قبضینو

پرداخت اینترنتی و 9 راه برای راحتی مشتری در صفحه پرداخت

پرداخت اینترنتی و 9 راه برای راحتی مشتری در صفحه پرداخت

صفحه پرداخت وبسایت شما جایی است که تماشاچیان ویترین سایت به مشتری بدل می شوند و پرداخت را انجام می دهند. پرداخت آخرین مرحله ای است که مشتری طی می کند بنابراین اهمیت بسیاری دارد….

راحتی پرداخت برای حفظ مشتری اهمیت بسیاری دارد و صفحه پرداخت شما، جایی است که می تواند مشتری را به پرداخت پول تشویق و یا او را از انجام این کار منصرف کند. این صفحه آخرین جایی است که کاربر برای خرید به آن مراجعه می کند و پول خود را خرج می کند. در واقع شما باید تماشاچیان ویترین سایت خود را به مشتری بدل کنید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ در این مقاله از وبلاگ قبضینو، 9 روش کارآمد برای راحت تر کردن روند پرداخت را با هم بررسی و برای هر یک مثالی را معرفی خواهیم کرد.

1 ) چندین روش پرداخت را امکان پذیر کنید

شاید این مورد، واضح و بدیهی به نظر برسد، اما برخی از سایت ها تنها یک راه را برای پرداخت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. طبق آمار، 56% از خریداران  سایت هایی را ترجیح می دهند که چندین انتخاب مختلف را پیش روی آنان قرار می دهند. در سایت های  پرداخت قبض اینترنتی استفاده از چند درگاه پرداخت حس امنیت بالایی به مشتریان می دهد.

برای انتخاب روش های پرداخت باید همه مشتریان خود را در نظر بگیرید. برای مثال یکی از بهترین ترکیب ها، امکان انتقال مستقیم از بانک یا پرداخت از طریق همه کارت های بانکی است. انتخاب روش ها به مشتریان شما بستگی دارد، بنابراین باید به خوبی مشتریان خود را بشناسید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این سایت امکان پرداخت با کارت اعتباری، Pay Pal و کوپن را برای مشتریان خود فراهم کرده است. بنابراین مشتری به راحتی می تواند روش پرداخت مورد نظر خود را انتخاب کند.

چندین روش پرداخت را امکان پذیر کنید

2 ) امکان پرداخت بدون نیاز به حساب کاربری

همگی می دانیم به خاطر سپردن نام کاربری و رمز عبورهای اینترنتی کار بسیار دشواری است. اگر یک سایت پرداختی دارید؛ چرا باید با استفاده از ایجاد حساب کاربری دیواری میان خود و مشتریانتان ایجاد کنید و آن ها را از پرداخت منصرف کنید. وادار کردن مشتریان به ایجاد حساب کاربری به ویژه برای تازه واردها اصلا خوشایند نیست و حتی می تواند آن ها را از پرداخت منصرف کند.  یکی از دلایلی که مشتریان علاقه چندانی به باز کردن حساب کاربری در سایت ها ندارند، ایمیل های متعدد و اغلب بیهوده است. 

مشکل دیگری که ایجاد حساب کاربری ایجاد می کند، طولانی شدن روند پرداخت است. برای اینکه این روند را برای مشتریان بالقوه خود راحت تر کنید، اطمینان یابید که آن ها در سایت شما پرداخت را انجام داده اند. دقیقا همان کاری که کمپانی اپل در وبسایت خود انجام داده است.

امکان پرداخت بدون نیاز به حساب کاربری

همانگونه که در این تصویر مشاهده می کنید، اپل به مشتریان خود حق انتخاب می دهد و کاربر پس از پایان عملیات پرداخت می تواند حساب کاربری ایجاد کند. در پایان انجام دادن این مرحله حس بهتری به مشتری می دهد.

3) ارائه یک طرح یکپارچه

از دیدگاه برندینگ، شما دوست دارید همه چیز را تا حد امکان پیوسته و یکپارچه حفظ کنید. این یعنی استفاده از رنگ، فونت و طراحی یکسان در صفحه پرداخت با دیگر صفحات وبسایت شما. بدین ترتیب می توانید برند خود را به مشتری بشناسانید. 

در تصویر زیر می توانید به خوبی؛ یکپارچگی و پیوستگی موجود میان صفحات این سایت را مشاهده کنید. 

ارائه یک طرح یکپارچه

4 ) مشتریان را برای پرداخت به سایت های دیگر هدایت نکنید

بدون شک تلاش بسیاری برای جذب مشتری به وبسایت خود انجام داده اید. حالا چرا باید برای پرداخت، آن ها را به سایت های دیگر هدایت کنید. بسیاری از سایت های خارجی از درگاه Pay Pal به عنوان یکی از روش های پرداخت استفاده می کنند اما باید مشتری را به صفحه دیگری هدایت کنند که اصلا به نفع آن ها نیست. 

اگر شما قادر نباشید صفحه مخصوص به خود را طراحی کنید، آنگاه مشتریان به نوعی احساس می کنند که پول خود را در جای دیگری خرج می کنند. درست مثل اینکه مشتری به مغازه شما مراجعه کند و شما از او بخواهید برای پرداخت پول به مغازه دیگری مراجعه کند. 

پرداخت آخرین مرحله ای است که مشتری طی می کند، چرا نباید نام برند شما در خاطر مشتری باقی بماند. 

5 ) خطاها را به راحتی و به سرعت رفع کنید

انسان جایز الخطاست. شاید این جمله کمی کلیشه ای و تکراری به نظر برسد اما بسیاری از افراد هنگام وارد کردن اطلاعات خود در وبسایت اشتباهات کوچکی را مرتکب می شوند، برای مثال @ را در آدرس ایمیل خود فراموش می کنند. 

بعضی از صفحات پرداخت یک اعلان خطا یا error message در بالای صفحه نمایش می دهند، اما بسیاری از کاربران نمی دانند که باید خطای موجود را در آن جا مشاهده کنند. آن ها توقع دارند که خطای هر بخش در همانجا نمایش داده شود نه جای دیگر.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ذخیره اطلاعاتی است که مشتریان وارد می کنند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، این وبسایت اطلاعاتی را که قبلا توسط مشتری وارد شده است با هر خطا همچنان حفظ می کند. همچنین اگر خطایی وجود داشته باشد نوشته ای قرمز رنگ در زیر همان بخش نمایش داده می شود. 

در هنگام پر کردن فرم های طولانی هیچ چیز عذاب آورتر از وارد کردن دوباره اطلاعات نیست.

 خطاها را به راحتی و به سرعت رفع کنید

6 ) فقط اطلاعات ضروری را از مشتری درخواست کنید

پرکردن یک فرم بلندبالا برای یک خرید کوچک به سادگی می تواند مشتری را فراری دهد. مشتری شما قرار نیست در یک مسابقه دو با مانع شرکت کند. تنها چیزی که او از شما می خواهد این است که روند پرداخت، سریع و راحت به پایان برسد. 

وبسایت buffer مثال خوب و کاملی در این زمینه به شمار می آید. تنها اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت در این سایت، شماره کارت، تاریخ انقضای کارت و رمز اینترنتی است. 

فقط اطلاعات ضروری را از مشتری درخواست کنید

اگر به اطلاعات بیشتری مثل شماره موبایل مشتری نیاز دارید حتما توضیحات لازم را برای آن ها ارائه دهید تا اعتمادشان را جلب کنید. 

7 ) از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید

هر زمان که پای اطلاعات شخصی در میان باشد، مشتریان حساسیت بیشتری به خرج می دهند. طبق یک نظر سنجی، 58% از مشتریان به خاطر عدم اطمینان به صفحه پرداخت از آن خارج می شوند. 

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ایجاد صفحه ای با طراحی یکپارچه با دیگر صفحات وبسایت و عدم هدایت مشتریان به سایت های واسطه برای پرداخت، قدم های مهمی برای ایجاد اعتماد کافی در مشتریان به شمار می آید. اما بدون شک باید کارهای بیشتری برای حفظ مشتریان انجام دهید. 

حتما از استانداردهای معتبر برای حفظ امنیت وبسایت خود استفاده کنید و حتما به مشتریان خود نشان دهید که وبسایت شما امنیت کافی را برای پرداخت اینترنتی وجه دارد. 

سایت MindMeister به مشتریان خود نشان می دهد که از  استانداردهای امنیتی SSL و PCI برای پرداخت در وبسایت خود استفاده کرده است. حتی تعدادی از مشهورترین شرکت هایی که مشغول همکاری با آن ها هستند را نیز نام برده است تا احساس اعتماد بیشتری را در مشتری ایجاد کند. 

از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید

8 ) سردرگمی ها را به حداقل برسانید

نیازی به گفتن نیست اما صفحه پرداخت شما آخرین نقطه چرخه خرید است. قطعا شما به عنوان فروشنده، دوست ندارید هیچ چیزی مشتری را از پرداخت دور کند. 

صفحه پرداخت وبسایت KISS metrics یکی از بهترین مثال ها در این زمینه است. همانطور که در تصویر زیر می بینید؛ در این صفحه فقط اطلاعات ضروری از مشتری درخواست می شود. 

سردرگمی ها را به حداقل برسانید

9) دعوت به عمل یا Calls to Action را فراموش نکنید

زمانی که مشتری شما، گزینه جدیدی را به سبد خرید خود اضافه می کند به آن ها نشان دهید که اگر می خواهند خرید را ادامه دهند کدام گزینه و اگر می خواهند وارد صفحه پرداخت شوند کدام گزینه را باید انتخاب کنند. 

نکته ای که باید در این بخش به آن توجه کنید جمله ای است که برای دکمه دعوت به عمل انتخاب می کنید. این جمله باید کاملا واضح و مشخص باشد و هیچ ابهامی در آن دیده نشود. 

وبسایت آمازون به خوبی از CTA یا دعوت به عمل بهره برده است و مشتریان را از صفحه خرید به صفحه پرداخت هدایت می کند. این غول دنیای خرده فروشی به خوبی و کاملا واضح مسیر کاربر را مشخص می کند. 

دعوت به عمل یا Calls to Action را فراموش نکنید

دعوت به عمل یا Calls to Action را فراموش نکنید

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه