قبضینو

خوداظهاری کنتور برق، آب و گاز و اعلام بهای مصرفی

خوداظهاری کنتور برق، آب و گاز و اعلام بهای مصرفی

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام رعایت فاصله اجتماعی و عدم خروج از منزل، همکاری بین مردم و نهادهای مسئول یکی از مهم‌ترین راه‌های غلبه بر این بحران و بهبود شرایط موجود است. طرح خوداظهاری کنتور یکی از مهم‌ترین تلاش‌های صورت گرفته در شرايط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در راستای…

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام رعایت فاصله اجتماعی و عدم خروج از منزل، همکاری بین مردم و نهادهای مسئول یکی از مهم‌ترین راه‌های غلبه بر این بحران و بهبود شرایط موجود است. طرح خوداظهاری کنتور یکی از مهم‌ترین تلاش‌های صورت گرفته در شرايط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت عموم شهروندان عزیز و بهبود هر چه سریع‌تر شرایط حاکم بر کشور است. طرح خود اظهاري توسط مشتركين جایگزین قرائت حضوری توسط مامورین شده و کمک مهمی در راستای غلبه بر وضعیت کنونی است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه خدمات بیشتر به سمت خدمات غیرحضوی حرکت می‌کند به تدریج با آموزش‌هایی که صورت خواهد گرفت افراد و مشترکان به سمت استفاده از این مدل خدمات حرکت خواهند کرد.

خوداظهاری کنتور برق در سراسر کشور

به دلیل شرایط خاص کشور امکان خود اظهاری و قرائت کنتور برق توسط مشترکان از این دوره فراهم می‌شود و مشترکان برق می‌توانند میزان برق مصرفی‌ خود را قرائت کرده و بدون نیاز به مراجعه مامور برق آن را به کمک اپلیکشن مخصوص در این زمینه یا وب‌سایت ساپا به اطلاع شرکت برق برسانند.

سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر در گفت‌وگو با پیوست گفت: «یک هفته پیش برای اولین سری از مشترکان پیامکی ارسال شد و در آن به آنان دوره قرائت کنتور برقشان اعلام شد، طبق پیام ارسال شده در آن پیامک آنان می‌توانند در دوره زمانی تعیین شده در پیامک نسبت به قرائت کنتور خود و اظهار آن از طریق اپلیکیشن خدمات غیرحضوری یا سایت ساپا www.saapa.ir اقدام به خواندن کنتور خود و اعلام آن به توانیر کنند.»

توجه داشته باشید که این اقدام کاملا اختیاری است، کسانی که یا در دوره خواندن کنتورهای برق در منازل خود نیستند یا به هر دلیلی علاقه‌ای به مراجعه ماموران برق به منازلشان ندارند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند؛ اما اگر برای گروهی خواندن کنتور برق مشکل است یا دسترسی به کنتور ندارند، ماموران برق مانند روال گذشته به منازل آنان مراجعه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه روی اپلکیشن و همچنین سایت ساپا فیلم‌های آموزش و فایل پی‌دی‌اف نحوه خواندن کنتور برق قرارگرفته است گفت: «در این دوره بیشتر هدف ما آموزش و فرهنگسازی در این زمینه است طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه خدمات بیشتر به سمت خدمات غیرحضوی حرکت می‌کند به تدریج با آموزش‌هایی که صورت خواهد گرفت افراد و مشترکان به سمت استفاده از این مدل خدمات حرکت خواهند کرد.»

وی در ادامه گفت: «به تدریج برای تمامی مشترکان برق پیامک خوداظهاری کنتورهای برق ارسال می‌شود و در اجرای این طرح هیچ تفاوتی میان ساکنان شهرهای بزرگتر یا شهرستان‌ها در نظر گرفته نشده است.»

مشترکین با ورود به اپلیکیشن خدمات غیرحضوری یا سایت ساپا با ورود شناسه قبضشان به سامانه می‌توانند عکس کنتور خود را بارگذاری کنند یا عدد روی کنتور را قرائت کنند ودر محل‌هایی که پیش‌بینی شده وارد کنند.

برای اطلاعا از شناسه قبض برق خود نیز کافیست به قبوض گذشته یا پیامک‌های قبلی مراجعه کنید چرا که شناسه قبض برای تمامی دوره‌ها ثابت است و تغییری نمی‌کند.

خوداظهاری کنتور برق در سراسر کشور

طرح خوداظهاری کنتور آب

در راستای ارتقاء سطح رضایت و اعتماد به مشترکین عزیز و همچنین سهولت در ارائه خدمات مطلوب و کاهش مراجعات حضوری قاریان کنتور آب و حذف قبض کاغذی، برای اولین بار در سطح کشور طرح خوداظهاری شماره کنتور آب در سه استان خراسان رضوی (بجز شهر مشهد)، کرمان و کردستان به اجرا در آمده است. همراهی و همکاری مناسب شهروندان محترم در انجام این طرح به عنوان یک طرح موفق و الگوی بزرگ کشوری اهمیت بسیاری دارد و در صورت دستیابی به نتیجه مناسب قابلیت پیاده سازی و اجرا در سطح کشور را خواهد داشت.

روش‌های اعلام شماره کنتور:

از طریق اینترنت

  1. مراجعه به صفحه اعلام کارکرد کنتور از منوی خدمات پس از واگذاری انشعاب
  2. وارد کردن شناسه قبض (مندرج در قبض) و جستجوی اشتراک
  3. ثبت رقم شماره کنتور و محاسبه قبض آب
  4. پرداخت مبلغ ارائه شده

از طریق پیامک

  1. ارسال پیامک با الگوی *11*عددکنتور*رمز رایانه*شماره اشتراک* (از چپ به راست) به یکی از شماره‌های زیر
  2. پرداخت صورتحساب صادر شده از طریق یکی از روش‌های پرداخت غیرحضوری
  • شماره 30008733 برای استان خراسان رضوی
  • شماره 100034122 برای استان کرمان
  • شماره برای استان کردستان

با استفاده از تلفن (استان خراسان رضوی)

  1. تماس با شماره تلفن ۱۵۲۲ از شهرهای استان یا 38649192 از مشهد مقدس
  2. انتخاب گزینه شماره ۳ (اعلام شماره کنتور)
  3. ثبت شماره اشتراک، رمز رایانه و عدد کنتور و پرداخت قبض ارائه شده

روش‌های ثبت شماره تلفن جهت اعلام قبوض:

درگاه سایت اینترنتی:

  1. مراجعه به صفحه اصلی سایت
  2. وارد کردن شناسه قبض (مندرج در قبض) و جستجوی اشتراک
  3. مشاهده اطلاعات در قسمت تماس‌ها و ویرایش اطلاعات تماس

عضویت از درگاه پیامک:

  • ارسال شناسه قبض به صورت پیامک به یکی شماره‌های زیر:
  • شماره 30008733 برای استان خراسان رضوی
  • شماره 100034122 برای استان کرمان
  • شماره برای استان کردستان

مشاهده لیست اشتراک‌های متصل:

  • ارسال عدد ۲۰ به صورت پیامک به یکی از شماره‌های ذکر شده در بالا

حذف ارتباط اشتراک‌ها با سامانه:

  • ارسال پیامک با الگوی *9*شناسه قبض* (از چپ به راست) به یکی شماره‌های زیر
  • ارسال عدد 9 برای حذف کلیه اشتراک‌ها
  • شماره 30008733 برای استان خراسان رضوی
  • شماره 100034122 برای استان کرمان
  • شماره برای استان کردستان

خوداظهاری کنتور آب اهواز

در این طرح، مشترکین گرامی پس از دریافت پیامک از سامانه ۲۰۰۰۱۵۲۲  شرکت آب و فاضلاب اهواز، می بایست ظرف مدت ۲۴ ساعت رقم حجم مصرفی کنتور آب خود را یادداشت نموده و از طریق تلفن همراه خود طبق الگوی: “شماره رقم کنتور* ۴ ” به شماره پیامک ۲۰۰۰۱۵۲۲  ارسال نمایند.

خوداظهاری کنتور آب اهواز

خوداظهاری کنتور گاز استان خراسان رضوی

رئیس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: طرح خوداظهاری کارکرد کنتورهای گاز این استان با هدف توسعه خدمات غیرحضوری و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا آغاز شده است.

برای تسهیل در اجرای این طرح، سه روش الکترونیکی و از راه دور در نظر گرفته شده و شهروندان می‌توانند پس از دریافت پیامک شرکت گاز استان که در زمان‌بندی تعیین شده برای آنان ارسال می‌شود، نسبت به ثبت ارقام سیاه رنگ کنتور گاز خود از طریق درگاه اینترنتی http://egas.ir، تماس با 1894 یا ارسال پیامک (رقم کنتور*2*شماره اشتراک) به شماره 100037074 اقدام کنند. همچنین سامانه تلفنی 37074 نیز آماده راهنمایی شهروندان در شیوه قرائت است.

دو درگاه اینترنتی www.egas.ir و   www.nigc-khrz.ir یا تماس با سامانه‌های تلفنی 1894 و 37074 امکان بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری شرکت گاز را نیز برای مشترکین عزیز استان خراسان رضوی فراهم می‌کند:

  • اعلام قبض گاز به روز
  • صدور قبض المثنی
  • وصل مجدد جریان گاز
  • اعلام رقم یا خرابی کنتور
  • انتقادات و پیشنهادات
  • رفع اشکالات قبض
  • پرداخت صورتحساب
  • درخواست تست کنتور
  • اعلام مراحل درخواست علمک
  • نحوه محاسبه گازبهای مصرفی

هموطنان استان خراسان رضوی توجه داشته باشند که صورتحساب مشترکانی که رقم کنتور گاز خود را از طریق سامانه‌های موجود اعلام کنند به صورت واقعی است و برای شهروندانی که در این طرح ملی مشارکت نکنند بر مبنای مصرف مشترک در دوره مشابه سال گذشته محاسبه خواهد شد.

خوداظهاری کنتور گاز استان خراسان رضوی

اخبار جدید درباره خوداظهاری کنتور در همین صفحه بروزرسانی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
یوسف

من می خوام شماره کار کرد کنتور از طریق قبضینو بفرستم باید چه مراحلی برم تا شمار کنتور ثبت کنم ممنون

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
دوست گرامی متاسفانه امکان خوداظهاری از طریق قبضینو برای هیچ کاربری وجود ندارد، تمام روش‌های خوداظهاری در این مطلب عنوان شده است و شما با کمک هر یک از آنها می‌توانید اطلاعات مصرف دوره‌ای قبض خود را وارد کنید.
سبز و پاینده باشید.

محمد رضا شاد

خود اظهاری کنتور آب نمیاد

پشتیبانی قبضینو

درود وقت بخیر
اگر منظورتان این است که نمی‌دانید از چه راهی باید خوداظهاری کنتور آب را انجام دهید باید گفت که از طریق سایت یا سامانه تلفنی آب و فاضلاب کشور،‌ این کار امکان‌پذیر است. روش اول این است که وارد سامانه آب و فاضلاب شده و از منوی مربوط به واگذاری خدمات انشعاب، گزینه اعلام کارکرد کنتور را انتخاب کنید. شناسه قبض خود را در صفحه بازشده وارد کرده و گزینه جستجوی اشتراک را بزنید. شماره کنتور خود را در قسمت مشخص وارد کنید تا محاسبه قبض انجام شود تا در نهایت بتوانید آن را پرداخت کنید.
در دروش دوم شماره 1522 را گرفته و از بین گزینه‌های گفته‌شده عدد 3 را وارد کنید. شماره اشتراک، رمز رایانه و عدد کنتور را وارد کنید تا مبلغ قابل پرداخت به شما اعلام شود.
درصورتی که این موارد پاسخ سوال شما نبود می‌توانید جزئیات بیشتری ارائه کنید یا با پشتیبانی قبضینو تماس بگیرید.
سبز و پیروز باشید.

بایرامعلی میرزایی تلم خانی

بدنه کنتور

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای راهنمایی دقیق‌تر لطفا با واحد پشتیبانی قبضینو تماس بگیرید.
شاد و سبز باشید.

احمد خورموجی

خود اظهاری برنامه برق من خطا میدهد، اصلاح فرمایید

مظفردهقانیان

سلام. شخصی که مستاجر است به هنگام ثبت شماره تلفن همراه باید اسم خودش را وارد کند یا صاحب ملک . البته من اسم خودم را وارد کردم ( مستاجر هستم) و سپس پیامک را دریافت نمودم و حساب کاربری ایجاد شد

پشتیبانی قبضینو

اسم مندرج باید به نام شخص صاحب ملک باشد.

ثبت دیدگاه