قبضینو

انتقال وجه کارت به کارت؛ از دانسته‌ها تا نادانسته‌ها

انتقال وجه کارت به کارت؛ از دانسته‌ها تا نادانسته‌ها

شاید تصور کنید که کارت به کارت، یک عملیات بانکی ساده و راحت است که نیازی به کسب اطلاعات ندارد؛ اما، باید بدانید که اینطور نیست. کارت به کارت، خطراتی دارد. این خطرات شامل سرقت اطلاعات، هک کارت بانکی، ساخت رسید جعلی کارت به کارت و … است. شما با کسب اطلاعات در مورد کارت به کارت می‌توانید از مشکلات فوق جلوگیری کنید. ما در حل این مشکلات به شما کمک می‌کنیم….

تولید و توزیع کارت‌های بانکی، تغییرات کوچک و بزرگ متعددی را در سیستم مالی جهان ایجاد کرد. مهم‌ترین تغییر در میان تمام تغییرات کوچک و بزرگ این حوزه، متحول شدن نحوه انتقال پول بود. انتقال وجه کارت به کارت یا جابه‌جایی پول الکترونیکی جایگزین جابه‌جایی پول فیزیکی میان افراد شد. اکنون، زمان قابل توجهی از هنگام این جایگزینی می‌گذرد؛ بنابراین، شاید تصور کنید که عملیات بانکی کارت به کارت هیچ نکته‌ی ندانسته‌ای برای شما و اطرافیانتان ندارد اما واقعیت اینطور نیست!

ما در این مطلب از قبضینو به نکته‌هایی اشاره خواهیم کرد که درمورد خدمات کارت به کارت نمی‌دانید. این نکته‌ها شامل معنای این عملیات به همراه انواع آن و کاربردهای آن، روش‌های انجام این عملیات بانکی به همراه سقف کارت به کارت و کارمزد کارت به کارت در نهایت معرفی و بررسی سامانه قبضینو به‌عنوان راهکار حل مشکلات کارت به کارت است. اگر می‌خواهید این نکته‌ها را بدانید کافیست تا انتهای این مطلب همراه قبضینو بمانید.

کارت به کارت چیست؟

کارت به کارت به معنای انتقال پول در میان حساب‌های بانکی از طریق کارت‌های بانکی است. این روش انتقال پول، دست‌کم، به اطلاعات کارت مبدأ و اطلاعات کارت مقصد همچنین روش مناسب برای جابه‌جایی پول بین حساب‌های بانکی از طریق کارت نیاز دارد تا انجام شود.

مهم‌ترین نکته در مورد خدمات کارت به کارت این است که امکان جابه‌جایی پول میان حساب بانکی افراد را بدون مراجعه به شعب بانک همچنین بدون نیاز به پول نقد ایجاد کرده است تا هم در وقت و زمان مردم صرفه‌جویی شود و هم امنیت برای انتقال پول برقرار شود. این روش با تکنولوژی‌های مدرن، امکان تبادل اطلاعات میان حساب‌های بانکی را فراهم کرده است.

انواع کارت به کارت

انواع کارت به کارت به دو دسته تقسیم می‌شود. این دو دسته شامل کارت به کارت درون بانکی و برون بانکی است که با نام‌های غیر شتابی و شتابی نیز شناخته می‌شود. در ادامه، شرح هر یک از انواع کارت به کارت آورده شده است:

کارت به کارت درون بانکی (غیر شتابی)

انتقال وجه با کارت، زمانی که حساب مبدا و مقصد در یک بانک باشد، انتقال وجه کارت به کارت درون بانکی نام دارد. این نوع انتقال وجه کارتی نسبت به کارت به کارت شتابی، سقف بالاتر و کارمزد کمتری  دارد. در ضمن، مراجعه حضوری به شعبه بانک موجب حذف سقف و حذف کارمزد به‌صورت کامل می‌شود.

کارت به کارت برون بانکی (شتابی)

انتقال وجه با کارت، زمانی که حساب مبدا و مقصد در یک بانک نباشد، انتقال وجه کارت به کارت برون بانکی نام دارد. این نوع انتقال وجه کارتی نسبت به کارت به کارت غیر شتابی، سقف پایین‌تر و کارمزد بیشتری دارد. در ضمن، مراجعه حضوری به شعبه بانک موجب حذف سقف و کارمزد به‌صورت کامل نمی‌شود؛ اما، سقف عملیات ساتنا (تا سقف ۵۰ میلیون تومان) و پایا (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) را بالا می‌برد و کارمزد را کم می‌کند.

کاربردهای کارت به کارت

کاربرد کارت به کارت فقط برای انتقال پول به دیگران نیست؛ بلکه، کاربردهایی مانند پرداخت دوره‌ای و خرید آنلاین دارد. پرداخت دوره‌ای به معنای پرداخت قبوض، اقساط وام و … است و خرید آنلاین به معنای خرید از فروشگاه‌های محصولات، سامانه‌های خدمات و … است.

  • انتقال پول به دیگران
  • پرداخت دوره‌ای
  • خرید آنلاین

نکته‌ی حائز اهمیت در مورد کاربردهای عملیات فوق، این است که در انتقال پول به دیگران به کارت مبدأ و کارت مقصد و روش کارت به کارت نیاز است؛ اما، در پرداخت دوره‌ای و خرید آنلاین، تنها به اطلاعات کارت مبدأ نیاز است چرا که اطلاعات کارت مقصد و روش کارت به کارت به‌صورت پیش‌فرض در نظر گرفته شده است.

انواع کارت بانکی برای کارت به کارت درون بانکی و برون بانکی

روش‌های کارت به کارت کدامند؟

روش‌های انتقال وجه کارت به کارت شامل چهار روش سامانه‌های استعلام و پرداخت مانند قبضینو، عابر بانک یا خودپرداز، سایت بانک و موبایل بانک است. ما در ادامه انواع کارت به کارت با ابزارهای متفاوت را معرفی و بررسی کرده‌ایم تا پاسخ پرسش «چگونه کارت به کارت کنیم؟» را بدهیم؛ سپس، سقف کارت به کارت در انواع آن را شرح داده‌ایم تا بدانید کدام نوع از کارت به کارت به کار شما می‌آید. در نتیجه، همراه قبضینو بمانید تا انواع روش‌های کارت به کارت را از حیث ابزار مورد استفاده برای این عملیات بانکی بشناسید.

  • کارت به کارت کردن با سامانه‌های استعلام و پرداخت
  • کارت به کارت كردن با عابر بانك یا خودپرداز
  • کارت به کارت از طریق سایت بانك
  • کارت به کارت با موبایل بانك

کارت به کارت کردن با سامانه‌های استعلام و پرداخت

سامانه‌های استعلام و پرداخت، به‌روزترین روش برای کارت به کارت است. برخی از سامانه‌های استعلام و پرداخت در کنار ارائه‌ی خدمات کاربردی در این حوزه، خدمات کارت به کارت را نیز ارائه می‌دهند. قبضینو یکی از اپلیکیشن‌های استعلام و پرداخت ارائه‌دهنده‌ی خدمات کاربردی در این حوزه است که خدمات کارت به کارت را نیز ارائه می‌دهد؛ کافیست، اپلیکیشن قبضینو را دانلود کنید تا تنها با وارد کردن اطلاعات کارت مبدأ و اطلاعات کارت مقصد، انتقال وجه کارتی را انجام دهید. ما در ادامه آموزش کارت به کارت با قبضینو را به‌همراه مزایایش آورده‌ایم؛ اما، پیش از آن لازم است تا با سایر روش‌های انتقال وجه کارتی آشنا شوید.

كارت به كارت كردن با عابر بانك یا خودپرداز

شما می‌توانید از دستگاه‌های خودپرداز (عابر بانک) برای کارت به کارت بدون اپلیکیشن و سایت استفاده کنید. این روش، قدیمی‌ترین روش انتقال وجه با کارت است که همچنان طرفداران خود را دارد؛ اما، دردسرهایی مانند ایستادن در صف نیز دارد. ما در ادامه مراحل كارت به كارت كردن با عابر بانك یا خودپرداز را آورده‌ایم:

  1. کارت مبدأ را وارد دستگاه کنید؛ سپس، زبان دستگاه را با استفاده از کلیدهای اطراف نمایشگر انتخاب کنید.
  2. رمز اول کارت مبدأ را از طریق صفحه کلید دستگاه وارد کنید؛ سپس، گزینه تایید را انتخاب کنید.
  3. گزینه انتقال وجه کارت به کارت را با استفاده از کلیدهای اطراف نمایشگر انتخاب کنید.
  4. شماره کارت مقصدتان را برای انتقال وجه وارد کنید؛ سپس، تأیید را بزنید.
  5. مبلغ مورد نظرتان را وارد کنید؛ سپس، گزینه تأیید را انتخاب کنید.
  6. اطلاعات انتقال وجه را چک کنید؛ سپس، تأیید را بزنید.
  7. کارت مبدأ را بردارید؛ سپس، رسید را بردارید.

كارت به كارت كردن با عابر بانك یا خودپرداز

خدمات کارت به کارت از طریق سایت بانك

هر بانک، یک اینترنت‌بانک دارد که خدمات آنلاین خود را از طریق آن ارائه می‌دهد. انتقال وجه کارت به کارت یکی از خدماتی است که از طریق اینترنت‌بانک امکان‌پذیر است؛ کافیست، نام کاربری و رمز عبور اینترنت‌بانک را به‌صورت حضوری یا آنلاین از بانک دریافت کنید تا بتوانید عملیات انتقال وجه کارت به کارت با وب‌سایت بانک را انجام دهید. ما در ادامه مراحل کارت به کارت از طریق سایت بانك را آورده‌ایم:

  1. وارد اینترنت‌بانک یا وب‌سایت بانک شوید.
  2. گزینه‌ی خدمات کارت به کارت را انتخاب کنید.
  3. شماره کارت مبدأ متعلق به بانک مذکور را وارد کنید.
  4. کد اعتبارسنجی (CVV2) و تاریخ انقضا کارت را وارد کنید.
  5. شماره کارت مقصد را به همراه رمز دوم ثابت یا پویا وارد کنید.
  6. گزینه تأیید را بزنید تا انتقال وجه کارت به کارت نسخه وب انجام شود.

خدمات کارت به کارت از طریق سایت بانك

ما در ادامه آدرس اینترنت‌بانک‌های محبوب و معروف را آورده‌ایم. شما می‌توانید با کلیک بر روی هر لینک به‌صورت مستقیم به اینترنت‌بانک موردنظرتان وارد شوید. در ضمن، شما می‌توانید با استفاده از این روش، کارت به کارت با لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و … انجام دهید؛ البته، باید بدانید که این روش کارت به کارت تحت وب به‌خاطر نام کاربری و رمز عبور، روشی دردسرساز و دشوار است اما به هر حال طرفدارانی دارد.

آدرس اینترنت‌بانک‌ها برای انتقال وجه با کارت
وب کارت به کارت ملت
کارت به کارت سینا اینترنتی
انتقال وجه کارت به کارت تجارت
وب کارت به کارت سامان
کارت به کارت صادرات اینترنتی
خدمات کارت به کارت پارسیان
وب کارت به کارت پاسارگاد
کارت به کارت مهر ایران اینترنتی
انتقال وجه کارت به کارت کشاورزی
وب کارت به کارت بانک ملی
کارت به کارت بانک سپه اینترنتی
خدمات کارت به کارت بانک شهر
وب کارت به کارت ایران زمین
کارت به کارت پست بانک اینترنتی
انتقال وجه کارت به کارت اقتصاد نوین
وب کارت به کارت بانک مسکن
کارت به کارت صنعت و معدن اینترنتی

خدمات کارت به کارت با موبایل بانك

هر بانک، یک موبایل‌بانک در کنار اینترنت‌بانک دارد که خدمات آنلاین خود را، ساده‌تر و سریع‌تر، از طریق آن به مشتریانش ارائه می‌دهد. خدمات کارت به کارت یکی از خدماتی است که از طریق موبایل‌بانک امکان‌پذیر است؛ کافیست، نام کاربری و رمز عبور موبایل‌بانک خود را به‌صورت حضوری یا آنلاین از بانک دریافت کنید تا بتوانید عملیات انتقال وجه کارت به کارت با اپلیکیشن بانک را انجام دهید.

در نهایت، لازم به ذکر است که مراحل کارت به کارت با موبایل بانك همچنین نکات آن مشابه با سایت بانک است؛ بنابراین، برای آموزش کارت به کارت از طریق گوشی با موبایل‌بانک به بخش اینترنت‌بانک مراجعه کنید. 

خدمات کارت به کارت با موبایل بانك

سقف کارت به کارت چقدر است؟

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با فساد مالی در سیستم بانکی کشور برای عملیات بانکی کارت به کارت حداکثر مبلغ مجاز شبانه‌روز در نظر گرفته است. در ضمن، سقف کارت به کارت 1402 در هر یک روش‌های کارت به کارت متفاوت است؛ اما، این عدد، با هر روشی، بیش از ۱۰ میلیون تومان نیست.

ما در ادامه حد مجاز کارت به کارت با سامانه‌های استعلام و پرداخت، سقف کارت به کارت عابر بانک یا خودپرداز، حداکثر مبلغ کارت به کارت با سایت بانک و موبایل بانک را آورده‌ایم. شما می‌توانید با مرور این بخش، روش انتقال وجه کارتی متناسب با نیازتان را انتخاب کنید؛ بنابراین، همراه قبضینو بمانید.

حداکثر سقف کارت به کارت با سامانه‌های استعلام و پرداخت

سقف کارت به کارت یک بانک در سامانه‌های استعلام و پرداخت متنوع است. این تفاوت به‌خاطر نوع توافق این سامانه‌ها با بانک‌هاست. حداکثر کارت به کارت در برخی از سامانه‌ها ۱ تا ۳ میلیون تومان است و در برخی از سامانه‌ها ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است؛ اما، به‌طورمعمول در اغلب بانک‌ها، حداکثر مبلغ کارت به کارت با سامانه‌های استعلام و پرداخت بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است.

حداکثر سقف کارت به کارت خودپرداز یا عابر بانک

سقف کارت به کارت خودپرداز یا عابر بانک برای تمام بانک‌ها مشابه است که این عدد برابر با ۱۰ میلیون تومان است؛ یعنی، شما در یک شبانه‌روز قادر به کارت به کارت حداکثر مبلغ ۱۰ میلیون تومان برابر با ۱۰۰ میلیون ریال هستید.

سقف کارت به کارت با سایت بانک و موبایل بانک

سقف کارت به کارت با سایت بانک و موبایل بانک با هم برابر است؛ یعنی، فرقی ندارد که از کدام یک استفاده می‌کنید. شما تنها می‌توانید ۱۰ میلیون تومان در یک شبانه‌روز با سایت بانک یا موبایل بانک انتقال وجه کارتی انجام دهید.

آیا افزایش سقف کارت به کارت امکان‌پذیر است؟

بله؛ افزایش سقف کارت به کارت امکان‌پذیر است؛ اما، اگر می‌خواهید کارت به کارت بالای 10 میلیون تومان انجام دهید، به یکی از اقداماتی که در ادامه آورده شده است نیاز دارید:

  • مراجعه به بانک
  • مراجعه به سایت بانک یا موبایل بانک

شما می‌توانید با مراجعه به بانک و سایت بانک یا موبایل بانک، سقف کارت به کارت را تا ۱۵ میلیون تومان به جای ۱۰ میلیون تومان افزایش دهید؛ اما، اگر بخواهید حد مجاز کارت به کارت را بیش از ۱۵ میلیون تومان کنید، نیاز به شماره شبا برای عملیات پایا و ساتنا دارید تا بتوانید کارت به کارت مبلغ بالا با گوشی یا حضوری انجام دهید.

عملیات پایا و ساتنا عملیات انتقال وجهی است که به کمک شماره شبای درج‌شده بر روی کارت بانکی مبدأ و مقصد انجام می‌شود تا کارت به کارت مبلغ بالا با گوشی و حضوری را امکان‌پذیر کند. این عملیات کارت به کارت از طریق شبا یا کارت به کارت شبا نیز نامیده می‌شود. در ادامه، توضیحاتی در مورد این دو عملیات بانکی آورده شده است. همراه قبضینو باشید تا با آنها آشنا شوید. در صورتی که مایل هستید درباره شماره شبا، اطلاعات بیشتری کسب کنید نوشته ی قبضینو درباره شماره شبا چیست را مطالعه نمایید.

سقف کارت به کارت پایا

کارت به کارت پایا نوعی انتقال وجه بین بانکی است که از طریق شماره شبای درج‌شده بر روی کارت انجام می‌شود. پایا برای انتقال وجه‌های با تعداد زیاد مانند واریز حقوق کارمندان یک شرکت کاربرد دارد.

نکته‌ی مهم درمورد پایا این است که آنی نیست؛ بلکه، چرخه‌های واریز دارد که در ساعات معین و مشخص انجام می‌شود. در ضمن، سقف کارت به کارت پایا ۱۰۰ میلیون تومان است. کف کارمزد پایا ۲۰۰ تومان و سقف کارمزد پایا ۲۵۰۰ تومان است.

سقف کارت به کارت ساتنا

کارت به کارت ساتنا نوعی انتقال وجه بین بانکی است که از طریق شماره شبای درج‌شده بر روی کارت انجام می‌شود. ساتنا برای انتقال وجه‌های با مبلغ زیاد مانند معاملات کاربرد دارد.

نکته‌ی مهم درمورد ساتنا این است که آنی است. در ضمن، سقف کارت به کارت ساتنا از سایت بانک و موبایل بانک ۲۰۰ میلیون تومان است و از داخل شعبه بانک محدودیتی ندارد؛ همچنین، حداقل مبلغ کارت به کارت ساتنا نیز ۵۰ میلیون تومان است. کف کارمزد ساتنا ۱۰۰۰۰ تومان و سقف کارمزد ساتنا ۲۵۰۰۰ تومان است.

کارمزد کارت به کارت چقدر است؟

کارمزد کارت به کارت از روش‌های مرسوم به‌غیر از پایا و ساتنا، در جدول کارمزد کارت به کارت آورده شده است. شما می‌توانید با مشاهده این جدول، کارمزد کارت به کارت در سال 1402 را بدانید.

به‌طورکلی، کارمزد کارت به کارت یک بانک در کمترین حالت ۶۰۰ تومان برای انتقال ۱ میلیون تومان و در بیشترین حالت ۳۹۶۰ تومان برای انتقال ۱۵ میلیون تومان است.

مبلغ کارمزد
تا ۱ میلیون تومان ۶۰۰ تومان
۱ تا ۲ میلیون تومان ۸۴۰ تومان
۲ تا ۳ میلیون تومان ۱۰۸۰ تومان
۳ تا ۴ میلیون تومان ۱۳۲۰ تومان
۴ تا ۵ میلیون تومان ۱۵۶۰ تومان
۵ تا ۶ میلیون تومان ۱۸۰۰ تومان
۶ تا ۷ میلیون تومان ۲۰۴۰ تومان
۷ تا ۸ میلیون تومان ۲۲۸۰ تومان
۸ تا ۹ میلیون تومان ۲۵۲۰ تومان
۹ تا ۱۰ میلیون تومان ۲۷۶۰ تومان
۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان ۳۰۰۰ تومان
۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان ۳۲۴۰ تومان
۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان ۳۴۸۰ تومان
۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان ۳۷۲۰ تومان
۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان ۳۹۶۰ تومان

کارت به کارت چه مشکلاتی دارد؟

خدمات کارت به کارت مزایای متعددی دارد؛ اما، این عملیات بانکی نیز مشکلاتی دارد. این مشکلات شامل احتمال سرقت اطلاعات، هک کارت بانکی، ساخت رسید جعلی کارت به کارت و … است؛ اما، خبر خوش این است که مشکلات کارت به کارت با استفاده از یک سامانه‌ی معتبر حل می‌شود.

شما فقط نیاز به انتخاب یک سامانه‌ی معتبر برای کارت به کارت دارید تا از تمام مشکلات آن، به‌خصوص مشکلات امنیتی آن، نجات پیدا کنید. ما در ادامه بهترین برنامه کارت به کارت را معرفی و بررسی کرده‌ایم تا خیال شما را از بابت مشکلات احتمالی در حین انتقال وجه کارتی راحت و آسوده کنیم.

مشکلات کارت به کارت

قبضینو؛ راهکار جلوگیری از مشکلات کارت به کارت

قبضینو، سامانه‌ی جامع استعلام و پرداخت است که خدمات متنوعی را در حوزه‌های قبوض، خودرو، موتور و … ارائه می‌دهد. یکی از خدمات کاربردی قبضینو، خدمات کارت به کارت سریع و راحت است. قبضینو به‌عنوان سامانه‌ای معتبر با نماد الکترونیک در خدمت شماست تا تمام نیازهای استعلام و پرداخت شما را در یکجا جمع کند تا شما را از سردرگمی میان سامانه‌های متنوع، نجات دهد. ما در ادامه مزایای خدمات کارت به کارت راحت و سریع با قبضینو را به‌همراه آموزش آن آورده‌ایم:

مزایای کارت به کارت با قبضینو

مهم‌ترین مزیت انتقال وجه کارت به کارت با قبضینو، امنیت آن است که خیال شما را از بابت مشکلاتی همچون سرقت اطلاعات، هک کارت بانکی، ساخت رسید جعلی کارت به کارت و … راحت و آسوده می‌کند؛ چرا که، سامانه قبضینو، سامانه‌ای قانونی با نماد الکترونیک است اما مزایای قبضینو به امنیت آن که وظیفه‌ی هر سامانه‌ی استعلام و پرداخت است، محدود نمی‌شود. در ادامه، سایر مزایای انتقال وجه با کارت در قبضینو آورده شده است:

  • انتقال وجه سریع و راحت
  • ثبت انتقال وجه در سوابق
  • دریافت رسید انتقال وجه از سوابق
  • دسترسی به سایر خدمات استعلام و پرداخت
  • نام‌گذاری و ذخیره‌سازی اطلاعات کارت مبدأ و مقصد
  • و …

آموزش کارت به کارت با قبضینو

اگر قصد انتقال وجه کارت به کارت سریع و راحت با قبضینو را دارید، فقط باید چند قدم ساده و سریع برای آن بردارید که در ادامه شرح داده شده است. شما می‌توانید در ۷ گام سریع و راحت با بهترین اپلیکیشن پرداخت و کارت به کارت، عملیات انتقال پول کارتی را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن قبضینو را دانلود کنید.
  2. وارد اپلیکیشن قبضینو شوید و ثبت‌نام کنید.
  3. خدمات کارت به کارت را از دسته‌بندی خدمات مالی انتخاب کنید.
  4. شماره کارت مبدأ و شماره کارت مقصد را به‌همراه مبلغ تراکنش وارد کنید.
  5. کارت به کارت بدون ثبت در شاپرک امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین، در شاپرک کارت به کارت را ثبت کنید.
  6. کد اعتبارسنجی (CVV2) و تاریخ انقضا کارت را به‌همراه رمز دوم وارد کنید. شما باید دکمه درخواست رمز دوم را بزنید.
  7. رمز دوم ارسال‌شده به تلفن‌همراه را در بخش رمز دوم وارد کنید؛ سپس، گزینه‌‌ی تأیید را بزنید تا انتقال وجه کارتی انجام شود.

شما می‌توانید به‌راحتی پس از انتقال وجه با کارت از قبضینو برای دریافت رسید انتقال وجه به بخش سوابق مراجعه کنید. در ضمن، رسید قابلیت دانلود دارد بنابراین شما می‌توانید آن را نزد خود نگهداری کنید.

نکته: هنگام کارت به کارت با قبضینو یا سایر برنامه‌های کارت به کارت، باید شماره موبایل و کارت متعلق به شما باشد؛ یعنی، اطلاعات آنها با هم تطابق داشته باشد.

آموزش کارت به کارت با قبضینو

جمع‌بندی

ما در این مطلب از قبضینو به معرفی و بررسی جامع و کامل عملیات بانکی کارت به کارت در سال ۱۴۰۲ پرداختیم. مهم‌ترین نکته در مورد انتقال وجه کارت به کارت این است که عملیات بانکی فوق، شما را از مشکلاتی مانند صف‌های طولانی بانک، خطرهای حمل پول نقد و … نجات داده است؛ بنابراین، نیازی نیست که نگران مشکلاتی باشید که با انتخاب درست و صحیح یک سامانه‌ی استعلام و پرداخت حل می‌شود. فقط باید نگران این باشید که کدام سامانه، سامانه‌ای جامع‌تر و کامل‌تر است که نیازهای استعلام و پرداختتان را برطرف سازد. قبضینو، دقیقا همان سامانه‌ای است که شما به دنبال آن می‌گردید.

سوالات متداول

کف کارت به کارت چقدر است؟

کف کارت به کارت برای هر بانک متفاوت است. معمولا این بازه، از ۱۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰ هزار تومان است. برخی از بانک‌ها حداقل انتقال پول کارتی ۱۰۰ تومان و برخی از بانک‌ها حداقل انتقال پول کارتی ۱۰۰۰۰ تومان را فراهم‌ کرده‌اند.

ظرفیت کارت به کارت چقدر است؟

ظرفیت کارت به کارت آنلاین به‌اندازه‌ی اتمام سقف کارت به کارت یعنی تا سقف ۱۰ میلیون تومان است؛ بنابراین، شما می‌توانید به‌هنگام انتقال وجه با کارت، یک بار تمام سقف را استفاده کنید یا چند بار انتقال وجه دهید تا سقف انتقال کارتی تمام شود.

چرا کارت به کارت انجام نمی‌شود؟

گاهی پیش می‌آید که همه‌چیز برای انتقال وجه با کارت صحیح و درست به نظر می‌رسد اما کارت به کارت انجام نمی‌شود. معمولاً، بررسی چند مورد در این موقعیت واجب است:

  • بررسی اتصال اینترنت
  • بررسی عدم اتصال فیلترشکن
  • بررسی اطلاعات وارد شده در هنگام انتقال وجه کارت به کارت
  • بررسی تطبیق مالکیت کارت بانک با شماره موبایل موجود بر روی موبایل
  • و …

چگونه رمز دوم ثابت یا پویا را به دست آوریم؟

شما می‌توانید با مراجعه به شعب بانک یا مراجعه به عابر بانک برای گرفتن رمز دوم ثابت و پویا اقدام کنید. در ضمن، اگر می‌خواهید این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید، در برخی از بانک‌ها امکان‌پذیر است و در برخی از بانک‌ها امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین، بستگی دارد که کارت بانکی شما متعلق به کدام بانک است که امکان دریافت اینترنتی رمز دوم بدون نیاز به مراجعه حضوری را داشته باشد یا نداشته باشد.

آیا کارت به کارت زیر ۱۸ سال امکان‌پذیر است؟

بله؛ کارت به کارت زیر ۱۸ سال نیز امکان‌پذیر است؛ چرا که، امکان داشتن حساب بانکی برای افراد زیر ۱۸ سال امکان‌پذیر است بنابراین امکان استفاده از خدمات حساب بانکی مانند داشتن کارت و استفاده از خدمات کارت بانکی مانند کارت به کارت امکان‌پذیر است.

آیا کارت به کارت از طریق وب امکان‌پذیر است؟

بله؛ کارت به کارت از طریق وب با کمک اینترنت‌بانک‌های موجود امکان‌پذیر است؛ کافیست، وارد اینترنت‌بانک موردنظرتان شوید تا بتوانید کارت به کارت با لپ تاپ، تبلت، موبایل یا هر وسیله الکترونیکی مجهز به اینترنت را از طریق وب انجام دهید.

آیا کارت به کارت از کارت هدیه امکان‌پذیر است؟

گاهی بله و گاهی خیر؛ برخی از کارت‌های هدیه امکان کارت به کارت را دارند که شما باید از طریق عابربانک همان بانک برای آن رمز دوم بگیرید تا بتوانید کارت به کارت با رمز دوم ثابت یا پویا را انجام دهید و برخی از کارت‌های هدیه امکان کارت به کارت را ندارند که شما باید از طریق خرید کردن با دستگاه کارت‌خوان از آنها استفاده کنید.

آیا کارت به کارت با کد دستوری امکان‌پذیر است؟

خیر؛ کارت به کارت با کد دستوری امکان‌پذیر نیست. شما باید یکی از روش‌های كارت به كارت كردن با عابر بانك یا خودپرداز، کارت به کارت کردن با سامانه‌های استعلام و پرداخت، کارت به کارت از طریق سایت بانك یا کارت به کارت با موبایل بانك را انتخاب کنید.

آیا کارت به کارت رایگان بدون کارمزد امکان‌پذیر است؟

بله؛ کارت به کارت رایگان بدون کارمزد از طریق مراجعه به شعبه بانک‌ها در شرایط انتقال وجه درون بانکی بین حساب‌های شخص امکان‌پذیر است.

آیا کارت به کارت بدون اپلیکیشن و سایت امکان‌پذیر است؟

بله؛ کارت به کارت بدون اپلیکیشن و سایت یعنی تنها با مراجعه به عابر بانک یا خودپرداز امکان‌پذیر است؛ اما، پیشنهاد نمی‌شود. این روش احتمال مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات، هک کارت بانکی، ساخت رسید جعلی کارت به کارت و … را دارد.

آيا کارت به کارت از خارج کشور به داخل کشور امکان‌پذیر است؟

خیر؛ کارت به کارت از خارج کشور به داخل کشور با روش‌های ذکرشده در این مطلب امکان‌پذیر نیست؛ اما، روش‌های متنوعی مانند استفاده از رمزارزها برای انتقال وجه بین‌کشوری وجود دارد.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه