قبضینو

بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی ۱۴۰۲ چیست؟

بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی ۱۴۰۲ چیست؟

بسیاری از ما تجربه ماندن در ترافیک به‌خاطر پرداخت عوارض آزدراهی را داریم؛ اتفاقی که حتما بسیاری از ما را در مسیر سفرمان کلافه و عصبی می‌کند. پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی راهکاری است که روند پرداخت عوارض را برای بسیاری از ما سریع‌تر و آسان‌تر کرده‌است….

تا چند سال پیش برای رفت‌و‌آمد در آزادراه‌های کشور باید در صف‌های طولانی توقف می‌کردید تا نوبت پرداخت عوارض برسد. این روش با مشکلاتی مثل نبود پول خرد یا خراب بودن دستگاه کارت‌خوان همراه بود. به مرور و با اضافه شدن روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی این توقف‌ها بسیار کم‌تر شده است؛ ولی هنوز تمام آزادراه‌های کشور، امکان پرداخت الکترونیکی عوارضی را اضافه نکرده‌اند که همین موضوع، باعث سردرگمی شده است. ما قصد داریم در این مطلب انواع روش‌های پرداخت عوارض آزادراهی را بررسی کنیم و به بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی ۱۴۰۲ اشاره کنیم تا شما با انتخاب بهترین روش پرداخت عوارض بزرگراهی، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

عوارض آزادراهی چیست؟

به مبلغی با عنوان عوارضی که کلیه رانندگان در زمان عبور از بزرگراه‌ها و آزادراه‌های کشور پرداخت می‌کنند، عوارض آزادراهی یا بزرگراهی گفته می‌شود. مبلغ عوارضی به دو صورت نقدی یا الکترونیکی از شما دریافت می‌شود. در این متن، بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی و بزرگراهی را بررسی می‌کنیم تا پرداخت‌تان را در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی انجام دهید.

به‌طور کلی، اگر در بزرگراه یا آزادراه، باجه عوارضی وجود داشته باشید، می‌توانید پیش یا پس از عبور از عوارضی، مبلغ آن را تسویه کنید؛ اما، اگر در بزرگراه یا آزادراه، باجه عوارضی وجود نداشته باشد، باید حتما پس از عبور از عوارضی، مبلغ آن را تسویه کنید.

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است؟

در حال حاضر،‌ حداکثر مهلت پرداخت عوارض آزادراهی ۱۵ روز است که بلافاصله بعد از عبور از آزادراه‌های کشور محاسبه می‌شود. شما باید پیش از اتمام این مهلت ۱۵ روزه برای تسویه اقدام کنید. اگر به‌هرعلت برای تسویه در مهلت پرداخت عوارض آزادراهی اقدام نکنید، ضررهای مالی متعددی خواهید کرد؛ بنابراین، توصیه ما در سامانه قبضینو این است که بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی را پیدا کنید و پرداخت را به تعویق نیندازید.

مهلت پرداخت عوارضی در گوشی موبایل

عواقب پرداخت نکردن عوارض آزادراهی کدامند؟

پرداخت نکردن عوارض آزادراهی برای خودروهای مختلف،‌ ضررهای مالی متفاوتی دارد. این ضررهای مالی شامل جریمه پرداخت نکردن عوارضی و افزایش پلکانی مبلغ عوارضی است که در ادامه هر دوی آنها را شرح دادیم تا شما را از این ضررهای مالی نجات دهیم:

جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی

نرخ جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی برای خودروهای سواری، وانت، کامیونت، مینی بوس ۴۲ هزار تومان و برای اتوبوس و کامیون دو محور ۵۲ هزار تومان و برای کامیون سه محور، تریلی و نفتکش ۹۴ هزار تومان است. اگر شما در مهلت ۱۵ روزه برای پرداخت عوارض آزادراهی اقدام نکنید، جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی در لیست خلافی شما ثبت می‌شود.

افزایش پلکانی مبلغ عوارض آزادراهی

لازم به ذکر است که اگر بعد از ۱۵ روز نسبت به پرداخت هزینه عوارض آزادراهی خود اقدام نکنید، مبلغ عوارض هر ماه به‌اندازه‌ی ۳.۵٪ افزایش پلکانی پیدا خواهد کرد. این درصد در ابتدا چندان چشم‌گیر نیست اما کافیست صبر کنید تا تأثیر ۱ سال تعویض بر روی مبلغ ناچیز عوارضی را با احتساب افزایش پلکانی مشاهده کنید.

طریقه پرداخت اینترنتی عوارض آزادراهی چگونه است؟

سوال مهم بسیاری از افراد این است که عوارض آزادراهی را چگونه پرداخت کنیم؟ در این بخش از مقاله به ۳ روش پرداخت اینترنتی عوارض آزادراهی اشاره می‌کنیم و هر کدام از این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد تا به بهترین راه پرداخت عوارض آزادراه برسیم.

سرویس پرداخت عوارض آزادراهی قبضینو، پرداخت در سامانه آنی رو و پرداخت بدون توقف بانک مسکن روش‌هایی هستند که آن‌ها را بررسی کرده‌ایم تا شما را از عواقب عدم پرداخت عوارضی یعنی ضررهای مالی نجات دهیم. در ادامه، طریقه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها را توضیح می‌دهیم.

روش پرداخت آسان عوارض آزادراهی با قبضینو

قبضینو، بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی را برایتان فراهم کرده‌ است تا شما را در مدیریت استعلام و پرداخت‌ کمک کند. برای اینکه بتوانید در سریع‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل، عوارض آزادراهی را با سامانه قبضینو پرداخت کنید، باید به شیوه زیر عمل کنید. مراحل پرداخت عوارض آزادراهی قبضینو در ادامه آورده شده است:

  1. برای پرداخت و استعلام عوارض آزادراهی با جزئیات به سایت با آدرس www.ghabzino.com یا به اپلیکیشن قبضینو مراجعه کنید.
  2. پس از انتخاب گزینه عوارض آزادراهی، باید شماره پلاک خود را وارد کنید تا جزئیات آزادراه‌های عبوری را به شما نمایش دهد.
  3. حالا می‌توانید کل مبلغ عوارضی را به صورت یک‌جا پیش از پایان مهلت مشخص پرداخت کنید تا مشمول جریمه نشوید.

لازم به ذکر است که استعلام و پرداخت عوارض قبضینو تنها به شماره پلاک نیاز دارد. در ضمن، این سامانه سوابق استعلام و پرداخت شما را به‌صورت تمام و کمال، حفظ و نگهداری می‌کند تا شما بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

روش پرداخت آسان عوارض آزادراهی با آنی رو

آنی‌رو یک سایت آنلاین برای پرداخت عوارضی است که عوارض آزادراهی را به یک پرداخت ساده و سریع تبدیل کرده است. شما می‌توانید با این سایت، بدون توقف از آزادراه‌ها عبور کنید؛ سپس، به‌صورت مستقیم (مراجعه به سامانه) یا غیرمستقیم (خودکار) هزینه را از طریق شارژ پلاک آنی رو تسویه کنید.

حواستان باشد که آنی ‌رو اپلیکیشنی برای نصب و استفاده در موبایل ندارد همچنین امکان دسترسی به سوابق استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی را فراهم نکرده است؛ بنابراین، شما نمی‌توانید رسید خود را از این سامانه دریافت کنید.

روش پرداخت آسان عوارض آزادراهی با آنی رو

نحوه استعلام عوارض آزادراهی از آنی رو با پرداخت مستقیم

در روش اول از روش‌های پرداخت عوارضی آنی رو، شما می‌توانید با استفاده از شماره پلاک و موبایل خود، پرداخت را به‌صورت مستقیم انجام دهید. برای این روش از پرداخت عوارض آنی رو، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی گزینه ورود/ ثبت‌نام کلیک کنید.
  2. شماره پلاک و شماره موبایل خود را وارد کنید.
  3. بعد از انتخاب گزینه مرحله بعد، باید کد تاییدیه پیامک‌شده به موبایل خود را وارد کنید.
  4. سپس مبلغ عوارضی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید نسبت به پرداخت آن از درگاه بانکی اقدام کنید.

نحوه پرداخت عوارض آزادراهی با شارژ کیف پول آنی‌ رو

دومین روش برای پرداخت عوارضی آنی رو، استفاده از کیف پول آنی رو است؛ یعنی اگر کیف پول شما اعتبار کافی داشته باشد، مبلغ عوارضی به صورت خودکار از روی اعتبار شما کسر می‌شود. برای شارژ عوارضی با پلاک خودرو رو می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید:

  1. از صفحه اصلی سایت آنی رو، روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.
  2. در صورت عدم دسترسی به رمز عبور و نام کاربری، گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید.
  3. مشخصات خود مانند نام و نام‌خانوادگی، جنسیت، شماره موبایل و کلمه عبور را وارد کنید.
  4. بعد از وارد کردن کد تاییدیه، وارد صفحه کاربری خود می‌شوید و می‌توانید خودروی جدید را ثبت‌ کنید.
  5. گزینه شارژ کیف پول را انتخاب کنید و اعتبار کیف پول خود را افزایش دهید تا از این پس مبلغ عوارضی شما به صورت خودکار و بدون نیاز به سامانه دیگر پرداخت شود.

چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی از طریق بانک مسکن

تا چند وقت پیش اگر انتخاب شما برای پرداخت عوارض جاده‌ای، برچسب بانک مسکن بود، باید پیش از عبور از آزادراه برچسب فیزیکی را تهیه می‌کردید تا مبلغ عوارضی از روی شارژ برچسب کسر شود. اگر هم اعتبار برچسب کافی نبود، باید وارد سامانه پرداخت آسان عوارض آزادراهی بانک مسکن می‌شدید و نسبت به شارژ برچسب عوارضی اقدام می‌کردید.

حالا چند وقتی است که امکان شارژ برچسب با شماره پلاک اضافه شده است و روش پرداخت عوارض الکترونیکی با بانک مسکن ساده‌تر از قبل شده است. به صورت کلی شما می‌توانید برای پرداخت عوارضی در سامانه بانک مسکن از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی از طریق بانک مسکن

پرداخت عوارض آزادراهی با برچسب (تگ)

اگر از قبل برچسب عوارض آزادراهی را خریده‌اید، می‌توانید از طریق سامانه بانک مسکن نسبت به شارژ برچسب اقدام کنید تا مبلغ عوارضی بعد از عبور خودرو از ایستگاه به صورت خودکار از اعتبار کیف پول‌تان کسر شود. در غیر این صورت برای پرداخت عوارض آزادراه باید از طریق سامانه بانک مسکن و شماره پلاک خود اقدام کنید. برای فعال‌سازی پرداخت خودکار عوارض آزادراهی، نیاز است اعتبار کیف پول خود را به شیوه زیر افزایش دهید:

  1. گزینه مدیریت برچسب سپس شارژ پلاک آنی رو را انتخاب کنید.
  2. گزینه نحوه شارژ را روی «شارژ پلاک آنی رو» قرار دهید.
  3. شماره پلاک خودرو را به همراه مبلغ وارد کنید.
  4. پرداخت را انجام دهید و رسید را بگیرید.
  5. از عوارضی بدون توقیف عبور کنید!

در ضمن، برای خرید برچسب بانک مسکن می‌توانید با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض و کلیک روی گزینه «خرید برچسب» اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. این موارد شامل نشانی پستی، اطلاعات خودرو و اطلاعات شخصی فرد خریدار می‌شود. 

پرداخت عوارض آزادراهی بانک مسکن با شماره پلاک

اگر از قبل در سامانه بانک مسکن ثبت‌نام کرده‌اید، باید برای استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی بانک مسکن مراحل زیر را انجام دهید تا پرداخت عوارض آزادراهی بانک مسکن با شماره پلاک را کامل کنید:

  1. وارد سایت avarezi.bank-maskan.ir شوید و گزینه ورود به سامانه را از منوی بالا انتخاب کنید.
  2. در صورت نداشتن شماره برچسب یا تیکت، گزینه ورود با نام کاربری را انتخاب کنید.
  3. نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (شماره موبایل) را به‌همراه کد وارد کنید.
  4. کد تاییدیه را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.
  5. با انتخاب گزینه استعلام بدهی، تمام عوارضی آزادراهی ثبت‌شده روی پلاک خودرو نمایش داده می‌شود.

پرداخت عوارض بزرگراه بدون دسترسی به اینترنت

اگر به پرداخت عوارض آزادراهی قبضینو دسترسی ندارید، می‌توانید یکی از ۲ روش پرداخت بدون اینترنت را انتخاب کنید. دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و دستگاه‌های کارت‌خوان روش‌هایی هستند که پرداخت بدون اینترنت را ممکن کرده‌اند؛ البته این نکته را هم اضافه کنیم که استفاده از خودپرداز و کارت‌خوان، روش‌های حضوری هستند و راحتی و سرعت پرداخت با اینترنت را نخواهند داشت. در ضمن، قبلا روش پرداخت عوارض آزادراهی با کد دستوری نیز وجود داشت اما در حال حاضر این روش کار نمی‌کند.

چگونگی پرداخت عوارضی با دستگاه خودپرداز

اگر به شناسه قبض و پرداخت عوارض آزادراهی خودروی خود دسترسی دارید، می‌توانید برای پرداخت مبلغ عوارضی از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید؛ چرا که بسیاری از افراد هنوز هم مثل قبل، استفاده از روش‌های حضوری برای پرداخت عوارضی آزادراهی را ترجیح می‌دهند.

باید به این نکته اشاره کنیم که اگر شناسه پرداخت و قبض خود را گم کرده باشید، امکان پرداخت از این روش وجود ندارد؛ همچنین، یکی از معایب پرداخت با خودپرداز این است که باید وقتی را برای مراجعه به دستگاه در نظر بگیرید که در مقایسه با روش‌های اینترنتی، برتری خاصی ندارد.

چگونگی پرداخت عوارضی با دستگاه خودپرداز

چگونگی پرداخت عوارضی با دستگاه کارت‌خوان

در حال حاضر دسترسی به دستگاه‌های کارت‌خوان بسیار راحت‌تر از دسترسی به دستگاه‌های خودپرداز شده است؛ همچنین، برای راحتی روند پرداخت عوارض، امکان پرداخت عوارض از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در پمپ‌بنزین‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و توقفگاه‌های بین راهی در آزادراه‌های کشور فراهم شده است.

پرداخت با دستگاه کارت‌خوان هم مثل پرداخت با خودپرداز نیازمند صرف زمان بیشتری نسب به روش‌های اینترنتی است. حتی ممکن است در بسیاری از موارد ارتباط دستگاه کارت‌خوان قطع باشد و نتوانید پرداخت سریعی داشته باشید.

شماره‌گیری کد دستوری پرداخت عوارض آزادراهی

اگر به اینترنت و شناسه قبض عوارضی خود دسترسی ندارید، می‌توانید برای تسویه عوارضی آزادراه‌ها کد دستوری #9*720* را با موبایل خود شماره‌گیری کنید، بعد از انتخاب گزینه استعلام و ثبت پلاک جدید خودرو، مبلغ عوارضی آزادراهی به شما نمایش داده می‌شود. در نظر داشته باشید که گاهی این سامانه با مشکل روبه‌رو می‌شود و نتیجه درست را به شما نمایش نمی‌دهد.

پرداخت عوارضی در کدام آزادراه‌ها الکترونیکی شده است؟

در سطح کشور ۲۸ آزادراه وجود دارد که از بین آن‌ها فقط پرداخت ۱۶ آزادراه الکترونیکی شده است؛ همچنین، تلاش‌های خوبی برای ۱۲ آزادراهی که پرداخت الکترونیکی ندارند صورت گرفته تا هرچه زودتر شاهد الکترونیکی شدن آن‌ها نیز باشیم. یعنی شما در این ۱۶ آزادراه می‌توانید بدون توقف به مسیر خود ادامه دهید و مبلغ عوارضی را بعد از دریافت پیامک، از طریق روش‌های استعلام آنلاین مانند قبضینو پرداخت کنید.

آخرین آزادراه‌هایی که استعلام و پرداخت الکترونیکی عوارضی آنها فعال شده است، شامل آزادراه ساوه همدان و آزادراه زنجان تبریز همچنین تونل‌های البرز آزادراه تهران شمال است.

آزادراه‌ها با امکان پرداخت الکترونیکی

باغچه مشهد

کاشان نطنز اصفهان

شرق اصفهان

همت کرج

پردیس تهران

قم تهران

ساوه تهران

بندرعباس بندررجایی

کرج قزوین

قزوین زنجان

تبریز سهند

قم کاشان

ارومیه تبریز (قطعه ۴)

قزوین رشت

زنجان تبریز

ساوه همدان (قطعه ۱)

بهترین روش پرداخت عوارض آزادراه کدام است؟

بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی، روشی است که در آن نیازی به توقف در مسیر نباشد. همان‌طور که اشاره کردیم، این امکان در ۱۶ آزادراه کشور فعال است. یعنی شما بدون توقف در مسیر می‌توانید مبلغ عوارض آزادراهی خود را تا ۱۵ روز بعد پرداخت کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در صورت عدم پرداخت عوارض در مدت مشخص‌شده،‌ جریمه خواهید شد همچنین مبلغ عوارضی به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند و هر ماه بین ۳ تا ۳.۵ درصد، افزایش خواهد داشت.

سرویس پرداخت عوارض بزرگراهی قبضینو با فراهم کردن امکان پرداخت عوارض آزادراهی با پلاک به شما کمک می‌کند که بدون مراجعه حضوری و در سریع‌ترین زمان ممکن، پرداخت را انجام دهید. همچنین در قبضینو امکان مشاهده سوابق پرداخت‌تان نیز ممکن است.

قبضینو؛ بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی

قبضینو؛ بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی

قبضینو پرداخت عوارض آزادراهی را در سریع‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل، امکان‌پذیر کرده است؛ کافیست، شماره پلاک خود را در فرم استعلام و پرداخت عوارض آزادراه قبضینو وارد کنید. ما در ادامه لیستی از مزایای پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی با قبضینو درست کردیم:

  • راحتی بیشتر تردد در آزادراه‌ها بدون نیاز به توقف تا مقصد
  • عدم نیاز به توقف در صف‌های طولانی پرداخت عوارضی
  • دسترسی به جزئیات عوارضی پرداخت‌شده
  • امکان مشاهده جزئیات عوارض آزادراه
  • تسویه آنی عوارضی بعد از پرداخت
  • صرفه‌جویی بیشتر در زمان
  • مصرف کمتر سوخت
  • و …

علاوه بر تمام موارد بالا، یکی از مزایای مهم استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی با قبضینو این است که شما می‌توانید پرداخت‌ها و استعلام‌های مختلف خود را هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن انجام دهید؛ در حالی که سامانه آنی رو و بانک مسکن، اپلیکیشن مخصوص به خود را ندارند. در ضمن، پرداخت عوارض آزادراهی قبضینو بستر امن و سریعی را برای پرداخت‌ها و استعلام‌های شما فراهم کرده است؛ به همین دلیل است که پرداخت عوارضی قبضینو را به عنوان بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی معرفی کرده‌ایم.

چگونه عوارض آزادراه‌های غیرالکترونیکی را پرداخت کنیم؟

تا این‌جا با نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها و لیست عوارضی های الکترونیکی کشور آشنا شدید؛ اما، تکلیف آزادراه‌هایی که پرداخت الکترونیکی ندارند چیست؟ در سایر آزادراه‌ها باید از روش‌های قدیمی یعنی پرداخت پول نقد یا کارت کشیدن استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از لیست عوارضی‌های کشور، مسیر کوتاه‌تر را برای سفر خود انتخاب کنید و با عبور از آزادراه‌هایی که پرداخت عوارض بدون توقف دارند، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

خودرو‌های متوقف‌شده در پشت باجه عوارضی

اعتراض به عوارض بزرگراه‌ها

گاهی ممکن است رانندگان و مالکان خودرو نسبت به محاسبه اشتباه عوارض الکترونیکی در آزادراه کشور اعتراض داشته باشند و دلیل محکمی هم به این اعتراض داشته باشند. اگر پیامکی به صورت اشتباهی برای شما ارسال شده است، در حالی که در آن تاریخ از آزادراه نام‌برده شده عبور نکردید یا مبلغ به صورت اشتباه ثبت شده، می‌توانید از دو روش زیر برای پیگیری اعتراض اقدام کنید.

  • تماس با شماره تلفن ۱۵۳۱
  • تماس با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۴۶۸۵۳۱
  • ارسال شماره پلاک به سامانه پیامکی آنی رو ۱۰۰۰۰۱۵۳۱

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به طریقه پرداخت عوارض آزادراهی الکترونیکی و غیرالکترونیکی اشاره کنیم. ما به بررسی تمام روش‌های پرداخت عوارضی پرداختیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی کردیم تا در نهایت بتوانیم بهترین راه پرداخت عوارضی را معرفی کنیم. در ادامه نیز سوالاتی که ممکن است با مطالعه متن درباره سرویس عوارض آزادراهی قبضینو برایتان پیش آمده باشد را پاسخ داده‌ایم. در ضمن، اگر سوال دیگری دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به بهبود این مطلب کمک کنید.

سوالات متداول

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی چند روز است؟

بعد از عبور از عوارضی، ۱۵ روز وقت دارید تا پرداخت خود را انجام دهید. اگر در مهلت ۱۵ روزه بدهی خود را پرداخت نکنید، جریمه خواهید شد و مبلغ عوارضی هم به صورت پلکانی هر ماه بین ۳ تا ۳.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اعتراض به جریمه عوارض آزادراه‌ها چگونه است؟

برای اعتراض به عوارض آزادراهی می‌توانید مقاله مربوط به آن را در سایت قبضینو مطالعه کرده یا با شماره ۱۵۳۱ که مربوط به سامانه آنی رو است تماس بگیرید یا شماره پلاک خودرو را به سرشماره ‍۱۰۰۰۰۱۵۳۱ ارسال کنید. 

چرا باید برای تردد در آزادراه‌ها، عوارض پرداخت کنیم؟

دلایل متعددی برای پرداخت عوارض آزادراهی وجود دارد که تعمیر و نگهداری آزادراه‌های قدیمی، ساخت و ساز آزادراه‌های جدید و جلوگیری از جریمه شدن از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

نحوه پرداخت عوارض آزادراهی بدون اینترنت چگونه است؟

باید پرداخت خود را از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا کارت‌خوان انجام دهید. در ضمن، تا چندی پیش پرداخت عوارض آزادراهی با کد دستوری نیز ممکن بود ولی حالا در استفاده از این کد با خطا مواجه می‌شوید.

پرداخت بدون توقف عوارضی در کدام آزادراه‌ها ممکن است؟

پرداخت الکترونیکی عوارضی در ۱۶ آزادراه از ۲۸ آزادراه کشور وجود دارد که جدول آن در مطلب فوق آمده است. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب، تمام آزادراه‌های مجهز به پرداخت الکترونیکی را بشناسید تا ساده و سریع، عوارضی‌هایتان را پرداخت کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
علی صائمی

سلام وقت بخیر، اگر مالک شخص دیگری باشد و پلاکها بنام اوباشند و نشود در اپلیکیشن ها پلاک رو ثبت کرد چگونه باید عوارض رو پرداخت کنم؟

پشتیبانی قبضینو

درود برشما دوست گرامی
در این شرایط تنها راه پرداخت عوارض، مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس + 10 است. شما باید به همراه اصل مدارک شناسایی خود، مدارک ماشین و یک وکالتنامه قانونی از مالک اصلی به این مراکز مراجعه کرده و عوارض خودرو را پرداخت کنید.
پایدار باشید.

علی‌اصغر ستوده پور

سلام از طریق اپلیکیشن آپ عوارضی را پس از ده روز پرداخت کرده ام اکنون پیامک جریمه برایم آمده به کجا مراجعه نمایم راهنمایی لطفا

پشتیبانی قبضینو

سلام و وقت به خیر
باید از طریق پشتیبانی آپ پیگیری کنید.

الهام حیدری

سلام دیروز از عوارضی اصفهان نجف آباد رد می‌شدیم عوارض اونجا 6500تومن بود 65000تومن کارت کشیده ،الان کی جوابگو باید به کجا زنگ بزنیم ؟؟؟؟

Sinasobhani91@gmail.com

سلام، برای پیگیری این موضوع حتما باید از طریق آنی رو اقدام کنید. استفاده از پشتیبانی آنلاین و تلفنی برای حل مشکل شما مناسب است.

ثبت دیدگاه