قبضینو

خدمات مالی و فین تک

  • معرفی انواع مالیات در ایران و راهنمای پرداخت مالیات‌ها

    معرفی انواع مالیات در ایران و راهنمای پرداخت قبض مالیاتی

    پرداخت مالیات در ایران هم مانند بسیاری از کشورها و جوامع دیگر، اجباری است. مبلغ حاصل از دریافت مالیات معمولا صرف هزینه‌های خدماتی و اجتماعی کشور می‌شود؛ اما آیا می‌دانید که چند نوع مالیات در ایران وجود دارد؟ با مطالعه این مطلب علاوه بر آشنایی با انواع مالیات، می‌توانید با قوانین و نحوه پرداخت آنها نیز آشنا شوید….

  • خلافی موتور و روش های استعلام خلافی موتورسیکلت

    امروزه با افزایش تردد خودرو‌ها در کلان‌شهرها، بسیاری از مردم برای انجام کارهای خود و رسیدن به مقصد از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. هم‌چنین از موتور برای ارسال بسته و پیک درون شهر و یا حتی از  شهری به شهر دیگر نیز استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله نقلیه باعث شده تا بتوانید در هزینه و…

  • اعتراض به جریمه رانندگی؛ چگونه به جریمه اشتباهی خودرو اعتراض کنیم؟

    اعتراض به جریمه رانندگی؛ چگونه به جریمه اشتباهی خودرو اعتراض کنیم؟

    جریمه اشتباهی برای همه مالکان خودروها در طول مالکیتشان ثبت می‌شود؛ اما با ثبت اعتراض به جریمه اشتباهی می‌توانید آن را از لیست تخلفات حذف کنید. برای کم کردن مبلغ خلافی خودرو و حذف آن می‌توانید به مراکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنید….

  • چرا تعرفه تلفن ثابت افزایش پیدا کرده است؟

    چرا تعرفه تلفن ثابت افزایش پیدا کرده است؟

    اگر از شهریور سال ۱۴۰۱ به بعد استعلام قبض تلفن ثابت خود را گرفته باشید، متوجه افزایش هزینه‌ای محسوس شده‌اید. حقیقت این است که افزایش تعرفه تلفن ثابت به دلیل اضافه شدن «حداقل هزینه ماهانه» است؛ اما، چرا باید حداقل هزینه ماهانه را بپردازیم؟…

  • چگونه مالیات نقل و انتقال خودرو را محاسبه و پرداخت کنیم؟

    چگونه مالیات نقل و انتقال خودرو را محاسبه و پرداخت کنیم؟

    پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از نقل و انتقال خودرو و مراجعه به مراکز تعویض پلاک از اهمیت زیادی برخوردار است. اگرچه برخی از افراد تا پیش از اجرای این قانون نسبت به فروش خودرو اقدام کرده‌اند؛ اما باید بدانید پرداخت این هزینه به‌عهده فروشنده است. در این شرایط بهترین کار این است پیش از ایجاد مشکل نسبت به پرداخت مبلغ مالیاتی اقدام کنید تا با چالش یا مشکلات جدید روبه‌رو نشوید….

  • آزادراه ساوه همدان؛ آزادراه الکترونیکی اما ناایمن!

    آزادراه ساوه همدان؛ درباره این آزادراه بیشتر بدانید!

    احداث آزادراه ساوه همدان در سال ۱۳۸۰ در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت؛ سپس، این آزادراه در سال ۱۳۹۲ بهره‌برداری شد. قرار بود که بزرگراه ساوه همدان جایگزین جاده قدیم ساوه همدان باشد؛ اما، مشکلاتی مانع این جایگزینی در میان مردم می‌شد. یکی از مهم‌ترین مشکلات، مشخص نبودن نرخ عوارض آزادراه همدان – ساوه به‌خاطر نقدی بودن روش پرداخت به جای الکترونیکی بودن روش پرداخت بود؛ اما، این مشکل در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۲ حل شد تا آزادراه ساوه به همدان جایگزین جاده قدیم ساوه به همدان شود….

خدمات مالی و فین تک

معرفی اخبار و فناوری های جدید پرداخت قبض و تکنولوژی های مربوط به فین تک.

مقالات منتخب