قبضینو

عدم خلافی خودرو چیست و چگونه آن را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنیم؟

دریافت برگه عدم خلافی خودرو

این روزها بیشتر افراد به دنبال راهی هستند تا برگه عدم خلافی خودرو دریافت کنند. اما آیا می‌دانستید بدون انتظار در صفحه‌های طولانی مراکز تعویض پلاک هم می‌توانید خلافی خودرو را به صورت آنی پرداخت کنید؟ آیا می‌دانستید چطور می‌توانید خلافی خودرو یا هر نوع وسیله نقلیه خود را پرداخت کنید؟ شما می‌توانید برای استعلام جرایم رانندگی و دریافت برگه عدم خلافی خودرو از ……

چند سالی است که روش پیگیری خلافی خودرو به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می‌شود. یعنی دیگر نیاز نیست مثل قبل، راننده در دفاتر پلیس ۱۰+ حضوری پیدا کند و برگه عدم خلافی خودرو را بعد از پرداخت جرایم رانندگی، دریافت کند. سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی زیادی این خدمات را ارائه می‌کنند، اما معضل بزرگ این است که نتایج خلافی‌شان به‌روز نیست و مجبور هستید جزئیات پرداخت خلافی را با چند روز تاخیر مشاهده کنید یا برای تسویه جرائم، چند روز کاری منتظر بمانید.

در این مطلب از وبلاگ قبضینو قصد داریم به مهم‌ترین سوالات کاربران در خصوص روش‌های قابل اعتماد برای پرداخت آنلاین خلافی پاسخ دهیم. سوالاتی مانند کدام سازمان‌های خصوصی خدمات خود را به صورت آنلاین و به‌روز ارائه می‌کنند؟ چگونه بدون پرداخت هزینه بالا، برگه عدم خلافی برای تعویض پلاک دریافت کنیم؟ آیا برای نقل و انتقال خودرو نیاز است خلافی را به صورت کامل تسویه کنیم؟ پس همراه ما باشید.

چه زمانی باید برگه عدم خلافی خودرو را بگیریم؟

همیشه بعد از پرداخت جرائم رانندگی خودرو به برگه عدم خلافی نیاز ندارید. گاهی اوقات سازمان‌ها و ادارات دولتی برای انجام روند اداری کارهای شما به این برگه نیاز دارند. این کاغذ در صورتی به شما داده می‌شود که خلافی خودرو را از قبل پرداخت کرده باشید یا هیچ خلافی برای خودروی شما ثبت نشده باشد برای اینکه بدانید باید در چه شرایطی اقدام به دریافت برگه عدم خلافی کنید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

  • اگر قصد خرید و فروش خودروی خود را داشته باشید باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. نکته مهم اینجاست که زمان تعویض پلاک همراه داشتن برگه عدم خلافی مانند سایر مدارک مانند بیمه‌نامه، اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت خودرو و سند مالکیت خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم نیست مبلغ خلافی خودروتان کم است یا زیاد! در هر صورت باید خلافی خودروتان را برای تعویض پلاک صفر کنید. یعنی در واقع تمام مبلغ جرائم رانندگی خود را به صورت کامل پرداخت کنید.
  • اگر به دلیل بدحجابی یا شکایت، خودرو شما توقیف شده است و به پارکینگ منتقل شده است. باید برای ترخیص آن از پارکینگ، مدارکی مانند اصل و کپی مدارک ماشین (کارت ماشین و برگه سبز)، قبض پرداخت عوارض شهرداری، گواهینامه، بیمه شخص ثالث و برگه عدم خلافی را ارائه کنید.

بیشتر بخوانید: برای ترخیص خودروی توقیفی از پارکینگ باید چه کاری انجام دهیم.

تعداد صفرهای مبلغ جرایم خودرو بالا است؟ نمی‌توانید به صورت یک‌جا تمام مبلغ سنگین خلافی را پرداخت کنید؟ اگر عجله‌ای برای پرداخت خلافی خودرو ندارید، می‌توانید از روش پرداخت قسطی یا موردی جرایم رانندگی خودرو استفاده کنید. حالا شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که خب یعنی چه؟ ساده است، بعد از استعلام خلافی خودرو باید مبلغ چند جریمه رانندگی خود را به صورت دلخواه انتخاب کنید و سپس اطلاعات بانکی خود را برای پرداخت قسطی وارد کنید. هرچند وقت یک‌بار بخشی از تخلفات رانندگی خودرو را پرداخت کنید. به زودی شاهد این خواهید بود که تمام خلافی خودرو پیش از ایجاد مشکل و سنگین شدن مبلغ جریمه پرداخت شدند. 

چگونه خلافی خودرو را در مراکز تعویض پلاک صفر کنیم؟

دریافت برگه عدم خلافی خودرو در مراکز تعویض پلاک

برای خرید و فروش خودرو در مراکز تعویض پلاک همراه داشتن برگه عدم خلافی اجباری است. در صورتی این برگه به مالک پلاک داده می‌شود که تمام جرائم رانندگی را پرداخت کرده باشد. اگر مبلغ خلافی صفر نشده باشد امکان دریافت برگه عدم خلافی خودرو نیز وجود ندارد. توجه داشته باشید اگر برگه عدم خلافی را از راننده فعلی دریافت نکنید و فروش خودرو به صورت وکالتی انجام دهید، تمام خلافی خودرو راننده به گردن شما خواهد افتاد. پس سعی کنید تنها در مراکز تعویض پلاک اقدام به خرید و فروش خودروی دست دوم کنید. از این طریق تمام مراحل به شکل قانونی جلو می‌روند و مشکلی برای شما پیش نمی‌آید.

اگر تاکنون جرایم رانندگی خودرو را پرداخت نکرده‌اید. حالا برای انجام مراحل قانونی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده‌اید و زمانی برای پرداخت قسطی خلافی خودرو ندارید،‌می‌توانید از یکی از دو راهکار زیر برای تسویه آنی خلافی خودرو استفاده کنید. 

  • تمام تخلفات رانندگی خودرو را در همان لحظه با سرویس استعلام تجمیع خلافی خودرو قبضینو پرداخت کنید. بعد از تسویه آنی جرایم رانندگی دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی پرداخت خلافی خودرو نیست؛ تنها نیاز است نسبت به استعلام خلافی خودرو اقدام کنید تا بعد از آن بتوانید برگه عدم خلافی خودرو را دریافت کنید.
  • مبلغ خلافی را از طریق کارت عابر بانک مراکز تعویض پلاک پرداخت کنید. البته متأسفانه به دلیل حضور زیاد افراد، نیاز است در صف‌های طولانی در انتظار بمانید تا نوبتتان شود.
    در نهایت رسید پرداخت به برگه خلافی پیوست می‌شود. بعد از انجام این کار می‌توانید برگه عدم خلافی را همراه با سایر مدارک ارائه کنید. بهترین حالت این است که چند روز قبل از معامله خودرو، تمام خلافی خودرو را صفر کنید.

نحوه دریافت گواهی عدم خلافی خودرو

دردسرهای همیشگی فقط به پرداخت و تسویه آنی خلافی وسیله نقلیه خلاصه نمی‌شود. بلکه گاهی اوقات پیدا کردن راهی برای مشاهده عدم خلافی خودرو هم مشکلاتی برای رانندگان ایجاد می‌کند. برای اینکه ببینید که خلافی خودرو دارید یا خیر یا جلوی جریمه‌های کمرشکن و بالای خودرو را بگیرید باید از روش‌های زیر استفاده کنید.

مشاهده برگه عدم خلافی خودرو در دفاتر پلیس ۱۰+

دفاتر پلیس ۱۰+ همیشه پاسخگوی نیاز کاربران به صورت حضوری هستند. اما قبل از گسترش فضای آنلاین و پیدایش اپلیکیشن‌های موبایلی و سایت‌ها، تمام افراد برای مشاهده مبلغ خلافی و جزئیات آن به این مراکز مراجعه می‌کردند. این روش شاید هنوز طرفداران زیادی از گوشه و کنار داشته باشد اما هزینه‌ای که از کاربران دریافت می‌شود، به نسبت بالا است. در حال حاضر تنها راه دریافت گواهی عدم خلافی خودرو، مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ است. اگر برگه عدم خلافی خودرو را از این طریق بگیرید، می‌توانید آن را به عنوان یکی از مدارک اصلی در زمان تعویض پلاک ارائه کنید. نمونه برگه عدم خلافی خودرو را در ادامه مشاهده کنید.

برگه عدم خلافی خودرو

استعلام رایگان خلافی خودرو پلیس راهور

یکی از روش‌های رایگان مشاهده عدم خلافی خودرو راهور مراجعه به نشانی rahvar120.ir است. علا رقم اینکه این روش به صورت رایگان در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است و برای استعلام تنها به بارکد خودرو نیاز است. اما بسیاری از افراد از روند سخت ثبت‌نام سخا و عدم تسویه آنی تخلفات رانندگی (به‌روز نبودن اطلاعات خلافی) ناراضی هستند. بیشتر رانندگان به دنبال روشی ساده و آسان برای استعلام خلافی خودرو هستند و علاقه‌ای ندارند فرایند پیچیده و سختی را دنبال کنند.

برای دریافت عدم خلافی خودرو با بارکد نیاز است مراحل زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید بعد از پرداخت، حداقل ۷۲ ساعت زمان می‌برد تا جرایم رانندگی خودرو صفر شود.

  • اولین مرحله برای استعلام خلافی خودرو با بارکد مراجعه به سایت راهور به نشانی rahvar120.ir است.
  • بعد از ورود به سایت نیاز است گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کنید. 

پرداخت الکترونیکی جرائم رانندگی در سایت راهور

  • با انتخاب این گزینه سامانه سخا برای شما باز می‌شود. اگر به رمز عبور و کد ملی دسترسی دارید، پس آن‌ها را وارد کنید. 
  • در غیر این صورت نیاز است در سامانه سخا ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام باید تمام مراحل سامانه سخا را به ترتیب انجام دهید. 
  • سپس با داشتن شماره بارکد هشت یا نه رقمی کارت ماشین می‌توانید نتیجه استعلام را با جزئیات مشاهده کنید. 

استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی

 

مشاهده عدم خلافی خودرو از طریق پیامک

برای مشاهده پیغام عدم خلافی خودرو با پیامک باید کد هفده رقمی vin روی کارت یا سند مالکیت خودرو را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. با وجود اینکه نیاز نیست هزینه بالایی برای ارسال پیامک پرداخت کنید اما مشاهده مبلغ خلافی به صورت آفلاین، عدم قابلیت پرداخت و پاسخگویی برای برخی از کاربران؛ باعث شده این سرویس محبوبیت خود را در بین رانندگان زیادی از دست بدهد.

استعلام خلافی خودرو از طریق vin

برای مشاهده مبلغ خلافی یا پیغام عدم خلافی خودرو نیاز است کد هفده رقمی vin را به شماره *110# پیامک کنید و منتظر پاسخ این سامانه بمانید. البته متأسفانه از این سرویس نمی‌توانید مبلغ خلافی خودرو را مشاهده کنید.نکته حائز اهمیت این است که به کمک این روش نمی‌توانید خلافی خودرو را پرداخت کنید و تنها امکان مشاهده مبلغ خلافی وجود دارد. 

به‌روز نبودن اطلاعات و جزئیات خلافی باعث شده است که افراد، تمایلی به پرداخت خلافی خودرو نداشته باشند. احتمالا دیده‌اید که برخی از افراد بعد از تخلف، استعلام می‌گیرند و وقتی با پیغام عدم خلافی خودرو روبرو می‌شوند، از خوشحالی دوست دارند فریاد بزنند. متاسفانه نمایش پیغام نداشتن جریمه رانندگی بر اساس آخرین اطلاعات سامانه راهور نیست بلکه برای چند روز گذشته است. افراد به دلیل به‌روز نبودن نتایج استعلام خلافی با چنین پیامی روبرو می‌شوند. اگر بعد از گذشت دو الی سه روز اقدام به پیگیری خلافی خودرو کنید، تازه متوجه خواهید شد در آن زمان و تاریخ چقدر جریمه شده بودید.

رفع مشکل به‌روز نبودن نتایج خلافی با قبضینو

سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی زیادی هستند که هدف آن‌ها نمایش نتایج به‌روز خلافی و تسویه آنی است. قبضینو یکی از همین سازمان‌ها است. هدف اصلی سایت عدم خلافی خودرو قبضینو پاسخ‌گویی به نیاز کاربران است. از این رو کلیه رانندگان می‌توانند از سرویس استعلام خلافی خودرو برای دریافت رسید تسویه خلافی با شماره پلاک استفاده کنند.

اگر معتقد هستید که همیشه پایبند قوانین راهنمایی و رانندگی بوده‌اید و هیچ‌ کجا قوانین را زیر پا نگذاشتید، برای اطمینان از نداشتن خلافی وسیله نقلیه خود می‌توانید رسید تسویه خلافی خودرو را بعد از مشاهده خلافی خودرو، دانلود کنید. 

حتی از مزیت‌های زیر که مختص این سامانه است نیز بهره‌مند شوید.

  • امکان گرفتن خلافی خودرو با موبایل در هر زمان و هر مکان
  • استعلام آنی و به‌روز خلافی مطابق با آخرین و جدیدترین اطلاعات پلیس راهور
  • مشاهده جزئیات کامل مانند نوع، تصویر، مکان، تاریخ و ساعت در صورت وجود خلافی
  • تسویه آنی خلافی خودرو بدون نیاز به مراجعه یا تماس دوباره جهت پیگیری
  • امکان پرداخت قسطی و موردی برای خلافی‌های سنگین وسیله نقلیه
  • پرداخت تمام مبلغ خلافی خودرو با یک رمز پویا
  • ذخیره سوابق و پرداخت از طریق آن به صورت کاملا رایگان
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته برای پاسخ به سوالات کاربران و پیگیری آن‌ها

تسویه آنی خلافی خودرو را به قبضینو بسپارید

برای تسویه آنی خلافی خودرو با قبضینو نیاز است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. توجه داشته باشید پرداخت و تسویه تمام خلافی‌های خودرو به صورت آنی انجام می‌شود. یعنی نیاز نیست مدت زمان طولانی منتظر بمانید تا تسویه قبوض خلافی انجام شود. 

  • در قدم اول نیاز است اپلیکیشن قبضینو را روی تلفن همراه خود نصب کنید. 
  • سپس گزینه خلافی و بعد گزینه خلافی خودرو یا موتورسیکلت را انتخاب کنید. 
  • برای اینکه بتوانید متوجه عدم خلافی خودرو با پلاک شوید باید شماره پلاک خودرو یا موتور سیکلت خود را وارد کنید.

  • بعد از گرفتن استعلام خلافی وسیله نقلیه نوبت این است که تمام جرایم رانندگی را پرداخت کنید.
  • وقتی با وضعیت تسویه‌ خلافی روبرو شدید یعنی توانسته‌اید تمام خلافی خودرو را به صورت آنی پرداخت کنید.
  • در نهایت می‌توانید رسید تسویه خلافی خودرو اینترنتی را پرینت بگیرید.

 اگر مبلغ خلافی بالا بود، به طوری که پرداخت یک‌باره آن برای شما سنگین تمام می‌شد؛ می‌توانید خلافی خودرو را پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک به صورت قسطی و موردی پرداخت کنید. توجه داشته باشید در صورتی رسید تسویه خلافی خودرو به شما داده می‌شود که تمام خلافی خودرو را پرداخت کرده باشید و صفر شده باشد.

توجه: این رسید سندیت قانونی ندارد. بهتر است برای دریافت آن به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید.

گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک از اینترنت

یکی از روش‌های دیگر استعلام و پرینت خلافی خودرو مراجعه به اپلیکیشن قبضینو و استفاده از سرویس استعلام خلافی خودرو با پلاک و با جزئیات است. برای مشاهده جزئیات خلافی و پرداخت آن نیاز به شماره پلاک، اطلاعات مالک خودرو مانند شماره تماس و کد ملی دارید. بعد از آن باید اعتبار خود را برای مشاهده ریز خلافی خودرو افزایش دهید. بعد از گذراندن تمام این مراحل می‌توانید خلافی ماشین را همراه با جزئیات مشاهده و پرداخت کنید. 

استعلام جزئیات خلافی با پلاک در اپلیکیشن قبضینو

اگر مبلغ خلافی بالا بود و نمی‌توانستید تمام جرایم رانندگی را به صورت یک‌جا پرداخت کنید، می‌توانید بعد از مشاهده لیست جزئیات و مبلغ خلافی خودرو، تنها چند مورد را انتخاب و پرداخت کنید.

استعلام خلافی موتور سیکلت با پیشخوان ۲۴

برای مشاهده گواهی عدم خلافی موتور سیکلت و خودرو نیاز است وارد اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ شوید. سپس از بخش خلافی سرویس استعلام خلافی با جزئیات و با پلاک را انتخاب کنید. حالا نیاز است پیش از وارد کردن شماره پلاک، نوع وسیله نقلیه را روی موتور سیکلت قرار دهید. سپس شماره پلاک و اطلاعات مالک را وارد کنید. بعد از افزایش اعتبار می‌توانید لیست جرایم رانندگی را با جزئیات مشاهده کنید. بلافاصله بعد از پرداخت جرایم رانندگی به صورت موردی، قسطی یا تجمیعی، می‌توانید رسید پرداخت خلافی را پرینت بگیرید. 

پرداخت خلافی موتورسیکلت در پیشخوان ۲۴نتیجه‌گیری

این روزها بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند جرایم رانندگی خود را به صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه پرداخت کنند؛ چرا که با این روش دیگر نیاز نیست در یک جای ثابت حضور داشته باشند. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی که هستید از قبضینو برای پرداخت و تسویه آنی خلافی خودرو استفاده کنید. بعد از پرداخت و تسویه آنی خلافی ماشین، امکان مشاهده رسید تسویه خلافی خودرو (رسید مخصوص قبضینو) برای تمام رانندگان وجود دارد. نکته حائز اهمیت اینجا است که باید توجه کنید، این رسید سندیت قانونی ندارد و صرفا بابت تسویه‌ شدن مبلغ خلافی خودرو به رانندگان نمایش داده می‌شود . برای دریافت برگه عدم خلافی خودرو و ارائه آن در مراکز تعویض پلاک باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. چراکه هیچ روش آنلاینی برای گرفتن این برگه وجود ندارد. برای پرداخت یک‌جا خلافی خودرو نیاز است دکمه زیر را لمس کنید. اگر سوالی داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
طاهره محمدی ارانی

سلام خلافی خودرو شخص دیگر به نام من ثبت شده چکار کنم تصویر کاملا مشخص است

پشتیبانی قبضینو

درود برشما
برای پیگیری باید به‌صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و با ارائه اصل مدارک شناسایی خود، مدارک ماشین و خلافی‌های ثبت‌شده این موضوع را پیگیری کنید.
پایدار باشید و سبز.

ثبت دیدگاه