قبضینو

گواهی عدم خلافی خودرو چیست و چگونه آن را دریافت کنیم؟

عدم خلافی خودرو چیست و چگونه آن را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنیم؟

گواهی عدم خلافی خودرو از جمله مدارک مهمی است که شما در شرایطی مثل خرید و فروش ماشین به آن احتیاج دارید. برای دریافت این گواهی باید شرایط آن را رعایت کرده و مدارک آن را در دست داشته باشید؛ برای آشنایی با هر یک از این موارد و نحوه گرفتن گواهی عدم خلافی ماشین ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید….

چند سالی است که روش پیگیری خلافی خودرو به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود؛ یعنی دیگر نیاز نیست به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و بعد از پرداخت جرائم رانندگی، گواهی عدم خلافی خودرو را دریافت کنید.

در این مطلب از وبلاگ قبضینو قصد داریم در خصوص روش‌های پرداخت آنلاین خلافی و نحوه دریافت برگه عدم خلافی ماشین صحبت کنیم همچنین پرسش‌های چگونه برگه عدم خلافی برای تعویض پلاک را دریافت کنیم؟ آیا برای نقل و انتقال خودرو به گرفتن برگه عدم خلافی خودرو نیاز داریم؟ و … را پاسخ دهیم؛ بنابراین، همراه ما باشید.

عدم خلافی خودرو چیست؟

گواهی عدم خلافی خودرو، مدرکی است که نشان می‌دهد شما بدهی مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی خودرویتان را پرداخت کرده‌اید.

کاربرد‌های گواهی عدم خلافی خودرو

مهم‌ترین کاربرد برگه عدم خلافی برای تعویض پلاک است. در حقیقت، شما باید هنگام خرید و فروش خودرو، این مدرک را ارائه دهید تا بتوانید انتقال سند را انجام دهید.

ارائه برگه عدم خلافی خودرو علاوه‌بر زمان خرید و فروش خودرو در مراکز تعویض پلاک، هنگام ترخیص خودروی توقیفی از پارکینگ نیز ضرورت دارد.

چگونه عدم خلافی خودرو را دریافت کنیم؟

دریافت گواهی عدم خلافی خودرو تنها از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ امکان‌پذیر است؛ با این حال یکی از شروط دریافت این برگه، تسویه کامل خلافی خودرو است. شما می‌توانید از روش‌های غیرحضوری و آنلاین برای تسویه مبلغ تخلفات اقدام کنید.

درصورتی‌که استفاده از خدمات آنلاین و غیرحضوری برای شما امکان‌پذیر نباشد، می‌توانید از روش‌های حضوری آن برای تسویه جرائم خودرو استفاده کنید؛ در چنین شرایطی باید به این نکته توجه داشته باشید که صرف هزینه و اتلاف وقت پرداخت حضوری خلافی خودرو، نسبت به پرداخت آنلاین خلافی بیشتر است.

روش‌های پرداخت جریمه برای دریافت عدم خلافی خودرو

درصورتی‌که قصد دارید خلافی موتور سیکلت یا خودرو را بدون اتلاف وقت و به‌صورت آنی پرداخت کنید و برگه عدم خلافی موتور سیکلت یا خودرو را بدون معطلی دریافت کنید، استفاده از روش‌های غیرحضوری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

با استفاده از روش‌های آنلاین پرداخت خلافی نیازی به ایستادن در صف‌های شلوغ یا طی کردن مسافت‌های طولانی نخواهد بود. در ادامه شما را با انواع روش‌های پرداخت خلافی و ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا می‌کنیم.

استعلام و پرداخت آنی خلافی با قبضینو

قبضینو استعلام تمام خلافی‌های خودرو را از راهور دریافت می‌کند؛ بنابراین امکان خطا در آن وجود نداشته و شما می‌توانید با خیال راحت استعلام جرائم پلاکتان را دریافت کنید.

شما می‌توانید از طریق همین سامانه، علاوه‌بر پرداخت تجمیعی خلافی برای دریافت گواهی عدم خلافی خودرو، روش خلافی خودرو با پلاک و با جزئیات را انتخاب کرده و جریمه‌هایتان را به‌صورت موردی پرداخت کنید.

با پرداخت آنلاین خلافی دیگری احتیاجی به اتلاف وقت در صف‎های مراکز تعویض پلاک یا دفاتر پلیس + ۱۰ نخواهد بود. مراحل پرداخت جریمه و دریافت گواهی عدم خلافی خودرو یا موتور از طریق آن، به ترتیب زیر است:

  1. انتخاب گزینه خلافی خودرو
  2. وارد کردن شماره پلاک و زدن دکمه تایید
  3. انتخاب روش پرداخت خلافی (برای دریافت گواهی عدم خلافی باید خلافی تجمیعی را انتخاب کنید.)
  4. پرداخت هزینه استعلام و تسویه خلافی

استعلام و پرداخت آنی خلافی با قبضینو

پرداخت خلافی خودرو با راهور ۱۲۰

پرداخت خلافی در سامانه rahvar120 هم از دیگر روش‌های غیرحضوری و آنلاین است. در استعلام خلافی با سامانه راهور،‌ باید ابتدا احراز هویت سامانه سخا را انجام دهید؛ این درصورتی است که قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده باشید وگرنه باید اول مراحل سامانه سخا و ثبت‌نام آن را طی کنید. مراحل استعلام خلافی و تسویه جرائم عدم خلافی راهور 120، عبارتند از:

  1. ورود به سامانه و انتخاب گزینه پرداخت جریمه‌های رانندگی
  2. تکمیل اطلاعات احراز هویت سخا
  3. انتخاب گزینه پرداخت خلافی با کارت ماشین
  4. پرداخت هزینه استعلام
  5. بررسی تخلفات و تسویه جرایم

پرداخت خلافی خودرو با راهور ۱۲۰

مدارک لازم برای دریافت عدم خلافی با پلاک خودرو

رسید تسویه خلافی ماشین یکی از مدارک موردنیاز برای استعلام عدم خلافی خودرو است. سایر مدارک لازم برای گرفتن گواهی عدم خلافی خودرو عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی (درصورت نبود کارت ملی رسید آن را ارائه کنید.)
  • کارت ماشین
  • برگ سبز خودرو
  • رسید تسویه خلافی
  • رسید تسویه عوارض شهرداری

نحوه گرفتن عدم خلافی خودرو

دفاتر پلیس ۱۰+ همیشه پاسخگوی نیاز کاربران به صورت حضوری هستند. برای دریافت گواهی عدم خلافی خودرو، باید با مدارک شناسایی خود، مدارک ماشین و رسید تسویه خلافی به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. اگر برگه عدم خلافی خودرو را از این طریق بگیرید، می‌توانید آن را در زمان تعویض پلاک ارائه کنید. برای آشنایی بیشتر با این گواهی، در ادامه نمونه برگه عدم خلافی خودرو را برای شما ارائه کرده‌ایم.

نحوه گرفتن عدم خلافی خودرو

نتیجه‌گیری

شما می‌توانید در هر زمان و مکانی که هستید از قبضینو برای پرداخت و تسویه آنی خلافی خودرو و دریافت رسید جهت گرفتن برگه عدم خلافی برای تعویض پلاک، استفاده کنید. بعد از پرداخت و تسویه آنی خلافی ماشین، امکان مشاهده رسید تسویه خلافی خودرو (رسید مخصوص قبضینو) برای تمام رانندگان وجود دارد.

برای دریافت برگه عدم خلافی خودرو و ارائه آن در مراکز تعویض پلاک باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید؛ چراکه هیچ روش آنلاینی برای گرفتن این برگه وجود ندارد. از اینکه تا انتهای این مطلب از قبضینو همراه ما بودید، متشکریم.

سوالات متداول

آیا دریافت غیرحضوری گواهی عدم خلافی خودرو امکان‌پذیر است؟

خیر؛ در حال حاضر تنها راه دریافت گواهی عدم خلافی خودرو، مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ است؛ اما می‌توانید برای تسویه آنی خلافی خودرو از سرویس استعلام خلافی قبضینو استفاده کنید.

برای گرفتن برگه عدم خلافی خودرو باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای دریافت گواهی عدم خلافی خودرو باید با مدارکی که در این مطلب اعلام شده است، به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید.

آیا داشتن برگه عدم خلافی برای تعویض پلاک ضروری است؟

بله شما برای انجام مراحل تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو به برگه عدم خلافی خودرو نیاز دارید.

شرایط دریافت عدم خلافی خودرو چیست؟

برای گرفتن عدم خلافی ماشین باید ابتدا تمام جرائم خودرو را تسویه کرده باشید و رسید آن را به کارشناس راهور ارائه کنید.

اعتبار عدم خلافی خودرو چقدر است؟

اعتبار گواهی عدم خلافی راهور حداکثر تا یک هفته بعد از دریافت آن است.

چگونه عدم خلافی خودرو بگیریم؟

برای دریافت گواهی عدم خلافی خودرو باید به‌صورت حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مدارک زیر را ارائه کنید:

  • مدارک شناسایی مالک
  • مدارک ماشین (کارت خودرو و برگ سبز)
  • رسید تسویه جرائم رانندگی و عوارض شهرداری

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
طاهره محمدی ارانی

سلام خلافی خودرو شخص دیگر به نام من ثبت شده چکار کنم تصویر کاملا مشخص است

پشتیبانی قبضینو

درود برشما
برای پیگیری باید به‌صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و با ارائه اصل مدارک شناسایی خود، مدارک ماشین و خلافی‌های ثبت‌شده این موضوع را پیگیری کنید.
پایدار باشید و سبز.

ثبت دیدگاه