قبضینو

حذف قبض کاغذی تلفن ثابت و دریافت قبوض از طریق پیامک

حذف قبض کاغذی تلفن ثابت

به دنبال اجرایی شدن طرح ملی قبض سبز، قبوض کاغذی تلفن ثابت نیز از ابتدای مهرماه حذف می‌شوند. سبز، یعنی رویش، یعنی صلح و یعنی زندگی و توسعه پایدار؛ این شعار را می‌توان بهترین تعریف از طرح ملی قبض سبز و حذف قبوض کاغذی به شمار آورد. در راستای تحقق فرآیندهای دولت الکترونیک، حفظ محیط زیست، صرفه…

به دنبال اجرایی شدن طرح ملی قبض سبز، قبوض کاغذی تلفن ثابت نیز از ابتدای مهرماه حذف می‌شوند. سبز، یعنی رویش، یعنی صلح و یعنی زندگی و توسعه پایدار؛ این شعار را می‌توان بهترین تعریف از طرح ملی قبض سبز و حذف قبوض کاغذی به شمار آورد. در راستای تحقق فرآیندهای دولت الکترونیک، حفظ محیط زیست، صرفه جویی و ساده‌سازی ارائه خدمات به مشتریان در کمترین زمان، از مهرماه سال جاری (سیکل سوم) قبوض کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌شود.

پس از تجربه حذف قبوض کاغذی برق طرح حذف قبض کاغذهای کاغذی مخابرات نیز در فاز اجرایی قرار گرده است. مخابرات ایران ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که دوره‌ای برایشان قبض صادر می‌کند و هزینه تمام‌شده هر قبض دو هزار تومان است و سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد.

قبضینو؛  بهترین راهکار برای حذف قبوض کاغذی

 پس از حذف قبض تلفن ثابت، اگر به دنبال راهکاری برای اطلاع از میزان کارکرد قبوض تلفن ثابت خود هستید ما به شما سامانه جامع پرداخت قبوض قبضینو را  پیشنهاد می کنیم. قبضینو  دارای ویژگی هایی است که در ادامه ذکر میکنیم: 

  • دریافت قبض تلفن ثابت تنها با وارد کردن شماره تلفن 
  • پیگیری آسان قبض تلفن ثابت در بخش سوابق پرداخت
  • استعلام خودکار قبوض و اطلاع رسانی قبوض صادره جدید
  • مشاهده جزئیات کامل قبض تلفن ثابت 
  • پشتیبانی آنلاین قبضینو 
  • امکان مدیریت چندین قبض تلفن ثابت
  • استعلام و پرداخت رایگان قبوض 
  • بهترین روش برای مستاجران، چرا که نیاز به هیچ سند مالیک تلفن ندارد.
  • بهترین راهکار برای حذف قبض کاغذی آب، قبض کاغذی برق، قبض کاغذی گاز و حذف قبض کاغذی همراه اول 

 

قبضینو؛ پیشتاز در طرح ملی قبض سبز

حذف قبض کاغذی تلفن ثابت 

با تلاش های صورت گرفته، همزمان با اطلاع رسانی مستمر و موثر به مشتریان، مجموعا ۶۳ درصد از قبوض کاغذی تلفن ثابت، تاکنون به طور کامل در سراسر کشور حذف شده به صورتی که  تاکنون در استان های فارس، خوزستان، قزوین، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گیلان، لرستان و هرمزگان تمام قبوض کاغذی تلفن به طور کامل حذف شده است.

مشترکین عزیز تلفن ثابت می‌توانند بدون نیاز به قبض کاغذی از سامانه قبضینو برای پرداخت قبض تلفن ثابت خود استفاده کنند و به سادگی با داشتن شناسه اشتراک، آن را پرداخت کنند. برای پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق قبضینو نیازی به شناسه قبض تلفن ثابت خود ندارید و به سادگی با وارد کردن شماره تلفن ثابت می‌توانید قبض خود را مشاهده و پرداخت کنید. 

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در اصفهان 

در راستای طرح ملی قبض سبز و اجرای فرایند قبوض الکترونیکی قبض تلفن های ثابت، این طرح به صورت آزمایشی در استان اصفهان به اجرا شده است. مخابرات استان اصفهان دارای 2 میلیون و 400 هزار مشترک است و برای همه این مشترکین قبض ها صورت پیامکی ارسال خواهند شد. مشترکین این استان می توانند با نصب اپلیکیشن قبضینو دیگر نگران عدم دریافت پیامک از سمت مخابرات نباشند. برای مستاجرانی که مالک خط تلفن نمی باشند، از طریق تلفن 36060 می‌توان توسط همان شماره موردنظر، تماس گرفت و شماره تلفن همراه را وارد سامانه کرد تا پیامک صورت حساب به دست مشترکی که مالک تلفن ثابت نیست و به عنوان مثال مستاجر است برسد. همچنین  اگر منزلی فروخته شود و مالک تلفن ثابت را تغییر نام نداده است این امکان فراهم شده است که فرد با سند تک برگ رسمی مراجعه کرده و تغیر نام تلفن را انجام دهد.

 

حذف قبض کاغذی تلفن

دریافت قبض تلفن با پیامک

هزینه متوسط صدور هر قبض تلفن در تهران، ۲۳۰ تومان است و با احتساب تعداد ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار قبوض تلفن در هر دوره، هزینه متوسط ۱ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان برای صدور قبوض تلفن در هر دوره در نظر گرفته می‌شود. اما صرفه جویی حاصل از حذف قبض کاغذی بسیار بیشتر از این مقدار است؛ چرا که حذف قبض کاغذی تنها مشمول حذف فیزیکی آن نیست و هزینه‌های اساسی دیگری مثل هزینه ارسال نیز در این زمینه نقش مهمی دارند. صرفه جویی سالانه ناشی از حذف قبض کاغذی تلفن مبلغی حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. درصد بالایی از قبض‌ها به صورت غیرحضوری و به روش‌های مختلف مانند تلفن گویای ۲۰۰۰، کد دستوری ۲۰۲۰، پرتال شرکت و دیگر پلتفرم‌ها مثل قبضینو، پرداخت می‌شود. عملکرد دوره در این روش‌های پرداخت، قابل مشاهده است و با توجه به اقدامات مخابرات ایران در حذف کامل قبوض کاغذی هفت استان و ارسال پیامک و پیام صوتی برای اطلاع از صورت‌حساب که برای همه مشترکان انجام می‌شود، به نظر می‌رسد مخابرات پیشتاز حذف قبوض کاغذی در بین شرکت‌های خدماتی باشد و تاکنون عملکرد مناسبی داشته است.

ثبت شماره تلفن برای دریافت قبض تلفن های مخابرات 

همان طور که ذکر شد قبض های تلفن ثابت برای برخی مناطق از مهر ماه 98 دیگر چاپ و توزیع نخواهد شد.  بر همین اساس مشتریان مخابرات منطقه تهران از این پس برای اطلاع از مبلغ صورتحساب پایان دوره و به روز تلفن خود می‌توانند با شماره (۲۰۰۰) تماس بگیرند و از همان طریق نیز قبض تلفن ثابت خود ار تسویه کنند. هم‌چنین وب‌سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و کد ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع نیز در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام کنند.

پرداخت تکراری قبض تلفن ثابت و پیگیری پرداخت قبض

 

ا 

طرح ملی قبض سبز چیست؟

گاهی ممکن بود قبوض کاغذی به دستمان نرسند و اشتباهی به منزل همسایه مجاورمان تحویل داده شوند. این تنها مشکل قبض‌های کاغذی نیست. قبوض کاغذی به دلیل مصرف کاغذ برای محیط زیست ضرر دارند و علاوه بر این هزینه زیادی را نیز برای دولت و شرکت‌های خدماتی به دنبال دارند. با اجرای طرح ملی قبض سبز دولت با ۱۱ میلیارد تومان هزینه مربوط به قبوض کاغذی تهران خداحافظی خواهد کرد و صرفه جویی مهمی در بودجه دولتی به شمار می‌آید. پیش از این محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی حذف این قبوض برای کشور خبر داده بود.

 طرح ملی قبض سبز چیست؟

طرح قبض سبز نیازمند همکاری وزارت ارتباطات با مجموعه‌هایی است که در صدور قبض نقش دارند. با حذف قبض کاغذی، قبوض از طریق پیامک برای مشترکین ارسال می‌شوند و یا می‌توانند به سادگی با داشتن شناسه قبض یا شناسه پرداخت، استعلام قبوض خود را در سامانه قبضینو مشاهده کنند و  قبوض خود را به صورت تجمیعی پرداخت کنند.

وزیر ارتباطات در این باره گفت: “تصمیم بر این است که از ظرفیت دولت الکترونیک و از طریق کانال های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اپلیکیشن، پیامک و کدهای دستوری، قبوض خدماتی قابل دریافت برای کاربران باشد و قبوض کاغذی حذف شود.”

سناریوی اجرای این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال گذشته ارائه شده بود و خرداد امسال وارد فاز اجرائی شد. هم‌اکنون، این طرح در برخی استان‌ها کلید خورده است ولی به طور سراسری از ابتدای نیمه دوم سال ۱۳۹۸ وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
محمد

طریقه حذف پیامک قبض تلفن ثابت چگونه است؟؟

حمزه قربانی

سلام، واقعا چقدر مسخره است، متاسفانه فقط بدنبال تبلیغ برای منافع خودتان هستید و هیچ اطلاعاتی در مورد خواسته‌ها در اختیار قرار نمیدهید. من دنبال راهکار حذف ارسال پیامک هستم و شما توضیحات بی ربط را ارائه می‌دهید.

پشتیبانی قبضینو

در پست جدید به طور اختصاصی به مشکلی که شما مطرح کرده اید خواهیم پرداخت.

حجت زاده محل

چگونگی لغو دریافت پیامک تلفن ثابت را بزارید، همش برای دریافت گفتین، یه کم هم برای عدم دریافت بگید، روانی شدیم به مولا

محمد حسین باقی زاده

باسلام و احترام،پس از نزدیک به سه سال از جابجا شدن منزل هنوز قبض الکترونیک آن منزل برای بنده میآید . لطفا” چگونگی خروج مبایل از دریافت صورتحساب را اعلام فرمائید. متشکرم

یوسف

چگونه شماره موبایل دریافت رو تغییر بدم؟

ثبت دیدگاه