قبضینو

پیشخوان 24 : مرجع استعلام خلافی و پرداخت جرایم رانندگی خودرو و موتور سیکلت

پرداخت جریمه و خلافی با پیشخوان

1 استعلام خلافی خودرو با پیشخوان2 سایر روش های خلافی خودرو : 3 اعتراض به جرائم رانندگی4 انواع جریمه‌های رانندگی5 دوبرابر شدن جرائم رانندگی6 بروز نبودن لیست جرایم خلافی7 پرداخت تکراری قبض خلافی8 استعلام خلافی موتور9 پرداخت قبض خلافی با قبضینو  استعلام خلافی خودرو با پیشخوان پیشخوان 24 اپلیکیشنی متفاوت با ارائه بیش از 20 خدمت…

استعلام خلافی خودرو با پیشخوان

پیشخوان 24 اپلیکیشنی متفاوت با ارائه بیش از 20 خدمت مختلف در اختیار شماست تا به راحتی و در چند لحظه به مهم‌ترین سرویس‌ها دسترسی داشته باشید. از استعلام سوابق تامین اجتماعی و پرداخت قبوض تا خدمات خودرو و پیگیری مرسولات پستی، همگی خدماتی هستند که بسیاری از ما در زندگی روزمره به طور مرتب به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم و گاهی مجبوریم از چند سایت و اپلیکیشن مختلف استفاده کنیم تا موفق شویم تمامی نیازهای خود را برطرف کنیم.

 در پیشخوان 24 به منظور بهبود خدمات آنلاین خودرو اقدام به تجمیع خدمات استعلام و دریافت جریمه آنی خودرو کرده است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته که به راحتی و در چند لحظه خلافی خود را استعلام بگیرید و به سادگی و با اطمینان پرداخت کنید.برای استعلام خلافی با استفاده از اپلیکیشن پیشخوان 24 فقط باید شماره 8 یا 9 رقمی پشت کارت ماشین یا موتور خود را در قسمت استعلام خلافی خودرو وارد کنید( در صورت نداشتن شماره بارکد می توانید از بخش اسکن بارکد اقدام کنید)  و سپس با انتخاب گزینه استعلام، خلافی خود را مشاهده کنید. پیشخوان 24 امکان پرداخت تجمیعی و تکی خلافی خودرو و موتور را در اختیار کاربران قرار داده‌است. بدین ترتیب می‌توانید هر یک از جرائم را که می‌خواهید پرداخت کنید. کافیست یک‌بار جرائم رانندگی خود را با اپلیکیشن پیشخوان 24 به صورت آنلاین پرداخت کنید تا تفاوت و راحتی در استعلام و پرداخت را احساس کنید و از این پس تنها از پیشخوان 24 برای استعلام و پرداخت جرائم رانندگی خود استفاده کنید.اپلیکیشن پیشخوان 24 تمامی جزئیات لازم را در اختیار کاربران عزیز قرار می‌دهد: مبلغ جریمه، زمان ثبت جریمه، محل تخلف، نوع تخلف، شرح تخلف.
پشتیبانی پیشخوان 
به منظور تهسیل روند پرداخت قبض خلافی و پشتیبانی آنی مروبط به سوال های های جرایم رانندگی پشتیبانی پیشخوان 24 به صورت تلفنی، تلگرامی، اینستاگرام در حال خدمت رسانی به کاربران گرامی است. 

سایر روش های خلافی خودرو : 

پیش از این اهمیت دریافت و استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن را ذکر کردیم. همچنین گفتیم که با پیشرفت تکنولوزی راه‌های بسیاری برای پرداخت خلافی خودروی شما وجود دارد. در ادامه چند روش مهم و کاربردی و ساده‌ی گرفتن خلافی خودرو را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

روش اول: استعلام خلافی خودرو از طریق وب سایت راهور

یکی از اولین و ساده‌ترین راه‌های پرداخت خلافی خودرو که به ذهن هرکس می‌رسد، مراجعه به وب سایت راهور است. وب سایت راهور وب سایتی است که راهنمایی و رانندگی به همین منظور تعریف کرده است تا شما وارد سایت شوید و اطلاعات مربوطه را به سیستم وارد کنید تا بتوانید خلافی خودرویتان را استعلام کنید.
فقط در استفاده از وب سایت راهور باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • اطلاعات موجود در وب سایت راهور به دلایل امنیتی مربوط به سایت، به صورت آفلاین هستند و هفته‌ای یکبار به روزرسانی می‌شوند.
  • پس زمانی که برای مشاهده‌ی جریمه‌های خود به وب سایت راهور مراجعه می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که خلافی‌های خودرویتان را تا همان لحظه ببینید! بلکه اطلاعاتی که پیش روی شما قرار می‌گیرد لیست به روز رسانی شده‌ای از جریمه‌های شما تا چند روز گذشته است.
    پس همیشه در وب سایت راهور جریمه‌هایتان با چند روز تاخیر به دستتان می‌رسد.
  • در صورت پرداخت جریمه با استفاده از وب سایت راهور، اطلاعات با تاخیر 72 ساعت در سامانه‌ی پلیس درج خواهد شد و در به روز رسانی بعدی سایت، شما قادر به شماهده‌ی صورت‌حساب خود هستید.

نحوه‌ی استفاده از وب سایت راهور برای استعلام خلافی

برای استعلام خلافی خود از وب سایت راهور، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • کلمه‌ی وب سایت راهور را در قسمت سرچ گوگل، جست و جو کنید و اولین نتیجه‌ی نمایش داده شده را باز کنید.

خلافی خودرو آنلاین

  • مطابق شکل روی گزینه‌ی استعلام خلافی خودرو و موتور سیکلت کلیک کنید.

استعلام خلافی

  • مطابق شکل زیر، شماره‌ی بارکد درج شده در پشت کارت و کد امنیتی را وارد کنید.

جریمه‌ی رانندگی

پس از انجام مراحل بالا، لیست خلافی خودروی شما که معمولا متعلق به چند روز گذشته می‌باشد، برای شما نمایش داده می‌شود.

سپس شما می‌توانید به کمک قبض و شناسه‌ی پرداختی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، خلافی خودرویتان را پرداخت کنید.

اعتراض به جرائم رانندگی

راننده باید با مراجعه یه یکی از دفترهای پلیس +۱۰ در سطح کشور، اقدام به تهیه گزارش و اعتراض به جرایم رانندگی صادر شده نمایند. سپس با ثبت در سیستم در اولین فرصت (معمولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت) از طریق پلیس راهور گزارش بررسی شده و جوابیه آن صادر می‌گردد. مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای اعتراض به جرائم رانندگی عبارتند از:

  1. کارت خودرو
  2. شناسنامه خودرو
  3. حضور مالک یا نماینده قانونی برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی

انواع جریمه‌های رانندگی

جریمه‌های رانندگی که از سمت پلیس راهنمایی رانندگی صادر می‌شود در 4 دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

  1. قبض جریمه تسلیمی
  2. قبض جریمه الصاقی
  3. قبض جریمه دوربین
  4. قبض جریمه دوبرگی
  5. روش خودداری

دوبرابر شدن جرائم رانندگی

کاربران عزیز به این نکته توجه داشته باشید که برابر ماده ۵ قانون تخلفات رانندگی پس از جریمه ، تا ۶۰ روز مهلت برای اعتراض به آن وجود دارد و اگر فردی طی این مدت دو ماهه نسبت به پرداخت جریمه رانندگی خود اقدام نکند جریمه‌اش دو برابر خواهد شد. در روش‌های تسلیمی، الصاقی و خودداری مبلغ جریمه بعد از گذشت ۶۰ روز در صورت پرداخت نشدن دوبرابر می‌گردد. اما در روش‌های دوبرگی و ثبت با دوربین، مبلغ جریمه رانندگی بعد از گذشت ۶۰ روز و در صورت پرداخت نشدن دو برابر نمی‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب دوبرابر شدن جریمه‌های رانندگی مراجعه کنید.

بروز نبودن لیست جرایم خلافی

در صورتی که پس از استعلام خلافی خودرو، جرایم جدید خود را مشاهده نمی کنید، نگران نباشید. ثبت جرایم در سامانه راهور 120 با تاخیر انجام می گیرید و جریمه شما هنوز در لیست خلافی راهور وارد نشده است و پس از گذشت مدت زمانی این جرایم به لیست خلافی شما اضافه خواهند شد. این مشکلات بیشتر برای شماره بارکدهای 9 رقمی به وجود می آید.  همچنین ممکن است جریمه شما وارد شده باشد ولی به دلیل عدم وجود شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت آنلاین را نداشته باشد.

عدم صدور شناسه قبض و شناسه پرداخت برای خلافی 

در صورت مشاهده جریمه‌ای که شناسه قبض و شناسه پرداخت برای آن صادر نشده است، اگر مدت زمان 10 روز کاری از زمان صدور جریمه شما گذشته باشد به مراکز پلیس 10 مراجعه کنید.

چرا خلافی‌های پرداختی  از لیست خلافی با تاخیر حذف می‌شوند؟

خلافی‌هایی که از طریق پیشخوان 24 پرداخت می‌کنید بلافاصله بعد از پرداخت از لیست پلیس راهور حذف می‌شوند و نیازی به پیگیری ندارد. به دلیل ساختار دستی پلیس راهور لیست سایت با تاخیر به روز رسانی می‌شود، این در حالیست که لیست جرایم شما در دفاتر پلیس+10 به روز است. به دلیل دستی بودن سیستم پلیس راهور، حذف جرائم از لیست راهور ممکن است تا 10 روز کاری زمان ببرد اما اگر با پیشخوان 24 ، خلافی خود را پرداخت کرده‌اید از تسویه آن مطمئن باشید. اما جهت اطمینان بیشتر می‌توانید حضورا به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید.

پرداخت تکراری قبض خلافی

متاسفانه در سامانه راهور 120 (http://www.rahvar120.ir) و بسیاری از اپلیکیشن های استعلام و پرداخت جرایم، امکان پراخت قبض های پرداخت شده وجود دارد. یعنی ممکن است کاربری به اشتباه یک قبض را چندین بار پرداخت کند. این مشکل در اپلیکیشن خلافی پیشخوان 24 حل شده است و امکان پرداخت قبوض تکراری را به کاربران نمی دهد. در هر صورت در صورت پرداخت تکراری از سایر روش های استعلام خلافی،  برای بازگشت وجه پرداختی به مراکز اجرائیات ناجا مراجعه کنید.

استعلام خلافی موتور

پیشخوان24 به منظور راحتی کاربران موتورسیکلت، سرویس جداگانه برای استعلام و مشاهده جرایم موتور را ارایه داده است. کاربران با وارد کردن شماره بارکد پشت کارت ماشین خود می توانند لیست به روز خلافی موتور خود را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به تسویه آنی جرایم موتور کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استلام خلافی با پیشخوان24 تماس بگیرید.

حالا می‌توانید لیست تمامی خلافی‌های خود را با جزئیات مشاهده کنید. جزئیات هر جزیمه شامل مکان تخلف، نوع جریمه و شرح تخلف برای شما نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید همه جرائم را انتخاب کنید و به صورت تجمیعی پرداخت را انجام دهید و یا فقط تعدادی از جرائم خود را برای تسویه انتخاب کنید. پس از انتخاب جرائم، کافیست گزینه سبز رنگ پرداخت را انتخاب کنید تا وارد درگاه بانک شوید و با اطمینان خلافی خود را پرداخت کنید.

سایت راهور ۱۲۰ که مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا می باشد، در تغییرات جدیدی که ایجاد کرده از شماره بارکد های ۹ رقم پشتیبانی می کنید و در این سایت نیز میتوانید اقدام به استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه رانندگی نماید.

پرداخت قبض خلافی با قبضینو 

سامانه پرداخت قبضینو امکان مشاهده مبلغ جریمه و هر تخلف را نمایش میدهد. از دیگر امکانات قبضینو استعلام تمامی قبوض آب و برق و تلفن و خلافی جرایم رانندگی است و ارائه صورت حساب برای همه قبض های و ریز خلافی خودرو  است. قبضینو هیچ نیازی به شناسه خلافی و یا شناسه پرداخت ندارد و تنها با یک بار ثبت نام اقدام به استعلام خلافی خودرو کند. برای استفاده از طریق اپلیکیشن  قبضینو  با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت یا انتخاب گزینه بارکد خوان عملیات پرداخت را انجام داد. از دیگر امکانات استعلام قبضینو مشخص کردن نوع قبض جریمه می باشد. پس از وارد کردن شماره ۸ رقمی پست گواهی نامه میتوانید مبلغ خلافی همراه با تاریخ و نوع خلافی که شامل  قبض تسلیمی و قبض دوربین و قبض الصاقی می باشد را نشان میدهد. پس از مشاهده میزان خلافی خودرو و یا میزان خلافی موتور سیکلت میتوانید اقدام به پرداخت قبض مشاهده شده کنید. برای این کار به درگاه بانک پرداخت هدایت خواهید شد.
– استعلام خلافی خودرو :
با وارد کردن شماره 8 رقمی پشت کارت ماشین از تعداد جریمه و میزان خلافی خودرو، مکان جریمه شدن و نوع قبض جریمه مطلع خواهید شد و در صورت تمایل می توانید اقدام به پرداخت قبض خلافی نمایید.
– عوارض آزادراه :
با وارد کردن اطلاعات شماره پلاک خودرو می توانید عوارض آزادراهی را مشاهده و پرداخت کنید.
– تصادفات رانندگی :
از طریق پیشخوان می توانید براحتی از سابقه تصادفات ثبت شده برای خودرو خود آگاه شوید.
– بیمه شخص ثالث:
با درج کد ملی و کد یکتای بیمه نامه می توانید بیمه شخص ثالث خود را مشاهده کنید.
– معاینه فنی و تصادفات رانندگی :
با وارد کردن کد VIN خودرو می توانید جزئیات معاینه فنی خودرو و تصادفات رانندگی را رویت کنید.
– نمره منفی گواهی نامه:
با وارد کردن شماره گواهینامه خود از میزان نمره منفی گواهینامه و وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید.
– شناسنامه خودرو و کارت خودرو :
با وارد کردن اطلاعات پلاک خودرو قادر به رویت وضعیت شناسنامه خودرو و کارت خودرو خواهید بود.
– وضعیت کارت سوخت خودرو :
با استفاده از کد VIN خودرو از وضعیت کارت سوخت خودرو مطلع خواهید شد.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
Fariborz Sallak

سلام خسته نباشید باید چکاری انجام بدهم وقتی خدای نکرده جریمه شدم پیامش برایم ارسال شود .برای اینکه آن را زودتر پرداخت کنم که دو برابر نشود ممنون از راهنمای شما.

ثبت دیدگاه