قبضینو

با همه روش‌های پرداخت قبض تلفن ثابت آشنا شوید!

تمامی روش های پرداخت قبض تلفن ثابت که باید بدانید!

بدون شک بهترین شیوه پرداخت روشی است که شما بتوانید بدون نیاز به قبض کاغذی بتوانید بدهی خود را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کنید. از طرفی قبض تلفن ثابت همانند سایر قبوض مهلت پرداخت محدود دارند و اگر در آن بازه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنید، خط قطع می‌شود….

تا چند وقت پیش تنها روش پیش رو برای پرداخت قبض تلفن ثابت، مراجعه حضوری به اداره مخابرات بود یا باید زمان زیادی را در بانک‌ها سپری می‌کردید تا می‌توانستید بدهی ماه جاری را پرداخت و تسویه کنید. این تازه شروع ماجرا بود؛ گاهی پیگیری قبوض هم داستان‌های خاص خودش را به همراه داشت. در حال حاضر روش‌های حضوری و غیر حضوری برای پرداخت قبض تلفن ثابت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. روش‌های غیر حضوری به جزء ساده‌سازی روش‌های پیشین، امکان پیگیری و دسترسی به سوابق پرداخت را ساده‌تر از گذشته کرده‌اند. شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرفا با در دست داشتن یک گوشی موبایل ساده روند پرداخت قبض تلفن ثابت تهران یا شهرستان را انجام دهید. در این مطلب از وبلاگ قبضینو در مورد این موضوع بیشتر با شما صحبت می‌کنیم؛ پس همراه ما باشید.

انواع محصولات مخابرات کدامند؟

  • تلفن ثابت دائمی

تلفن ثابت اولین و شاید قدیمی‌ترین محصول شرکت مخابرات است. کلیه کاربران بعد از برقراری خط تلفن می‌توانند از تمام مزایا و امکانات آن هم‌چون مکالمه، شماره‌گیری سریع و انتظار مکالمه استفاده کنند. نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت به صورت پس پرداخت است؛ یعنی بعد از یک ماه استفاده، موعد پرداخت قبض تلفن ثابت فرا می‌رسد که باید کلیه افراد بدهی خود را پرداخت کنند.

  • تلفن موقت

اگرچه در نگاه اول این محصول تفاوتی با تلفن ثابت دائمی ندارد؛ اما مهم‌ترین وجه تمایز تلفن موقت این است که برای کسانی مناسب است که در بازه زمانی محدود به تلفن نیاز دارند و بعد از آن می‌خواهند نسبت به تخلیه خط خود اقدام کنند. 

  • تلفن اعتباری

در حالت عادی شما یک ماه فرصت دارید تا از تلفن استفاده کنید، سپس نیاز است بدهی آن را پرداخت کنید. نحوه پرداخت تلفن اعتباری با تلفن ثابت و موقت متفاوت است. یعنی اول نیاز است اعتبار خریداری کنید و سپس از آن استفاده کنید. درست همانند خرید شارژ گوشی موبایل. این محصول تنها برای کسانی مناسب است که علاوه‌بر استفاده از امکانات تلفن ثابت، به دنبال راهی برای مدیریت بهتر هزینه‌های تلفن هستند.

از دیگر محصولات مخابرات می‌توان به نامبرینگ، تلفن ثابت GSM و تلفن همگانی اشاره کرد. با توجه به این توضیح موارد بیشتر باعث می‌شود تا از موضوع اصلی دور شویم؛ در نتیجه به توضیح همین چند مورد بسنده می‌کنیم و در ادامه به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

چگونه قبض تلفن ثابت را پرداخت کنیم؟

از قدیم‌الایام پرداخت قبض تلفن ثابت دغدغه همیشگی کسانی بوده که تلفن ثابت داشتند و از آن برای گرفتن تماس استفاده می‌کردند. به صورت کلی شما می‌توانید از روش‌ حضوری و غیر حضوری برای تسویه بدهی تلفن خود استفاده کنید. اگر انتخاب شما روش پرداخت به صورت حضوری باشد، باید بدانید که دردسرهای خاص خودش را دارد و ممکن است زمان زیادی را صرف ایستادن در صف‌های طولانی کنید؛ اما با این حال برای کسانی که تجربه پرداخت آنلاین را نداشتند، یک روش خوب به‌شمار می‌رود. اما پرداخت غیر حضوری شامل رو‌ش‌های متعددی است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت با سایت قبضینو

اگر قصد تسویه بدهی قبض تلفن خود را دارید، باید وارد سایت قبضینو به نشانی ghabzino.com شوید. سپس با وارد کردن شماره تلفن به همراه کد شهرستان می‌توانید بدهی خود را با جزئیات کامل مشاهده و پرداخت کنید. پرداخت قبض تلفن با قبضینو مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

  • مشاهده جزئیات کامل قبض مانند بدهی قبلی، مهلت پرداخت، نوع اشتراک، حق اشتراک و مبلغ قابل پرداخت؛
  • استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت با وب اپلیکیشن یا اپلیکیشن قبضینو؛
  • پیگیری قبض پرداخت‌شده از طریق تیم پشتیبانی؛
  • دسترسی به مبلغ قبض پایان دوره و میان‌دوره؛
  • مشاهده سوابق پرداخت قبض؛
  • پرداخت بدون محدودیت قبوض؛
  • و … .

پرداخت قبض تلفن ثابت با سایت قبضینو

نکته: همیشه نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت قطع شده سوال کاربران زیادی است. اگر بدهی قبض تلفن ثابت خود را در زمان مقرر پرداخت نکردید و خط تلفنتان قطع شده است، باید برای پیگیری و وصل شدن مجدد خط،  ۲۰۲۱ را شماره‌گیری کنید تا خط شما مجدد وصل شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چه مدت زمان طول می‌کشد تا تلفن ثابت قطع‌شده وصل شود؟

نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت با موبایل

این روزها اپلیکیشن‌های موبایلی طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن قبضینو روی تلفن همراه خود، قبض تلفن ثابت را پرداخت کنید. هم‌چنین از دیگر خدمات اپلیکیشن مانند خرید شارژ و بسته اینترنت استفاده کنید. در این قسمت قصد داریم در مورد روش پرداخت قبض تلفن ثابت با موبایل صحبت کنیم و به شما بگوییم که چطور بدون پرداخت هزینه اضافه، دسترسی به قبض کاغذی یا انجام مراحل پیچیده قبض خود را پرداخت کنید.

  • بعد از دانلود اپلیکیشن قبضینو، وارد برنامه شوید؛
  • شماره تلفن همراه خود را وارد کنید؛
  • خدمت تلفن ثابت را انتخاب کنید؛
  • شماره تلفن ثابت را همراه با کد شهر وارد کنید؛
  • استعلام قبض تلفن را انتخاب کنید؛
  • منتظر بمانید تا جزئیات قبوض به شما نمایش داده شود؛
  • در صورت عدم پرداخت، ابتدا جزئیات را مشاهده و سپس نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنید.

توجه: با انتخاب گزینه pdf می‌توانید قبض کاغذی تلفن خود را دانلود کنید و  با جزئیات مشاهده کنید.

پرداخت قبض تلفن ثابت با اپلیکیشن مخابرات 

شرکت مخابرات پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق اپلیکیشن مخابرات من را در اختیار کلیه کاربران خود قرار داده است. تا پیش از این با مراجعه به سایت tci.ir و انتخاب گزینه پرداخت قبض، امکان تسویه بدهی غیر حضوری وجود داشت؛ اما امروزه به جز استفاده از سامانه مخابرات من، امکان نصب اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه نیز وجود دارد که می‌توانید برای دسترسی سریع‌تر به خدمات از آن استفاده کنید.

  • اپلیکیشن مخابرات من را از بازار دانلود و نصب کنید؛
  • شماره موبایل را به همراه کد یک‌بار مصرف وارد کنید؛
  • از بخش پیشخوان گزینه استعلام و پرداخت قبض را انتخاب کنید؛
  • استعلام قبض تلفن ثابت را از بین گزینه‌های نمایش‌داده‌شده برگزینید؛
  • برای مشاهده مبلغ قبض پایان‌دوره یا میان‌دوره نیاز است تا شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید؛

پرداخت قبض تلفن ثابت با اپلیکیشن مخابرات 

  • استعلام و پرداخت را انتخاب کنید تا مبلغ قبض قابل پرداخت به همراه جزئیات کلی به شما نمایش داده شود؛
  • بعد از انتخاب درگاه بانکی، روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا برای تسویه بدهی قبض خود به درگاه بانکی متصل شوید؛
  • با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات، امکان مشاهده قبض میان‌دوره یا پایان‌دوره تلفن ثابت به همراه شناسه قبض و پرداخت وجود دارد.

پرداخت فوری قبض تلفن ثابت با شماره‌گیری تلفن گویا

عدم دسترسی به اینترنت باعث شده تا افراد به ندرت تمایل داشته باشند تا از روش غیر حضوری برای پرداخت قبوض تلفن خود استفاده کنند. اما شما می‌توانید با شماره‌گیری تلفن گویای ۲۰۰۰ بدهی قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. عدم دسترسی به تلفن همراه و رمز دوم کارت بانکی باعث ایجاد محدودیت در پرداخت قبض می‌شود. پس پیش از شماره‌گیری؛ مقدمات لازم را آماده کنید. سپس شماره پرداخت قبض تلفن ثابت تهران را شماره‌گیری کنید و روند زیر را دنبال کنید.

  • برای استفاده از خدمات غیر حضوری کلید ۱ را انتخاب کنید؛
  • در این مرحله نیاز است شماره تلفن ثابت به همراه کد شهرستان را وارد کنید؛
  • بعد از وارد کردن * برای تایید شماره تلفن ثابت نیاز است گزینه ۱ را انتخاب کنید؛
  • اگر می‌خواهید مبلغ قبض به‌روز (میان‌دوره) را مشاهده کنید، کلید ۲ وگرنه کلید ۱ را انتخاب کنید؛
  • بعد از اعلام آخرین مبلغ بدهی با شماره‌گیری کلید ۱ می‌توانید با استفاده از شماره کارت بانکی و رمز پویا قبض خود را پرداخت کنید.

پرداخت فوری قبض تلفن ثابت با شماره‌گیری تلفن گویا

روش پرداخت قبض تلفن ثابت با کد ussd

یکی از روش‌های ساده برای پرداخت قبض تلفن ثابت شماره‌گیری کد ussd است. برای استفاده از این روش نه نیاز به گوشی هوشمند دارید و نه نیاز به اینترنت، تمام مراحل به سادگی توسط هر شخصی قابل انجام است. 

  • کد دستوری #5*3*780* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید؛
  • شماره تلفن ثابت خانه را به همراه کد شهرستان وارد کنید؛
  • امکان مشاهده مبلغ میان‌دوره و پایان دوره فراهم می‌شود؛
  • سپس اطلاعات کارت بانکی مانند شماره کارت را وارد کنید؛
  • تمام بدهی قبض شما با موفقیت پرداخت شد.

در صورت تمایل می‌توانید به جای استفاده از کد دستوری قبل، #4*2*1* یا #2020* را با گوشی موبایل خود شماره‌گیری کنید. روند انجام مراحل همانند بالا است و نیاز نیست مراحل جدیدی را انجام دهید.

نحوه پرداخت قبض تلفن با شناسه قبض

هنوز هم کسانی هستند که ترجیح می‌دهند بعد از دریافت پیامک صدور قبض تلفن، بدهی خود را با شناسه قبض پرداخت کنند. اگر انتخاب شما این روش است، بعد از ورود به اپلیکیشن و سرویس قبض تلفن ثابت، باید منوی «قبض کاغذی دارم» انتخاب کنید. سپس نیاز است شناسه قبض و پرداخت را وارد کنید تا امکان پرداخت مبلغ قبض از طریق درگاه بانکی فراهم شود. 

پرداخت غیر حضوری قبض تلفن ثابت در شهرستان‌ها

اگر ساکن شهری به جز تهران باشید، احتمالا دغدغه شما نیز پرداخت غیر حضوری قبوض است. اول از همه شاید بد نباشد بدانید که سامانه جامع قبضینو بدون در نظر گرفتن نوع شهر، امکان استعلام و پرداخت قبوض را در اختیارتان قرار داده است. با این حال در ادامه به روش‌های بیشتری اشاره می‌کنیم که با توجه به محل سکونت خود می‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید.

نام شهر نحوه پرداخت قبض تلفن ثابت
اصفهان

۱. esfehan.tci.ir

۲. سامانه قبضینو

۳. تماس تلفنی با شماره ۲۰۲۰

تبریز

۱. azargharbi.tci.ir

۲. سامانه قبضینو

۳. تماس تلفنی با شماره ۲۰۲۰

گیلان

۱. gilan.tci.ir

۲. سامانه قبضینو

۳. تماس تلفنی با شماره ۲۰۲۰

خوزستان

۱. khoozestan.tci.ir

۲. سامانه قبضینو

سمنان

۱. سامانه قبضینو

۲. شماره‌گیری کد دستوری #۲۰۲۰*

کرج

۱. alborz.tci.ir

۲. سامانه قبضینو

۳. تماس تلفنی با شماره ۲۰۰۰ (با کد ۰۲۶)

آذربایجان شرقی

۱. azarsh.tci.ir

۲. سامانه قبضینو

۳. تماس با شماره تلفن پرداخت قبض تلفن ثابت ۲۰۰۰

۴. شماره‌گیری کد دستوری #۲۰۲۰*

نکته: در صورت تماس با شماره‌های بالا و عدم اتصال به تلفن گویا، نیاز است کد شهرستان را ابتدای شماره قرار دهید تا تماس وصل شود.

تفاوت قبض پایان دوره با میان‌دوره چیست؟

به صورت کلی مخابرات هر ماه قبضی را صادر می‌کند و شناسه قبض و پرداخت آن را از طریق پیامک برای کاربر می‌فرستد. پیش از پرداخت قبض تلفن ثابت نیاز است بدانید که فرق قبض میان‌دوره با پایان‌دوره چیست.

  • قبض پایان‌دوره

به قبضی که در پایان دوره یک‌ ماهه یا دو ماهه برای کاربر صادر می‌شود و فرد موظف است در زمان مقرر نسبت به پرداخت آن اقدام کند، قبض پایان‌دوره گفته می‌شود.

  • قبض میان‌دوره

قبض میان‌دوره زمانی صادر می‌شود که کاربر بدهی خود را به موقع پرداخت نکرده است؛ در نتیجه به او فرصت دوباره داده می‌شود تا نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند.

سخن آخر

با توجه به اینکه بدون پرداخت قبض تلفن ثابت، امکان استفاده از خط وجود ندارد؛ بهتر است پس از صدور قبض، بدهی خود را پرداخت کنید. اگر بعد از گذشت مهلت مقرر، نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکنید، ممکن است تلفن ثابت قطع شود. نکته مهم اینجا است که گاهی افراد بدهی خود را بعد از قطع شدن پرداخت می‌کنند؛ اما متاسفانه خط بعد از ۴۸ ساعت کاری وصل نمی‌شود. در این شرایط اگر از طریق قبضینو نسبت به پرداخت اقدام کرده باشید، باید برای رفع مشکل با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید با شماره ۲۰۲۱ در ارتباط باشید یا به صورت حضوری به نزدیک‌ترین مرکز مخابرات مراجعه کنید.

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
فرزانه

هر قدر با ۲۰۰۰ تماس میگیرم اصلا ارتباطی برقرار نمیشه چرا ؟؟

پشتیبانی قبضینو

سلام فرزانه جان
احتمالا اختلالی در روند سرویس‌دهی این سامانه تلفنی ایجاد شده‌است. شما برای پرداخت قبض تلفن و اتصال مجدد خط خود می‌توانید از این دو روش استفاده کنید.
1) با استفاده از استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت قبضینو و فقط ارائه شماره‌تلفن ثابت خود، هزینه قبض را پرداخت کنید.
2) با سامانه تلفنی 1818 یا 2020 تماس بگیرید.
سبز و پایدار باشید.

محمد

سلام خط تلفن ثابت دارم استفاده ای ازش ندارم بدهی داره و نمیخواد سلب امتیاز بشه چجوری میتونم طی دو مرحله پرداخت کنم راهنمایی لطفا

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
اگر منظورتان از پرداخت در دو مرحله همان پرداخت اقساطی است باید بگوییم که متاسفانه این امکان وجود ندارد و باید تمام مبلغ به صورت یک‌جا پرداخت شود.
برقرار باشید

ایلیا

در جواب جناب افشار، با همان خط که شماره اش را نمیدانید، شماره ی 2000 را که بگیرید، شماره ی خطی که با آن به دو هزار زنگ زده اید را برای شما میخواند و از شما تایید صحت شماره ای که با آن تماس گرفته اید را میکند

علی بابایی

جهت صرفه جوی از وقت عالی،

محمد

عالی بود

پریسارضایی

سلام اگه قبض تلفن ثابت رو از طریق اپلیکیشنها تسویه کنم تلفن وصل میشه یابایدحضوری برم

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز کلیه قبوض پرداختی شما بلافاصله بعد از پرداخت از طریق درگاه پرداخت بانک تسویه می شوند. ولی ممکن است فرایند وصل تلفن ثابت 2 تا 3 روز کاری زمان ببرد. درصورتی که تمایل به وصل سریع تلفن داشته باشید، می‌توانید با مراکز امور مشترکین تلفن ثابت منطقه خود تماس بگیرید و کد پیگیری خود را اعلام کنید. کد پیگیری پس از پرداخت قبض تلفن در بخش سوابق صادر می‌شود، با اعلام کد پیگیری به مراکز تلفن منطقه خود، تلفن شما مجددا وصل خواهد شد.

امین سیفی

بدهی از طزیق دستگاه پوز پرداخت کردم ولی هنوز تلفن وصل نشده

افشار

درود ی خونه گرفتم. خط تلفن داره ولی به علت پرداخت بدهی قطع شده صاحب خونه قبلی هم شمارش نداره… چطور میتونم شماره تلفن رو پیدا کنم

امیر مرادنژاد

با مدارک صاحب خانه به اداره مخابرات منطقه خودتون مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه