قبضینو

چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟

1 چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟2 سلب امتیاز به دلیل بدهی خط تلفن 3 تخلیه خط تلفن ثابت چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟ به طور کلی دو نوع مشترک تلفن ثابت داریم. دسته اول، تلفن ثابت ودیعه دار  (کسانی که تلفن آن‌ها مربوط به مردادماه 87…

چه زمانی امتیاز خط تلفن ثابت از کاربر گرفته می‌شود؟

به طور کلی دو نوع مشترک تلفن ثابت داریم. دسته اول، تلفن ثابت ودیعه دار  (کسانی که تلفن آن‌ها مربوط به مردادماه 87 به قبل است) که اگر قبض این مشترکین به 80 درصد مبلغ ودیعه برسد و اقدام به پرداخت قبض تلفن نکرده باشند، شامل قطع یک‌طرفه می‌شوند.

دسته دوم مربوط به مشترکینی است که که دارای تلفن‌های هزینه اتصال هستند. قبض این افراد اگر به بالای 20 هزار تومان برسد، پس از گذشت 15 روز از حداکثر زمان پرداخت قبض، قطع یک طرفه می‌شود. برای استعلام میزان کارکرد تلفن ثابت خود می توانید از قبضینو استفاده کنید. 

البته توجه داشته باشید که قطع کردن خطوط تلفن، قوانین خاصی دارد، که شامل آگاه‌کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورت‌حساب و یا استفاده از روش‌‌های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک یا استفاده از سایر روش‌‌های ارتباطی مانند ارسال نامه الکترونیک می‌باشد.

کسانی که دو دوره پیاپی قبض خود را پرداخت نکنند، در ابتدا خط آنها دوطرفه قطع می‌شود و در صورت گذشت یک سال از تاریخ قطع دوطرفه، اگر مشترک با بی‌توجهی به اخطارهای صادرشده از طرف شرکت مخابرات اقدام به پرداخت بدهی نکند، دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت که در اینجا شرکت مخابرات ایران است، مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، ملزم به جمع‌آوری، سلب امتیاز و تخلیه خط تلفن ثابت مشترک خواهد بود.

سلب امتیاز به دلیل بدهی خط تلفن 

اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند و درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.

البته برای این کار نیازمند اطلاع‌رسانی است که شامل آگاه ­کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورت‌حساب و یا استفاده از روش­‌های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک یا استفاده از سایر روش­‌های ارتباطی مانند ارسال نامه الکترونیک می‌شود. هم‌چنین مهلت پرداخت عبارت است از طول مدت زمان پرداخت صورت‌حساب، که نباید کمتر از ۱۵ روز از تاریخ صدور صورت‌حساب باشد.

با بیان این‌که پروسه‌ی تخلیه‌ی خط تلفن ثابت حدود یک سال طول می‌کشد، اظهار کرد: در طول این یک سال مرتب به مشترک درباره میزان بدهی‌اش اطلاع داده می‌شود. بعد از گذشت یک سال، خط مشترک یک‌طرفه می‌شود و بعد به‌صورت دوطرفه قطع می‌شود. لبته در طول این یک سال به‌طور مرتب به‌صورت کتبی و صوتی به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود که بدهی قبض خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

بر اساس مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبض خطوط تلفن ثابت اگر دو دوره متوالی پرداخت نشود مشمول قطع دو طرفه خواهد شد و اگر سه دوره متوالی پرداخت نشود برای مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از یک سال خط تخلیه می‌شود که منطق این موضوع این است که سرویس  نباید در کشور بلا استفاده باقی بماند.

این فرآیند تخلیه تلفن است و اگر خط مشترک تخلیه شود، اما پس از سه ماه بدهی خود را پرداخت کند، شماره را به مشترک برمی‌گردانیم اما از آن به بعد مطابق آیین‌نامه می‌توان شماره را به فرد دیگری واگذار کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره شرایط واگذاری خطوط تلفن بیان کرد: اگر شماره تلفنی واگذار نشده باشد، اولویت با کسی است که این شماره را قبلا داشته است. مگر این‌که شماره رند باشد که اگر از مدت عدم پردخت بدهی یک سال و سه ماه بگذرد، مشمول آیین‌نامه شماره‌های رند می‌شود.

بیدخام در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که به مشترک درباره قطع خط تلفن اطلاع‌رسانی نشود، اظهار کرد: این امکان خیلی ضعیف است که در فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع‌رسانی نشود. البته درصورتی که مشترک چنین ادعایی داشته باشد، پرونده‌اش موجود است و می‌توان آن را بررسی کرد.

تخلیه خط تلفن ثابت

اگر خط تلفن ثابت به دلیل بدهکاری قطع شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.

البته ممکن است برخی از مشترکان ادعا کنند که از زمانی که بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند، بدون اطلاع‌رسانی فرآیند قطع و واگذاری اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی مشترک می‌تواند به شرکت مخابرات مراجعه کرده و با درخواست مشاهده‌ پرونده‌ی خود، صحت این موضوع را بررسی کند.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
رها آزاد

با درود و خسته نباشید من ۱۴۰۰ تلفن ثابتم را بدلیل اجاره نشین بودن قطع شخصی نمودم تا مدتی قبل هم مرتب آبونمان رو پرداخت میکردم الان بدهی داره میخوام بدهی ش رو پرداخت کرده و ب خونه جدید انتقال بدم چقدر برام هزینه و زمان بره و چکار باید بکنم با تشکر از راهنمایی هاتون

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
شما باید با مدارک شناسایی و مالکیت به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و بدهی‌های مربوط به دوره‌های قبل را پرداخت کنید؛ این مورد بر اساس هزینه‌های نگهداری خط محاسبه می‌شود و نمی‌توان مبلغ ثابتی برای آن درنظر گرفت. با درنظر گرفتن این موارد مشکلی در انتقال خط وجود نخواهد داشت، چرا که خط به نام شماست.
پاینده باشید.

هوشنگ سبقتی

سلام پیام خط دایر نمی باشد به چه معنیه؟

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
به این معنی است که خط شما از دسترس خارج شده است که می‌تواند به‌علت بدهی یا مشکلات دیگر باشد. برای پیگیری می‌توانید با سامانه ۲۰۱۱۷ تماس بگیرید یا به‌صورت حضوری به مخابرات منطقه خود مراجعه کنید.
پایدار باشید و سبز

علی جعفری

درود. من مغازه را فروختم و خط تلفن به نام‌من‌مانده مالک جدید از این خط استفاده نکرده پس از ۱۸ ماه خط تخلیه شده از مخابرات زنگ زدند که ۱میلیون هم بدهی را باید پرداخت کنم و پس از پرداخت خط هم به من داده نمیشود. و در لیست سیاهم اگر پرداخت نکنم مبلغ ۱ میلیونرا برای من چه عواقبی دارد؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
عدم پرداخت بدهی باعث قطعی تلفن می‌شود و عواقب دیگری ندارد.
مانا باشید.

سایه

سلاممن به مدت ۷ سال ازخط تلفن منزل که مستاجر هم هستم استفاده نکردم …آیا خط درحال حاضر تخلیه شده ؟ برای جابجایی منزل چقدر باید جریمه استفاده نکردن از خط تلفن را پرداخت کنم ؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
بله درصورتی‌که تا یک سال قبض تلففن پرداخت نشود، خط به‌صورت دوطرفه قطع می‌شود؛ برای اتصال مجددا باید به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و هزینه قبوض به علاوه جریمه آن را پرداخت کرده و مجددا درخواست وصل تلفن دهید.
برقرار و سبز باشید.

مریم

سلام وقت بخیر کارمند ساختمان تجاری هستم درصورت قطع تلفن چندواحد که از تلفن استفاده نمیکنن و پرداخت نمیکنن بقیه خط های به نام صاحب ساختمان هم قطع میشود؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست گرامی
خیر، بدهی هر خط مربوط به همان خط بوده و باعث قطعی دیگر خطوط به نام مالک نمی‌شود.
مانا باشید.

سهراب سلیمی

سلام…خط ثابت دارم…اگه قبضشو پرداخت کنه به مدت شش ماه یا یک سال به گفته ی خودتون سلب امتیاز میشه و تخلیه میشه…من سوال این سلب امتیاز و تخلیه و اسمم وارد لیست سیاه بشه..شامل مسدود کردنه خط تلفن همراهم از طرف مخابرات میشه یا فقط خط ثابت مسدود میشه….مرسی ممنون…تشکر

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
خیر؛ این مسئله تنها مربوط به قطعی خط تلفن ثابت است و هیچ ارتباطی به موارد دیگر ندارد؛ تنها درصورتی‌که مجددا مایل به اتصال خط باشید باید به‌صورت حضوری به مخابرات منطقه مراجعه کرده و پس از پرداخت بدهی و هزینه‌های دیگر درخواست دریافت خط تلفن ثابت را بدهید.
پایدار باشید.

سمیه

سلام وخسته نباشیدمن تلفنمون خراب بودازش استفاده نمیکردیم آبونماه شاپرداخت میکردیم الان چندوقته که میخوام استعلام بگیرم که چقدقبض براس اومده نمیتونم یعنی میزنه قبضی صادرنشده تودفترخدماتی کافی نتم رفتم میزنندتوسیستم جواب نمیده هیچ گونه پیام یااخطاریم به ماندادن که تلفن جمع میشه یافلان الان من بایدچیکاکنم

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
برای پیگیری دقیق‌تر می‌توانید به اداره مخابرات منطقه مراجعه کنید، اما درصورتی که قبضی دریافت نکرده‌اید به این دلیل است که هنوز قبضی به نام شما صادر نشده است.
سلامت باشید.

کاربر

سلام قبض تلفن به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ تومان آمده درصورت پرداخت نکردن آیا حساب بانکی مسدود میشه؟ یا فقط خط تلفن جمع میشه؟

پشتیبانی قبضینو

سلام و درود
خیر تنها خط تلفن مسدود شده و درصورت عدم پرداخت بدهی، خط جمع‌آوری می‌شود.
برقرار باشید.

معصومه رحینیان

سلام من قبض تلفن را دادم پایان دوره را دادم چرا هنوز تلفنم وصل نشده

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست گرامی
اتصال مجدد خط تلفن حدود ۲ روز کاری زمان می‌برد. درصورتی که بعد از این زمان خط متصل نشد، لطفا با پشتیبانی قبضینو تماس بگیرید.
پاینده و پیروز باشید.

صادق

سلام برای من دو میلیون استفاده از خدمات خوشمند کشوری زده چطوری میتونم اعتراض کنم

پشتیبانی قبضینو

سلام و درود
شما می‌توانید با شماره 195 تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کنید یا به‌صورت حضوری به اداره مخابرات منطقه خود مراجعه کنید.
پاینده باشید.

پریسا گوران محیط

سلام.برای من مبلغ قبض تلفن ثابت، اشتباه صادر شده، لذا پرداخت نکرده ام .اینک اخطار آمده. شماره تلفنی جهت اعتراض پیدا نکردم.باتوجه به اینکه در سفر هستم و امکان مراجعه حضوری ندارم، چگونه اعتراض خود را اعلام نمایم؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
شما می‌توانید با شماره تلفن 195 تماس گرفته و اعتراض خود را ثبت کنید.
پایدار باشید.

موسوی

سلام خسته نباشیدخونه ورثه ای که خط تلفنش به نام پدرم بوده فروخته شده حدود یکسال پیش، امروز یک شماره ای زنگ زده گفت چون بدهی دارید باید بیاید مخابرات وگرن حساب بانکیتون بسته میشه.آیا همچین چیزی ممکنه؟من توی نظرات بقیه خوندم انگار فقط خط جمع اوری میشه ولی امکانش هست مخابرات همچین کاری کنه (حساب بانکیمونو ببنده) ؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
خیر چنین چیزی امکان‌پذیر نبوده و تنها مشکلی که ایجاد می‌شود جمع‌آوری خط است.
سبز و مانا باشید.

داود

سلاماین ماه 45 تومن مابه التفاوت حداقل هزینه ماهانه اومده، مگر ماهانه ۲۰ هزار تومان نبود؟! سوال دوم اینکه وصل کردن خطی که دو طرفه قطع بوده هزینه داره؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای اطلاع از جزئیات مبلغ اضافه شده باید از مخابرات منطقه کمک بگیرید چون ممکن است مربوط به هزینه‌های نگهداری از خط باشد. درمورد سوال دوم هم باید گفت که بله باید هزینه اتصال تلفن پرداخت شود.
سربلند باشید.

مهرنوش مددی

هزینه ثبت نام دوباره چقدر؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای اطلاع دقیق از این موضوع باید به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و از هزینه‌های مربوطه مطلع شوید.
پاینده باشید.

نیما

میخوایم خونه رو بکوبیم و بسازیم چکار باید بکنیم تا خط تلفنمون بعد از ساخت همین شماره بمونه؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
اگر خط تلفن به نام خوتان باشد، نیازی نیست کاری کنید و بعد از ساخت و ساز هم می‌‌توانید از همان خط استفاده کنید؛ اما اگر خط به نام شخص دیگری است، باید به اداره مخابرات منطقه مراجعه کرده و درخواست انتقال یا خرید خط موردنظر را بدهید.
برقرار باشید.

شهسوار مهدیان

ببخشید امکان داره به مخابرات مراجعه کنم برگردونم خطمو؟

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
اگر مدت عدم استفاده شما از خط کمتر از یک‌سال باشد بله امکان‌پذیر است، اگر این مدت بیشتر از یک سال باشد باید به مخابرات مراجعه کنید و درصورتی که خطتان واگذار نشده باشد، مجددا آن را خریداری کنید.
سربلند باشید.

شهسور مهدیان

سلام من یه خط تلفن ثابت ۹۱۲ داشتم خیلی وقته استفاده نکردم الان زنگ میزنم میگه در شبکه موجود نیست چکار کنم؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست گرامی
لطفا با پشتیبانی اپراتور خط تلفنتان تماس بگیرید تا در صورت واگذاری یا باطل شدن خط شما را راهنمایی کند.
سلامت باشید.

نیکنام

سلاممدت چندسال است قبض خط تلفنی که به خاطرم نمآید برام میاد، من شهرستان هستم وبخاطر بیماری نمیتوانم به اهواز بروم، چکارکنم خطم قطع بشه؟

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
اگر قبض تلفن را حدکثر تا یک‌سال پرداخت نکنید با افزایش بدهی خط تلفن شما به‌طور کامل قطع می‌شود.
مانا باشید.

علی اکبر میرزایی

سلام و خسته نباشید اگه خط تلفن استفاده نشود مشکلی برا خط پیش می‌آید یا خیر؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
اگر مدت استفاده نکردن از خط طولانی شود و تا یک‌سال طول بکشد امکان قطع دائمی خط و جمع کردن از طرف اداره مخابرات وجود دارد.
سبز و پایدار باشید.

حسن کوچکی مهیاری

من میخاهم تلفن ثابت خود را نزد مخابرات بسپارم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
لطفا به‌صورت حضوری به اداره مخابرات منطقه خود مراجعه کنید و مراحل واگذاری را انجام دهید.
سبز و پاینده باشید.

بهروزم

با سلام .من شهریور سال۱۳۹۹ خانه ای کرایه کردم و در قرارداد شماره تلفن زکر شد ولی خط تلفن قطع بود به مالک خانه هم اعلام کردم ولی اعتنایی نکرد در سال ۱۴۰۰ خط جمع آوری شد تکلیف من مستاجر چیست لطفا راهنمایی کنید با تشکر

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
مالک خط باید به‌صورت حضوری به اداره مخابرا مراجعه کرده و با پرداخت بدهی خط مجددا درخواست وصل خط تلفن را بدهد. شما می‌توانید این موضوع را از طریق بنگاهی که قرارداد بسته‌اید پیگیری کنید.
سبز باشید و سربلند.

مجتبی کاظمی جهرمی

خط ثابت گرفتم ولی درمخابرات دایرنیست

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
برای اطمینان از خراب نبودن خط، لطفا به‌صورت حضوری به مخابرات منطقه خود مراجعه کنید تا بررسی کارشناس مشکل پیش‌آمده رفع شود.
سبز برقرار باشید.

مراد رحمانی

مشترک تلفن هستم مستاجر دارم از تلفن استفاده نمی‌کند بیسواد هستن

پشتیبانی قبضینو

درود وقت بخیر
برای قطع خط تلفن تنها راه حل این است که قبوض سه دوره تلفن ثابت پرداخت نشود. بعد از آن اگر اقدام به تسویه حساب نکنید،‌ خط تلفن تا زمان پرداخت تمام قبوض قطع می‌شود.
سبز و پاینده باشید.

محسن کریمی

مشکل خط خونه پرصدابودن هست چرا

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز وقت بخیر
اگر منظور شما از پرصدا بودن خش خش است که باید با مخابرات منطقه خود تماس بگیرید تا کارشناس برای بررسی خطوط اعزام شود؛ در غیر این‌صورت لطفا توضیح بیشتری در مورد مشکل خود بدهید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.
مانا و پایدار باشید.

مجتبی

درود بر شما از خط ثابت برای برقراری اتصال اینترنت استفاده میکردیم یعنی تلفنی به خط وصل نبوده، الان اینترنت هنگام معامله قطع کردن که جویا شدیم خط جمع کردن

پشتیبانی قبضینو

درود بر شما
برای پیگیری دقیقتتر می‌توانید به مخابرات مرکز استان مراجعه کرده و اعتراضتان را نسبت به‌ این موضوع اعلام کنید تا بررسی شود.
برقرار باشید.

ثبت دیدگاه