قبضینو

رمز پویا چیست؟ فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف همه بانک‌ها چگونه است؟

رمز پویا چیست؟ فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف همه بانک‌ها چگونه است؟

امروزه بواسطه گسترش شیوه‌­های پرداخت و رشد روش‌های سوء استفاده، بالا بردن امنیت تراکنش‌های بانکی به یکی از چالش‌های اصلی بانک‌ها تبدیل شده است. بانک مرکزی با اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا موجب جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی خواهد شد….

مدتی است که زمان خریدهای اینترنتی پیامی با این مضمون دریافت می‌کنید: “مشتری گرامی با توجه به اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری انجام تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی صرفا با رمز دوم یکبار مصرف امکان پذیر خواهد بود، ضروری است در اسرع وقت با حضور در شعبه و یا از یکی از روش‌هایی که بانک صادرکننده کارت شما در اختیارتان قرار می‌دهد نسبت به تائید شماره تلفن همراه و پویا سازی رمز دوم کارت بانکی خود اقدام کنید.” طبق اعلام بانک مرکزی استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود و تمامی دارندگان کارت‌های بانکی باید از رمز دوم یکبار مصرف برای خریدهای اینترنتی خود استفاده کنند. اما رمز یکبار مصرف چیست و به چه منظور چنین طرحی در حال اجرا است؟ چگونه می‌توانیم رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم و از چه اپلیکیشن‌هایی باید استفاده کنیم؟ در ادامه این مقاله با قبضینو همراه باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را درباره رمز دوم یکبار مصرف پیدا کنید و با نحوه فعالسازی رمز دوم پویای بانک‌هایی که در آن‌ها حساب دارید آشنا شوید. 

رمز یکبار مصرف چیست و هدف از اجرای این طرح چیست؟

اگر اخیرا پرداخت اینترنتی انجام داده باشید حتما می‌دانید که دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف یا رمز پویا از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود و خریدهای اینترنتی تنها با رمز دوم یک‌بارمصرف امکان‌پذیر خواهند بود. بانک مرکزی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره‌ی تلفن همراه خود باید به بانک صادركننده‌ی كارت مراجعه کنند. البته خبر دریافت رمز دوم یکبار مصرف، جدید نیست و استفاده از رمز دوم پویا از سال گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود و قرار بود از خرداد ماه سال جاری، تمامی بانک‌ها استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف را برای مشتریان خود الزامی کنند اما به دلیل آماده‌نبودن زیرساخت‌های شبکه‌ی بانکی کشور اجرای این طرح به تعویق افتاد.

امروزه بواسطه گسترش شیوه‌­های پرداخت و رشد روش‌های سوء استفاده، بالا بردن امنیت تراکنش‌های بانکی به یکی از چالش‌های اصلی بانک‌ها تبدیل شده است. در این میان، با توجه به بالا بودن نرخ استفاده از کارت، بصورت حضوری یا غیر حضوری همچون درگاه‌های پرداخت اینترنتی، بالا بردن امنیت این نوع تراکنش‌ها از اولویت بسزائی برخوردار شده است. بانک‌ها نیز برای جلب اعتماد مشتریان خود باید به دنبال بهترین راهکارها برای تامین امنیت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها به ویژه اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن‌ها باشند. پلیس فتا اعلام کرده که در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آن‌ها به خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیل‌شده است. این مسئله به دلیل نبود ساختار رمز یکبار مصرف کارت های عابر بانک در ایران بسیار زیاد رخ می‌دهد و کلاهبرداران توانستند با استفاده از این مسئله صدها میلیون تومان پول کلاهبرداری کند. بنابراین بانک مرکزی با اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا موجب جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی خواهد شد.

رمز یکبار مصرف تنها محدود به رمز دوم نیست و شما می‌توانید رمز اول یکبار مصرف خود را نیز فعال کنید. به این نکته توجه داشته باشید که با فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم، رمز دوم ثابت غیر فعال می‌شود اما با فعالسازی رمز یکبار مصرف اول، رمز اول (رمز کارت) همچنان فعال و قابل استفاده است.

رمز یکبار مصرف چه زمانی به شما کمک می‌کند؟

  • ﺧﻮدﭘﺮدازﻫﺎی ﻣﺸﮑﻮک و نصب شده در ﻧﻘﺎط ﻧﺎ اﻣﻦ
  • پایانه های فروش (POS) 
  • در مکان هایی ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻧﺪه، اﻣﮑﺎن ورود رﻣﺰ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮی را از وی ﺳﻠﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
  • ﭘﺎﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻓﺮوش ﻣﻮﺑﺎﯾﻠﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی ﻓﺎﻗﺪ ﻣﮑﺎن ﻣﺸﺨﺺ (دﺳﺖ فروش های ﺑﯿﻦ راﻫﯽ و …)
  • ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در سایت‌های ناشناس
  • ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻬﺎی ﮐﻢ اﻋﺘﺒﺎر

روش‌های دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا

در حال حاضر برای دریافت رمز دوم پویا چند روش از سوی بانک‌ها معرفی شده است:

  • دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن معرفی شده توسط بانک‌ها
  • دریافت رمز پویا از طریق پیامک
  • دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق کدهای دستوری (USSD)

بسته به سیاست بانک صادر کننده کارت، ممکن است امکان استفاده تنها از یک یا چند روش گفته شده برای دریافت رمز پویا وجود داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به منظور پویاسازی رمز دوم به هیچ عنوان نیازی به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف با استفاده از اپلیکیشن معرفی شده توسط بانک‌ها

پیش از هر چیز اکیدا توصیه می‌شود که از دانلود اپلیکیشن‌هایی با عناوین شبیه «اپلیکیشن فعال‌سازی رمز دوم» و … در کانال‌های تلگرامی و یا هر سایتی غیر از سایت خود بانک‌ها جدا خودداری کنید.

فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی

جهت استفاده از سرویس رمز دوم یکبار مصرف بانک ملی باید اپلیکیشن 60 بانک ملی ایران را روی موبایل خود نصب کنید و پس از نصب و فعالسازی آن اپلیکیشن رمزبان بانک ملی را نصب کنید. شما می‌توانید رمز دوم یکبار مصرف را برای تمامی کارت‌های بانکی خود از طریق این نرم‌افزار فعال کنید. 

دریافت نسخه اندروید اپلیکیشن 60 

دریافت نسخه ios اپلیکیشن 60

نحوه فعالسازی اپلیکیشن 60 بانک ملی

1 ) وارد اپلیکیشن 60 شوید و شماره موبایل خود را وارد کنید. سپس گزینه تائید را انتخاب کنید.

نحوه فعالسازی اپلیکیشن 60 بانک ملی

2 ) پس از وارد کردن شماره موبایل کد فعالسازی به شماره شما ارسال می‌شود. این کد را در قسمت زیر وارد کنید.

نحوه فعالسازی اپلیکیشن 60 بانک ملی

3 ) حالا اپلکیشن برای شما فعال می‌شود و می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. امکاناتی از جمله کارت به کارت، صدور کارت هدیه، خرید شارژ و … از طریق اپلیکیشن 60 در اختیار شماست.

نحوه فعالسازی اپلیکیشن 60 بانک ملی

عضویت در سامانه بام و فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی

1 ) برای عضویت در سامانه بام بانک ملی ایران باید به سامانه https://my.bmi.ir/portalserver/signin مراجه کرده و گزینه ثبت نام در سامانه بام را انتخاب کنید. 

عضویت در سامانه بام

2 ) پس از انتخاب این گزینه و برای شروع ثبت نام باید کد ملی و شماره موبایل خود را در صفحه زیر وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نظر گزینه شروع ثبت نام را انتخاب کنید. 

عضویت در سامانه بام

3 ) شناسه فعالسازی از طریق شماره پیامک برای شما ارسال می‌شود. این شناسه را در قسمت زیر وارد کنید و تاریخ تولد خود را نیز به شمسی در سامانه وارد کنید. سپس گزینه ثبت رمز فعالسازی را انتخاب کنید. 

عضویت در سامانه بام

4 ) در این مرحله باید اطلاعات مربوط به کارت‌های خود را وارد کنید و سپس روی گزینه بررسی اطلاعات کارت کلیک کنید.

عضویت در سامانه بام

5 ) پس از این مرحله باید ابتدا شرایط تواقنامه‌ای را که به شما نمایش داده می‌شود قبول کنید. پس از آن می‌توانید نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه بام انتخاب کنید.

  • در انتخاب نام کاربری و رمز عبور به این نکات توجه داشته باشید.:
  • نام کاربری شما باید شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی باشد
  • رمز عبور شما باید دارای حروف بزرگ و کوچک انگلیسی باشد
  • رمز عبور شما نباید شامل کد ملی شما باشد
  • رمز عبور شما نباید شامل حروف نام کاربری باشد. با اشتراک بیش از 3 حرف رمز عبور شما تائید نمی‌شود

6 ) پس از انتخاب نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید وارد سامانه بام بانک ملی شوید و از امکانات آن استفاده کنید. با استفاده از این سامانه می‌توانید به اطلاعات تمامی حساب‌های خود دسترسی داشته باشید و از بسیاری از خدمات بانکی استفاده کنید. برای فعالسازی رمز پویا نیز ابتدا بخش فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت را در سامانه انتخاب کنید.

فعالسازی رمز پویا از طریق سامانه بام

7 ) سپس  اطلاعات مربوط به شماره کارت نمایش داده شده را وارد کنید و روی گزینه دریافت کد کلیک کنید.

فعالسازی رمز پویا از طریق سامانه بام

8 ) در این مرحله باید کد فعالسازی را در سامانه وارد کنید. این کد را به همراه کد پیامک شده به شماره تلفن همراه خود را جهت تکمیل فرآیند فعالسازی دریافت رمز یکبار مصرف در اپلیکیشن 60 وارد کنید. 

فعالسازی رمز پویا از طریق سامانه بام

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق خودپرداز

1 ) پس از نصب نرم‌افزار ۶۰، به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی مراجعه کنید. کارتخوان خود را وارد کرده و با وارد کردن رمز اول کارت، وارد منوی اصلی شوید. پس از آن گزینه «عملیات رمز» را انتخاب کنید.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق خودپرداز

2 ) بنا به درخواست خود، یکی از گزینه‌های فعال‌سازی رمز یکبار مصرف اول یا دوم را انتخاب کنید.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق خودپرداز

 

3 ) شماره تلفن همراه خود را که در فرایند ثبت نام سامانه استفاده کرده‌اید را در محل موردنظر وارد کنید. در صورتی که تلفن همراه وارد شده با شماره ثبت شده در سیستم مطابقت نداشته باشد، با پیغام خطا مواجه خواهید شود. بر این اساس باید ضمن مراجعه به شعبه، نسبت به اصلاح شماره تلفن همراه خود در شعبه اقدام و مجدداً مراحل فوق را تکرار کنید.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق خودپرداز

4 ) در صورت صحیح بودن اطلاعات، موارد را تایید کنید. رسید خودپرداز را که حاوی بخش اول رمز فعال‌سازی(یک کد هشت رقمی) است، دریافت کنید.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق خودپرداز

5 ) همچنین پیامکی حاوی بخش دوم فعال‌سازی (یک کد ۱۱۴ کاراکتری) را دریافت می‌کنید.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق خودپرداز

6 )  سپس وارد نرم‌افزار رمزبان تلفن همراه خود شده و وارد منوی اتصال کارت شوید. در قسمت اول، توکن دریافت شده از رسید دستگاه را وارد کنید و بخش دوم توکن که از طریق پیامک بر روی تلفن همراه خود دریافت کرده‌اید را کپی و در قسمت دوم، بچسبانید. در آخر دکمه وارد کردن توکن را انتخاب کنید.

وارد کردن توکن در نرم افزار رمزبان بانک ملی

فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

بانک ملت به منظور محافظت و صیانت از دارایی های مشتریان، حفظ محرمانگی اطلاعات کارت های صادره این بانک و آسودگی و ایجاد آرامش خاطر هنگام انجام تراکنش های مالی غیر حضوری مبتنی بر کارت، خدمت جدید سامانه رمزنگار ملت را ارائه نموده است.‌ این سامانه با محوریت استفاده از اپلیکیشن (نرم افزار موبایلی) و سرویس پیامک طراحی و پیاده سازی شده است.
با بهره برداری از سامانه مذکور توسط مشتریان امکان تولید رمز‌های پویا‌ و یکبار مصرف در تراکنش های مبتنی بر رمز دوم‌ انواع کارت‌های بانک ملت (بجز کارت‌های هدیه ملت)، فراهم خواهد شد. لازم به توضیح است رمزهای تولیدی برای مدت زمان 60 ثانیه معتبر بوده و پس از آن دیگر قابل استفاده نمی‌باشند. پس از این زمان کاربر باید مجدداً نسبت به اخذ رمز یکبار مصرف جدید اقدام نماید. این امر باعث می‌شود حتی در صورت افشای رمز فوق، متخلفان نتوانند از آن سوء استفاده نمایند.

1 ) برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت ابتدا باید اپلیکیشن رمزنگار این بانک را روی گوشی خود نصب کنید. برای نصب این اپلیکیشن می‌توانید به سامانه بانک ملت به آدرس https://www.bankmellat.ir/default.aspx مراجعه کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

2 ) در صفحه اصلی در بخش بانکداری الکترونیک گزینه رمز نگار ملت را در بخش سامانه‌های مبتنی بر تلفن و تلفن همراه انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

3 ) در صفحه زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به اپلیکیشن رمزنگار و همچنین فعالسازی رمز دوم پویای خود را مشاهده کنید و همچنین نسخه اندروید یا ios نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب کنید و فایل راهنمای بانک را نیز دریافت کنید.

نصب نسخه اندروید اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت

نصب نسخه ios اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

4 ) پس از دریافت اپلیکیشن جهت فعال‌سازی آن به خودپرداز بانک ملت مراجعه کنید. بعد از وارد کردن رمز کارت بانکی، در قسمت انتخاب عملیات گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

5 ) در صفحه تغییر رمز، گزینه فعالسازی رمز پویا را انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

6 ) در این قسمت شرایط و ضوابط فعال‌سازی ارائه می‌شود که در صورت صحت، آن را تایید کنید. کد فعالسازی اپلیکیشن رمز نگار از طریق پیامک برای شما ارسال می‌گردد.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت

7 ) پس از دریافت این کد فعالسازی باید شماره تماس و رمز پیامک شده را در این قسمت وارد کنید. برای تأیید این کد در گوشی خود، تا ۲۴ ساعت مهلت دارید. در غیر این صورت باید با مراجعه به دستگاه خودپرداز مجدداً رمز خود را دریافت کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از اپلیکیشن

8 ) پس از انتخاب گزینه فعالسازی، این پیام برای شما نمایش داده می‌شود: “رمزهای پویا تنها در تراکنش‌های مالی قابل استفاده بوده و در فرآیندهای تغییر رمز، تنها رمز ایستا معتبر می‌باشد.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از اپلیکیشن

9 ) در این مرحله باید اطلاعات مربوط به شماره کارت بانک ملت خود را وارد کنید و سپس گزینه ثبت کارت را انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از اپلیکیشن

10 ) با این کار، کارت شما در اپلیکیشن ثبت می‌شود و در بخش تنظیمات کارت نیز می‌توانید از فعال بودن رمز دوم یکبار مصرف خود اطمینان حاصل کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از اپلیکیشن

11 ) در بخش تنظیمات کارت بانک ملت خود می‌توانید وضعیت فعال بودن رمزهای مربوط به کارت را مشاهده کنید. 

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از اپلیکیشن

12 ) در صورت فعال بودن رمز دوم یکبار مصرف می‌توانید به این بخش در اپلیکیشن مراجعه کنید.

اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت

13 ) به هنگام پرداخت اینترنتی می‌توانید از طریق این صفحه مدت زمان اعتبار رمز دوم یکبار مصرف و همچنین حداکثر مبلغ قابل برداشت با این رمز نیز تعیین کنید. 

اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت

14 ) رمز پویا به شما نمایش داده می‌شود و تا اتمام زمان تعیین شده می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق سامانه پیامکی بانک ملت

  • پس از فعالسازی رمز دوم پویا از طریق دستگاه خودپرداز بانک ملت و دریافت پیامک کد فعالسازی می‌توانید با استفاده از سامانه پیامکی بانک ملت نیز رمز دوم یکبار مصرف خود را از بانک ملت دریافت کنید.
  • ارسال پیامک  چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا
  • ارسال پیامک رمز 7 رقمی یکبار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما

ویژگی های مهم سامانه پیامکی رمز نگار ملت

طراحی و بهره‌برداری از نسخه پیامکی سامانه رمز نگار برای مشتریان فاقد گوشی‌ هوشمند، یا مشتریانی‌که تمایلی به استفاده از خدمات فوق به صورت نرم افزار موبایلی ندارند، صورت پذیرفته است. مشتریان می‌توانند خدمات مربوط به سامانه‌های مذکور (سامانه اپلیکیشن- پیامکی) را به صورت همزمان فعال و از هرکدام که مایل بودند استفاده نمایند.

فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

1 ) برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان ابتدا باید به دستگاه‌های خود پرداز این بانک مراجعه کنید. پس از ورود کارت گزینه عملیات رمز را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود گزینه ثبت‌نام رمز یک‌بارمصرف را انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

2 ) حالا این پیغام برای شما نمایش داده می‌شود: “این سرویس برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند. کلمه عبور اعلامی در این مرحله را عمیقا مراقبت نموده و نزد خود نگه دارید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

3 ) در صفحه بعدی، باید یک رمز ۸ رقمی تعیین کنید. این رمز را باید برای هر بار دریافت رمز یک‌بارمصرف به خاطر داشته باشید. رمز ۸ رقمی تعیین‌شده در این مرحله نباید ساده باشد. در صورت انتخاب رمزهای ساده مانند اعداد پشت سر هم و یا تکرار بیش از ۴ مرتبه یک عدد، سامانه از شما می‌خواهد که رمز پیچیده‌تری انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

4 ) پس از تعیین رمز، گزینه «تایید» را انتخاب کنید. یک پیامک حاوی کد فعالسازی به شماره موبایل صاحب کارت ارسال می‌شود. این کد فعالسازی ۲۴ ساعت اعتبار دارد. در این مدت شما باید با استفاده از موبایل‌بانک پارسیان (اپلیکیشن پارسیان من نسخه ۱.۳.۱۴ به بعد) سرویس رمز یک‌بارمصرف بانک پارسیان را فعال کنید.

پیامک فعاسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

5 ) موبایل بانک پارسیان را از سایت بانک پارسیان دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. توجه داشته باشید که اپلیکیشن موبایل‌بانک پارسیان را صرفا از سایت بانک دریافت کنید. لینکی که ما در ادامه قرار داده‌ایم نیز مربوطه به همین بانک است.

دانلود نسخه اندروید از بازار

دانلود نسخه ios

6 ) در اولین ورود به اپلیکیشن، شماره موبایل شما گرفته می‌شود و کد فعال‌سازی به آن ارسال می‌شود که باید آن را در محل موردنظر وارد کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از همراه بانک پارسیان

7 ) پس ورود به اپلیکیشن، گزینه «رمز یکبار مصرف» را از منوی سمت راست انتخاب کنید. (چنانچه منوی سمت را مشاهده نمی کنید، روی سه خط افقی موجود در بالای صفحه ، کنار عبارت «پارسیان من» بزنید تا منوی سمت راست باز شود.)

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از همراه بانک پارسیان

8 ) در صفحه جدید در بخش ثبت، شماره کارت و کد فعال‌سازی را که در هنگام درخواست رمز یک‌بارمصرف با خودپرداز، برایتان با پیامک ارسال شده بود، وارد کنید و گزینه تایید را انتخاب کنید. رمز یک‌بارمصرف برای شما ثبت می‌شود.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از همراه بانک پارسیان

9 ) در هنگام نیاز به رمز دوم یکبار مصرف برای پرداخت‌های اینترنتی نیز باید وارد بخش صدور شوید. در این زبانه، کارت موردنظر خود را انتخاب کنید و رمز 8 رقمی را که در خودپرداز تعیین کرده بودید، وارد کنید. سپس گزینه «رمز هفت‌رقمی» را انتخاب کنید تا رمز دوم یک‌بارمصرف برای شما تولید شود.

به این نکته توجه داشته باشید که اعتبار این رمز ۶۰ ثانیه است و در این مدت، تنها یک‌بار قابل‌استفاده است. همچنین چنانچه ۳ مرتبه تلاش ناموفق متوالی برای ورود رمز یک‌بارمصرف داشته باشید، سرویس رمز یک‌بارمصرف برای آن کارت غیرفعال می‌شود و دوباره باید مراحل فعال‌سازی را برای آن کارت طی کنید.

اگر رمز 8 رقمی خود را فراموش کردید باید مجددا به خودپرداز بانک مراجعه کنید و یک رمز 8 رقمی جدید انتخاب کنید.

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان

فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک شهر

1 ) برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت، پس از نصب نرم افزار رمز نت بر روی موبایل خود، یک رمز برای ورود انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک شهر

2 ) رمز انتخاب شده را تکرار کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک شهر

3 ) در صورت تمایل برای ورود با اثر انگشت یا سنسور تشخیص چهره آن را فعال کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک شهر

4 ) برای فعالسازی رمز یکبار مصرف، گزینه افزودن را انتخاب کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک شهر

 

5 ) برای فعالسازی رمز دوم کارت، QR کدی را که از طریق اینترنت بانک دریافت کرده‌اید اسکن کنید. پس از اسکن بارکد کد فعالسازی رمز دوم کارت به شماره موبایل شما پیامک می‌شود. 

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک شهر

6 ) کد پیامک شده را وارد کنید.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک شهر

7 ) رمز دوم کارت فعال شده است و در صفحه اصلی قابل مشاهده است. پس از اتمام زمان تولید رمز یکبار مصرف، رمز جدیدی به صورت خودکار ایجاد خواهد شد.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف از اپلیکیشن بانک شهر

 

فعالسازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

1 ) برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن ابندا باید به خودپردازهای این بانک مراجعه کنید و پس از وارد کردن رمز کارت بانکی خود گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید تا وارد صفحه زیر شوید. پس از ورود به این صفحه، گزینه خدمات رمز پویا را انتخاب کنید.

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

2 ) در صفحه جدید، تخصیص رمز دوم پویا را انتخاب کنید تا روند فعالسازی رمز دوم یبار مصرف برای شما آغاز شود.

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

3 ) با انتخاب این گزینه، پیغام زیر به شما نمایش داده می‌شود: “با فعالسازی رمز پویا، رمز ایستا غیرفعال می‌گردد.” در این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را در سیستم وارد کنید و سپس دکمه ادامه را فشار دهید.

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

4 ) با وارد کردن شماره تلفن همراهتان، رمز دوم یکبار مصرف برای شما فعال می‌شود. کد فعالسازی و لینک نصب اپلیکیشن برای شماره همراه اعلام شده ارسال می‌شود و شماره فعالسازی در رسید چاپی نیز درج شده است.

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

5 ) برای دریافت رمز یکبار مصرف باید اپلیکیشن رمزنما را روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب این اپلیکیشن ابتدا باید رمز ورود خود را انتخاب کنید. در انتخاب رمز ورود حتما به این نکته توجه داشته باشید که رمز عبور شما باید دارای حداقل 8 کاراکتر باشد و شامل اعداد و حروف باشد. در بخش تکرار رمز مجددا رمز انتخابی خود را وارد کنید و سپس گزینه ثبت رمز ورود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید تلفن شما به اینترنت متصل باشد. 

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

6 ) این برنامه با اثر انگشت نیز قابلیت ورود دارد و اگر تلفن همراه شما دارای این ویژگی باشد می‌توان امکان اسکن اثر انگشت خود را برای ورود به برنامه فعال کنید. با انتخاب گزینه بله در صفحه زیر وارد صفحه اسکن اثر انگشت می‌شوید.

فعالسازی اپلیکیشن بانک مسکن

7 ) در این مرحله اثر انگشت شما اسکن می‌شود و از این پس برای ورود به برنامه کافیست انگشت خود را روی حسگر گوشی قرار دهید.

فعالسازی اپلیکیشن بانک مسکن

8 ) پس از ورود به برنامه در صورتی که قبلا توکنی ذخیره نکرده باشید، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. برای افزودن توکن باید علامت به علاوه نارنجی رنگ را لمس کنید. 

ثبت توکن در اپلیکیشن موبایلی بانک مسکن

9 ) پس از انتخاب این گزینه، باید ابتدا شماره کارت بانک مسکن خود را وارد کنید. پس از آن می‌توانید بارکد توکن خود را اسکن کنید و یا شماره سریال و کد فعالسازی توکن را دستی وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات، گزینه افزودن توکن را انتخاب کنید.

ثبت توکن در اپلیکیشن موبایلی بانک مسکن

10 ) پس از این مرحله، کارت ثبت شده نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای ثبت توکن جدید برای کارتی که قبلا ثبت کرده‌اید باید توکن قبلی را حذف و مجددا روند افزودن توکن را طی کنید.

ثبت توکن در اپلیکیشن موبایلی بانک مسکن

11 ) حالا برای دریافت رمز یکبار مصرف کافیست گزینه دریافت رمز کارت را در زیر شماره کارت خود در بخش توکن‌های ایجاد شده انتخاب کنید. رمز پویای یکبار مصرف شما نمایش داده می‌شود و مهلت استفاده از این رمز یک دقیقه می‌باشد. نوار نارنجی رنگ دور رمز شما، زمان باقی مانده را نمایش می‌دهد.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

 

به زودی تمامی بانک‌ها به این مقاله اضافه خواهند شد. 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
علی تیموری

رمز دوم

ثبت دیدگاه