قبضینو

معرفی شرکت دانش بنیان آیان

قبضینو محصول شرکت آیان

داستان آیان از سال ۱۳۹۶ شروع شد. هسته اولیه شرکت آیان در دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت و توسعه اولین محصول تیم با برند قبضینو آغاز شد. سامانه قبضینو به عنوان یکی از استارت‌آپ‌های شتاب‌دهنده دانشگاه شریف مسیر رشد را تا زمان کنونی ادامه داده است. در طول این سال‌ها علاوه بر توسعه قبضینو، تیم…

داستان آیان از سال ۱۳۹۶ شروع شد. هسته اولیه شرکت آیان در دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت و توسعه اولین محصول تیم با برند قبضینو آغاز شد. سامانه قبضینو به عنوان یکی از استارت‌آپ‌های شتاب‌دهنده دانشگاه شریف مسیر رشد را تا زمان کنونی ادامه داده است. در طول این سال‌ها علاوه بر توسعه قبضینو، تیم آیان موفق شده هم محصولات جدیدی توسعه دهد و هم در پروژه‌های مختلفی به عنوان پیمان‌کار حضور یابد.

به صورت کلی تیم آیان در زمان کنونی در سه حوزه کلی فعال است.

محصولات حوزه پرداخت و فین تک شرکت آیان

شرکت آیان علاوه بر قبضینو توانسته با توجه به نیاز کاربران خود محصولات دیگری نیز توسعه دهد. به طور کلی از مهمترین محصولات توسعه داده شده آیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبضینو شاخه b2c: مخاطب این محصول کاربرانی هستند که نیاز دارند از یک منبع معتبر اقدام به استعلام و پرداخت قبوض مختلف خود شامل آب، برق، خلافی، گاز، تلفن، موبایل و … کند.
  • قبضینو شاخه b2b: مخاطب این محصول شرکت‌ها، سازمان‌ها و در کل اشخاص حقوقی و حقیقی هستند که تعداد زیادی قبض داشته و نیاز دارند از طریق یک پنل متمرکز اقدام به تعریف، استعلام اتوماتیک و پرداخت خودکار قبوض نمایند.
  • قبضینو شاخه b2b2c: مخاطب این محصول بانک‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت و استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک هستند که نیاز دارند از طریق وب‌سرویس خدمات مربوط به استعلام و پرداخت قبوض را دریافت نموده و به مشتریان خود ارائه کنند.
  • پیشخوان۲۴: پیشخوان۲۴ یک دفتر پیشخوان آنلاین هست. کلیه خدمات شهروندی در این محصول به کاربران ارائه شده است. استعلام سهام عدالت، یارانه نقدی، بیمه تامین اجتماعی، فیش حقوق، خرید شارژ و بسته اینترنت و پرداخت قبوض تنها بخش کوچکی از خدماتی است که در پیشخوان۲۴ ارائه شده است.

برای مشاهده سایر محصولات توسعه داده شده توسط آیان می‌توانید به آدرس ؟؟؟ مراجعه کند.

 حضور شرکت آیان به عنوان پیمانکار در پروژه‌های فناوری اطلاعات

افزون بر توسعه محصولات در حوزه فین‌تک، آیان سعی کرده تا با حضور در پروژه‌های دیگر علاوه بر تکمیل چرخه مدیریت دانش خود، از زیرساخت‌های توسعه داده شده خود در پروژه‌های دیگر نیز استفاده کند. به این ترتیب با ایجاد ارزش افزوده بیشتر سعی شد تا پارتنرشیپ‌های استراتژیک نیز برای شرکت شکل گیرد. آیان در حوزه پروژه توانسته هم با بخش دولتی و خصوصی همکاری‌هایی شکل دهد و هم پروژه‌هایی با شرکت‌های خارج از کشور انجام دهد. برخی از این پروژه‌ها به شرح زیر هستند:

  • اپلیکیشن‌های تهران من: در این سامانه، کلیه خدمات شهرداری تهران به تدریج در سامانه به صورت آنلاین به شهروندان تهرانی ارائه می‌شود. امکاناتی همچون رزرو طرح ترافیک، پرداخت قبوض، ثبت شکایات و ثبت نظر، گزارش‌ مشکلات شهری در سامانه ۱۳۷ و … در این سامانه توسعه داده شده است.
  • همکاری در پروژه‌ شهر پی: یکی از پروژه‌های زیرساختی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، ایجاد زیرساخت یکپارچه پرداخت شهری است. در این زیرساخت کلیه خدمات پرداختی مربوط به شهرداری همچون کرایه‌های تاکسی، پرداخت هزینه خرید از میادین تره‌بار، پرداخت عوارض خودرو و ملک و … در سامانه تحت عنوان شهر‌پی یکپارچه شده است. آیان در بخشی از این پروژه حضور دارد.
  • سامانه تجمیع قبوض آب کل کشور: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نظر به تکالیف قانونی خود در راه‌اندازی خدمات دولت الکترونیک، در سال ۱۳۹۹ اقدام به برگزاری یک مناقصه برای راه‌اندازی زیرساختی جهت تجمیع قبوض آب کل کشور کرد. شرکت آیان نیز در این مناقصه شرکت کرد و با توجه به تجربه آیان در محصول قبضینو، این پروژه به شرکت آیان سپرده شد. در این پروژه شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه‌ای، اطلاعات قبوض مشترکین خود را به صورت منظم در پنل بارگزاری می‌کنند و در ادامه بعد از بررسی‌های لازم، اطلاعات قبوض در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت و … قرار می‌گیرد تا کاربران بتوانند براحتی پس از استعلام اطلاعات قبوض خود، اقدام به پرداخت آن نمایند.
  • درگاه پرداخت رمز ارزی: در این پروژه که با مشارکت بانک ملت انجام شد، یک درگاه پرداخت مبتنی بر رمز‌ارزها توسعه داده شد. اصولاً در درگاه‌های پرداخت رمز‌ارزی، کاربران هزینه خدمات دریافت شده و یا کالاهای خریداری شده را از طریق یکی از رمز‌ارزها پرداخت می‌کنند. در ادامه درگاه با تبدیل رمزارز به واحد اصلی (برای مثال ریال) هزینه مربوط به کالا یا خدمت را به حساب پذیرنده اصلی واریز می‌کند.

برای مشاهده سایر پروژه‌ها و توضیحات بیشتر مربوط به آن می‌توانید به بخش پروژه های شرکت آیان مراجعه کنید

بازی‌های موبایلی

نظر به رشد صنعت بازی‌های کامپیوتری و در راس آن بازی‌های موبایلی، در آیان تصمیم گرفتیم به این حوزه از فناوری اطلاعات نیز ورود داشته باشیم. جدای از جذابیت ذاتی این صنعت، امکان صادرات و فعالیت بین‌المللی از دلایل دیگر ورود به حوزه‌ بازی‌های موبایلی بود. در زمان کنونی آیان در ابتدای مسیر توسعه بازی‌های موبایلی است، با این وجود به مدد تجارب قبلی و پشتکار تیم بازی، امید آن داریم تا استودیو بازی‌سازی آیان در زمان کوتاهی به یکی از استودیو‌های مطرح کشور و منطقه تبدیل شود. برخی از بازی‌های موبایلی توسعه داده شده توسط آیان به شرح زیر است:

  • بازی نبرد اساطیر: یک بازی کاملاً آنلاین و در لحظه (realtime) که در آن دو بازیکن همزمان با یکدیگر مبارزه کرده و با استفاده از توانایی قهرمان‌های خود و همچنین کارت‌های جادوی بازی سعی می‌کنند حریف خود را شکست دهند. در این بازی حجم زیادی از محتوا شامل محتوای انیمیشنی و افکت تولید شده است. در این بازی سعی شده تا به شاهنامه ارجاع کنیم و از قهرمان‌های آن استفاده کنیم.
  • بازی پین آنلاین: یک نسخه آنلاین و دو نفره از بازی معروف پین که در سال‌های گذشته توانست موفقیت خوبی از آن خود کند. در نسخه قدیمی بازی که به صورت آفلاین بود صرفاً یک نفر سعی می‌کرد بیشترین رکورد را از آن خود کند، حال آنکه در بازی توسعه داده شده در آیان این حالت به صورت دونفره و آنلاین می‌باشد.
  • بازی جدولیوم: یک بازی مبتنی بر کلمه که در آن بازیکن با طیف زیادی از مسابقات برای بالا بردن امتیاز خود درگیر است. از جمله سودوکو، حدس کلمه، جدول کلاسیک و …

 

برای مشاهده سایر بازی‌ها و توضیحات بیشتر مربوط به آن می‌توانید به بخش بازی‌ها شرکت آیان مراجعه کنید.

مجوز های شرکت آیان

علاوه بر حوزه‌های فعالیت آیان که به آن اشاره شد، در طول مدت فعالیت توانسته‌ایم مجوز‌های متعددی نیز اخذ کنیم. برخی از این مجوز‌ها به شرح زیر است:

  • مجوز دانش بنیانی: شرکت دانش بنیان‌ آیان توانست به خاطر محصول قبضینو در سال ۱۳۹۸ مجوز دانش‌بنیانی خود را از معاونت ریاست جمهوری دریافت نماید.
  • مجوز شرکت خلاق: برخی از بازی‌های تولید شده آیان، تواسنته‌اند مجوز خلاق بودن را کسب کنند.
  • مجوز فعالیت از نظام صنفی رایانه‌ای کشور: در آیان از همان ابتدا مجوز فعالیت‌ از نظام صنفی رایانه‌ای کشور را دریافت کردیم.
  • مجوز رتبه‌بندی انفورماتیک: رتبه‌بندی انفورماتیک اصولا برای شرکت‌هایی ضروری است که به عنوان پیمان‌کار در پروژه‌های دیگر همکاری می‌کنند. شرکت‌ها و سازمان‌های کارفرما، اصولاً این مجوز و مدرک برای اعتبار سنجی توان فنی و مالی شرکت‌های پیشنهاد‌دهنده و پیمانکار استفاده می‌کنند. با توجه به حوزه کاری آیان در انجام پروژه‌های آی تی، این مجوز دریافت شد.
  • مجوز پرداخت‌یاری: با توجه به اینکه یکی از حوزه‌های اصلی شرکت، فعالیت در صنعت فین تک‌ و پرداخت است، در آیان مجوز‌های این حوزه از جمله پرداخت‌یاری از شاپرک و بانک مرکزی دریافت شده.
  • مجوز نشر دیجیتال و انتشار بازی: آیان از وزارت ارشاد برای انتشار بازی‌های موبایلی خود مجوز نشر دیجیتال و انتشار بازی را دریافت کرده است.

 

هر چند از شروع فعالیت آیان مدت زیادی نمی‌گذرد، با این حال سعی کرده‌ایم همواره با حفظ انسجام تیمی، مطابق با نیازهای بازار و مخاطبین حرکت نماییم. ما در آیان بزرگترین سرمایه خود را تیم خود می‌دانیم و در تلاش هستیم با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های قابل استفاده بهترین محصولات را برای مخاطبین خود ارائه دهیم. می‌توانید در  بخش “درباره ما” سایت آیان به آدرس ؟؟؟ اطلاعات بیشتری از ما بدست آورید.

 

آدرس شرکت آیان

تهران، جنب مترو طرشت، کوچه رئیسی، پلاک 7

021-44257029

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه