ساعت یک کار بانکی داشتم در بانک توقف دو بله کرده بودم چون راه نبود پارک کنم. تو ده دقیقه دو بار جریمه شدم پیامک برام اومد. لطفا با این تورم و بیکاری بی در امدی . گرانی که هست لطفا رسیدگی کنید که بنده چکار کنم. ممنون از دیدگاهتون

مهدی‌ فرهنگ

سلام من الان در کرج هستم اما الان برایم پیامک تخلف آمده آن هم در تهران ، بفرمایید چکار باید بکنم.ام وی ام سفید ۶۵۳ م ۳۶ایران ۳۰

حسین محمدی

سلام امروز ۴ فروردین ۱۴۰۱ بنده خانه بودم ۳۵ تومن جریمه پارک برای من آمد که بنده اصلا ماشین بیرون نبردم درضمن به ۱۱۰ اطلاع دادم و پلیس راهور که جوابی نگرفتم باید چکار کنم

محمد نیک اندیش

با سلام ماشین داخل خونه بود که قبض جریمه براش صادر شد. حالا سوال اینجاست که جهت رفع جریمه وتفهیم اشتباه کارشناس نیروی انتظامی چه مدرکی باید تهیه و تحویل شود؟

بهروز مستقیمی

من اصلا توی مسیر شیراز اصفهان نبودم جریمه نبستن کمربند دوبرگی برام صادر شده ضمن اینکه دوبرکی هم نمی‌دونستم منظور چیه خوندم که پلیس ایست داده توجه نکردم در صورتی که این جریمه در اصل غلطه چه برسه به اینکه به فرمان پلیس بی توجهی کرده باشم

سمانه وكيلي

امروز براي خريد جايي ماشين و پارك كردم بعد از اينكه برگشتم منزل اس ام اس جريمه براي ماشينم اومد و نوشته شده قبض تسليمي در صورتي كه قبضي به من داده نشده!!اين دومين باره كه اين اتفاق ميوفته واقعا چرا پليس ها به دروغ قبض صادر ميكنن؟؟؟؟؟چرا مينويسن تسليمي در صورتي كه من حتي پليس رو هم نديدمآخه پليس براي يه قبض ٣٠تومني بايد دروغ بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صالح نیک خویی

در مورخ ۲۳.۹.۱۴۰۰ قبض دو برگی جریمه صادر کرده در زمان ساعت ۱۳‌‌‌:۵۱جریمه صادر شده در اون زمان خانه و مهمونی بودم در اون زمان داخل شهر بودم که کد تخلف ها خیلی متفاوت میباشد

عباس مرادی

ممنون از اطلاعات وراهنمایی های خوب

راشدی

با سلام ما ی نیسان داشتیم موتورش جام کرده تو ی روستا نزدیک ب ۶ ماهه استارت نخورده چند روز جلوتر پیام اومده جریمه محور شوشتر ب مسجدسلیمان بعد هم زده تسلیمی اخه بی انصاف من ده سال اون مسیر نرفتم ۲۰۰کیلومتر فاصله داره صدتا هم شاهد هست حتی کلانتری محل هم در جریانه تو این اوضاع اقتصادی چرا در حق مردم ظلم می کنین

بهمن فتاحی

سلام خودم داخل ماشینم بودم جریمه الصاقی شدم فقط از کنارم رد شد جریمه شدم واقعا چرا لطفاً بررسی کنیین

ناصر میرزائیان

من ساکن تهران هستم وبیمه نامه ام مال تهرانه پلاک شهرستانم تو این وضعیت منو ۵۰۰ تومن جریمه کردن چکار باید کنم تا اون جریمه پاک بشه باسپاس از زحمات شما

اصغر حسین پور

باسلام و خسته نباشیدجریمه ای که به خودرو حقیر نوشته می شود به مویایلم پیامک نمی آید شایان ذکر است با مراجعه به پابس 10 مدارک لارم را داده ام ولی بازهم پیامک نمی آید.شماره پلاک خوروی حقیر 516م94 می باشد

جواد

من توخانه ام اصفهان قبص جریمه امده ابشار اول ۸الی۱۰کیلومتر اون طرف جریمه امده من از خودم فیلم گرفتن پای فوتبال استقلال پیروزی وپلاک ماشین وساعت وخانه …..جلب هست ۱۰۲هزار تومان اونم ۲برگی چکار کنم وثابت کنم

کریمی

در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در حین پارک کردن در خیابان ستارخان روبروی خشکبار ایوب، پلیس خودرو بنده را جریمه کرده، عنوان جریمه پارک دوبل هست، در صورتی که پلیس متوجه شد دارم پارک میکنم ولی باز هم با بی انصافی تمام خودرو را جریمه کرد، چطور میتونم پیگیری کنم تا به حقم برسم؟

مهدي خالصي حقيقي

با سلامامروز من در شهرستان زرقان بدون هيچ گونه توقف ، مبلغ ٣٠٠٠٠ تومن جريمه توقف در جايگاه توقف ممنوع داشتمپيامش برام اومده كه الصاقي هم بوده در صورتي كه هيچ برگه اي روي ماشين من نبودهچطور ممكنه اين امر انجام شده باشه ؟لطفا پيگيري بفرماييد

علی میری

سلام.مورخه ۲۲ اسفند ۹۹ محور کرج به تهران از سوی پلیس برام جریمه نبستن کمربند و خرابی چراغ ثبت شده.که متاسفانه خلاف نظر پلیس بوده.چون محاله من بدون بستن کمربند بخوام حرکت کنم.خواستم بدونم باستناد به چی تخلفی که محرز نیست رو ثبت میکنن.

محمد صادق اسدي

ببخشيد من تموم قوانين رو رعايت كردم اما پليس به خاطر اينكه به فرمون ايستش توجه نكردم تموم تخلفات رو براي من اعمال كرده ومن رو جريمه كرده خدارو خوش نمياد الان من الكي بايد پول بدم بيكارم هستم

حمید یزدخواستی

خدا وکیلی چه قانونی هست که ماشین ک در پارکینگ هست دوبرگی در همون تاریخ وساعت حتی ساعت که نگین قبلش بوده جریمه میشه ایا این حقیقت داره که برای شخص جریمه کننده پاداش در نظر گرفته میشه…….جان عزیزت مرد باش درست جواب قانع کننده بدین البته من با دوربین منزل میتونم ثابت کنم تردد نداشتم وماشین پارک بوده

مجید صانت نیر

سلام درتاریخ هفتم فروردین هزاروچهارصد در محورسرخس برای پلاک من جریمه اومده درحالی که من در آن تاریخ در محل زندگی خود یعنی درهمدان بودم

سبحان ناصری

سلام خسته نباسید ممنون از جواب و وقتی که میزاری.من اعتراض زدم رو خلافی از ۳ میلیون شده ۲ملیون خواستم ببینم مهلت پرداخت داره یا هر موقع توانش بود بدم؟زیاد نمیشه بعد از چند روز

گمنام

بارهاشده که به صورت الصاقی جریمه شده ام ولی به خاطر اینکه قبضی به من داده نشده وحتی روی شیشه ماشین گذاشته نشده بعد۶۰روز دوبرابرشده،حتی چند مورد دوبرگی هم به این صورت دارم که درحرکت مامورجریمه کرده وقبض نداده من هم متوجه نشدم دوبرابرشده اینکار یعنی چی درسته که حتی علت جریمه هم اشتباه بوده وناعادلانه جریمه کردندوبدتراینکه دوبرابرم بشه

داراخو بسیرت

جریمه اشتباه زدم دو یک جریمه پرداخت شده بود یک جریمه دارم ۹۴۵ب۲۱ ۱۵

اسمعیل نادری

سلام ماشین درب خونه بوده از پلیس راهور جریمه اومده که دربابل جریمه شدی ولی در صورتی که ماشین در شیراز درب خونه پارک بوده خواهشن رسیدگی کنید

پشتیبانی قبضینو

جناب نادری برای اعتراض به قبض جریمه باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور یا مراکز پلیس +10 مراجعه کنید و اعتراض‌تون رو با مدارک کافی ثبت کنید تا پیگیری بشه.

محمدحسن خائفی اشکذری 09353319680

چرا در صورتی که راننده داخل ماشین بوده بازم جریم الصاق شدم، بلوار ساجدی پلاک29م187

مهدی ثانوی

من از کنار ایست بازررسی رد شدم درحالی که اسنپ کار میکردم مامورین اشاره کردن میتونی بری ولی تا ۱کیلومتر رفتم یه قبض دوبرگی برام صادر شد،این یعنی چی آخه؟!!!!!

ابوذر پیشدار

سلام ساعت ۲۲:۰۹ واسم دو تا جریمه واسم پیامک شده یکیش عدم توجه به فرمان پلیس و دومه تردد در ساعات ممنوعه ولی من ساعت ۱۹:۴۵ خونه بودم و ماشین هم توی حیاط پارک بوده.لطفاً واسه اعتراض و تجدید نظر نسبت به قبض جریمه صادر شده راهنمایی کنید

H.t

باسلام آقا تو روز جمعه زیر تابلوی( پارک ممنوع به جز دارندگان کارت پارک و روزهای تعطیل) من پارک کردم جریمه شدم(الصاقی)آقای افسر با وجدان این درسته؟

حمیدرضا کندری نژاد

سلام.برای بنده ۱ ساعت گذشته جریمه به صورت الصاقی با کد تخلف ۲۰۸۵ صورت گرفته درصورتی الان بیش از ۱ ماه که بنده این ماشینم تو پارکینگ هست و استفاده نکردم.چیکار میتونم بکنم؟

نجاریان

سلام برای من جریمه ای ثبت شده که میخواستم پرداخت کنم ولی نوشته ( غیر قابل پرداخت ) چه معنی میده و باید چکار کنم

پشتیبانی قبضینو

سوال های متداول رو بررسی کنید.

سید غلام پورغلامی

سلام خسته نباشید ببخشید من حدود۱۵تا جریمه دارم بیشترش مال عوارضی احمد اباد مستوفیه جالبه که من همیشه عوارض پرداخت میکنم بخصوص اون روزهایی که جریمه شدم بعد جالبه روز هست سه بار جریمه شدم لطفا پیگیری بفرمایید چون من شغلم مسافر کشیه.ممنون

اکبر یحیوی

سلام من جریمه تسلیمی شدم ولی الان که میخوام پرداخت کنم میزنه غیر قابل پرداخت لطفا راهنمایی کنید منظورش از غیر قابل پرداخت چیه

پشتیبانی قبضینو

اگر 15 روز از زمان صدور جریمه شما گذشته باشد و هنوز امکان پرداخت برایش فراهم نشده به مراکز پلیس 10 مراجعه کنید.

علی استیری

پیامک های به ناحق که ماشینمون تو پارکینگ بوده وخودمان هم درقرنطینه قبض جریمه برایمان از شهری دیگر صادرشده. به کجا مراجعه کنیم جهت پیگیری

مهدی برزگر

سلام دیروز ساعت ۱۷:۲۳ دقیقه پیامک جریمه دو برگی برام بصورت پیامکی اومد لکن اون ساعت بنده خونه بودم ماشین هم خونه بود باید چکار کنم کجا پیگیری کنم

میلاد علیپور

جریمه الصاقی واسه من ثبت شده ولی هیچ برگه ای نگرفتم و ندیدم چطوری میشه که بدون دریافت قبض جریمه ثبت بشه

مجتبی جاوید

با سلام و خسته نباشید ببخشید بنده هیچ اعتراضی نسبت به جريمه خودرو خود ندارم ولی بیشترین تخلفات بوسیله دوربین ثبت شده و بنده هم اطلاع نداشتم الان دوبرابر شده چگونه یا راهی برای کم کردن هست ممنون اگر راهنمایی کنید

سعیده صابر

سلام من پرستارم و واس تردد برای ساعت 9 به بعدمون پلاک هامونو ثبت کردیم حالا پیامک جریمه اومده این چه برخوردیه

Eli.z

من ماشینم تو پارکینگ برام جریمه دو برگی اومده اینم اولین بار نیس این چه کاریه اخه کم بدبختی داریم جریمه های ناحق شما رو چیکارکنیم همشم کمترازصد تومن نیس این چه وضعیه اخه

علیرضا

سلام.من راننده اسنپ هستم.به خاطر دوقرون پول دارم مسافرکشی مکیکنم.دوبار جچریمه شدم به خاطر سوارکردن مسافر اسنپ.خوب شما بفرمایین وقتی مسافر مبدا رو تو محل توقف ممنوع زده من چیکار کنم.بعدش مگه من پارک کردم که منو جریمه کردن.فقط مسافرم رو سوار کردم.تو این اوضاع به خدا درست نیست.

علی کبر

در یکی از محور های استان اصفهان در جاده اتوبان در حال رانندگی بودم و هیچ تابلویی مبنی بر محدودیت سرعت اونم نا ۳۰ کیلومتر در ساعت ندیدم.بعداز چند روز پیامک اومده شما از سرعت مجاز تا ۳۰ کیلومتر تجاوز کردید.اگر هر کارشناسی اومد و ثابت کرد محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتره من دو برابر جریمه رو بهش جایزه میدم.این چه کاریه آخه انصاف نیست.

ثبت دیدگاه