قبضینو

ثبت و حذف پیامک قبض آب، گاز، برق و تلفن ثابت

راهنمای جامع ثبت و حذف پیامک قبض آب، گاز، برق و تلفن ثابت

سال ۱۳۹۸ بود که قبوض کاغذی به صورت کامل حذف شد و بدهی قبوض از طریق پیامک برای مالکین و مستاجران ارسال شد. به همین دلیل بسیاری از افراد از روش‌های ثبت برای فعال‌سازی ارسال پیامک به تلفن همراه‌شان استفاده کرده‌اند. اما اگر به تازگی نقل‌ومکان کرده‌اید یا بنا به دلایلی تصمیم گرفته‌اید که نسبت به حذف پیامک قبض اقدام کنید، می‌توانید……

چاپ و صدور قبوض کاغذی باعث قطع درختان و مصرف زیاد کاغذ شده بود تا اینکه در سال ۹۸ قبوض کاغذی به صورت کامل حذف شدند و قبض الکترونیکی جایگزین این روش شد. این اتفاق مزیت بزرگی برای افراد داشت و باعث شد تا بتوانند در هر جا و مکانی قبض برق، آب، گاز و تلفن ثابت را مشاهده کنند و نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. اما اگر جز کسانی هستید که قصد حذف پیامک قبوض را دارید، در این مطلب از وبلاگ قبضینو همراه ما باشید تا در خصوص نحوه فعال‌سازی، غیر فعال‌سازی و حذف پیامک قبض صحبت کنیم. هم‌چنین به شما آموزش دهیم که چطور شماره موبایل خودتان را ویرایش کنید یا نسبت به تغییر شماره تلفن جدید اقدام کنید. 

روش‌های حذف دائمی پیامک قبوض مختلف 

بسیاری از افراد به دلیل جابه‌جایی و تغییر مکان به دنبال روشی هستند که بتوانند نسبت به حذف پیامک قبوض آب، گاز، برق و تلفن ثابت اقدام کنند تا دیگر هیچ پیامکی از قبض مکان قبلی برای آن‌ها ارسال نشود. چراکه احتمالا بعد از جابه‌جایی هیچ کسی علاقه ندارد در جریان مبلغ قبض خانه قبلی خود باشد. برای آشنایی با روش‌های حذف هر یک از قبوض روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

طریقه حذف پیامک قبض گاز

حذف پیامک قبض گاز با مراجعه به سایت ghabz.nigc.ir

اگر در شرایطی مانند تغییر مالکیت، جابه‌جایی محل زندگی و تغییر مدیریت ساختمان قرار گرفته‌اید و خیلی مشتاق نیستید که پیامک قبض گاز را دریافت کنید و قصد حذف اس‌ام‌اس‌های اطلاع از قبض پیامک گاز را داشته‌اید، در این شرایط بهتر است از روش‌ زیر استفاده کنید. البته نباید فراموش کنید که برای حذف پیامک قبض خود نیاز به شماره جدید یا قبلی مالک ساختمان دارید، در غیر این صورت انجام این کار امکان‌پذیر نیست. 

  • وارد سایت شرکت ملی گاز به نشانی ghabz.nigc.ir شوید. 

حذف تلفن همراه برای شماره اشتراک قبض گاز

  • گزینه «حذف یک تلفن همراه برای یک شماره اشتراک گاز» را انتخاب کنید. 
  • شماره اشتراک و شماره تلفن را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن کد امنیتی و کد اعتبارسنجی، روی گزینه «ثبت شماره تلفن همراه برای حذف» کلیک کنید.
  • انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان پیامک قبض گاز را حذف کنید و دیگر هیچ پیامکی از این شماره اشتراک برای شما ارسال نخواهد شد. 

اگر ساکن تهران هستید و می‌خواهید نسبت به لغو ارسال پیامک قبض گاز اقدام کنید، می‌توانید تنها با داشتن شماره اشتراک و شماره تلفن همراه از سایت tehrangasco.ir استفاده کنید. 

حذف تلفن همراه برای شماره اشتراک قبض گاز تهرانی‌ها

حذف پیامک قبض گاز با ارسال پیامک به سرشماره ۱۰۰۰۱۹۴

آیا می‌دانستید که برای حذف پیامک قبض گاز می‌توانید از سامانه پیامکی استفاده کنید؟ برای انجاتم این کار تنها نیاز است شماره اشتراک گاز را در فرمت «شماره اشتراک * ۲» به سامانه ۱۰۰۰۱۹۴  ارسال کنید. قبل از ارسال پیامک حتما دقت داشته باشید که شماره اشتراک عدد ۱۰ تا ۱۳ رقمی باشد و تعداد اعداد کمتر یا بیشتری وارد نکرده باشید.

استفاده از سایت nigc.ir برای حذف پیامک قبض گاز

با مراجعه به سایت nigc.ir می‌توانید پیامک قبض گاز را به صورت دائمی لغو کنید. حذف اس‌ام‌اس اطلاع از قبض گاز زمانی کاربرد دارد که مستاجر هستید و قصد جابه‌جایی و تغییر مکان دارید، در این صورت نیاز است وارد سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir شوید. سپس از منوی بالا، گزینه «مشترکین» را انتخاب کنید. از بین گزینه‌های موجود، «حذف قبض» را انتخاب کنید. حالا وارد سایت ghabz.nigc.ir می‌شوید. از این نیاز است تمام مراحل را مانند روش اول پیش ببرید و انجام دهید.

نحوه حذف پیامک قبض برق

حذف پیامک قبض برق با استفاده از سامانه پیامکی 10001521

تمام مالکان و مستأجران شماره تلفن خود را برای دریافت کارکرد قبض برق در سامانه ثبت می‌کنند. اما اگر قصد تغییر محل سکونت را دارید، می‌توانید شماره اشتراک خود را در ساختار «شناسه قبض * 2» به سامانه پیامکی 10001521  ارسال کنید تا دیگر پیامک قبض برق برای شماره موبایل شما ارسال نشود. درصورتی‌که می‌خواهید نسبت به تغییر شماره موبایل اقدام کنید، بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

درصورتی‌که ساکن شهرستان دیگری هستید و می‌خواهید با نحوه حذف قبض برق آشنا شوید، می‌توانید نگاهی به جدول زیر بیندازید.

 

نام شهرستان نحوه ثبت، تغییر یا حذف اس‌ام‌اس‌های اطلاع از قبض
اصفهان  ارسال رمز یارانه قبض برق * به سر شماره 20000121
مشهد

۱. ارسال # شناسه قبض*P* به شماره 2000513121

۲. تماس با شماره ۳۰۸۲۱ از طریق تلفن ثابت

۳. مراجعه به سایت meedc.ir

۴. مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت

البرز مراجعه به سایت esvc.aepdc.ir 

حذف پیامک قبض برق از طریق اپلیکیشن‌های مختلف 

فرض کنید شخصی شماره قبض برق خود را واگذار کرده یا تغییر مکان داده و دیگر نمی‌خواهد پیامک قبض برای او ارسال شود. در این شرایط می‌تواند برای حذف پیامک قبض برق از اپلیکیشن برق من استفاده کند. 

نحوه حذف اس‌ام‌اس‌های اطلاع از قبض تلفن ثابت

اگر مستأجر یا مالک ساختمانی هستید که حالا می‌خواهید به خاطر نقل مکان با نحوه غیر فعال‌سازی پیامک قبض تلفن ثابت یا در واقع حذف اس‌ام‌اس‌های اطلاع از قبوض آشنا شوید، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • شماره‌گیری #2020*
  • انتخاب گزینه ۴ یعنی «ثبت شماره همراه»
  • انتخاب گزینه ۲ برای حذف شماره همراه

حذف پیامک قبض برق با ۲۰۲۰

  • وارد کردن شماره تلفن ثابت همراه با کد شهر
  • انتخاب گزینه send

حذف پیامک قبض آب با استفاده از سامانه پیامکی

بسیاری از افراد به دلیل تغییر شماره تماس یا جابه‌جایی تمایل دارند که شماره تلفن همراه خود را ویرایش کنند. برای غیر فعال‌سازی شماره تلفن همراه در سامانه می‌توانید شناسه قبض آب را در فرمت «شماره قبض * 2» به 10001522 ارسال کنید. سپس از یکی از روش‌های ثبت شماره موبایل برای فعال کردن شماره تلفن جدید استفاده کنید؛ در ادامه در خصوص این روش‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد. 

روش‌های مختلف ثبت شماره تلفن برای قبوض گاز، برق، تلفن ثابت و آب

برای حفظ محیط‌زیست و کاهش قطع درختان، قبض کاغذی حذف شد و روش پرداخت پیامکی جانشین این روش شده است. اما متأسفانه علارقم تمام پیگیری‌ها بسیاری از افراد پیامک قبوض خود را دریافت نمی‌کنند و همین عامل باعث شده تا به دلیل بدهی، برق‌شان قطع شود. برای اینکه بتوانید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پرداخت مبلغ قبض خود اقدام کنید نیاز است با کلیک روی لینک‌های زیر به بخش موردنظر گرفته و به کمک توضیحات آن نسبت به ثبت شماره موبایل اقدام کنید. البته مستاجر هستید و برای پرداخت قبض‌های خود از قبضینو استفاده می‌کنید، می‌توانید تنها با داشتن شماره اشتراک، تلفن ثابت و شناسه قبض مبلغ بدهی قبض خود را مشاهده کنید و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید. در این روش نیازی نیست شماره تماس خود را برای قبوض مختلف ثبت کنید. بلکه بدون ثبت شماره تماس خود می‌توانید قبوض مختلف را پرداخت کنید.

فعال‌سازی شماره موبایل برای قبض گاز

ثبت شماره موبایل با سامانه پیامکی

برای ثبت شماره تلفن همراه و دریافت قبض الکترونیکی از طریق پیامک می‌توانید شماره اشتراک گاز را در ساختار «شماره اشتراک * 1» به سر شماره 1000194 پیامک کنید. توجه داشته باشید شماره‌ای که با آن پیامک را ارسال می‌کنید به‌عنوان شماره موبایل شما ثبت می‌شود. درصورت‌ صحیح بودن، تایید ثبت شماره تلفن برای شما ارسال می‌شود. 

ثبت شماره تماس به کمک مامور قرائت کنتور گاز

یکی دیگر از روش‌های ثبت و دریافت قبض پیامکی، همکاری با مامور کنتور خوان شرکت گاز است. شما می‌توانید شماره تماس خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا در سامانه ثبت کنند و از این پس پیامک قبض گاز برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

ثبت شماره تماس به کمک مامور کنتور خوان شرکت گاز

ثبت شماره موبایل از طریق سایت ghabz.nigc.ir

درصورتی‌که قصد دارید شماره تماس خود را برای یک یا چند شماره اشتراک ثبت کنید، می‌توانید از سایت ghabz.nigc.ir استفاده کنید. برای انجام کار تنها کاقی‌است بر اساس نیاز خود یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید. برای اینکه با فرایند انجام کار بیشتر آشنا شوید، جداگانه به توضیح هر بخش می‌پردازیم.

ثبت شماره تلفن همراه برای یک شماره اشتراک گاز

  • ابتدا وارد سایت شرکت گاز به نشانی ghabz.nigc.ir شوید.
  • شماره اشتراک ۱۰ تا ۱۲ رقمی قبض گاز خود را وارد کنید.

حذف شماره تماس برای یک شماره اشتراک

  • شماره تلفنی را وارد کنید که می‌خواهید اس‌ام‌اس اطلاع از قبض گاز برای آن ارسال شود.
  • کد امنیتی را وارد و سپس گزینه اعتبارسنجی تلفن همراه را انتخاب کنید.
  • کد اعتبارسنجی پیامک‌ شده را در این قسمت وارد کنید.
  • گزینه سبز «ثبت تلفن همراه وارد شده» را کلیک کنید تا شماره تلفن شما برای این شماره اشتراک ثبت شود.
  • حالا هر بار پیامک کارکرد قبض گاز را دریافت خواهید کرد و می‌توانید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

ثبت شماره تلفن برای چند اشتراک گاز

گاهی اوقات چندین شماره اشتراک گاز برای یک مالک ساختمان است.  می‌خواهید تمام قبوض گاز را دریافت کنید. در این حالت نیاز است به طریقه زیر عمل کنید.

  • ابتدا باید شماره اشتراک ۱۰ الی ۱۲ رقمی قبض گاز را وارد کنید.
  • سپس شماره تماس‌هایی که می‌خواهید این پیامک قبض را دریافت کنند، وارد کنید.
  • کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی گزینه اعتبار‌سنجی شماره تماس کلیک کنید.

حذف شماره تماس برای چند شماره اشتراک

  • بعد از وارد کردن کد امنیتی ارسال‌شده به تلفن همراهتان، نیاز است روی گزینه ثبت تلفن همراه کلیک کنید.
  • تا بعد از این تاریخ تمام قبض‌های گاز برای شما پیامک شوند.
  • توجه داشته باشید که کد اعتبارسنجی برای شماره تلفن اول ارسال می‌شود پس باید حتما در دسترس باشد.

لینک مرتبط: با حذف قبض کاغذی برق باید چه کاری انجام دهیم؟

نحوه ثبت شماره تلفن برای قبض گاز در تمام استان‌ها از طریق سایت ghabz.nigc.ir انجام می‌شود. روند انجام کار را به صورت کامل توضیح داده‌ایم اما اگر در طول فرایند حذف یا ثبت به مشکل برخوردید بهتر است آن را در بخش دیدگاه برای ما بنویسید. 

قبل از اینکه به سراغ روش‌های ثبت شماره موبایل برای سایر قبوض برویم. قصد داریم در این قسمت به شما بگوییم که برای ثبت شماره تلفن همراه جدید قبض گاز در هر شهری باید از چه سر شماره‌ای استفاده کنید. توجه داشته باشید از شماره تماسی برای ارسال پیامک به این سرویس‌ استفاده کنید که می‌خواهید در آینده صورت‌حساب و کارکرد قبض خود را از طریق آن دریافت کنید. 

نام استان سامانه پیامکی شرکت گاز  نکته
تهران 20001701  
فارس 3000711  
گیلان 20006194  
اردبیل 3000220000  
کرمانشاه 3000618300  
همدان 30008811  
استان مازندران  200020194  
استان اصفهان  30003194  
بوشهر 10004194  
خراسان جنوبی 30007657  
خراسان رضوی  100037074  
استان زنجان  30006241  
سامانه مرجع شرکت گاز 1000194  
ایلام 300001521  
آذربایجان غربی 300019404  
کرمان 1000341194  
یزد 10005194 پیامک را در قالب «N ستاره شماره اشتراک» ارسال کنید.

سامانه پیامکی قبض گاز برای برخی از استان‌ها فعال نشده‌ است. در این صورت برای ثبت شماره تلفن همراه خود می‌توانید از همان سامانه 1000194 استفاده کنید. 

ثبت شماره تلفن برای قبض برق

اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید برای ثبت شماره تلفن همراه خود از ارسال پیامک استفاده کنید تا صورت‌حساب ماهانه قبض برق برای شما ارسال شود. برای انجام این کار تنها نیاز است شماره شناسه قبض را در فرمت زیر به شماره 10001521 ارسال کنید. 

شناسه قبض * 1

درصورتی‌که جز کسانی هستید که چند قبض برق دارید و می‌خواهید پیامک کارکرد تمام آن‌ها را از طریقه همین شماره تماس خود دریافت کنید، می‌توانید شناسه‌های برق هر یک از قبوض را به صورت جداگانه مانند ساختار بالا به شماره 10001521 ارسال کنید تا در سامانه به نام شما ثبت شوند و تمام قبوض را به صورت همزمان دریافت کنید.

نکته: اگر جزء کسانی هستید که نمی‌دانید چه شماره اشتراک برقی به شماره تلفن همراه شما متصل شده، می‌توانید با ارسال عدد صفر به همین سر شماره از مشخصات تمامی شناسه‌های برق متصل به شماره تلفن خود مطلع شوید.

ثبت شماره موبایل برای قبض تلفن ثابت از طریق پیامک

دریافت قبض برق

برای فعال‌سازی قبض تلفن ثابت از طریق پیامک می‌توانید شماره تلفن و کد شهر خانه خود را در ساختار «شماره تلفن، کد شهر، *» به شماره 0212020 پیامک کنید. برای ارسال پیامک بهتر است از تلفن همراهی استفاده کنید که قصد دارید صورت‌حساب و کارکرد تمام قبوض را از طریق آن دریافت کنید.

فعال‌سازی پیامک قبض تلفن ثابت با مراجعه حضوری

یکی دیگر از روش‌های فعال‌سازی پیامک قبض تلفن ثابت، مراجعه حضوری است. برای ثبت و فعال‌سازی شماره تلفن می‌توانید همراه با آخرین قبض خود به اداره مخابرات مراجعه کنید تا فرایند فعال‌سازی پیامک از سوی آن‌ها انجام شود.

ثبت شماره موبایل از طریق سامانه ۲۰۲۰

اگر قصد دارید شماره همراه جدید را در سامانه ثبت کنید تا از این به بعد پیامک بدهی قبض برای شما ارسال شود، می‌توانید به طریقه زیر عمل کنید. 

  • شماره‌گیری #2020*
  • انتخاب گزینه ۴ یعنی «ثبت شماره همراه»

ثبت شماره موبایل از طریق سامانه ۲۰۲۰

  • انتخاب گزینه ۱ به منظور ثبت شماره همراه
  • وارد کردن شماره تلفن ثابت همراه با کد شهر
  • انتخاب گزینه send

سپس شماره تلفنی را وارد کنید که می‌خواهید از این پس پیامک صورت‌حساب قبض تلفن را از طریق آن دریافت کنید. وقتی این کار را انجام دادید، پیامکی از سمت شرکت مخابرات ارسال خواهد شد که نشان می‌دهد ثبت شماره تماس با موفقیت انجام شده است. 

ثبت شماره تلفن برای قبض آب

نحوه ثبت شماره موبایل برای قبض آب با استفاده از سامانه پیامکی

درصورتی‌که از روش قبل برای غیرفعال‌سازی و حذف قبض آب استفاده کرده بودید، می‌توانید این بار شناسه قبض آب را با تلفن همراهی که قصد دارید در سامانه ذخیره شود، به 10001522 ارسال کنید. البته برای ارسال پیامک باید از ساختار «شناسه قبض * ۱» استفاده کنید. 

نحوه فعال‌سازی قبض پیامک آب از طریق ماموران قرائت کنتور

برای ثبت شماره تماس و دریافت پیامک قبض آب می‌توانید از ماموران کنتورخوان یا دفاتر پیشخوان دولت کمک بگیرید. برای انجام این کار تنها نیاز است شماره تماس خود را در اختیار مامور قرار دهید تا آن را در سامانه ثبت کند. از این به بعد پیامک بدهی قبض آب برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.

ثبت شماره تماس برای دریافت قبض آب

درصورتی‌که ساکن البرز هستید و می‌خواهید تمام قبوض آب همراه با صورت‌حسابشان به شماره موبایل شما پیامک شوند، می‌توانید از سایت شرکت مهندسی آب و فاضلاب استفاده کنید. برای انجام این کار تنها نیاز به شماره موبایل و تلفن ثابت ملک دارید.  

چطور قبوض را مشاهده و پرداخت کنیم؟

گاهی اوقات دیده شده که بسیاری از افراد نگران عدم ارسال پیامک برق و قطعی‌های پی‌در‌پی هستند. اگر تاکنون قبض برای شما پیامک نشده، بهتر است، می‌توانید از یکی از روش‌های زیر برای پرداخت و مشاهده صورت‌حساب قبض خود استفاده کنید. این روزها با رشد و پیشرفت فناوری، بیشتر کارها به صورت اینترنتی انجام می‌شود. حالا این فرصت برای شما پیش‌آمده که بتوانید از خانه قبض خود را پرداخت کنید. برای مشاهده صورت‌حساب و پرداخت قبوض می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

استعلام و پرداخت قبض‌ها

مراحل پرداخت قبض با اپلیکیشن قبضینو

اگر بتوانید به‌موقع قبض‌های جدید خود را پرداخت کنید هیچ‌وقت با مشکل قطعی برق، آب، گاز، آب و تلفن ثابت روبرو نخواهید شد. در قبضینو تنها نیاز است یک بار شناسه قبض یا شماره اشتراک خود را وارد کنید تا بتوانید نتیجه استعلام را مشاهده و قبض خود را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کنید. برای آشنایی با روند انجام کار به ادامه مطلب توجه کنید. 

  • ابتدا وارد سایت قبضینو به نشانی ghabzino.com شوید. 
  • بر اساس نیاز و دغدغه خود یکی از گزینه‌های قبض تلفن ثابت، آب، گاز یا برق را انتخاب کنید. 
  • در این مرحله نیاز است شناسه قبض، شماره اشتراک یا شماره تلفن با کد شهر را وارد کنید.
  • سپس روی گزینه «نمایش جزئیات» کلیک کنید تا نتیجه استعلام را به شما نمایش دهد.
  • در این قسمت می‌توانید روی گزینه جزئیات کلیک کنید تا اطلاعاتی مانند تعداد بدهی، مانده بدهی، سریال کنتور و … را به شما نمایش دهد.

برای اینکه بتوانید با روند انجام کار آشنایی پیدا کنید، در ادامه همراه با عکس خواهیم گفت که چطور می‌توانید قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. وارد اپلیکیشن قبضینو شوید، سپس از بخش خدمات قبض، گزینه تلفن ثابت را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در این صفحه باید کد شهر و شماره تلفن ثابت را وارد کنید. سپس روی گزینه «استعلام قبض تلفن» کلیک کنید تا نتیجه استعلام را به شما نمایش دهد. 

استعلام قبض تلفن ثابت در قبضینو

نکته: اگر شماره تلفن خود را به صورت کامل حفظ نیستید، می‌توانید روی دفترچه تلفن گوشه سمت چپ کلیک کنید و شماره تلفن ثابت مدنظرتان را از بین مخاطبین خود پیدا کنید. 

نحوه پرداخت قبض با سامانه قبضینو 

اگر تمایل دارید صورت‌حساب قبوض مختلف را از طریق سامانه قبضینو مشاهده و پرداخت کنید، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. 

۱. برای پرداخت قبوض خود مانند قبض برق نیاز است ابتدا وارد سایت قبضینو به نشانی ghabzino.com شوید.

پرداخت قبض با قبضینو

۲. از بین گزینه‌های موجود، قبض دلخواه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال ما قصد داریم قبض برق را پرداخت کنیم، پس روی گزینه «قبض برق» کلیک می‌کنیم.

۳. در این مرحله نیاز است بر اساس نوع قبض خود، شناسه قبض، شماره اشتراک یا شماره تلفن ثابت را وارد و سپس روی گزینه «نمایش جزئیات قبض» کلیک کنید.

پرداخت قبض برق با قبضینو

۴.  شما می‌توانید در این قسمت تمام جزئیات قبض برق خود مانند مهلت پرداخت، نوع مشترک، رمز رایانه، سریال صورت‌حساب و مبلغ را مشاهده کنید. در‌صورتی‌که تمایل به پرداخت بدهی قبض خود دارید، گزینه «ادامه فرایند خرید» را انتخاب کنید.

جزئیات قبض در قبضینو

۵. با کلیک روی گزینه «ادامه فرایند خرید» صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در این صفحه می‌توانید تعداد کل قبوض و مبلغ قابل پرداخت را مشاهده کنید و سپس روی گزینه «همین حالا پرداخت می‌کنم» کلیک کنید تا مبلغ بدهی شما صفر شود.

پرداخت قبض از طریق تلفن گویا

یکی دیگر از در دسترس‌ترین روش‌هایی که شما می‌توانید از آن برای پرداخت قبض استفاده کنید، تماس با تلفن گویا است. اگر قصد پرداخت غیر حضوری قبض برق خود را دارید، باید از طریق تلفن ثابت یا خط همراه اول خود با شماره ۱۵۲۱ تماس بگیرید و بعد از وارد کردن شناسه قبض ۱۳ رقمی می‌توانید بدهی قبض را پرداخت کنید.

برای پرداخت قبض آب از طریق تلفن ثابت باید با شماره ۱۵۲۲ تماس بگیرید. برای پرداخت قبض تلفن ثابت نیز می‌توانید با تلفن گویای ۲۰۰۰ تماس بگیرید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در ابتدا برای استفاده از خدمات غیر حضوری تلفن ثابت گزینه ۱ را انتخاب کنید. 
  • شماره تلفن ثابت خود را همراه با کد شهر وارد و سپس روی گزینه * کلیک کنید.
  • برای پرداخت مبلغ به روز قبض تلفن ثابت خود گزینه ۲ و در غیر این صورت برای اعلام مبلغ قبض دوره گزینه ۱ را انتخاب کنید. 

پرداخت بدهی قبض از طریق مراجعه به وب‌سایت

اگر قصد پرداخت قبض خود را دارید ، می‌توانید از وب‌سایت شرکت آب، گاز، برق و تلفن ثابت استفاده کنید. به‌عنوان مثال در این قسمت قصد داریم قبض تلفن ثابت را از طریق سایت مخابرات به نشانی tci.ir پرداخت کنید. برای پرداخت قبض نیاز است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. 

  • وارد سایت مخابرات شوید. 

پرداخت قبض با tci.ir

  • گزینه «محصولات و خدمات» و سپس «تلفن ثابت» را انتخاب کنید. 
  • سپس «سرویس پرداخت قبض» را انتخاب کنید. 
  • روی گزینه «پرداخت قبض تلفن ثابت» کلیک کنید.

پرداخت قبض با tci.ir

  • در این صفحه می‌توانید یکی از سه گزینه‌های «قبض پایان دوره»، «قبض به روز» یا «قبض تجمیعی» را انتخاب کنید.
  • با وارد کردن شماره تماس و کد امنیتی می‌توانید نتیجه استعلام را مشاهده کنید.

برای مشاهده و پرداخت قبض گاز باید به وب‌سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir مراجعه کنید.

درصورتی‌که می‌خواهید نسبت به مشاهده سوابق صورت‌حساب و پرداختی مشترکین آب و فاضلاب اقدام کنید، می‌توانید به سایت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مراجعه کنید. 

پرداخت قبض به کمک دستگاه‌های خودپرداز ATM

در گذشته نیاز بود تا تمام افراد برای پرداخت قبض خود به بانک‌ها مراجعه کنند اما حالا به کمک روش‌های غیر حضوری می‌توانید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. برای پرداخت قبض با این روش نیاز است به خودپرداز یکی از شعب بانک مراجعه کنید. سپس بعد از قرار دادن کارت خود درون خودپرداز، گزینه پرداخت قبوض را انتخاب و شناسه پرداخت و قبض خود را وارد کنید تا بدهی قبض شما در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

استفاده از دستگاه کارت‌خوان برای پرداخت قبض 

اگر به شناسه قبض و پرداخت دسترسی دارید، می‌توانید بدهی قبض خود را با دستگاه کارت‌خوان پرداخت کنید. بعد از کشیدن کارت نیاز است مراحل زیر را انجام دهید. 

  • گزینه «پرداخت قبوض» را لمس کنید. 
  • شناسه قبض و سپس شناسه پرداخت را وارد و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید. 
  • مبلغ قبض برای شما نمایش داده می‌شود که باید آن را تایید کنید. 
  • رمز کارت خود را وارد کنید تا رسید پرداخت چاپ شود.

پرداخت قبض با کد ussd

برای پرداخت قبوض مختلف می‌توانید از کد ussd استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای پرداخت قبض تلفن ثابت نیاز است #2020* را شماره‌گیری کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. 

  • شماره #2020* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید. 
  • از بین گزینه‌های نمایش‌ داده‌شده گزینه ۳ یعنی صورت‌حساب را انتخاب کنید.

استفاده از کد USSD برای پرداخت قبض 

  • شماره تلفن را همراه با کد شهرستان مانند نمونه مقابل 02112121211 وارد کنید.
  • گزینه ۱ یعنی قبض تلفن ثابت را انتخاب کنید.
  • در صورتی که موجودی داشته باشید، ان را به شما نمایش می‌دهد. 
  • در غیر این صورت پیامک «این قبض قبلا پرداخت شده است» را مشاهده خواهید کرد.

کد ussd مشاهده و پرداخت قبض آب گیلان #122*6655* است.

سوالات متداول

اگر شناسه قبض را نداشته باشیم، چطور می‌توانیم مبلغ قبض را به صورت غیر حضوری پرداخت کنیم؟

درصورتی‌که بنا به هر دلیلی دسترسی به شماره شناسه قبض ندارید، می‌توانید تنها با داشتن شماره بدنه کنتور با 1521 تماس بگیرید تا شناسه قبض برق خود را دریافت کنید.

آیا برای استعلام شناسه قبض برق می‌توانیم کاری انجام دهیم؟

بله؛ تمام ساکنین استان تهران می‌توانند عدد صفر را به سامانه 10001521 پیامک کنند. البته این سرویس در حال حاضر تنها در تهران فعال است و سایر شهرستان‌ها نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. 

آیا بعد از اعلام قطعی برق می‌توانیم قبض پیامکی برق را به صورت الکترونیکی پرداخت کنیم؟

بله؛ ۴۸ ساعت قبل از قطعی برق، پیامکی برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید مبلغ قبض خود را با سامانه ۱۵۲۱ یا اپلیکیشن‌های مختلف مانند قبضینو پرداخت کنید.

شناسه قبض را نمی‌داند؛ چطور باید به شناسه برق دسترسی پیدا کنم؟

شناسه قبض برق را نمی‌دانید، برای دسترسی به آن و فعال کردن قبض پیامکی خود می‌توانید تنها با داشتن شماره بدنه ثبت‌شده روی کنتور برق، از تمامی اطلاعات مربوط به قبض برق خود مطلع شوید. برای انجام کار باید مراحل زیر را انجام دهید. 

  • به سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران به نشانی tbtb.ir مراجعه کنید. 
  • گزینه «خدمات صورت‌حساب قبض» را انتخاب کنید. 
  • در سمت چپ گزینه‌ای به نام «جستجو بر اساس» قرار دارد که باید آن را روی شماره ساختمانی (بدنه کنتور) قرار دهید. 
  • بعد از وارد کردن شماره ساختمانی روی گزینه نمایش کلیک کنید تا بتوانید به تمام اطلاعات قبض برق خود دسترسی پیدا کنید. 

چگونه پیامک قبض برق را دوباره دریافت کنیم؟

روزانه افراد زیادی خواهان صدور و ارسال پیامک دوباره قبض برق هستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، باید بدانید تا سال ۹۴ صدور دوباره قبض کاغذی با پرداخت مبلغ ۴ هزار تومان امکان‌پذیر بود. درصورتی‌که پیامک دوباره‌ای برای پرداخت قبض برق ارسال نشده یا به پیامک‌های قبلی دسترسی ندارید، می‌توانید از قبضینو برای پرداخت قبض برق خود استفاده کنید، برای انجام کار تنها کافی است با وارد کردن شناسه برق خود از آخرین جزئیات قبض برق خود مطلع شوید و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. ما در قبضینو این امکان را در اختیار تمام کاربران خود قرار داده‌ایم. یک‌بار شناسه قبض برق خود را وارد کنید و سپس چندین بار استعلام بگیرید تا بتوانید به جدیدترین جزئیات دسترسی پیدا کنید. 

نتیجه‌گیری

در سال ۱۳۹۸ قبض کاغذی تلفن ثابت حذف شد و روش ارسال بدهی قبض از طریق پیامک جایگزین روش قبلی شد. بسیاری از افراد با روش جدید آشنایی نداشتند و همین عامل باعث شده بود تا نتوانند بدهی قبض خود را به موقع پرداخت کنند. در این مطلب از قبضینو تلاش کرده‌ایم در خصوص روش‌های ثبت و حذف پیامک قبض صحبت کنیم. امیدواریم به کمک این روش‌ها بتوانید قبض خود را در سریع‌ترین زمان پرداخت کنید. درنهایت برای اینکه به جمع‌بندی بهتری برسید، بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازید. 

نوع قبض روش حذف پیامک قبض  فعال‌سازی پیامک قبض
گاز مراجعه به وب‌سایت شرکت گاز ایران به نشانی ghabz.nigc.ir مراجعه به وب‌سایت شرکت گاز ایران به نشانی ghabz.nigc.ir
ارسال شماره اشتراک گاز در فرمت «شماره اشتراک * 2» به سامانه ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال شماره اشتراک گاز در ساختار «شماره اشتراک * 1» به سر شماره ۱۰۰۰۱۹۴
آب ارسال شناسه قبض آب در ساختار «شماره قبض * 2» به 10001522 ارسال شناسه قبض آب در ساختار «شماره قبض * 1» به 10001522
برق  ارسال شناسه قبض در ساختار «شناسه قبض * 2» به سامانه پیامکی 10001521   ارسال شماره شناسه قبض را در ساختار «شناسه قبض * 1» به شماره 10001521
تلفن ثابت حذف اس‌ام‌اس‌های اطلاع از قبض با شماره‌گیری #2020* ثبت شماره موبایل از طریق سامانه 2020

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
مهردادشهرکی

سلام مستاجربودم قبض صاحبدخونه واسه من میاد چطوری قطع کنم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای دریافت راهنمایی دقیق‌تر لطفا نوع قبضتان را اعلام کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه حضوری به یکی از شعبات مراکز موردنظر خود به همراه مدارک شناسایی و مدارک مربوط به اجاره منزل، مشخصات دریافت‌کننده قبوض را تغییر دهید.
برقرار و شاد باشید.

ملک محمدجدگال

آس ام آس میاد پیش من به اسم کسی دیگه هست

منصور مکوزاده

تغییر شماره موبایل جهت صدور قبض غیر حضوری

سعید میناب نژادهنگامی

عالین

عطامحمد عطای

قبض گازم بیاد

عطامحمد عطای

میخاستم قبض گازم بیاد خیلی وقت نیامده

صفائی

من بعد از دو روز پیگیری و عدم پاسخگویی مخابرات آیت اله کاشانی مشکل خودم رو سرچ زدم و نهایتا از اطلاعات خوب شما استفاده کردم ممنون از اطلاع رسانی عالی و مناسبتون

ثبت دیدگاه