قبضینو

مقایسه اپلیکیشن های پرداخت اینترنتی : نقد و بررسی پرداخت خرد

مقایسه اپلیکیشن های پرداخت اینترنتی : نقد و بررسی پرداخت خرد

نقد و بررسی اپلیکیشن های پرداخت اینترتی و پرداخت خرد در این پست، قصد داریم برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت اینترنتی فعال در بازار را معرفی کنیم. در زمان کنونی اپلیکیشن های پرداخت زیادی ارائه شده که از جنبه‌های مختلف قابل مقایسه نظیر هستند. وبلاگ سامانه پرداخت قبضینو  به معرفی غول های پرداخت انلاین ایران پراخته…

نقد و بررسی اپلیکیشن های پرداخت اینترتی و پرداخت خرد

در این پست، قصد داریم برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت اینترنتی فعال در بازار را معرفی کنیم. در زمان کنونی اپلیکیشن های پرداخت زیادی ارائه شده که از جنبه‌های مختلف قابل مقایسه نظیر هستند. وبلاگ سامانه پرداخت قبضینو  به معرفی غول های پرداخت انلاین ایران پراخته است. با پرداخت قبض قبضینو همراه باشید.

مقایسه اپلیکیشن پرداخت

هدف این مقاله صرفا مقایسه اپلیکیشن‌های پرداختی است که دارای چندین خدمت پرداخت اینترنتی مانند پرداخت اینترنتی قبض، استعلام و پرداخت قبض خلافی و بیمه و …  هستند. به عنوان مثال اپلیکیشن‌هایی که فقط در یک حوزه مانند فروش شارژ یا فروش بلیت فعال هستند، مخاطب این مقاله نیستند. لیست اپلیکیشن‌هایی که در این مقاله اقدام به بررسی و مقایسه خواهیم کرد به شرح زیر است:

    • اپلیکیشن هف هشتاد
  • اپلیکیشن آپ
  • اپلیکیشن تاپ
  • اپلیکیشن سکه
  • اپلیکیشن 724

همچنین این اپلیکیشن‌ها را از منظر پارامترهایی همچون موارد زیر بررسی خواهیم کرد:

  • محصولات و خدمات داخل اپلیکیشن
  • تعداد دانلود
  • حجم اپلیکیشن
  • نظرات کاربرانی که اپلیکیشن پرداخت را نصب کرده اند.
  • امکانات اپلیکیشن
  • نسخه‌های مختلف اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف

 

اپلیکیشن هف هشتاد (۷۸۰)

اپلیکیشن هفت هشتاد

پرداخت قبض تلفن ثابت

اپلیکیشن هف هشتاد محصول شرکت تهران اینترنت است.شرکت تهران اینترنت از سال ۱۳۷۸ فعالیت جدی خود را شروع کرد و در ابتدا به فروش کارت‌های اینترنت برای dial up مشغول بود. به تدریج با ارائه خدمات جدید ارتباطی و  اپلیکیشن های پرداخت موبایلی، این شرکت وارد حوزه های جدید از جمله فروش شارژ موبایل، اینترنت، کارت‌های تلفن بین‌ المللی و … نیز شد. علاوه بر فروش آنلاین این محصولات، این شرکت در حوزه فروش فیزیکی و موریگی در سطح کشور نیز بسیار فعال است. قبل از ارائه اپلیکیشن پرداخت موبایل هف هشتاد، این شرکت خدمات خود را بر روی سر کد ussd به شماره *780# بر روی هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل شروع کرد. با توجه به طرح‌های گسترشی شرکت و همچنین قوانین بانکداری از یک سو، و علاقه و نیاز کاربران از سوی دیگر، این شرکت به تدریج اپلیکیشن‌ موبایل ۷۸۰ را نیز در کنار درگاه پرداخت 780 ارائه کرد. پرداخت قبض آنلاین و فروش انواع شارژ و همچنین بسته‌های اینترنتی برای اپراتورهای تلفن همراه اول، مهمترین خدمات این اپلیکیشن است.  دانلود اپلیکیشن هفت هشتاد برای IOS و اندورید امکان پذیر است.

 

پرداخت قبض قبضینو

اپلیکیشن آسان پرداخت آپ

شرکت آسان پرداخت پرشین که هم اکنون سهام آن در بازار دوم بورس معاملات تحت عنوان نماد آپ نیز قابل خرید و فروش است و به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده است با سرمایه گذاری فردی و همچنین بانک کشاورزی در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد. این شرکت در کمتر از یک دهه مسیر رشد و پیشرفت خود را به سرعت طی کرد و در طول این مدت زمان کم، وارد لیست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی شد. مدیران این شرکت با شناخت صحیح بازار و پیش‌بینی‌های درستی که انجام دادند باعث شدند تا شرکت آسان پرداخت پرشین بتواند علاوه بر ایجاد درآمد و سود مناسب، در بحث برندینگ نیز موفق باشد به طوری که  کارت به کارت با آپ همواره به صورت محاوره بین مردم رایج شد. آسان پرداخت پرشین یکی از ۱۲ شرکت دارای مجوز psp از بانک مرکزی بوده و سهم قابل توجهی از بازار پرداخت الکترونیکی کشور را نیز در دست دارد. آپ نام اپلیکیشن تجاری این شرکت است که به نوعی می توان آن را در زمان فعلی پر دانلود ترین اپلیکیشن پرداخت  قبض خرد کشور دانست. آپ به دلیل اینکه جز اولین اپلیکیشن‌هایی بود که وارد بازار شد، توانست کاربران زیادی جذب کند. برای پرداخت آسان قبض میتوانید به سامانه پرداخت قبضینو مراجعه کنید.

مقایسه اپلیکیشن تاپ

اپلیکیشن تاپ

اپلیکیشن تاپ در ابتدا به عنوان اپلیکیشن پرداخت اختصاصی شرکت پرداخت (psp)  تجارت الکترونیک پارسیان مطرح شد. این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین اپلیکیشن‌ها نزد کاربران است و به دلیل واسط گرافیکی که دارد، کاربران منحصر بفرد خود را دارد. یکی از دلایلی که باعث شده تاپ کمی از رقبای مستقیمش عقب بماند زمان ورود به بازار بود. با رویکرد تیم توسعه، مدیریت و بازاریابی این اپلیکیشن، درآینده پیش بینی می شود که کاربران قابل توجهی از تاپ استفاده کنند. در جهت تخصصی شدن کارها و همچنین تمرکز بیشتر بر روی اپلیکیشن و خدمات آن، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش که در حوزه‌های مختلف پرداخت فعال است، تصمیم گرفت شرکت مستقلی با نام تابان آتی پرداز تاسیس کند و مدیریت اپلیکیشن تاپ  و خدمات پرداخت اینترنتی را به آن بسپارد. پرداخت قبض همراه اول

خدمات پرداخت اینترنتی

اپلیکیشن سکه

سکه یکی از قدیمی ترین اپلیکیشن های بازار پرداخت است ولی به دلیل عدم حمایت مناسب از طرف مدیران شرکت به پرداخت ملت، نتوانست آن طور که باید سهم بازار قابل توجهی داشته باشد. علی رغم اینکه شرکت به پرداخت ملت ( که از شرکت‌های هولدینگ بهسازان ملت است و خود به طور مستقل در بازار بورس نیز خرید و فروش می‌شود) رتبه اول را در بازار پرداخت خرد کشور در رده دستگاه‌های pos و همچنین درگاه پرداخت طبق گزارش‌های منتشر شده شاپرک دارد، اپلیکیشن پرداخت آنلاین سکه محبوبیت زیادی تا زمان کنونی نتوانسته برای خود ایجاد کند. تیم سکه قصد دارد با خدمات نوین همچون پشتیبانی از NFC و اتصال بی سیم به دستگاه‌های POS شرکت به پرداخت امکانات جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه کند. با توان مالی و همچنین زیرساخت‌های بروزی که شرکت به پرداخت در اختیار خود دارد می‌تواند در آینده جایگاه مناسبی در این حوزه پرداخت اینترنتی قبض و استعلام خلافی خودرو   برای خود ایجاد کند.

پرداخت خلافی خودرو

اپلیکیشن ۷۲۴

این اپلیکیشن متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) است که اخیرا نیز وارد بورس شده و عرضه اولیه خود را پشت سر گذاشت. شرکت پرداخت الکترونیک سامان که عضوی از گروه مالی سامان است، یکی از خوشنام ترین شرکت‌هایی است که در بازار پرداخت کشور فعال است. اپلیکیشن پرداخت قبض این شرکت با نام سه سوت مشهور شده است.  به جرات می‌توان گفت مدیران این شرکت نسبت به استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک با دید بسیار بازتر و حمایتی تری نگاه می‌کنند و همین مساله آينده روشنی در مسیر شرکت قرار می‌دهد. البته در زمان کنونی سپ یکی از موفق‌ترین شرکت‌های پرداخت اینترنتی کشور است که همواره نوآوری بخشی از ماموریت‌های آن هاست. اپلیکیشن ۷۲۴ نیز همانند ۷۸۰ ابتدا به صورت آفلاین و با تمرکز بر روی خدمات USSD فعالیت خود را شروع کرد. اما به تدریج با گسترش تلفن‌های هوشمند و ضریب نفوذ اینترنت همراه، اقدام به طراحی و ارائه اپلیکیشن اختصاصی موبایل نیز کرد تا کاربران بتوانند با راحتی بیشتری از خدمات جدید بهره ببرند. از چشم اندازهای این شرکت میتوان افزودن  ریز جرایم رانندگی را پیش بینی کرد.

  هف هشتاد آپ تاپ سکه ۷۲۴
خرید شارژ همراه اول دارد دارد دارد دارد دارد
خرید شارژ ایرانسل دارد دارد دارد دارد دارد
خرید شارژ رایتل دارد دارد دارد دارد دارد
خرید بسته اینترنت همراه اول دارد دارد دارد دارد دارد
خرید بسته اینترنت ایرانسل دارد دارد دارد دارد دارد
خرید بسته اینترنت رایتل دارد دارد دارد دارد دارد
پرداخت قبض های شهری دارد دارد دارد دارد دارد
استعلام قبض تلفن ثابت ندارد دارد دارد ندارد ندارد
استعلام قبض موبایل دارد دارد دارد دارد دارد
استعلام قبض های شهری ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
استعلام ریز خلافی ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
پرداخت خلافی دارد دارد دارد دارد دارد
خرید طرح ترافیک ندارد ندارد دارد ندارد ندارد
پرداخت وجوه نیکوکاری و خیریه دارد دارد دارد دارد دارد
خرید بلیت اتوبوس ندارد ندارد دارد ندارد ندارد
خرید بلیت قطار دارد دارد دارد ندارد ندارد
خرید بلیت هواپیما ندارد در حال تست ندارد ندارد ندارد
خرید بیمه ندارد دارد ندارد ندارد دارد
کیف پول ندارد دارد ندارد دارد دارد
پرداخت با درگاه وبی ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
پرداخت آفلاین USSD دارد دارد ندارد ندارد دارد
پرداخت با درگاه درون اپلیکیشنی دارد دارد دارد دارد دارد
کارت به کارت دارد دارد دارد دارد دارد
نسخه وب ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد
نسخه اندروید دارد دارد دارد دارد دارد
نسخه ios دارد دارد دارد دارد دارد
باشگاه مشتریان دارد دارد دارد دارد دارد
سوابق تراکنش‌های انجام شده دارد دارد دارد دارد دارد
تعداد دانلود نسخه اندروید در کافه بازار بیش از ۳ میلیون بیش از ۷ میلیون بیش از ۱ میلیون بیش از ۵۰۰ هزار بیش از ۵۰۰ هزار
امتیاز کاربران به اپلیکیشن اندروید در کافه بازار 3.6 4 3.9 3.9 4.7
حجم اپلیکیشن اندرویدی ۸ مگابایت ۱۵ مگابایت 10 مگابایت 11 مگابایت 6 مگابایت

 

مقایسه اپلیکیشن های پرداخت

بهترین اپلیکیشن پرداخت را باید کاربران حوزه فین تک مشخص نمایند ولی از بابت مقایسه اپلیکیشن‌های می توان نتیجه گیری کرد که کاربران به اپلیکیشن ۷۲۴ بیشترین امتیاز را در کافه بازار داده‌اند و همچنین حجم کم اپلیکیشن ۷۲۴ یکی از ویژگی‌های آن است. اما از نظر امکانات اپلیکیشن تاپ و آپ در وضعیت بهتری نسبت به بقیه هستند. خدماتی همچون خرید طرح ترافیک فقط توسط اپلیکیشن تاپ ارائه می‌شود. از سوی دیگر اپلیکیشن تاپ هنوز خدمات مربوط به بیمه را در سبد محصولات خود اضافه نکرده، در حالی که اپلیکیشن آپ خدمات خوبی در این حوزه ارائه می‌کند. از سوی دیگر اپلیکیشن ۷۸۰ نسبت به بقیه اپلیکیشن‌ها از خدمات باشگاه مشتریان بهتری برخوردار است و تقریبا در همه زمان‌ها کمپین جایزه و قرعه کشی برگزار می‌کند.

هیچ یک از اپلیکیشن های پرداخت معرفی شده امکان استعلام خلافی جرایم رانندگی را ندارد و برخی نیز بعدا اقدام به پرداخت خلافی کرده اند.

 

سامانه پرداخت قبض قبضیو

تیم توسعه و مدیریت سامانه پرداخت قبضینو که خود چند سالی در حوزه فین تک و پرداخت خرد و پرداخت آنلاین قبض و استعلام خلافی تجربه عملیاتی مستقیم دارند، با توجه به شرایط بازار و نیاز کنونی آن، اقدام به طراحی یک محصول جدید با نام تجاری قبضینو کردند. قبضینو که ازمحصولات گروه آیان است، به طور تخصصی در حوزه پرداخت‌های دوره‌ای خرد فعالیت می‌کند و اولین شاخه از محصولات آن، پرداخت قبض است. علی رغم گسترش زیرساخت‌های پرداخت در طی سال‌های اخیر متاسفانه در حوزه مدیریت و پرداخت قبض همچنان چالش‌های فراوانی وجود دارد. دو چالش اصلی موجود در این حوزه به شرح زیر است:

  • نیاز به قبض کاغذی برای پرداخت
  • تعداد زیاد قبض پرداختی در هر دوره

متاسفانه برای چالش‌های اشاره شده، راه‌حلی جامع توسط اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله ارائه نشده است. از همین رو گروه آیان با تمرکز بر روی این دو چالش تصمیم گرفت با توسعه اپلیکیشن قبضینو هر دو مورد را به صورت اصولی حل کند. در مورد مساله اول قبضینو به دلیل اینکه قابلیت استعلام اتوماتیک همه قبوض از جمله قبض آب، برق، تلفن ثابت، موبایل، خلافی و گاز را دارد، دیگر نیاز قبض کاغذی را حذف می کند. کاربران یکبار اطلاعات قبض خود را در اپلیکیشن و یا سایت قبضینو وارد کرده و از دفعات بعدی خود سیستم به صورت خودکار اقدام به استعلام و جمع آوری اطلاعات قبوض کاربران می کند. به این ترتیب کاربران در اولین فرصت از صادر شدن قبض‌های جدید خود مطلع می شوند.

پرداخت قبض با قبضینو

از سوی دیگر به دلیل زیرساخت استعلامی که فراهم شده، قبض‌های کاربران پس از استعلام در قالب یک صورت حساب به او نمایش داده می شوند و کاربر می تواند به صورت تجمعی قبض‌های خود را پرداخت کند. به عبارتی به جای آنکه در هر ماه کاربران مجبور به پرداخت تعداد زیادی قبض باشند، با استفاده از قبضینو می توانند قبض‌های خود را به صورت جمع شده و با یک پرداخت تسویه کنند. قبضینو با ارسال اعلان در زمان‌های مقرر، کاربران خود را از قبض‌های جدید صادر شده مطلع می کند.

از دیگر امکانات اپلیکیشن قبضیو امکان استعلام خلافی خودرو و مشاهده ریز خلافی و جرایم رانندگی و امکان پرداخت قبض جریمه است.

در جهت راحتی کاربران، خدمات پرداخت اینترنتی قبضینو هم به صورت وبی و هم به صورت اپلیکیشن موبایل در نسخه‌های اندروید و ios در اختیار کاربران است. از اقدامات آینده قبضینو ارائه نرم افزار پرداخت با NFC  و استعلام قبضاست.

مزایای NFC

  • تسهیل استفاده از تکنولوژی‌های مختلف
  • کاهش انتقال پول نقد
  • صرفه جویی در وقت
  • استفاده آسان
  • چندمنظوره بودن
  • تولید درآمد

اما پرکاربردترین فایده NFC  پرداخت پول است. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌های انگلیس و آمریکا برای پرداخت هزینه‌های کمتر از 15 دلار از این فناوری استفاده می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست کارت بانکی خود را همراه داشته باشید و با نزدیک کردن گوشی خود به پایانه خرید می‌توانید هزینه را پرداخت کنید. http://ghabzino.com/bills

اپلکیکیشن ناب

در کنار اپلیکیشن های مطرح شده برای پرداخت قبض و پرداخت آسان برخی از نرم افزار های به طور تخصصی برای  پرداخت نذر ها و پرداخت صدقه ایجاد شده اند. این نرم افزاهای در قابل نرم افزاهای مذهبی برای رفاه حال هم وطنان های عزیز و تسریح در فرایند نیکوکاری و اسایش خیرین وارد بازار شده اند.  اپلیکیشن ناب نرم افزاری برای پرداخت وجوه هات شرعی و صدقه است.

خلافی

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
حسین تنها

Good

Sina janani

تشکر بابت مطالب مفیدتون.

حمیدرضا

سلام ممنون بسیار مفید بود

حسن جودی

تشکر از معرفی بجا و مقایسه عادلانه.
قبضینو که این همه امکانات پرداخت قبض و استعلام خلافی داره حالا چرا این جوری مظلوم واقعه شده ؟ چرا خیلی ها نمیشناسنش؟
به نظر من باید کمی رو تبلیغات اپلیکیشن پرداخت قبضینو کار کنید تا مثل آپ و تاپ مشتری جذب کنه.
بازم تشکر

ثبت دیدگاه