قبضینو

استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی کارت ماشین چگونه انجام می‌شود؟

استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی پشت ماشین چطور انجام می‌شود؟

هیچ‌کدام از ما علاقه نداریم جریمه شویم و خلافی خودرو پرداخت کنیم؛ اما احتمالا حداقل یک‌بار با تابلو ایست پلیس روبرو شده‌ایم یا توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌ایم. تخلفات رانندگی ممکن است از سوی هر راننده‌ای رخ دهد. از طرفی یکی از روش‌های متداول و ساده برای استعلام خلافی استفاده از بارکد ۸…

هیچ‌کدام از ما علاقه نداریم جریمه شویم و خلافی خودرو پرداخت کنیم؛ اما احتمالا حداقل یک‌بار با تابلو ایست پلیس روبرو شده‌ایم یا توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌ایم. تخلفات رانندگی ممکن است از سوی هر راننده‌ای رخ دهد. از طرفی یکی از روش‌های متداول و ساده برای استعلام خلافی استفاده از بارکد ۸ یا ۹ رقمی پشت کارت ماشین است. به همین منظور تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب از وبلاگ قبضینو درباره روش استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی صحبت کنیم. با شناخت این روش می‌توانید به موقع جرائم رانندگی خود را پرداخت کنید و جلوی جریمه‌های دو برابری را بگیرید.

استعلام خلافی با پلاک

 در سرویس استعلام خلافی خودرو با پلاک، می توانید به صورت آنی مبلغ جرایم خود را مشاهده و در صورت تمایل اقدام به پرداخت خلافی خودروی خود نماید.

کارت خودرو چیست و چه اطلاعاتی روی آن درج شده است؟

کارت خودرو در اصل شناسنامه‌ خودرو شما است و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مدارک ماشین شناخته می‌شود. پس باید همیشه همراه خود داشته باشید. این کارت در زمان خرید خودرو به مالک داده می‌شود و در آن مشخصات ماشین و مالک خودرو درج شده است.
شما می‌توانید اطلاعاتی مانند نوع وسیله نقلیه، شرکت سازنده خودرو (سیستم)، مدل، تیپ، رنگ، نوع سوخت، تعداد چرخ، شماره موتور و شاسی، شماره وین و بارکد را همراه با مشخصات مالک خودرو مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، شماره شناسنامه و نام پدر مشاهده کنید.
همان‌طور که مشخص است یکی از اطلاعات روی کارت ماشین، بارکد پستی است. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم بارکد چیست و چطور با بارکد پستی می‌توانید نسبت به استعلام جرائم رانندگی خودرو خود اقدام کنید.

بارکد ۹ رقمی پشت کارت ماشین چیست و چه تفاوتی با کد vin دارد؟

بارکد پستی یک کد ۸ یا ۹ رقمی است که به صورت یکتا و منحصربه‌فرد پشت کارت ماشین قرار دارد. بسیاری از افراد تفاوت میان کد vin را با بارکد کارت ماشین را نمی‌دانند و زمان استعلام این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. اگر شما جز این دسته هستید باید بگوییم برخلاف بارکد پستی، vin یا شماره شناسایی خودرو یک کد ۱۷ رقمی است که روی کارت ماشین و برگ سبز خودرو قرار دارد که شامل اعداد و ارقام است اما برای شماره سریال کارت ماشین (شماره بارکد) نیاز به کارت خودرو خود دارید. 

برای اینکه به سوالاتی مانند «بارکد کارت ماشین کجاست» یا «بارکد کارت ماشین کدام است» پاسخ دهیم؛ نیاز است همانند شکل زیر نگاهی به کارت وسیله نقلیه خود بیندازید.

بارکد برای استعلام خلافی کجای کارت ماشین است

چگونه استعلام خلافی خودرو را انجام دهیم؟

در صورت بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، قبض جرائم رانندگی توسط دوربین ثبت تخلف یا پلیس راهنمایی و رانندگی برای شما صادر می‌شود. جرائم رانندگی عبارت‌اند از: «جریمه دوبرگی، جریمه الصاقی، تسلیمی و دوربینی». پس بهتر است قبل از دو برابر شدن جرایم رانندگی، نسبت به پرداخت به موقع آن از طریق روش‌های استعلام خلافی خودرو با بارکد خوان یا شماره پلاک خودرو اقدام کنید. 

روش استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی پشت کارت ماشین

اگر به بارکد ۸ رقمی کارت ماشین دسترسی دارید، می‌توانید از آن برای استعلام جرائم رانندگی خودرو با کد ملی استفاده کنید. اما در حال حاضر بارکد روی کارت‌های جدید ماشین ۹ رقمی است. برای مشاهده لیست جرائم رانندگی و استعلام خلافی خودرو با کد ملی و بارکد ۹ رقمی نیاز است مراحل زیر را در سایت راهور ۱۲۰ (rahvar120) انجام دهید.  

  • برای استعلام رایگان خلافی خودرو باید ابتدا وارد سایت راهور ۱۲۰ به نشانی service.rahvar120.ir/page/infractions-police شوید. 
  • برای ورود به سامانه سخا نیاز به رمز و کد ملی خود دارید. اگر برای اولین بار هست که قصد ورود به سایت را دارید باید در این سامانه ثبت‌نام کنید. 
  • بعد از ورود به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) نیاز است شماره بارکد پشت کارت خودرو ماشین را در بخش «استعلام تخلفات خودرو» وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی

  • با کلیک روی گزینه استعلام خلافی راهور می‌توانید نتیجه استعلام جرائم رانندگی را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

روش استعلام خلافی با بارکد خوان تا چند وقت گذشته یکی از روش‌های متداول اپلیکیشن‌های موبایلی بود اما امروزه تنها امکان استعلام خلافی ماشین از طریق اینترنت با شماره پلاک برای شما فراهم است. در ادامه در مورد دیگر روش‌های استعلام صحبت خواهیم کرد.

توجه: برخلاف باور بسیاری از افراد، برای یافتن بارکد کارت ماشین تنها می‌توانید از کارت ماشین استفاده کنید و در حال حاضر هیچ روشی برای دریافت بارکد ماشین با پلاک یا vin روی برگ سبز یا کارت خودرو وجود ندارد.

۲ روش ساده برای گرفتن استعلام آنلاین خلافی

اگر قصد مشاهده لیست جرائم رانندگی یا پرداخت آن را دارید، می‌توانید علاوه بر روش استعلام خلافی با بارکد ۹ رقمی کارت ماشین از سایر‌ روش‌ها مانند استعلام خلافی خودرو با پلاک یا مراجعه به دفاتر پلیس راهنمایی و رانندگی نیز استفاده کنید. در ادامه بیشتر با این روش‌ها آشنا خواهیم شد. 

استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک در اپلیکیشن قبضینو

اگر بنا به هر دلیلی برای استعلام به شماره بارکد ۹ رقمی پشت کارت ماشین دسترسی ندارید و حالا می‌خواهید لیست جرائم رانندگی خود را مشاهده کنید، می‌توانید از سرویس استعلام خلافی با پلاک قبضینو استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه استعلام خلافی خودرو با پلاک نیاز است مراجل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا اپلیکیشن قبضینو را از صفحه دانلود رایگان قبضینو یا یکی از اپ‌استور‌ها مانند گوگل‌ پلی دانلود کنید. 
  • گزینه ورود به برنامه را انتخاب کنید و سپس برای گرفتن خلافی خودرو با موبایل باید شماره تلفن همراه و رمز موقت پیامک‌ شده به تلفن‌ همراه خود را وارد کنید.
  • گزینه خلافی را از بین خدمات مختلف خودرو پیدا و انتخاب کنید.

استعلام جزئیات خلافی با پلاک در اپلیکیشن قبضینو

  • از بین موارد نمایش‌‌داده‌شده گزینه «خلافی با پلاک با جزئیات و تسویه آنی» را انتخاب کنید. 
  • شماره پلاک وسیله نقلیه خود را به درستی وارد کنید. 
  • سپس شماره موبایل و کد ملی مالک خودرو را وارد و گزینه استعلام خلافی را انتخاب کنید.
  • برای استفاده از این سرویس نیاز است اعتبار خود را برای استعلام خلافی افزایش دهید. پس ابتدا قوانین و مقررات را مطالعه کنید و بعد از مشخص کردن تعداد استعلام، آن را پرداخت کنید.
  • حالا شما می‌توانید تمام جرائم رانندگی خود را همراه با جزئیات و عکس تخلف رانندگی جریمه‌های دوربینی مشاهده کنید و در صورت تمایل نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. 

نکته: اگر شما هم مثل خیلی از رانندگان دیگر با این مشکل روبرو شده‌اید که زمان استعلام به شماره موبایل و کد ملی مالک خودرو دسترسی نداشتید یا حتی زمان پرداخت از اینکه نیاز بود چندین رمز پویا را وارد کنید، خسته شده‌‌اید. می‌توانید از سرویس خلافی تجمیعی برای مشاهده لیست تخلفات رانندگی خود استفاده کنید.

استعلام خلافی خودرو با پلاک در دفاتر پلیس ۱۰+

اگر به دنبال روش حضوری برای استعلام خلافی خودرو هستید، می‌توانید برای دریافت برگه جریمه ماشین خود به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. البته باید توجه داشته باشید اگر مبلغ جرائم رانندگی شما بیش از یک میلیون تومان باشد، باید برای دریافت آن به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید. هزینه دریافت برگه خلافی خودرو مبلغ ۱۷۵۰۰ تومان و تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات ۸۵۰۰ تومان است. به‌علاوه در‌صورتی‌که جرایم رانندگی‌تان بیشتر از ۳ برگ باشد، باید هزینه جداگانه‌ای بابت آن پرداخت کنید.

سوالات متداول کاربران در خصوص استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی

چگونه می‌توانم خلافی خودرو را با بارکد کارت ماشین بگیرم؟

اگر به بارکد ۹ رقمی یا ۸ رقمی پشت کارت ماشین دسترسی دارید باید برای گرفتن رایگان خلافی خودرو به سایت راهور ۱۲۰ به نشانی rahvar120.ir مراجعه کنید. برای آشنایی با روند انجام کار، ابتدای مطلب را مطالعه کنید. 

چطور جرائم رانندگی وسیله نقلیه خود را با موبایل پرداخت کنم؟

برای پرداخت جریمه‌های خودرو با اپلیکیشن می‌توانید از سرویس استعلام تجمیعی خلافی با پلاک قبضینو استفاده کنید. برای استفاده از این روش نیاز نیست به بارکد ۹ رقمی پشت کارت ماشین دسترسی داشته باشید.

سخن آخر در مورد استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی

برای استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی یا ۸ رقمی کارت ماشین خودرو خود باید از سرویس‌های اینترنتی استعلام بارکد استفاده کنید. در حال حاضر برای استعلام با بارکد می‌توانید از سایت پلیس راهور استفاده کنید. برای آشنایی با سایر روش‌های استعلام خلافی پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در ضمن اگر به نتیجه استعلام جریمه رانندگی خود اعتراضی دارید باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به تمام سوالات شما در خصوص روش‌های پرداخت تخلفات رانندگی اشاره کنیم. درصورتی‌که سوالی داشتید حتما آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
مصطفی فرجی

چجوری ببینم خبافیو

پشتیبانی قبضینو

درود جناب فرجی
برای استعلام خلافی خودرو می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید:
1. به کمک سرویس استعلام خلافی خودرو قبضینو و انتخاب یکی از سه گزینه ارائه شده، استعلام خلافی را در لحظه گرفته و مبلغ جریمه آن را به صورت آن پرداخت کنید.
2. به سامانه راهور 120 به آدرس http://www.rahvar120.ir و با گرفتن استعلام آنلاین، خلافی خودرو را پرداخت کنید. حتما توجه کنید که در صورت استفاده از این روش ابتدا باید در سامانه سخا احراز هویت کنید و مراحل تسویه و پاک شدن خلافی در این سامانه 7 تا 10 روز زمانبر خواهد بود.
3. کد VIN یا شماره شناسایی ماشین که در کارت خودرو ذکر شده است را به سامانه پیامکی 1101202020 ارسال کرده و یا با تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸ راهبری راجا تماس بگیرید.
پایدار باشید.

روژین اسمعیل زاده مرنه

خلافی

جمال سرمایه

عالی

ابراهیم عزیزی

خوب

محمدساعدی

خلافی خدرو را میخوام

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز، از طریق لینک زیر می‌توانید اقدام به استعلام و پرداخت خلافی کنید:
استعلام خلافی خودرو

رضا فخری

خلافی ریز میخام

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز شما می‌توانید از سرویس استعلام جزئیات خلافی قبضینو استفاده کنید.

زهراجوانبخت

چرارایگان نیست؟

زهره صادق پور

کاربر عزیز؛ طبق مصوبه جدید همه سرویس‌های آنلاین استعلام خلافی موظف به دریافت مبلغ ۵۲.۰۰۰ ریال به عنوان کارمزد استعلام خلافی از سامانه‌ی پلیس راهور هستند.

شهاب الدین مظفری

عالی

طاهره بهره بر

خیلی عالی

سعید

می خوام خلافی خودرو را ببینم

پشتیبانی قبضینو

استعلام خلافی خودرو

سیروس ازموده

عالی

جواد یاوری

بسیار خوب است

مریم همتی

خلافی خودرو رامیخواهم

پشتیبانی قبضینو

استعلام خلافی خودرو

پرویز مهدی پناه

خودرو جدید خریداری کردم

رامین احدی دولتسرا

روش استعلام خلافی خودرو به چه صورت هست؟

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز
شما می‌توانید از سرویس استعلام خلافی خودرو قبضینو استفاده کنید.

فرامرز بهار

خوب

سمیه منصوری

دیدگاه من خوب است

علیرضا نصیری

خوب

اکبرمحسن پور

خلافی خودرو رابه صورت کامل گرفته شود

خرسندی

چگونه می توانم از بار کد کارت ماشین خلافی خودرو را بیاورم

رحیم خسروی

برای من قبض جریمه امده با پلاک خو رو من خودرو من سفید است جریمه با رنگ خودرو مشگی امده ایا وظیفه اداره راهور خو رو نیست که اصلاح کند چون جریمه بمن تعلق ندارد و من در این تاریخ تهران نبودم

علیرضا رعایت خواه

چگونه خلافی ماشینمو رویت کنم

ابوالحسن توکلی

با سلام.کارت ماشین من بارکد دو سه رقم آخری پاک شده چگونه می توانم از طریق مجازی یا از طریق راه ور بارکد خودرو را استعلام کنم .با تشکر

پشتیبانی قبضینو

می توانید در قبضینو با استفاده از خلافی با پلاک اقدام به پرداخت خلافی خودرو خود نماید.

سهیلا حاجی علی بابا نارچی

خلافی خود را چگونه با موبایل پرداخت کنم

محمدرضا مردانی چهارده چریک

کارت خودروی من متعلق به سال ۸۳میباشد وفاقد شماره بارکد است باید چکار کنم

میلاد ایلداری

چطوری باید پیگیری کنم چقد خلافی دارن

محمد محمودی

سلام خدمت شما جناب آیا در صورت اعتراض به قبوض خلافی خودرو جایی جهت این موضوع در اپلیکیشن طراحی نشده چکار باید کرد ممنون

بهروز آتش آبپرور

مراحل پرداخت رو جهت پرداخت تسهیلات کنید لطفا

سید مهدی میرجعفری

سلامماشین من مدل 83 هست کلا شماره بارکدی در کارت ماشین درج نشده . بارکد هم با نرم افزارهای ب نمیشه چکار باید کنم؟

پشتیبانی قبضینو

عکس با کیفیت از کارت ماشین خود و بارکد آن تهیه کنید و برای ما ارسال کنید سعی خواهیم کرد بارکد شما رو با نرم افزاهای پیشرفته بخونیم. عکس رو به پشتیبانی ارسال کنید و موضوع رو مطرح کنید.

حمزه حسن زاده

کارت ماشین ندارم چطوری بارکد پستی پیدا کنم

پشتیبانی قبضینو

امکان استعلام خلافی بدون بارکد ماشین وجود ندارد.

زهرازائری مدبر

سه ساله ماشین خریدم کارتم نیومده

زهرازائری مدبر

کارت ماشینم نرسیده دستم شماره بارکدشوندارم

محمود حميديان

عالی

پیمان جمهیری

مدتی است من نمی توانم خلافی خودرو خودم را بگیرم ولی برای کسانی دیگری می توانم از گوشی خودم بگیرم

امیر حسین مختاری

گرفتن خلافی

سید حسن

با سلام بارکد کارت ماشین من 9 رقمی هست و سایت راهور میگه خلافی ندارید در صورتی که دارم. اگه بارکد رو براتون بفرستم امکانش هست که شما بتونین فعالش کنید که مشکل من رفع بشه ؟ متشکرم

نصیری

من هرچی سایت راهور و برنامه قبضینو استعلام میکنم میگه مورد خلافی ثبت نشده، اما وقتی با پلاک استعلام میکنم 470 هزارجریمه نشون میده

سكينه غفاري

ميخوام استعلام خلافي بگيرم باباركد 9رقمي واردميشم نميشه ميخوام مشكل حل بشه

مسعود قاسمی

سلام وقتتون بخیر من یه ماشین جدید خریدم الان کارتش اومده هرچقدر بارکد رو وارد میکنم میگه که خلافی ثبت نشده در حالی که من جریمه دارم

ثبت دیدگاه