قبضینو

معرفی سامانه‌های خرید طرح ترافیک تهران (شهرزاد + تهران من)

معرفی سامانه‌های خرید طرح ترافیک (شهرزاد + تهران من)

طرح‌های ترافیک انواع مختلفی دارد و شما با توجه به نیازتان می‌توانید طرح‌های مناسب خود را رزرو کنید. درصورتی که بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده آن شوید، مشمول جریمه شده و باید مبلغ بیشتری نسبت هزینه طرح ترافیک پرداخت کنید. اگر می‌خواهید با ساده‌ترین و سریع‌ترین راه خرید طرح ترافیک و ویژگی‌های آن آشنا شوید، این مقاله را تا آخر بخوانید….

ترافیک در تهران مسئله‌ای است که از همان لحظه ورود به این شهر متوجه آن می‌شوید؛ این شلوغی در مرکز شهر بیشتر و بیشتر می‌شود. راه‌اندازی طرح ترافیک در مرکز کلان‌شهر تهران، برای کنترل همین شلوغی‌هاست. نکته حائز اهمیت این است که خرید طرح ترافیک تهران پیش از ورود به محل‌های مشخص‌شده اجباری بوده و نداشتن آن باعث جریمه می‌شود؛ اما روش خرید طرح ترافیک چگونه است؟ مبلغ خرید مجوز طرح ترافیک چقدر است؟ همچنین بسیاری سوالات مرتبط با خرید طرح ترافیک ماهیانه و سالیانه که این مطلب از وبلاگ قبضینو پاسخ آنها را می‌دهد.

انواع طرح ترافیک ۱۴۰۳

برخی رانندگان روزانه به محدوده طرح ترافیک وارد می‌شوند بنابراین نیاز به خرید طرحی با بازه زمانی طولانی مانند ماهانه و سالانه دارند؛ اما، برخی رانندگان گاهی اوقات در این محدوده‌ها تردد دارند پس نمی‌خواهند هزینه بسته‌های طولانی‌مدت طرح ترافیک را بدهند. همین موضوع موجب ایجاد انواع طرح ترافیک شده است که در ادامه آورده‌ایم:

  • خرید طرح ترافیک ساعتی
  • خرید طرح ترافیک روزانه
  • خرید طرح ترافیک هفتگی
  • خرید طرح ترافیک ماهانه
  • خرید طرح ترافیک سالانه

طریقه خرید طرح ترافیک تهران

تمام روش‌های خرید طرح ترافیک، از هر نوعی، کاملا غیرحضوری است؛ این روش‌ها شامل اپلیکیشن خرید طرح ترافیک،‌ کد دستوری خرید طرح ترافیک و … می‌شود.

روند خرید آنلاین طرح ترافیک ۱۴۰۳ هم مانند خرید طرح ترافیک یک روزه ۱۴۰۲ است؛ اما سامانه جدیدی با نام شهرزاد به روش‌های پیشین اضافه شده است که در ادامه آورده‌ایم.

طریقه خرید طرح ترافیک

آموزش خرید طرح ترافیک

برای خرید طرح ترافیک باید اول روش موردنظرتان را انتخاب کنید؛ چرا که طریقه خرید اینترنتی طرح ترافیک با خرید طرح ترافیک با اس ام اس یا کد دستوری کاملا متفاوت است.

در هر کدام از روش‌های عنوان‌شده، مراحل خرید طرح ترافیک تهران را آورده‌ایم. توجه داشته باشید که ممکن است استفاده از همه این روش‌ها برای شما امکان‌پذیر نباشد؛ لذا در ادامه شما را با سریع‌ترین و ساده‌ترین راه خرید طرح ترافیک و انواع آن برای تمام افراد آشنا می‌کنیم.

خرید طرح ترافیک تهران با شهرزاد

شهرداری تهران به تازگی سامانه شهرزاد را راه‌اندازی کرده است. این سامانه در ابتدا به‌عنوان جایگزینی برای بلیت‌های کارتی یا کاغذی متروی تهران در نظر گرفته شده بود، اما با افزایش سرویس‌های آن، شهرزاد تبدیل به یک سامانه ارائه خدمات شهروندی برای تهرانی‌ها شد.

اپلیکیشن شهرزاد جایگزین اپلیکیشن تهران من خواهد شد و برای خرید طرح ترافیک موردنظرتان باید از این اپلیکیشن استفاده کنید. برای خرید طرح ترافیک یک روزه یا هر نوع دیگری از اپلیکیشن شهرزاد باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  2. کد تایید ارسالی را وارد کرده و گزینه ورود به سامانه را بزنید.
  3. سرویس طرح ترافیک را انتخاب کنید.
  4. گزینه افزودن خودرو را انتخاب کنید.
  5. شماره پلاک،‌ کد VIN و نام خودرو را وارد کرده و آنها را ثبت کنید.
  6. طرح موردنظرتان را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

خرید طرح ترافیک تهران با شهرزاد

خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من

درحال حاضر امکان خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من وجود دارد و به‌نظر می‌رسد که تغییرات ایجادشده مربوط به اپلیکیشن تهران من باشد. برای خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من باید ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری خود در سامانه تهران من شوید و اگر حسابی ندارید، ابتدا ثبت‌نام کرده و حساب شهروندی خود را شارژ کنید.
  2. در صفحه بازشده خدمات طرح ترافیک را از منو انتخاب کنید.
  3. از بین طرح‌ها، گزینه درخواست انتخاب روز را انتخاب کنید.
  4. روزهای موردنظرتان را رزرو کنید. (درصورت نیاز می‌توانید از همین طریق برای خرید طرح ترافیک یک روزه تهران من اقدام کنید.)

خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من

خرید طرح ترافیک با کد دستوری

کد دستوری #۶*۱۳۷* یا همان کد خرید طرح ترافیک، مربوط به خرید این طرح از طریق سامانه تهران من بوده که ممکن است بعد از راه‌اندازی سرویس طرح ترافیک شهرزاد با مشکل و خطا روبرو شود.

در نظر داشته باشید که برای خرید طرح ترافیک روزانه با کد دستوری، حتما باید در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده باشید. درصورتی‌که همچنان مشکلی در استفاده از این کد وجود نداشت‌‌، برای  خرید طرح ترافیک روزانه تلفنی می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. کد دستوری #۶*۱۳۷* را در شماره‌گیر تلفن وارد کنید.
  2. شماره ۲ که مربوط به طرح ترافیک است را وارد کرده و ارسال را بزنید.
  3. کد ۱ مربوط به رزرو را بزنید.
  4. کد ملی خود را وارد کنید.
  5. مشخصات نمایش‌داده‌شده را با زدن عدد ۱ تایید کنید.
  6. طرح موردنظرتان را انتخاب کنید.
  7. پلاک را وارد کنید.
  8. با وارد کردن شماره کارت و رمز پویا طرح را بخرید.

عواقب ورود به محدوده ترافیک بدون خرید طرح

وارد شدن به محدوده طرح ترافیک بدون خرید طرح ترافیک روز، باعث جریمه شدن شما می‌شود. جریمه ورود به طرح ترافیک ۱۴۰۳ با توجه به نوع معاینه فنی و ساعات رفت و آمد اعلام شده است که در جدول زیر معرفی شده است. شما می‌توانید جریمه عدم خرید طرح ترافیک تهران برای معاینه فنی عادی و معاینه فنی برتر را مشاهده کنید.

جریمه طرح ترافیک تهران (تومان)

محل سکونت

نوع معاینه فنی خودرو

محدوده تردد

ساعات تردد

مبلغ جریمه (تومان)

خارج از محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا

برتر

طرح ترافیک

۱۰ تا ۱۶ (غیر اوج)

۲۰۲,۵۰۰

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (یک سر اوج)

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (دو سر اوج)

عادی

۱۰ تا ۱۶ (غیر اوج)

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (یک سر اوج)

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (دو سر اوج)

برتر

کنترل آلودگی هوا

۱۰ تا ۱۶ (غیر اوج)

۳۱,۵۰۰

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (یک سر اوج)

۴۵,۰۰۰

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (دو سر اوج)

۶۷,۵۰۰

عادی

۱۰ تا ۱۶ (غیر اوج)

۳۹.۳۷۵

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (یک سر اوج)

۵۶,۲۵۰

۶:۳۰ تا ۱۰ یا ۱۶ تا ۱۸ (دو سر اوج)

۸۴,۳۷۵

روش پرداخت جریمه طرح ترافیک

روش‌های زیادی برای پرداخت عوارض طرح ترافیک ۱۴۰۳ وجود دارد، اما بهترین راه، روشی است که علاوه بر آسان بودن، قابلیت پرداخت آنی داشته و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما شود. با توجه به متنوع بودن روش‌های پرداخت جریمه طرح ترافیک خودروهای با معاینه فنی عادی و معاینه فنی برتر، در ادامه شما را با بهترین روش آشنا می‌کنیم.

استعلام و پرداخت عوارض طرح ترافیک با قبضینو

قبضینو سامانه‌ای است که می‌توانید تمام سرویس‌های مربوط به خودرو و موتور مانند استعلام و پرداخت خلافی، پرداخت عوارض طرح ترافیک و … را در آن پیدا کنید. فقط با طی مراحل زیر می‌توانید جریمه طرح ترافیک خودرویتان در عرض چند دقیقه پرداخت کنید:

  1. از منوی خدمات وارد بخش خودرو و موتور شده و گزینه طرح ترافیک را انتخاب کنید.
  2. پلاک خودرو را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید.
  3. هزینه استعلام را پرداخت کرده و جریمه طرح ترافیک را تسویه کنید.

استعلام و پرداخت عوارض طرح ترافیک با قبضینو

جمع‌بندی

برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید طرح‌های مربوط به آن را  با توجه به قیمت خرید طرح ترافیک روزانه در سال ۱۴۰۳ رزرو کنید، در غیر این‌صورت مشمول جریمه می‌شوید. توجه داشته باشید که طرح‌های ترافیک انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به ساعات و میزان ترددتان این طرح را انتخاب کنید. در مطلبی که آماده شد، سعی کردیم آموزش خرید طرح ترافیک تهران را به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه کرده و شما را با خرید طرح روزانه ترافیک از طریق موبایل و عواقب بی‌توجهی به آن آشنا کنیم. 

سوالات متداول
طبق اعلام شهرداری تهران از ۵ خرداد ۱۴۰۳، اپلیکیشن شهرزاد جایگزین تهران من، برای خرید طرح ترافیک خواهد بود.
خیر؛ برای خرید طرح ترافیک روزانه تهران یا هر نوع دیگری از این طرح، فقط می‌توانید از سامانه خرید طرح ترافیک تهران من، اپلیکیشن شهرزاد و کد دستوری #۶*۱۳۷* اقدام کنید.
درصورتی‌که بدون خرید طرح ترافیک وارد محدوده طرح شوید، پلیس شما را جریمه می‌کند. مبلغ جریمه‌ای که باید برای آن پرداخت کنید، در سال جدید ۲۰۲ هزارتومان است؛ هزینه خرید طرح ترافیک بسیار کمتر از این مبلغ بوده و منطقی است که به‌جای پرداخت جریمه، طرح ترافیک موردنیازتان را بخرید.
برای خرید طرح ترافیک با موبایل به‌صورت ساعتی، می‌توانید وارد اپلیکیشن شهرزاد شده و با طی کردن مراحلی که در این مطلب آموزش داده شده است، طرح موردنظرتان را انتخاب کرده و بخرید.
برای خرید طرح ترافیک روزانه تهران من، باید کد دستوری آن به شماره #۶*۱۳۷* را در گوشی خود وارد کنید سپس اطلاعات خواسته‌شده را طبق مراحل آموزش‌داده‌شده در این مقاله طی کنید.
طرح ترافیک شامل انواع ساعتی، هفتگی، روزانه، ماهانه و سالانه است. برای ثبت نام خرید طرح ترافیک می‌توانید طرح موردنظرتان را با توجه به میزان تردد در محدوده طرح ترافیک انتخاب کرده و آن را از سامانه تهران من یا اپلیکیشن شهرزاد رزرو کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
برسام ابراهیمی

باسلام و درود پشتیبانی ضعیف سامانه شهرزاد بامشکلات زیادی مواجه کرده به عنوان مثال vin خودرو به جهت طرح ثبت می کنیم و اعلام میکند قبلا ثبت شده در صورتی که ثبت نشده و جریمه صادر می شود و تلفن پاسخگویی ندارد

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما دوست گرامی
برای پیگیری می‌توانید با شماره پشتیبانی ۱۳۷ تماس بگیرید.
باتشکر

وانت آریسان ۲

طرح ترافیک ماهانه

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما دوست عزیز
برای خرید طرح ترافیک ماهانه باید به سامانه تهران من مراجعه نمایید. جهت اطلاع از روش خرید این طرح می‌توانید مقاله «طرح ترافیک ۱۴۰۳؛ راهنمای صفر تا صد طرح ترافیک تهران» را مطالعه نمایید.
سپاس از همراهی شما

ثبت دیدگاه