قبضینو

راهنمای پرداخت قبض و معرفی روش های موجود پرداخت اینترنتی

راهنمای پرداخت قبض و معرفی روش های موجود پرداخت اینترنتی

پرداخت الکترونیک، از جمله صنایع نوین در بانکداری الکترونیک است. صنعتی که با حرکت نظام بانکداری کشور به سمت الکترونیکی شدن، روز به روز گستردهتر شده و بر تعداد استفاده کنندگان از سیستم های الکترونیکی پرداخت افزوده میشود و شامل انواع پرداخت قبض، استعلام خلافی  و جریمه رانندگی،  پرداخت تلفن ثابت، ارائه صورت حساب های…

پرداخت الکترونیک، از جمله صنایع نوین در بانکداری الکترونیک است. صنعتی که با حرکت نظام بانکداری کشور به سمت الکترونیکی شدن، روز به روز گستردهتر شده و بر تعداد استفاده کنندگان از سیستم های الکترونیکی پرداخت افزوده میشود و شامل انواع پرداخت قبض، استعلام خلافی  و جریمه رانندگی،  پرداخت تلفن ثابت، ارائه صورت حساب های آنلاین   و .. است.

 

پرداخت الکتریکی قبض با دستگاه پوز

از سال 1390 و با تاسیس شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت موسوم به شاپرک، روند نظام پرداخت الکترونیک کشور از یکپارچگی نسبی و نظم بهتری برخوردار گردید و قطار صنعت پرداخت، با شتاب بیشتری بر روی ریل اقتصاد کشور به حرکت درآمد. شرکت های بزرگ نظیر ایرانسل و همراه اول  که امکان پراخت قبض تلفن را  فراهم کردن منجر به همه گیر شدن استفاده از سیستم های الکتریکی پرداخت در کشور شد.

در این بخش تکنولوژی های موجود برای پرداخت قبض معرفی شده است.

تکنولوژی های پرداخت

در روش سنتی پرداخت قبض پس از دریافت قبض از مامور اداره مربوطه، مشترک به بانک مراجعه می کند و اقدام به پرداخت می نماید. با مخدوش شدن یا از دست دادن قبض برق باید کاربر به اداره مربوطه مراجعه و درخواست صدور قبض جدید را بدهد. این روش پرداخت همواره منجر به اتلاف وقت مشترک، اذهاب در بانک و صف پرداخت و … می شود. به خصوص در کلان شهر ها تصور کنید هر شخص هر ماه برای پراخت قبوض خود به بانک مراجعه می کند چه ازدهام و ترافیک جمعیتی ایجاد خواهد شد.

ظهور  ابزارهای نوین در صنعت و تکنولوژی بانکداری به همراه تقاضای روزافزون مشتریان برای دستیابی به خدمات آسان تر بانکی و پرداخت، این صنعت را دچار تحولی شگرف نموده است. حضور شعب مجازی در قالب بانکداری الکترونیکی، ارمغان جدید فناوری اطالعات برای دنیای بانکداری و پاسخ به این تقاضای جدی است. طبق آمار، خدمات کارت، جزء پرطرفدارترین و کاربردیترین سرویسهای بانکی مدرن محسوب شده و سیستم کارت جزء ضروری یک سیستم جامع بانکداری بهحساب می آید.

روش های متفاوتی در پرداخت وجود دارد که آز آن ها می تونید همه قبض ها مثل قبض آب و قبض برق و  پرداخت قبض تلفن ثابت و  و استعلام خلافی و قبض تلفن همراه را پراخت نماید.

1- پرداخت قبض با دستگاه خودپرداز ATM

برای استفاده از سیستم آنلاین شما باید کارت عضو شتاب داشته باشید با داشتن رمز دوم کارت های عضو شتاب به راحتی می توانید اقدام به پرداخت نماید. امروزه همه بانک ها نظیر بانک ملی، سامان، ملت و … عضو شبکه شتاب هستند.

عابربانک در دهه 1950 در انگلستان و آمریکا، دو دستگاه قابلیت پرداخت وجه و یکی قابلیت دریافت وجه مکانیزه را داشتند. با تولد دستگاه خودپرداز ATM پرداخت الکترونیکی متولد شد. گام دیگر مالیه الکترونیکی، مکانیزاسیون پرداختهای اعتباری بود که از چند سال قبل با اتکا به کارتهای شناسایی مشتریان مؤسسات اعتباری در جامعه آمریکا و انگلیس به سرعت رواج یافت.

پرداخت قبوض با ATM

استفاده از دستگاه های خودپرداز ATM یکی از روش های پرداخت قبض می باشد. با استفاده از ATM  امکان پرداخت قبض برق، قبض آب و سایر قبوض فراهم گشته است.

-منوی پرداخت قبض را انتخاب کنید.

– با استفاده از صفحه کلید دستگاه، شناسه قبض را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید.

– شناسه پرداخت را وارد کنید و دکمه ثبت را فشار دهید. ( شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.)

– شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت شما مرتبط باشد) انتخاب کنید.

– اگر شرکت صادرکننده قبض از سوی سیستم پرداخت الکترونیکی بانک مربوطه پشتیبانی نشود، سیستم پیغام «پرداخت این قبض در حال حاضر پشتیبانی نمی شود.» را نمایش می دهد.

– در صورتی که شرکت صادرکننده قبض شما از سوی بانک پشتیبانی شود، بر روی صفحه نمایش دستگاه، مشخصات قبض ثبت شده نمایش داده می شود. – در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و را با دکمه بلی تایید کنید. – پس از رویت شماره پیگیری، رسید مربوطه را از دستگاه خودپرداز دریافت نمایید. –

2- پرداخت قبض با سامانه های تحت وب

با مراجعه با ادرس سامانه های تحت وب پرداخت و وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض به صفحه پرداخت بانک هدایت می شوید.

برای  انجام پرداخت اینترنتی قبض لازم  است که دارای یکی از کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب کشور باشید و  اطلاعات زیر را داشیته باشید.

  • شماره کارت
  • رمز دوم کارت (PIN2)
  • رمز کارت (PIN)
  • کد اعتبار سنجی دوم CVV2
  • تاریخ انقضای کارت
  • شناسه قبض و شناسه پرداخت
  • پست الکترونیکی
  • صفحه کلید امن

لازم به ذکر است در پرداخت قبض با استفاده از سامانه پرداخت تحت وب حتما دقت فرماید که  URL  وبسایت مورد نظر شامل کلمه HTTPS باشد.

 

3-پرداخت قبض با USSD

با شماره گیری  *کد USSD#  از خدمات بانکی پرداخت قبض و .. استفاده کرد. در لیست زیر شماره USSD برای بانک ها ذکر شده است.

پرداخت با تلفن بانک

بر اساس آمار پرداخت قبض تلفن ثابت تهران بیشتر با کد هایUSSD  انجام شده است.  قبض همراه اول

کد USSD بانک صادرات #۷۱۹*

کد USSD بانک صنعت و معدن #۷۱۱*

کد USSD بانک کشاورزی #۷۳۰*

کد USSD بانک گردشگری #۷۶۴*

کد USSD بانک آینده #۷۴۵*

کد USSD آپ (پرشین سوییچ) #۷۳۳*

کد USSD جیرینگ #۱۲۳*

کد USSD باجه ایرانسل #۱۰۰*

کد USSD همراه ۲۴ #۷۲۴* (پرداخت الکترونیک سامان)

کد USSD مبنا کارت آریا #۷۷۰*

کد USSD بانک انصار #۷۶۳*

کد USSD بانک پارسیان (پککو) #۷۰۸*

کد USSD بانک پاسارگاد (امپاد) #۷۲۰*

کد USSD بانک حکمت #۷۶۵*

کد USSD بانک شهر #۷۸۷*

کد USSD بانک مسکن #۷۳۷*  و #۷۱۴*

کد USSD بانک ملت (به پرداخت) #۷۱۲*

کد USSD بانک ملی #۷۱۷*

کد USSD پست بانک #۷۴۷*

کد USSD بانک رفاه کارگران #۷۲۹*

کد USSD بانک سینا #۷۲۷*

کد USSD فن آوا کارت #۷۶۷*

شماره کد USSD موسسه کوثر #۷۴۴*

4-استفاده از اپلیکیشن های پرداخت قبض

اپلیکیشن پرداخت قبض

نرم افزار روش های دیگر پرداخت قبض آنلاین اینترنتی که بسیار کار آمد می باشد و ضمن داشن مزایایی روش های قبلی، امکان پرداخت همه قبوض مثل قبض آب و قبض گاز و قبض برق و خرید شارژ ایرانسل و همراه اول را دارد، روش پراخت قبوض با نرم افزار می باشد. در پرداخت قبوض با نرم افزار مشترک پس از نصب اپلیکیشن های پرداخت قبوض و ثبت نام کردن در آن ها ضمن امکان مشاهده صورت حساب های موجود و استعلام قبض و .. در پنل کاربری را دارد. استفاده از نرم افزار های پرداخت قبض بسیار فراگیر شده است و به نظر مردم از نرم افزار های پرداخت به عنوان یک سیستم حسابداری جزئی هم استفاده می کنند که مقدار پرداخت های ماهانه و گروهی را به سادگی ارائه می نماید.

از جمله اپلیکیشن های معروف آپ می باشد که پرداخت قبض جریمه با آپ بیشترین استفاده در میان کاربران را دارد.

اپلیکیشنی که امکان  پرداخت تجمعی قبض دارد اپلیکیشن پرداخت قبضینو  است. با قبضینو این امکان وجود دارد که ضمن استعلام  قبض ها تنها با یک بار عضو شدن پیام های شرکت های گاز و برق و آب و .. را دریافت نماید و به عنوان یک سیستم حسابداری پرداخت ماهانه گزارش مربوط به هزینه های کلی قبوض و پرداخت های دوره ای را فراهم می نماید. علاوه بر امکان پراخت همه قبوض توسط نرم افزار پرداخت قبضینو، سادگی و گزارش های دقیق و دوره ای همراه با سرعت و امنیت بالا از ویژگی های اپلیکیشن پرداخت قبوضینو می باشد.

برای استعلام خلافی خودرو علاوه بر استفاده از سامانه اس ام اس و برای دریافت ریز خلافی متور سیکلت و خوردو میتوانید از سامانه هوشمند استعلام قبضینو استفاده کنید. قبلا تنها راه استعلام استفاده از سامانه راهور بود که اکثرا خارج از دسترس می باشد. روش های استعلام خلافی با اس ام اس نیز در اکثر موقعیت ها جواب گو نمی باشد. لذا نیاز به ایجاد سیستم یکپارچه برای مشاهده ریز خلافی خودرو احساس می شد که قبضینو این مشکل را برای هم وطن های عزیز حل کرده است. با قبضینو  ضمن استعلام قادر به پراخت جریمه می باشد. از مزایای اپلیکیشن قبضینو  مشخص کردن نوع قبض جریمه راهنمایی رانندگی میباشد. برای مثال شما میتوانید نوع قبض یعنی قبض تسلیمی و یا قبض الصاقی و یا قبض دوربین را مشاهده کنید. و اقدام به پرداخت کنید.

نکته در مورد پرداخت قبض برق برای اصفهانی ها

پرداخت قبض برق اگر  شرکت های  بزرگ  استان اصفهان  که دارای تعداد زیادی اشتراک برق می باشند، می توانند با هماهنگي دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات شرکت (شماره تماس: ۳۴۱۲۱۴۴۶) و دريافت نام کاربري و کلمه عبور اختصاصي، از خدماتي نظير: ليست هزينه صورتحساب انشعابات به تفکيک منطقه، ليست هزينه هاي پرداختي انشعابات، نمودارهاي هزينه و مصرف انشعابات و …  استفاده نمايند.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
کیان سال

عالی قبضینو کارهارو خیلی راحت کرده واسه پرداخت قبض همه چیز

رمضان فرهادی پور

ب چه روشی خود قبضینو را شارژکنیم؟

فین تک کار

سلام. تشکر از پست کامل شما.
ولی همان طور که شنیده باشید استفاده از کد های USSd برای پرداخت قبض و یا خرید اینترنتی اصلا جالب نیست و امکان لو رفتن رمز دوم هست.
در هر صورت استفاده از اپلیکیشن های پرداخت قبض بهترین راهکار است.

سارا

من شمال ویلا دارم یعنی با قبضینو میتونم بدون این که قبض کاغذی داشته باشم اقدام به پرداخت قبض آب و برق و گاز کنم؟
خیلی خیلی خوبه. بسیار عالی و تشکر.

GhabzinoBlog

بله.شما تنها با یه بار ثبت شناسه قبض و شناسه پرداخت میتوانید عضو سامانه پرداخت قبض قبضینو شوید و از این پس بدون نیاز به قبض کاغذی اقدام به پرداخت قبض و استعلام و مشاهده قبض کنید.

حسن

من دنبال چاپ قبض بودم نه پرداخت قبض. اگر امکانش هست وقتی که استعلام قبض رو نشون میدید امکان پرینت گرفتن از قبض هم فراهم باشه.
تشکر

ثبت دیدگاه