قبضینو

چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟

چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟ به طور کلی دو نوع مشترک تلفن ثابت داریم. دسته اول، تلفن ثابت ودیعه دار  (کسانی که تلفن آن‌ها مربوط به مردادماه 87 به قبل است) که اگر قبض این مشترکین به 80 درصد مبلغ ودیعه برسد و اقدام به پرداخت قبض تلفن نکرده باشند،…

چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟

به طور کلی دو نوع مشترک تلفن ثابت داریم. دسته اول، تلفن ثابت ودیعه دار  (کسانی که تلفن آن‌ها مربوط به مردادماه 87 به قبل است) که اگر قبض این مشترکین به 80 درصد مبلغ ودیعه برسد و اقدام به پرداخت قبض تلفن نکرده باشند، شامل قطع یک‌طرفه می‌شوند.

دسته دوم مربوط به مشترکینی است که که دارای تلفن‌های هزینه اتصال هستند. قبض این افراد اگر به بالای 20 هزار تومان برسد، پس از گذشت 15 روز از حداکثر زمان پرداخت قبض، قطع یک طرفه می‌شود. برای استعلام میزان کارکرد تلفن ثابت خود می توانید از قبضینو استفاده کنید. 

البته توجه داشته باشید که قطع کردن خطوط تلفن، قوانین خاصی دارد، که شامل آگاه‌کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورت‌حساب و یا استفاده از روش‌‌های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک یا استفاده از سایر روش‌‌های ارتباطی مانند ارسال نامه الکترونیک می‌باشد.

کسانی که دو دوره پیاپی قبض خود را پرداخت نکنند، در ابتدا خط آنها دوطرفه قطع می‌شود و در صورت گذشت یک سال از تاریخ قطع دوطرفه، اگر مشترک با بی‌توجهی به اخطارهای صادرشده از طرف شرکت مخابرات اقدام به پرداخت بدهی نکند، دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت که در اینجا شرکت مخابرات ایران است، مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، ملزم به جمع‌آوری، سلب امتیاز و تخلیه خط تلفن ثابت مشترک خواهد بود.

سلب امتیاز به دلیل بدهی خط تلفن 

اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند و درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.

البته برای این کار نیازمند اطلاع‌رسانی است که شامل آگاه ­کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورت‌حساب و یا استفاده از روش­‌های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک یا استفاده از سایر روش­‌های ارتباطی مانند ارسال نامه الکترونیک می‌شود. هم‌چنین مهلت پرداخت عبارت است از طول مدت زمان پرداخت صورت‌حساب، که نباید کمتر از ۱۵ روز از تاریخ صدور صورت‌حساب باشد.

با بیان این‌که پروسه‌ی تخلیه‌ی خط تلفن ثابت حدود یک سال طول می‌کشد، اظهار کرد: در طول این یک سال مرتب به مشترک درباره میزان بدهی‌اش اطلاع داده می‌شود. بعد از گذشت یک سال، خط مشترک یک‌طرفه می‌شود و بعد به‌صورت دوطرفه قطع می‌شود. لبته در طول این یک سال به‌طور مرتب به‌صورت کتبی و صوتی به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود که بدهی قبض خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

بر اساس مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبض خطوط تلفن ثابت اگر دو دوره متوالی پرداخت نشود مشمول قطع دو طرفه خواهد شد و اگر سه دوره متوالی پرداخت نشود برای مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از یک سال خط تخلیه می‌شود که منطق این موضوع این است که سرویس  نباید در کشور بلا استفاده باقی بماند.

این فرآیند تخلیه تلفن است و اگر خط مشترک تخلیه شود، اما پس از سه ماه بدهی خود را پرداخت کند، شماره را به مشترک برمی‌گردانیم اما از آن به بعد مطابق آیین‌نامه می‌توان شماره را به فرد دیگری واگذار کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره شرایط واگذاری خطوط تلفن بیان کرد: اگر شماره تلفنی واگذار نشده باشد، اولویت با کسی است که این شماره را قبلا داشته است. مگر این‌که شماره رند باشد که اگر از مدت عدم پردخت بدهی یک سال و سه ماه بگذرد، مشمول آیین‌نامه شماره‌های رند می‌شود.

بیدخام در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که به مشترک درباره قطع خط تلفن اطلاع‌رسانی نشود، اظهار کرد: این امکان خیلی ضعیف است که در فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع‌رسانی نشود. البته درصورتی که مشترک چنین ادعایی داشته باشد، پرونده‌اش موجود است و می‌توان آن را بررسی کرد.

تخلیه خط تلفن ثابت

اگر خط تلفن ثابت به دلیل بدهکاری قطع شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.

البته ممکن است برخی از مشترکان ادعا کنند که از زمانی که بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند، بدون اطلاع‌رسانی فرآیند قطع و واگذاری اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی مشترک می‌تواند به شرکت مخابرات مراجعه کرده و با درخواست مشاهده‌ پرونده‌ی خود، صحت این موضوع را بررسی کند.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
مهرنوش مددی

هزینه ثبت نام دوباره چقدر؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای اطلاع دقیق از این موضوع باید به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و از هزینه‌های مربوطه مطلع شوید.
پاینده باشید.

نیما

میخوایم خونه رو بکوبیم و بسازیم چکار باید بکنیم تا خط تلفنمون بعد از ساخت همین شماره بمونه؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
اگر خط تلفن به نام خوتان باشد، نیازی نیست کاری کنید و بعد از ساخت و ساز هم می‌‌توانید از همان خط استفاده کنید؛ اما اگر خط به نام شخص دیگری است، باید به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و درخواست انتقال یا خرید خط موردنظر را بدهید.
برقرار باشید.

شهسوار مهدیان

ببخشید امکان داره به مخابرات مراجعه کنم برگردونم خطمو؟

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
اگر مدت عدم استفاده شما از خط کمتر از یک‌سال باشد بله امکان‌پذیر است، اگر این مدت بیشتر از یک سال باشد باید به مخابرات مراجعه کنید و درصورتی که خطتان واگذار نشده باشد، مجددا آن را خریداری کنید.
سربلند باشید.

شهسور مهدیان

سلام من یه خط تلفن ثابت ۹۱۲ داشتم خیلی وقته استفاده نکردم الان زنگ میزنم میگه در شبکه موجود نیست چکار کنم؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست گرامی
لطفا با پشتیبانی اپراتور خط تلفنتان تماس بگیرید تا در صورت واگذاری یا باطل شدن خط شما را راهنمایی کند.
سلامت باشید.

نیکنام

سلاممدت چندسال است قبض خط تلفنی که به خاطرم نمآید برام میاد، من شهرستان هستم وبخاطر بیماری نمیتوانم به اهواز بروم، چکارکنم خطم قطع بشه؟

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
اگر قبض تلفن را حدکثر تا یک‌سال پرداخت نکنید با افزایش بدهی خط تلفن شما به‌طور کامل قطع می‌شود.
مانا باشید.

علی اکبر میرزایی

سلام و خسته نباشید اگه خط تلفن استفاده نشود مشکلی برا خط پیش می‌آید یا خیر؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
اگر مدت استفاده نکردن از خط طولانی شود و تا یک‌سال طول بکشد امکان قطع دائمی خط و جمع کردن از طرف اداره مخابرات وجود دارد.
سبز و پایدار باشید.

حسن کوچکی مهیاری

من میخاهم تلفن ثابت خود را نزد مخابرات بسپارم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
لطفا به‌صورت حضوری به اداره مخابرات منطقه خود مراجعه کنید و مراحل واگذاری را انجام دهید.
سبز و پاینده باشید.

بهروزم

با سلام .من شهریور سال۱۳۹۹ خانه ای کرایه کردم و در قرارداد شماره تلفن زکر شد ولی خط تلفن قطع بود به مالک خانه هم اعلام کردم ولی اعتنایی نکرد در سال ۱۴۰۰ خط جمع آوری شد تکلیف من مستاجر چیست لطفا راهنمایی کنید با تشکر

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
مالک خط باید به‌صورت حضوری به اداره مخابرا مراجعه کرده و با پرداخت بدهی خط مجددا درخواست وصل خط تلفن را بدهد. شما می‌توانید این موضوع را از طریق بنگاهی که قرارداد بسته‌اید پیگیری کنید.
سبز باشید و سربلند.

مجتبی کاظمی جهرمی

خط ثابت گرفتم ولی درمخابرات دایرنیست

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
برای اطمینان از خراب نبودن خط، لطفا به‌صورت حضوری به مخابرات منطقه خود مراجعه کنید تا بررسی کارشناس مشکل پیش‌آمده رفع شود.
سبز برقرار باشید.

مراد رحمانی

مشترک تلفن هستم مستاجر دارم از تلفن استفاده نمی‌کند بیسواد هستن

پشتیبانی قبضینو

درود وقت بخیر
برای قطع خط تلفن تنها راه حل این است که قبوض سه دوره تلفن ثابت پرداخت نشود. بعد از آن اگر اقدام به تسویه حساب نکنید،‌ خط تلفن تا زمان پرداخت تمام قبوض قطع می‌شود.
سبز و پاینده باشید.

محسن کریمی

مشکل خط خونه پرصدابودن هست چرا

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز وقت بخیر
اگر منظور شما از پرصدا بودن خش خش است که باید با مخابرات منطقه خود تماس بگیرید تا کارشناس برای بررسی خطوط اعزام شود؛ در غیر این‌صورت لطفا توضیح بیشتری در مورد مشکل خود بدهید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.
مانا و پایدار باشید.

مجتبی

درود بر شما از خط ثابت برای برقراری اتصال اینترنت استفاده میکردیم یعنی تلفنی به خط وصل نبوده، الان اینترنت هنگام معامله قطع کردن که جویا شدیم خط جمع کردن

پشتیبانی قبضینو

درود بر شما
برای پیگیری دقیقتتر می‌توانید به مخابرات مرکز استان مراجعه کرده و اعتراضتان را نسبت به‌ این موضوع اعلام کنید تا بررسی شود.
برقرار باشید.

محمد شادکیا

سلام وقت بخیر بزرگوارمن خونه قبلی رو فروختم تمامی قبوض آب و برق و گاز و تلفن و تسویه کردم ولی مالک جدید اقدامی واسه پرداخت و تسویه حساب انجام نداده. الان که خونه جدید گرفتم و واسه خط تلفن ثابت ثبت نام کردم میگن چون اون خط و انتقال ندادین مقدور نیست خط تلفن جدید بگیرین

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز وقت بخیر
برای حل این مشکل هم می‌توانید خط قبلی خود را منتقل کرده و برای دریافت خط جدید به نام خودتان ثبت‌نام کنید و هم خط قبلی را از حساب خود حذف کرده و آن را غیرفعال کنید تا مشکلی برای دریافت خط تلفن جدید نداشته باشید.
سبز باشید و پایدار

احمدپورمحمدعلی

تلفن ثابت من بعلت سرقت سیم مخابرت قطع بوده حال میخواستم وصل کنم شماره ام جزسیستم مخابرت نیست چکا بایدکرد ممنون

پشتیبانی قبضینو

درود جناب پورمحمدعلی
احتمالا به دلیل اینکه در زمان قطعی خط هزینه ماهانه نگهداری از خط را پرداخت نکرده‌اید، خط تلفن شما به دلیل بدهی جمع‌آوری شده است. بهتر است به‌صورت حضوری به مخابرات منطقه خود مراجعه کرده و درخواست وصل خط تلفنتان را بدهید.
پایدار باشید.

مجیدرضاهاشمی عطار

خونه ای که واگذارشده وبدهیش روتازمان تحویل پرداخت کردم به چه حقی بایدبدلیل زرنگ بازی مالک جدیدکه حاضرنیست بنام خودش کنه پرداخت کنم؟

پشتیبانی قبضینو

سلام جناب هاشمی عطار
در صورتی که استفاده‌ای از خط تلفن ندارید،‌مجبور به پرداخت این بدهی نیستید. در صورت عدم پرداخت خط تلفن قطع شده و تا تسویه کامل متصل نمی‌شود. در صورت ایجاد مشکل با مراجعه به شورای حل اختلاف و ارائه مدارک فروش ملک و قبوض تسویه شده،‌ می توانید این مسئله را پیگیری کنید.
پایدار باشید.

منصورنادری

ممنون از شما.سوالی هست:خط ثابت بعلت تغییر سکونتگاه بلا استفاده مانده.مهلت قانونی یکسال برای پرداخت سپری شده.ایا مخابرات قانونا میتواند خطوط همراه مالک را قطع و ملزم به پرداخت بدهی نماید؟

پشتیبانی قبضینو

سلام جناب نادری
مخابرات پس از سه بار عدم پرداخت بدهی خط تلفن را قطع می‌کند و تا تسویه کامل امکان اتصال خط وجود ندارد. در صورتی که یک سال از پرداخت قبض تلفن گذشته باشد قطع خط دائمی شده و برای اتصال مجدد باید به صورت حضوری به مخابرات مراجعه کرد. بنابراین برای قطع دائمی خط تلفن شما ملزم به پرداخت بدهی نیستید.
باتشکر از همراهی شما.

سعید استادمرادی

سلام خط تلفن ثابت ما به دلیل عدم پرداخت آبونماه و خط رند جمع آوری شده و علت پرداخت منزل انحصار ورثه ایی بود و تلفن به وکالتی به نام بود منزل فروخته وتلفن به نام خریدار شد قرار شد بعد ازسه سال برگردانده شودوآبونماه در این مدت پرداخت نشد سپس جمع آوری شده حال برای پرداخت بدهی و برگرداندن خط چه‌کار کنیم.

پشتیبانی قبضینو

درود جناب استاد مرادی
شما باید با در دست داشتن مدارک شناسایی و مالکیت منزل و همچنین آخرین قبض صادر شده به اداره مخابرات منطقه خود مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام کنید.
سبز و پایدار باشید.

خسن صفارزاده

چند سال است به علت مزاحمت قطع کردیم حال چکا ر باید کرد

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
برای وصل کردن مجدد خط تلفن خود باید به اداره مخابرات محل سکونت‌تان مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام شود تا در صورت امکان، خط تلفن مجددا وصل شود.

آزاده یوسفی

شماره ام میخوام برگردونم

پشتیبانی قبضینو

درود وقت به‌خیر
برای این مورد باید به اداره مخابرات محل سکونت خود مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم را انجام دهند.

رودابه

سلام وقت بخیر در صورت عدم پرداخت بدهی و سلب امتیاز و تخلیه تلفن ثابت آیا مخابرات اجازه مسدود کردن خط همراه اول صاحب تلفن ثابت را دارد با تشکر فراوان

پشتیبانی قبضینو

سلام رودابه عزیز
نه این امکان وجود ندارد. شما می‌توانید با استفاده از سرویس قبض همراه اول قبضینو استعلام قبض میان‌دوره خود را گرفته و با پرداخت مبلغ قبض، مجددا خط خود را آزاد کنید.
پیروز و مانا باشید.

میثم

سلام برای اعلام کردن عدم استفاده ازتلفن ثابت باید حتمآ صاحب خط به مخابرات مراجعه کند یا نه بنده که مستآجرهستم نیز میتوانم انجام دهم.ممنون ازراهنمایی شما.

پشتیبانی قبضینو

سلام میثم جان وقت بخیر
به طور کلی در صورت عدم پرداخت قبض تلفن بعد از 2 تا 3 دوره متوالی، خط تلفن به صورت موقت و بعد از یکسال به طور کامل قطع می شود. در صورتی که عجله ای برای انجام این کار دارید، باید از صاحب‌خانه درخواست کنید که با کارت و سند ملک به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و درخواست قطع را ثبت کند.
برقرار باشید.

قدرت آله حسین زاده

خط تلفن را لازم ندارم

پشتیبانی قبضینو

درود جناب حسین زاده
برای قطعی تلفن ثابت در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن بعد از یکسال توسط مخابرات منطقه قطع می‌شود. در صورتی که می‌خواهید این روند سریع‌تر انجام شود، می توانید با مراجعه حضوری به مخابرات منطقه خود و پرداخت هزینه قطعی، خط تلفن خود را بطور دائم یا موقت قطع کنید.
سبز و برقرار باشید.

حسین زارعی

سلام. آیا مخابرات میتونه هم خط رو جمع کنه هم درخواست تسویه بدهی داشته باشه یا فقط مجاز به یکی از این است یعنی یا دریافت بدهی یا تخلیه خط؟

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای زارعی
اگر به دلیل بدهکاری مشمول قطع تلفن شوید، بعد از تمام شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می­‌تواند نسبت به قطع و جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند. اگر خط تخلیه شود، مشترک باید درخواست جدیدی ثبت کند و هزینه آن را پرداخت کند.

سعید

به نظرم درست نیست که خط مردم رو به خاطر ۱،۲،۳ سال استفاده نکردن به نام خودمون بکنیم.

علی ملایی

سلام خسته نباشید کابل های تلفن کوچه مارو دوزدیدن تلفن چندین خانوار قطعه .مخابرات محله رفتیم جوابکو نیس ایا خط تلفن مابرمیکرده یانه

نسترن محمدی

8 سال قبل خونه رو فروختیم تلفن رو به نام خریدار نکردیم الان 700 هزارتومن جریمه شدیم. بابت چی و چرا؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
برای دریافت اطلاعات دقیق و بررسی شکایت‌تان باید به اداره مخابرات محل سکونت‌تان مراجعه کنید تا مشکل رو برای شما بررسی کنند.

ثبت دیدگاه