قبضینو

صفر تا صد استعلام خودرو توقیفی و مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ

صفر تا صد استعلام خودرو توقیفی و مراحل ترخیص خودرو از پارکینگ

یکی از سخت‌ترین و دلهره‌آورترین لحظات زندگی وقتی است که به محل پارک خودروی خود می‌رسید اما خودروتان در جای خود پیدا نمی‌کنید. شاید در لحظه اول نگران شوید که خودروی شما به سرقت رفته است؛ اما احتمالا بعد از بررسی اطراف متوجه تابلوی پارک ممنوع (حمل با جرثقیل) خواهید شد. بله؛ پلیس خودروی شما را به دلیل پارک کردن مقابل تابلوی پارک ممنوع به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل کرده است….

یکی از سخت‌ترین و دلهره‌آورترین لحظات زندگی وقتی است که به محل پارک خودروی خود می‌رسید اما خودروتان در جای خود پیدا نمی‌کنید. شاید در لحظه اول نگران شوید که خودروی شما به سرقت رفته است؛ اما احتمالا بعد از بررسی اطراف متوجه تابلوی پارک ممنوع (حمل با جرثقیل) خواهید شد. بله؛ پلیس خودروی شما را به دلیل پارک کردن مقابل تابلوی پارک ممنوع به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل کرده است. حتما این موضوع به اندازه کافی شما را ناراحت کرده و جستجو برای نحوه ترخیص خودرو نباید شما را بیشتر گیج کند و باری اضافه بر دوش شما باشد. پس نگرانی‌ها را کنار بگذارید و این مقاله وبلاگ قبضینو را به دقت مطالعه کنید تا با نحوه ترخیص و استعلام خودرو توقیفی آشنا شوید و بتوانید خودروی خود را به کمترین دردسر از پارکینگ خارج کنید.

توقیف خودرو به چه معناست؟

اگر بنا به دلایل مختلفی مانند شکایت خودرو یا پارک خودرو در محل ممنوع اجازه فروش، انتقال یا استفاده از خودرو را ندارید؛ به اصطلاح می‌گویند خودروی شما توقیف شده است. توقیف خودرو به دو شکل قانونی و فیزیکی تقسیم می‌شود که در ادامه توضیح مختصری در این باره خواهیم داد.

توقیف قانونی خودرو 

در این نوع توقیف خودرو شما به پارکینگ منتقل نمی‌شود اما امکان فروش یا تغییر مالکیت خودرو از شما سلب می‌شود. 

توقیف فیزیکی

در این نوع توقیف شما اجازه خرید و فروش، نقل و انتقال مالکیت خودرو را ندارید و امکان دخل و تصرف و استفاده از خودرو نیز برای شما محروم می‌شود؛ چراکه خودروی شما به دستور دادگاه به پارکینگ منتقل شده است.

مراحل ترخیص و استعلام خودرو توقیفی از پارکینگ راهور

اگر برای بار اول است که خودروی شما توسط پلیس به پارکینگ راهور منتقل شده، بهتر است کمی وقت بگذارید و مراحل ترخیص خودرو توقیفی و تصادفی را با دقت مطالعه کنید تا کمتر دچار دردسر و اتلاف وقت شوید.

برای استعلام خودرو توقیفی و خارج کردن خودرو توقیف شده از پارکینگ تمامی مراحل زیر را انجام دهید:

  • تماس با پلیس ۱۱۰ و اطمینان از انتقال خودرو به پارکینگ خلافی
  • پرس‌و‌جو در رابطه با نام و آدرس پارکینگی که خودرو شما به آن منتقل شده است
  • همراه داشتن مدارک ماشین شامل کارت ماشین، برگ سبز خودرو، بیمه نامه خودرو و کپی از تمام مدارک
  • همراه داشتن اصل و کپی مدارک شخصی شامل کارت ملی، شناسنامه و گواهینامه
  • بررسی و اطمینان از پرداخت جریمه‌های رانندگی و آگاهی از ریز خلافی خودرو
  • همراه داشتن رسید پرداخت خلافی‌ خودرو
  • بررسی و اطمینان از پرداخت عوارض شهرداری خودرو
  • تهیه وکالت نامه از مالک خودرو توقیفی در‌صورتی‌که خودرو به نام شما نیست (برای مثال خودرو به نام همسر شما است)
  • مراجعه به پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده در جهت دریافت برگه توقیف خودرو و جریمه که معمولا به آن پیوست می‌شود
  • مراجعه به ستاد ترخیص راهور مربوطه در شهر
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه شامل هزینه جرثقیل و … در ستاد ترخیص
  • اخذ مجوز ترخیص خودرو توقیفی
  • مراجعه به پارکنیگ برای تحویل ماشین توقیفی
  • کنترل بدنه و سیستم تعلیق خودرو و اطمینان از آسیب ندیدن آن‌
  • همراه داشتن بیمه شخص ثالث

در ادامه در مورد مراحل استعلام خودرو توقیفی صحبت می‌کنیم تا با اطلاعات کامل‌تری به پارکینگ خلافی و سپس ستاد ترخیص مراجعه کنید.

تماس با پلیس ۱۱۰ و اطمینان از انتقال خودرو به پارکینگ

تماس با ۱۱۰جهت اطمینان از انتقال خودرو به پارکینگ

یکی از سخت‌ترین لحظات، زمانی است به محل پارک خودرو توقیفی می‌روید و متوجه می‌شوید که خودروتان سر جایش نیست. ممکن است در لحظه اول نگران شوید که خودروی شما دزدیده شده باشد و بعد که کمی اطراف را بررسی می‌کنید و چشمتان به تابلوی پارک ممنوع می‌افتد حدس می‌زنید که دست پلیس در کار است. برای اطمینان از جابه‌جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس، با ۱۱۰ تماس بگیرید. از این طریق می‌توانید مطمئن شوید که خودرو به سرقت رفته یاتوسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است. درصورتی‌که خودرو توقیف شده و به پارکینگ راهور منتقل شده بود، نام و آدرس پارکینگ را از اپراتور ۱۱۰ بپرسید.

برای اطلاع از انتقال اتومبیل به پارکینگ پلیس راهور و استعلام خودرو توقیفی از طریق اس ام اس، می‌توانید اعداد شماره پلاک خودرو را به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ ارسال کنید. برای نمونه اگر شماره پلاک خودروی شما |ایران۲۲|۶۷۸ ج۱۷| باشد باید فقط اعداد شماره پلاک خود را به ترتیب به شماره پیامک اعلام شده ارسال کنید. مثال: ۱۷۶۷۸۲۲.

نکته: اگر مطمئن هستید که خودرو شما در محل پارک ممنوع پارک نبوده و توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل نشده و از طرفی پیامکی همم دریافت نکردید یعنی احتمالا خودرو شما سرقت رفته است. برای استعلام ماشین دزدی می‌توانید از سرویس پیامکی ۱۱۰۱۰۶۰۶۰ استفاده کنید یا به سایت postyafteh سری بزنید.  

آماده کردن مدارک خلافی ماشین توقیفی و مراجعه به پارکینگ راهور 120

پارکینگ‌های راهنمایی رانندگی و هم‌چنین ستادهای ترخیص خلافی خودرو از ساعت ۷ صبح شروع به کار می کنند. برای اینکه کمتر وقتتان تلف شود و هم‌چنین کمتر هزینه پارک در پارکینگ را پرداخت کنید، بهترین کار این است که کار ترخیص را فردای همان روز توقیف خودرو شروع کنید. ابتدا مدارک شخصی و مدارک خودرو را آماده کنید و از آن‌ها یک نسخه کپی تهیه کنید. مهمترین مسئله در آماده کردن این مدارک این است که برای ترخیص ماشین حضور خود مالک الزامی است و در صورتی که مالک نمی‌تواند به صورت حضوری به ستاد ترخیص مراجعه کند، باید حتما وکالت نامه را به یک فرد دیگر اعطا کند. مدارک زیر برای ترخیص لازم است و حتما اصل و کپی آن را همراه داشته باشید.

  • شناسنامه مالک خودرو
  • کارت ملی مالک ماشین
  • گواهینامه

مدارک خلافی ماشین توقیفی

  • کارت ملی وکیل (درصورتی‌که شخصی که ستاد ترخیص مراجعه می کند مالک نیست و وکالت نامه دارد)
  • کارت ماشین توقیفی یا موتور سیکلت خاطی
  • برگ سبز خودرو توقیفی
  • بیمه نامه خودرو توقیفی

علاوه بر مدارک بالا لازم است تا با مراجعه به پارکینگ، برگه مربوط به توقیف خودرو و برگه جریمه را که همراه با آن است، دریافت کنید. به هنگام دریافت این برگه‌ها از متصدی پارکینگ بپرسید که به کدام اداره ترخیص باید مراجعه کنید. البته در شهرستان‌ها معمولا اداره‌های ترخیص در خود ساختمان مرکزی پلیس راهور قرار دارد اما در شهرهای بزرگ همچون تهران چند اداره ترخیص وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید؛ زمانی که به ستاد ترخیص مراجعه می‌کنید، باید برای مدارک خود پوشه‌ای تهیه کنید. پوشه‌ها در رنگ‌‌های مختلف هستند. رنگ پوشه بر اساس نوع تخلفی که صورت گرفته و مامور راهنمایی رانندگی صورت جلسه کرده است تعیین می‌شود.

استعلام خلافی و جریمه‌ رانندگی و واریز خلافی خودرو توقیفی

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ترخیص خودرو تهیه تاییدیه عدم خلافی است. قبل از مراجعه به اداره ترخیص باید لیست خلافی خودرو را از طریق قبضینو یا دفاتر پلیس ۱۰+ تهیه کنید. هزینه پارکینگ ماشین توقیفی هم به پای شما است. اگر خودروی شما خلافی داشته باشد باید آن را از طریق روش‌های حضوری و اینترنتی زیر پرداخت کنید. 

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از قبضینو

امکان استعلام و پرداخت خلافی در قبضینو بسیار ساده است. برای اینکه بتوانید مبلغ جرائم رانندگی خودروی خود را مشاهده و برای استعلام خودروی توقیفی به صورت آنی اقدام کنید، می‌توانید از یکی از سرویس‌های «استعلام خلافی خودرو با جزئیات» یا «استعلام خلافی بدون جزئیات» استفاده کنید. نکته مهم این است که برای پرداخت جریمه خلافی نیاز به شماره پلاک خودروی خود دارید.

برای اینکه با روند انجام کار آشنا شوید باید مراحل زیر را بشناسید و انجام دهید.

  • وارد سایت قبضینو شوید و یا اپلیکیشن را از صفحه دانلود رایگان سایت نصب کنید.
  • گزینه خلافی و سپس یکی از سرویس‌های استعلام بالا را انتخاب کنید.
  • ابتدا شماره پلاک و سپس کد ملی و شماره تماس خود را وارد کنید.

استعلام جزئیات خلافی با پلاک در اپلیکیشن قبضینو

  • میزان اعتبار خود را برای مشاهده مبلغ خلافی و جزئیات آن افزایش دهید.
  • در این مرحله می‌توانید نتیجه استعلام مانند شرح تخلف و مبلغ خلافی را مشاهده و پرداخت کنید.

پیگیری و پرداخت جرائم رانندگی با سایت راهور

اگر به دنبال روش استعلام رایگان خلافی هستید و می‌خواهید خلافی خودرو را با بارکد خودرو مشاهده کنید، می‌توانید از سرویس استعلام خلافی خودرو با کد ملی استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس باید هم در سامانه سخا ثبت‌نام‌ کنید و هم‌ اینکه به رمز عبور سخا و بارکد کارت ماشین دسترسی داشته باشید تا بتوانید خلافی خود را بدون پرداخت هزینه مشاهده و پرداخت کنید.

  • استعلام خودرو توقیفی با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها، مراجعه حضوری به مراکز پلیس + ۱۰ است. برای مشاهده لیست خلافی خودرو در دفاتر پلیس ۱۰+ نیاز به کارت خودرو دارید در غیر این صورت امکان استعلام و پرداخت جرائم رانندگی وجود ندارد.

بعد از گرفتن استعلام خلافی خودرو نیاز است جریمه آن را پرداخت کنید و برگه خلافی را همراه با کپی آن تهیه کنید. برای ترخیص خودرو از پارکینگ نیروی انتظامی نیاز به برگه عدم خلافی خودرو دارید. 

تسویه عوارض شهرداری خودرو جهت ترخیص ماشین تصادفی

شاید عجیب به نظر برسد اما برای ترخیص خودرو از پارکینگ راهور به جز همراه داشتن برگه تسویه خلافی خودرو و موتور سیکلت باید برگه تسویه عوارض شهرداری را نیز به همراه داشته باشید. برای این‌کار می‌توانید به صورت اینترنتی به سایت شهرداری شهر سکونت خود مراجعه کنید یا از سرویس استعلام عوارض سالیانه خودرو در قبضینو استفاده کنید. عوارض شهرداری با توجه به نوع خودرو و تاثیر آن بر محیط زیست متفاوت است. اگر خودروی شما در محیط شهری متوقف شده‌ است، برگه عوارض شهرداری و رسید پرداخت آن یکی از مدارک لازم برای ترخیص خودرو از پارکینگ است.

مراجعه به اداره ترخیص خودرو خلافی

با همراه داشتن اصل و کپی مدارک شخصی و ماشین به اداره ترخیص و استعلام خلافی خودرو مربوطه مراجعه کنید. در اداره ترخیص ابتدا یک برگه ترخیص به شما داده می‌شود تا اقدام به پر کردن آن بکنید. بعد از آن کلیه مراحل توسط اپراتور‌ها و کارکنان اداره ترخیص به شما شرح داده می‌شود. در نهایت در‌صورتی که مدارک مشکل نداشته باشند، با پرداخت هزینه جرثقیل و پارکینگ و تسویه کامل، نامه (مجوز) ترخیص برای شما صادر می‌شود.

جدا از اینکه با انتقال خودرو توسط جرثقیل‌های نیروی انتظامی همیشه احتمال آسیب رسیدن به بدنه خودرو و سیستم تعلیق وجود دارد، اما ناراحتی بیشتر مالکان در مورد روند خارج کردن خودرو از پارکینگ ناجا و پرداخت جریمه خلافی آن است.

برای استعلام میزان خلافی و مشاهده جریمه رانندگی به سامانه استعلام خلافی مراجعه کنید.

مراجعه به پارکینگ نیروی انتظامی برای تحویل گرفتن ماشین توقیف شده

مراجعه به پارکینگ نیروی انتظامی برای تحویل گرفتن ماشین توقیف شده

بعد از دریافت برگه ترخیص خلافی از اداره ترخیص خودرو نیاز است به پارکینگ نیروی انتظامی که خودرو در آن توقیف‌شده، مراجعه کنید تا خودرو را ترخیص کنید. حتما بدنه خودرو ترخیصی و سیستم تعلیق آن را کنترل کنید تا در حین انتقال خودرو به پارکینگ آسیبی به آن وارد نشده باشد. در صورت آسیب‌دیدگی خودرو در نقل‌ و‌ انتقال به پارکینگ می‌توانید این هزینه را از نیروی انتظامی دریافت کنید.

دلایل مهم توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ پلیس راهور

دلایلی که باعث می‌شوند خودروی شما توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شود و به پارکینگ راهور منتقل شود عبارت‌اند از: 

  • پارک در محل‌های ممنوع
  • سرعت بیش از حد مجاز 
  • همراه نداشتن مدارک اصلی خودرو و گواهینامه
  • تصادفات 
  • عدم پرداخت جریمه خلافی خودرو یا موتور سیکلت
  • وجود نقص فنی در خودرو 
  • نداشتن بیمه ‌نامه
  • رانندگی با پلاک مخدوش شده

همان‌طور که گفتیم ممکن است خودرو شما به دلیل عدم پرداخت جریمه بالای سه میلیون تومان توقیف شده باشد. در این شرایط بهتر است پیش از وقوع این مشکل نسبت به استعلام جریمه خودرو خود اقدام کنید تا مبلغ جرائم رانندگی را پرداخت کنید. برای استعلام و پرداخت قبض جریمه رانندگی خود می‌توانید از سامانه پرداخت قبضینو استفاده کنید و تمامی خلافی‌های خود را به صورت تکی، قسطی یا تجمیعی پرداخت کنید.

چطور می‌توانیم به صورت اینترنتی خودروی توقیفی خود را از پارکینگ ترخیص کنیم؟

امروزه این امکان وجود دارد که خودروی توقیفی خود را از خانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری از پارکینگ ترخیص کنید. پلیس راهور غرب تهران برای کاهش هزینه ترخیص موتورسیکلت یا خودرو فرآیند را به صورت غیر حضوری به شکل زیر انجام می‌دهد.

  • برای ثبت درخواست ترخیص خودرو از پارکینگ اینترنتی نیاز است ابتدا اپلیکیشن پلیس من را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.
  • از بخش راهور گزینه ترخیص اینترنتی خودرو از پارکینگ را انتخاب کنید.
  • برای استفاده از این سرویس نیاز به احراز هویت دارید و باید روی گزینه «بله» کلیک کنید.
  • کد ملی و شماره تماس خود را در قسمت‌های مشخص‌شده وارد کنید.
  • پلاک خودروی توقیف شده را از لیست پلاک‌های فعال خود انتخاب کنید.

ترخیص آنلاین خودروی توقیفی

  • در صفحه جدید می‌توانید لیستی از سوابق توقیف‌شده پلاک خود را مشاهده کنید.
  • برای ترخیص نیاز به برگه عدم خلافی دارید پس از طریق همین گزینه پرداخت مقابل مبلغ خلافی را انتخاب و خلافی خود را پرداخت کنید.
  • گزینه درخواست ترخیص را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه تمام شرایط فوق را قبول دارم می‌توانید گزینه ثبت ترخیص را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید نیاز است اطلاعاتی مانند شماره گواهی‌نامه مالک و شماره بیمه خودرو را وارد کنید.
  • سپس گزینه تحویل به شخص مورد نظر و نحوه توقیف را انتخاب کنید.
  • اگر شخص تحویل‌گیرنده فردی به جز شما بود نیاز است اطلاعات گیرنده خودرو را نیز وارد کنید.

ترخیص اینترنتی خودروی توقیفی

وقتی مراحل بالا را به صورت کامل انجام دادید یک پیامک ترخیص خودرو به تلفن همراه مالک ارسال می‌شود. طبق آن مالک باید به پارکینگ ترخیص خودرو مراجعه کند و خودروی خود را تحویل بگیرد.

خودرو رسوبی چیست؟ 

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که خودروهای رسوبی چه هستند و چه تفاوتی با خودروهای معمولی دارند. خودروهای رسوبی به ماشین‌هایی گفته می‌شوند که بیش از ۲ الی ۳ سال در پارکینگ هستند و کسی در طی این سال‌ها سراغشان را نگرفته است. اگر حالا تصمیم دارید این وسایل نقلیه را از پارکینگ خارج کنید، باید شرایط زیر در مورد خودرو یا موتورسیکلت شما صدق کند تا بتوانید خودرو یا موتور سیکلت خود را بدون وجود مشکل از پارکینگ خارج کنید.

در چه شرایطی امکان ترخیص خودرو از پارکینگ وجود دارد؟

طرح ترخیص موتورسیکلت رسوبی از سال ۱۳۹۹ شروع شد و حالا امکان ترخیص خودروهای رسوبی هم در دستور کار راهور قرار گرفته است. رئیس پلیس راهور طرح ترخیص خودروهای رسوبی از پارکینگ را با شرایط زیر آغاز کرده است.

  • امکان ترخیص برای خودروهای توقیف‌شده در سال ۱۳۹۹ و قبل از آن وجود دارد.
  • برای ترخیص خودرو رسوبی باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. 
  • برای ترخیص ماشین نیاز به ارائه برگه معاینه فنی و پرداخت عوارض شهرداری نیست اما باید بعد از ترخیص باید این‌ کار توسط مالک انجام شود. 
  • اگر خودروی شما دچار فرسودگی شده باشد امکان ترخیص آن از پارکینگ وجود ندارد.
  • خودروهایی که به دستور قضایی توقیف شده‌اند برای ترخیص نیاز به دستور این سازمان دارند. 
  • طرح بخشودگی جرائم رانندگی (تخفیف ترخیص خودرو از پارکینگ) که سوابقشان دوبرابر شده است برای خودروهای رسوبی نیز اعمال می‌شود.
  • هزینه پارکینگ ماشین‌ها بر اساس سال ۱۳۹۴ بوده و بعد از آن به صورت روزانه ۲ هزار تومان محاسبه می‌شود.
  • امکان ترخیص خودرو سرقتی از پارکینگ وجود ندارد.

ستادهای ترخیص خودرو کجا هستند؟

ستاد ترخیص خودرو

آدرس نهادهای ترخیص خودرو به ترتیب منطقه شهرداری در جدول زیر قابل مشاهده هستند. ساعت کار ستاد ترخیص خودرو از ۷:۳۰ تا ۱۴ بعدازظهر روز‌های شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۷ تا ۱۲ ظهر روز‌های پنجشنبه است. در این ساعات می‌توانید برای ترخیص خودروی توقیف‌شده اقدام کنید. 

آدرس ستاد ترخیص خودرو در تهران 

نام منطقه آدرس
ستاد ترخیص مرکزی (شامل مناطق ۲، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲) خیابان آزادی، بزرگراه یادگار امام، خیابان حبیب‌الله، بلوار گل‌ها، خیابان زنجان شمالی، جنب کلانتری ۱۱۸ ستارخان
منطقه ۳ راهور (شامل مناطق ۱، ۳ و ۴ شمال تهران) خیابان دکتر شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، خیابان گل نبی
ستاد منطقه ۱۱ راهور (شامل مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶ و ۱۷ تهران) میدان قزوین، خیابان قزوین، جنب شهرداری منطقه ۱۱
منطقه ۱۵ راهور (مناطق شرق تهران شامل ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۹ و ۲۰) سه‌راه افسریه، پشت شهرداری منطقه ۱۵، جنب ترمینال خاوران، جنب شهرداری ۱۵، منطقه ۱۵ پلیس راهور تهران بزرگ
ستاد ترخیص خودرو خلیج فارس کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، خیابان خلیج فارس، خیابان راهنما
منطقه ۵ راهور بزرگراه همت، جنت‌آباد شمالی، خیابان دانش
منطقه ۶ راهور میدان ولی عصر، ابتدای بلوار کریمخان زند
منطقه ۸ راهور بزرگراه شهید باقری، تقاطع خیابان رسالت
منطقه ۱۷ راهور

بزرگراه آیت‌الله سعیدی، پل ساوه، خیابان آزادی، جنب آتش‌نشانی

منطقه ۲۰ راهور

شهرری، خیابان شیرازی، روبروی فروشگاه شهروند

آدرس ستاد ترخیص در شهرهای دیگر

نام استان آدرس 
اصفهان کیلومتر ۸ جاده اصفهان – شیراز، بزرگراه شهید دستجردی
مشهد بلوار وکیل آباد، هفت تیر، هفت تیر ۴
چهارمحال‌ بختیاری شهرکرد، سه‌راه شهرکیان، مقابل اداره راه و ترابری
کیش خیابان فردوسی، روبروی مرکز تجاری
کرمانشاه بلوار بنت‌الهدی، روبروی پلیس مبارزه با مواد مخدر
فارس شیراز، خیابان راهنمایی
قزوین بلوار مدرس، ستاد سابق فرماندهی انتظامی
سیستان و بلوچستان زاهدان، بلوار طباطبائی
قم بلوار ۱۵ خرداد، میدان شهید محلاتی
کهکیلویه و بویر احمد یاسوج، بلوار آبشار
کردستان سنندج، حاجی‌آباد
همدان میدان سپاه، ایستگاه شماره ۲ راهور
هرمزگان آدرس ستاد راهور، بلوار جمهوراسلامی 
زنجان بلوار دانشجو، اراضی پایین کوه، روبروی دانشگاه آزاد
یزد خیابان شهید رجائی
مرکزی اراک،َ میدان ارگ، خیابان عمار یاسر، جنب کلانتری ۱۱
سمنان  بلوار شهید نوروزی

قبل از رفتن به ستاد ترخیص نیاز است برگه عدم خلافی و عوارض سالیانه خودرو را پرداخت کنید. برای استعلام خلافی خودرو می‌توانید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید یا از سایت و اپلیکیشن قبضینو استفاده کنید. بعد از ارائه مدارک به باجه ستاد ترخیص یا تکمیل سرویس اینترنتی ترخیص ماشین می‌توانید برگه ترخیص صادرشده را دریافت کنید. در این زمان هزینه جرثقیل و پارکینگ را از شما دریافت می‌شود.

نکته: در حال حاضر سایت ستاد ترخیص خودرو وجود ندارد و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای مشاهده آدرس پارکینگ می‌توانید به سایت راهور به نشانی rahvar120.ir مراجعه کنید. 

هزینه ترخیص خودرو از پارکینگ چقدر است؟

هزینه ترخیص خودروی توقیفی شامل هزینه جرثقیل و پارکینگ و ۹ درصد ارزش افزوده است. هزینه پارکینگ خودرو توقیفی بر اساس تعداد روزهایی که خودرو شما درون پارکینگ بوده محاسبه می‌شود. به نظر می‌رسد این هزینه حدود ۲۳۰۰ تومان است. در واقع هزینه پارکینگ در تعداد روزهایی که خودرو در پارکینگ قرار دارد ضرب می‌شود. البته فراموش نکنید که خودرو باید حداقل ۲۴ ساعت در پارکینگ بماند و سپس می‌توانید برای ترخیص آن اقدام کنید. پیش از آن، این امکان وجود ندارد.

هزینه ترخیص خودرو از پارکینگ چقدر است؟

سوالات متداول ترخیص خودرو

اگر خودرو توقیف‌شده به پارکینگ منتقل شود؛ چه پیامکی را دریافت خواهیم کرد؟

اگر خودروتان توقیف‌شده و توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل شده، احتمالا پیام زیر برای شماره تلفن‌تان پیامک خواهد شد. بعد از دریافت پیامک باید مراحل ترخیص را طی کنید.

مالک محترم، وسیله‌نقلیه به شماره پلاک ایران **-***** توسط پلیس به پارکینگ منتقل شد.

آیا امکان ترخیص خودرو از پارکینگ با قولنامه وجود دارد؟

خیر؛ اگر شما جز کسانی هستید که خودروی خود را با قولنامه خریداری کردید و حالا خودروتان به هر دلیل به پارکینگ منتقل‌شده باید بدانید که امکان ترخیص خودرو از پارکینگ با قولنامه وجود ندارد چراکه تنها کسانی که می‌توانند برای ترخیص خودرو اقدام کنند، مالک رسمی (همراه با سند و پلاک خودرو) خودرو است یا شخصی که وکالت رسمی خودرو را به همراه داشته باشد.

آیا امکان ترخیص خودرو بدون برگه سبز خودرو وجود دارد؟

خیر؛ برای ترخیص خودرو نیاز به برگه سبز خودرو هم هست و باید آن را همراه خود داشته باشید. 

مبلغ خلافی وسیله نقلیه‌ام بالا آمده؛ آیا امکان ترخیص خودرو بدون پرداخت خلافی وجود دارد؟

در حالت عادی این امکان وجود ندارد که بدون پرداخت خلافی، خودروی توقیف‌شده خود را از پارکینگ ترخیص کنید. اما گاهی در مناسبت‌های ویژه از سوی پلیس راهور اعلام می‌شود که ترخیص خودرو بدون پرداخت خلافی نیز امکان‌پذیر است.

چطور می‌توانم خودرو را بدون نیاز به حضور مالک ترخیص کنم؟

در حالت عادی امکان ترخیص خودرو بدون حضور مالک وجود ندارد اما اگر وکالت به شخص دیگری داده باشید، آن فرد می‌تواند خودرو را بدون نیاز به حضور شما از پارکینگ ترخیص کند.

هزینه آسیب به خودرو در زمان حمل به عهده چه کسی است؟ راننده یا مسئول پارکینگ؟

اگر خودرو در زمان حمل آسیب ببیند باید هزینه آن را مسئول پارکینگ پرداخت کند چراکه حفاظت از خودرو توقیف‌شده به عهده پلیس راهنمایی و رانندگی است.

برای ترخیص توقیف خودرو با حکم قضایی باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای ترخیص ماشین‌هایی که به دلیل حکم قضایی توقیف شده‌اند باید به ستاد ترخیص خودرو مرکز واقع در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنید.

آیا امکان استعلام اینترنتی توقیفی خودرو وجود دارد؟

خیر؛ اما همان‌طور که می‌دانید خودرو زمانی توقیف می‌شود که شکایت برای آن ثبت شده باشد. امکان استعلام اینترنتی توقیفی خودرو نیز وجود ندارد. شما می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو و مشاهده وضعیت شکایت خودرو به پلیس + ۱۰ مراجعه کنید یا به کمک سرویس‌های قبضینو، پلیس من و پیشخوان ۲۴ نسبت به استعلام خلافی با شماره پلاک اقدام کنید.

برای ترخیص خودرو از پارکینگ به چه مدارک مهمی نیاز داریم؟

مدارک لازم برای ترخیص خودرو تصادفی از پارکینگ یا خودرو توقیف‌شده شامل کارت شناسایی خودرو، برگ سبز، بیمه شخص ثالث، مدارک شناسایی مالک، برگه پرداخت عوارض شهرداری و خلافی خودرو است.

چطور می‌توانیم مدت زمان ترخیص خودرو از پارکینگ را کاهش دهیم؟

زمانی که خودرو توقیف می‌شود و به پارکینگ منتقل می‌شود. باید مالک خودرو مراحل قاونی را طی کند تا بتواند خودرو را در مدت زمان کوتاه از پارکینگ خارج کند. اما یکی از سوالات متداول افراد این است که مدت زمان ترخیص خودرو از پارکینگ چقدر است؟ احتمالا می‌دانید که به ازای توقیف خودرو در پارکینگ باید هزینه پرداخت کنید. برای کاهش مدت زمان ترخیص خودرو نمی‌توانید هیچ کاری انجام دهید جز تکمیل مدارک و مراجعه به ستاد ترخیص اتومبیل! البته فراموش نکنید کامل نبودن مدارک یا به تعویض انداختن کارها نیز می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن مدت زمان ترخیص خودرو از پارکینگ شود شود. پس پیش از مراجعه تمام مدارک خود را آماده کنید.

آیا امکان توقیف خودرو توسط پلیس امنیت اخلاقی وجود دارد؟

بله؛ اگر مالک خودرو پیامکی از سوی پلیس امنیت اخلاقی دریافت کند که در آن کد تخلف ذکر شده باشد باید برای ارائه تعهد کتبی در زمان مشخص به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کند. در غیر این صورت خودرو وی توقیف می‌شود و به صورت موقتی به پارکینگ منتقل می‌شود. البته گاهی اوقات پلیس امنیت صرفا این موضوع را در قالب پیامک بدون کد به اطلاع راننده می‌رساند تا مجددا این تخلف از سوی راننده رخ ندهد.

تا چند وقت گذشته برای استعلام امنیت اخلاقی خودرو نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ بود اما حالا شما می‌توانید از سامانه راهور یا قبضینو برای مشاهده جرائم رانندگی خودرو و خلافی کشف حجاب استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

اگر اطمینان ندارید خودرو شما دزدی است یا توقیف شده، می‌توانید از طریق روش‌های استعلام خودرو توقیفی استفاده کنید و اطمینان حاصل پیدا کنید که خودرو به پارکینگ پلیس راهور منتقل شده است یا نه. در این مطلب از وبلاگ قبضینو تلاش کردیم در خصوص مراحل ترخیص خودرو، هزینه و روش‌های حضوری و غیر حضوری ترخیص ماشین از پارکینگ راهور صحبت کنیم. امیدواریم به تمام سوالات خود در این مطلب رسیده باشید. پیش از مراجعه به ستاد ترخیص باید خلافی خودرو و موتور سیکلت خود را پرداخت کنید در غیر این صورت امکان انجام کامل مراحل بالا نیست.

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
سید حسین حسینی

میخاستم ببینم پلاکم توقیف هست یا نه

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای این کار کافیست به سرویس استعلام سوابق خودرو مراجعه کرده و شماره بارکد و کد ملی خود را وارد کرده و گزینه تایید را بزنید.
سبز و مانا باشید.

فایز فرادی پور

استعلام توقیفی

پشتیبانی قبضینو

درود وقت بخیر
جهت استعلام توقیف خودرو و اطلاع از پارکینگ توقیف باید با 110 تماس بگیرید و با ارائه مشخصات خودرو از محل دقیق نگهداری آن مطلع شوید.
برقرار و پیروز باشید.

بهرام صفری

از پلاک من شکایت شده

وحید شیروانی

با سلام چطور میتونم بفهمم حکم توقیف روی ماشینم هست یا نه؟ ممنون

پشتیبانی قبضینو

درود بر شما
برای اطلاع از جزئیات مربوط به خلافی یا توقیف ماشین خود می‌توانید از سرویس استعلام سوابق و اصالت خودرو در قبضینو استفاده کنید.
برقرار باشید و سبز.

بهار شیبانی

موتور ما دو ماه گذشته توسط کلانتری توقیف و به پارکینگی در شرق منتقل شد و حالا که تمام مراحل ترخیص را انجام داده ایم و با قبض ترخیص به پارکینگ مراجعه کردیم اعلام میکنند نیست ، چه کنیم به کجا مراجعه کنیم و از چه کسی شکایت کنیم؟؟؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
درصورتی‌که رسید توقیف موتور را داشته باشید می‌توانید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی به‌ همراه این رسید، از پارکینگ شکایت کنید. رسید پارکینگ همان قبضی است که در ابتدای توقیف به شما داده شده است.
شاد و پیروز باشید.

حسین معصومی

با سلام بنده نیاز به برنامه استعلام خودرو در کدام پارکییگ هست و علت توقیف را از کجا تهیه نمایم ممنون

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای معصومی
باید با پلیس تماس گرفته و با اعلام شماره پلاک خودروی خود، استعلام موردنظر را انجام دهید.

محمد نصری

سلام من امروز موتورم را گرفتن و بردن پارکینگ و من رفتم پارکینگ دیدم بوق های موتورم نیست و یگان امداد آن را برده آیا من چطور میتونم بوق های موتورم را پس بگیرم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
باید از مسئولین پارکینگ پیگیری کنید تا این مشکل را بررسی کنند و امکان بررسی آنلاین این مورد وجود ندارد.

علی ارسیلو

سلام خودرو بنده را بعلت عدم نصب پلاک به پارکینگ با جرثقیل نیروی انتظامی به پارکین منتقل کردند.چطور میشه رایگان هزینه جرثقیل و هزینه پارکینگ را رایگان حساب کنند

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به خیر
این امکان به صورت رایگان وجود ندارد و هزینه دارد.
سبز باشید

سکینه طالبی

سلام.پرایدهاچ بک اینجانبه سرقت شده والان چندروزه از سوی فراجاخبری نشده.چطورمیتونم توپارکینگهادنبالش بگردم چون یحتمل توپارکینگ باشه

مجتبی محمد یاری

پلاک ۴۳ج۵۶۹ایران ۳۰…مناطق طهران استعلام پارکینگی

ژين ابراهيمي محمدي

استعلام اينكه خودروي اينجانب توقيف است يا خير

شهدادزهی

باسلام مدارک ماشینم 10ساله گمشدن تازه پیداش کردم استعلام گرفتم مصادره نشده ماشین توپارکینگ بوده برم دنبالش یانروم

امیرحسین توکلی شاکر

پلاک ایران 11.پلاک ایران 44 پلاک ایران 77برای مناطق شمال تهران 1.2.3.4.5.7.8.22پلاک ایران 22.پلاک ایران 66.پلاک ایران 99برای مناطق مرکزی 2.6.10.11.12 شمال تهران 1.2.3.4.5.7.8.22.پلاک ایران 33.پلاک ایران 55.پلاک ایران 88برای مناطق جنوب تهران مناطق 9.13.14.15.16.17.18.19.20.21.پلاک ایران78پلاک ایران68پلاک ایران 21پلاک ایران 38پلاک ایران 30برای حومه واطراف تهران

محمد خاکباز

سلام با این ک پلیس 10 قبض آزادی داده و پول جرثقیل پرداخت شده و پارگینگ. شخص پارگینگ میگه باید. پول بدی تا خودرو رو تا دم در خودم با یدک کشم بیارم بعد ب یدک کش. خودتون ببندید ببرید چون ماشین خرابه. منطقیه.

سیروس

سلام ،ماشینم با حکم قضایی توقیف بود،تمام مدارک به نام من اما با جعل سند ظاهرا آزادش کرذند، من حتی نمیدونم ماشین کدام شهر ، خودم خوزستانم ، از کجا پیگیری کنم؟؟؟؟؟

سعیدکرزبر

با سلام من دریه هفته دوبارموتورم توسطکلانتری حصارک توقیف شده ک باراول ۹۸هزارتومان حالا باردوم دوبرابرشده ۱۹۶هزارتومان آخه این انصافه واقعا

رضا رضایی نیارکی

به هیچ عنوان برای تحویل گرفتن ماشینتون به پارکینگ پول پرداخت نکنید هر چی هستو باید تو فیش پلیس 10 پرداخت کنید.از من موقع تحویل ماشینم 400000 تومان هزینه حمل خودرو گرفت پارکینگ در صورتی که اصلا ماشین من با جرثغیل نرفته بود تا پولم نمیدادم ماشینو بهم نمیداد

امین نریمانی بدربانی

خودروی بنده مدارکشوافسرراهنمایی ورانندگی ازم گرفت ولی خودروم دست خودمه الان میهوام برم جاده ایابرام مشکلی پیش نمیاد باتشکر

اشرف محمدی نژاد

سلام از طریق دفاتر پلیس برای ترخیص خودرو اقدام کردم ولی بعد از گذشت ۲۴ ساعت اس ام اس ترخیص نیامده

مجتبی میرزا بابایی

خودرو بنده درکدام پارکینگ است

یونس پورفرج

من دو ساله گواینامه گرفتم ماشینم را فرختم الان نمیاد سند بزنه خلاف ازش میکنن

متین دامنی

من از کجا بدونم ماشینم کدوم پارکینگ هس لطفاً کمک کنید

رحمان

سلام من ماشینی رو با قولنامه عادی خریدم بخاطر بدهیش و چک برگشتی توقیف خورده میخام بدهیشو خودم بپردازم رفع توقیف بشه تا ماشینو از پارکینگ دربیارم چون فروشنده حاضر نیست بیاد و تمام مدارک ماشین هم پیش خودمه برای بیمه هم الحاقیه بنام خودم زدم آیا من میتوانم با ماشینو خودم دربیارم ؟و اگر نه چیکار کنم صاحب سند به هیچ وجه حاضر نیست بیاد ممنون

علی

سلام ماشین من دادگاه انقلاب آزادش کرده اما مبارزه با مواد مخدر بیست روزه که ماشینو به ما نداده میگه باید استعلام بگیریم استعلام چقد. کار داره لطفا جایی معرفی کنید که جوابگو باشه درشهريار شهرک اداری هستش این ارگان

شیث صفریان

سلام من 2 سال ماشینم به دلیل یک دروغ لیزینگ که مدعی شده بود پول پرداختی هنوز مونده از من شکایت کرد حالا دادگاه به نفع من تموم شد خواستم بدونم من 2 سال پیش قبض پارکینگ گرفتم آلان گم کردم،، پارکینگ هم چون جابه جا شده اونا هم گم کردند در صورتی که برگه ترخیص خودرو فک رهن همه اسناد هست ولی میگن قبض باید باشه چکار کنم

امید پیشیان

پیگیر یه ماشینم تو فرودگاه امام لرای دراوردنش لطفا راهنمایی کنید

امین دادکان

باسلام آیا با شکایت یک شخص حقیقی قاضی می تواند دستور توقیف خودرو را بدهد یا باید دستور احضار شخص به دادگاه ؟؟؟

مهدی نباتی

سلام من یه ماشین خریدم ؤقولنامه بنگاهی هم دارم الان صاحب سند رفته روی پلاکش توقیف گذاشته هرچی باهاش تماس میگیرم که بیاد تعویض پلاک کنه سند بزنه سایه وکالت بهم بده نمیاد الان نزدیک یک ساله میشه راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون

مهدی عزیزی

سلام من یه اردی تصادفی مدل ۸۰ دارم که الان ۵ سال داخل پارکینگ توقیف هست خلافی صفر و رفع توقیف هم شده از شما خواهش میکنم هر کاری.که برای بخشیدن هزینه پارکینگ میتوانید انجام دهید پارکینگ راه اهن شیراز هست به شماره پلاک 93_737ب68

حیدرقیاسی مقدم

سلام تشکراز برنامه خوبتون فقط جهت اطلاع از اینکه جریمه های دوبرابر شدند وتا هفته فرصت هست که بخشیده شدند باید چکار کنیم تشکر

امیر سربی

با سلام چون زمان زیادی از توقیف موتور سیکلت من گذشته , لذا استدعا دارم راهی را برای پیدا کردن آن معرفی کنین , چون در پارکینگ عرفان بوده و جابجا شده , از همکاریتون کمال تشکر و قدردانی را دارم

داریوش عابدینی

سلام، دیشب بزرگراه لشکری از سرکاربرمیگشتم خونه، سرعت مجاز80کیلومتر، سرعت من100کیلومتر، ایابهاطر20کیلومترباید ماشین من توقیف بشه، بعد بگن حرکت مارپیچ داشتم، پلیس نامحسوس مگه دوربین نداره، چرا وقتی اعتراض کردم فیلم منو بمن نشون ندادن، فقط ماسینو توقیف کردن، بخاطر 20کیلومتر،یعنی تا ایتحد اعمال قانون درکشور ما عالی و حساس شده

دانیال نبی

می خوام ماشین ام وی ام اچ۳۱۵اسپورت ال ب شماره شهربانی ۴۷ط۱۳۳ایران۹۳ بدونم کجان الان

فرزاد

سلام هزینه ماشین سواری,هرشب در پارکینگ ت.فیقی چنده لطفا راهنمایی کنید وممنونم

حبیب آراسته

باسلام و خداقوت جریمه و تخلفات همیشه وجود دارد ولی بدتر از اینا بی ارزش کردن زمان برای مالکان خودرو هستش دین مبین اسلام میگه تلف کردن وقت دیگران هم حق الناسه.، با تکنولوژی الان چرا مسولان هنوز هم از چ صف های شیر قدیمی پیروی میکنن چرا با یه اپلیکیشن کل مراحل اداری ترخیص انجام نمیشه؟

حمیدرضاصفایی

سلام من یه ماشین سانتافه حدود7سال پیش فروختم به صورت شرایطی یه مقدار از پولم موند الان به اونی که فروختم دسترسی ندارم چطور میتونم ماشینو پیدا کنم در ضمن ماشین از همون موقع به این طرف بیمه نشده وخلافی هم براش ثبت نشده ممنون میشم راهنمایی کنید

خالق کورش پیه جک

با سلام و عرض خسته نباشیدامروز یک پیام برای من آمده که خودروی شما توسط پلیس راهور به پارکینگ منتقل شد.شماره ی ماشینمم نوشتهدر حالی که من ظرف 15 روز گذشته ماشنمو شاید برای امر کوچک و یک ساعته از حیات بیرون برده و خارج شهر سفر نکرده ام.والانم خودرو دو روزه تو حیاط خونه هستشمسئله چیست و از کجا پیگیر باشم؟

رضا فرا

سلام پلاک خودرو به علت دودزا بودن فک گردید.حالا ماشین رو درست کردم.مراحل گرفتن پلاکم به چه صورت هست ودقیقا به کدوم ستاد ترخیص باید مراجعه کنم.آیا هر ستادی برم مشکلی نیست ؟

سیدمهدی حسینی

سلام ببخشید ۴سال گذشته ماشینم پژو۴۰۵درکرج توسط حمل با چرثقیل کنارجاده برده شدوبه کلانتری ۳۰کرج مراجعه اما متاسفانه مدارک همراهم نبود که ازادکنم ماشین رابعلت مسافریودم ازخوزستان حالا کمکم کنید که بایدچکارکنم.ممنون

Reza Merzaloo

سلام برگ سبز مفقودشده برای تقسیط خلافی ممهور شدن چه مدرکی قابل قبول.است البته ازشما ر ه گذاری نامه گرفتم

وحیداراس

ماشینم دوساله توقیف کردم گیر نمیاد کسی که بهش فروختم چکامو واریز نمیکنه چکارکنم از این یارو شکایت میشه کرد باقولنامه خودم نوشتم محضری نیست

محمد

سلام اگه لطف کنید استعلام برای ماشینهای توقیفی در پارکینگ رو بشه انلاین گرفت خیلی خوبه با تشکر

ghasemi

سلام ماشین تصادفی که پارکینگ میبرن هزینه اش شبی چقدر هست ماشینم پارکینگ قلعه نو هست

ثبت دیدگاه