قبضینو

پرداخت آسان :‌روش های آسان پرداخت و پرداخت قبض آسان

پرداخت آسان :‌روش های آسان پرداخت و پرداخت قبض آسان

1 پرداخت آسان قبض و معرفی اپلیکیشن های پرداخت آسان2 چرا پرداخت آسان نیاز است؟3 آسان پرداخت:  چالش های پرداخت آسان4 آسان پرداخت کنیم: معرفی روش های پرداخت آسان5 اپلیکیشن آسان پرداخت آپ پرداخت آسان قبض و معرفی اپلیکیشن های پرداخت آسان   در ادامه در این پست به پرداخت قبض و معرفی تکنولوژی های آسان پراخت…

پرداخت آسان قبض و معرفی اپلیکیشن های پرداخت آسان

 

در ادامه در این پست به پرداخت قبض و معرفی تکنولوژی های آسان پراخت که در نهایت موجب می‌شوند کاربران تجربه پرداخت راحت را داشته باشند.با سامانه پرداخت آسان قبضینو همراه باشید.

یکی از معضلات روزمره فین تک، عملیات پرداخت است. شاید در نگاه اول پرداخت  قبض آسان یک معضل یا مشکل روزمره به نظر نرسد؛ اما با دقت بیشتر در این موضوع، متوجه می‌شویم که علیات پرداخت مثل پراخت قبض و انقال وجه و کارت به کارت  و دستگاه کارت خوان و  … روزانه بارها هر شخص را درگیر کرده و بخش مهمی از وقت و حوصله شخص را به خود اختصاص می‌دهد. از سوی دیگر همواره یک فرد باید به فکر امنیت پول‌ها و کارت‌های بانکی خود نیز باشد. امیدواریم با گسترش تکلنولوژی و روش های پرداخت اینترنتی قبض شاهد بروز رسانی آسان پرداخت باشیم.

آسان پرداخت

چرا پرداخت آسان نیاز است؟

برای درک بهتر  مشکلات پراخت آسان  ابتدا یک سناریو را مطرح می کنیم. امروزه هر فردی درگیر پرداخت‌های روزانه زیادی است. برای مثال می‌توان به حق شارژ ‌ساختمان، هزینه ماهیانه سرویس کودک، خرید خرد از نانوایی، میوه فروشی و سوپر مارکت اشاره کرد. برای پرداخت هر یک از این مبالغ، شخص باید احتمالاً حق شارژ ساختمان را به شکل انتقال وجه (از طریق دستگاه خودپرداز یا اینترنتی و یا کارت به کارت ) انجام دهد. سپس هزینه ماهیانه سرویس کودک خود را به شکل نقدی پرداخت کند. در ادامه جهت خرید از نانوایی با مشکل پول خرد دست و پنجه نرم کند. در آخر با استفاده از کارت پول خود و دستگاه کارت خوان هزینه سوپرمارکت و میوه خود را پرداخت نماید!. حال به همین سناریو پرداخت قبض تلفن، پرداخت قبض برق، پرداخت قبض گاز و  پرداخت های قبض موبایل و ..  را نیز اضافه کنید که هر کدام به نحوی مشکل‌ساز هستند. در پرداخت‌های مربوط به قبض، مشکل ارسال قبض کاغذی و پرداخت از طریق شناسه پرداخت و شناسه قبض را نیز اضافه کنید. آیا روش‌هایی برای آسان کردن پرداخت وجود ندارد؟

آسان پرداخت آپ

آسان پرداخت:  چالش های پرداخت آسان

موبایل و اپلیکیشن‌های پرداخت و پرداخت اینترنتی قبض احتمالاً آسان‌ترین راه برای انتقال وجه اینترنتی و پرداخت قبوض و کارت به کارت  باشد، اما

  • آیا برای سایر موضوعات بیان شده راه آسانی برای پرداخت وجود ندارد؟
  • آیا همیشه مجبور به حمل پول نقد و وجه های ریز و درشت هستیم؟
  • آیا همواره باید برای پرداخت مبالغ خرد به مشکل بخوریم؟
  • آیا همیشه باید تعداد زیادی کارت بانکی همراه خود داشته باشیم؟ و همواره روش های کارت به کارت ملت و یا بانک ملی و یا همراه بانک ملت و … را  برای انتقال وجه جستو جو کنیم؟

پاسخ احتمالا منفی است. در حال حاضر با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، روش‌ها و امکانات جدیدی برای پرداخت اینترنی و پرداخت با موبایل  ارائه شده است که در صورت استفاده صحیح از آن‌ها می‌توان موضوعات بیان شده را بسیار آسان‌تر کرد. همچنین با ارائه برخی سرویس‌های استعلام قبض به صورت آنلاین  مثل استعلام قبض و استعلام خلافی  و ..  می‌توان کاربران را از دغدغه گم شدن قبض‌ها و سایر رسید‌های مورد نیاز رهایی داد. در این نوشتار سعی داریم با بیان تعدادی از این فناوری‌ها پرداخت، نحوه عملکرد آن‌ها را توضیح داده و شیوه کاربردی برای استفاده از آن‌ها جهت پرداخت آسان مورد توجه قرار دهیم.

 

پرداخت قبض با بارکد خوان

 

آسان پرداخت کنیم: معرفی روش های پرداخت آسان

برخی از روش‌های نوین پرداخت آسان که موجب امنیت آسان پرداخت، آسان شدن فرآیند پرداخت و در نهایت سریع تر شدن کار می‌شود و در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت به شرح زیر است:

  1.  ارتباط حوزه نزدیک یا NFC
  2. استفاده از اثر انگشت
  3. تراکنش از طریق فعال سازی با صدا
  4. احراز هویت و تراکنش از طریق سیم کارت
  5. پرداخت از طریق اسکن بار کد‌های یک بعدی و دو بعدی
  6. استفاده از رمز‌ارزها

در ادامه به تشریح هر یک از روش‌های مذکور خواهیم پرداخت. لازم به اشاره است برخی از اپلیکیشن‌های پرداخت  از جمله اپلیکیشن آپ از شرکت آسان پرداخت، اپلیکیشن ۷۸۰ از شرکت تهران اینترنت، اپلیکیشن سکه شرکت به‌پرداخت ملت و اپلیکشن ۷۲۴ شرکت پرداخت سامان در حال پیاده‌سازی این روش‌ها در اپلیکیشن‌های موبایل خود و همچنین دستگاه‌های پوز توزیع شده خود هستند. ولی از آنجایی که اپلیکیشن آپ با شعار پرداخت آسان وارد این صنعت فین تک شده است در این بخش به اجمال به معرفی آن می پردازیم.

اپلیکیشن آسان پرداخت آپ

شرکت آسان پرداخت پرشین با سرمایه گذاری فردی و همچنین بانک کشاورزی در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد. این شرکت در کمتر از یک دهه مسیر رشد و پیشرفت خود را به سرعت طی کرد و در طول این مدت زمان کم، وارد لیست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی شد.که هم اکنون سهام آن در بازار دوم بورس معاملات تحت عنوان نماد آپ نیز قابل خرید و فروش است و به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده است. مدیران آسان پرداخت پرشین با شناخت صحیح بازار و پیش‌بینی‌های درستی که انجام دادند باعث شدند تا شرکت پرداخت پرشین بتواند علاوه بر ایجاد درآمد و سود مناسب، در بحث برندینگ نیز موفق باشد به طوری که  کارت به کارت با آپ همواره به صورت محاوره بین مردم رایج شد. آسان پرداخت پرشین یکی از ۱۲ شرکت دارای مجوز psp از بانک مرکزی بوده و سهم قابل توجهی از بازار پرداخت الکترونیکی کشور را نیز در دست دارد. آپ نام اپلیکیشن تجاری این شرکت است که به نوعی می توان آن را در زمان فعلی پر دانلود ترین اپلیکیشن پرداخت  قبض خرد کشور دانست. آپ به دلیل اینکه جز اولین اپلیکیشن‌هایی بود که وارد بازار شد، توانست کاربران زیادی جذب کند. اپلیکیشن آپ برای آیفون (IOS) و اندورید نیز وجود دارد و امکان دانلود آسان پرداخت را راحت کرده است.  در اثر تبلیغات موفق این شرکت آسان پرداخت پرشین همواره بسیاری از کابران به دنبال قرعه کشی اپلیکیشن آپ می باشند.

آسان پرداخت پرشین

ارتباط حوزه نزدیک یا NFC

NFC یا Near Field Communication یکی از روش‌های ارتباطی هست که جهت برقراری ارتباط از فاصله نزدیک دستگاه‌ها کاربرد دارد. ارتباط حوزه نزدیک مزایایی دارد که آن را جهت استفاده در حوزه پرداخت متمایز و جذاب می‌کند. در روش‌های ارتباطی معمول، زمانی صرف آماده سازی جهت برقراری ارتباط می‌شود. برای مثال جهت استفاده از تکنولوژی Bluetooth، ابتدا باید دو دستگاه یکدیگر را پیدا کرده و در بیشتر موارد نیازمند اجرای عملیات جفت سازی یا pairing است. اما برای استفاده از NFC، تنها کافی است تا دو دستگاه به یکدیگر به اندازه کافی نزدیک شوند تا اطلاعات مورد نیاز رد و بدل شود. کاملا مشخص است که این تکنولوژی چقدر باعث آسان شدن پرداخت و فرآیند آن می‌گردد. پرداخت قبض برق 

اطلاعات ارسال شده از طریق NFC می‌تواند از هر نوعی باشد. شما می‌توانید از این تکنولوژی استفاده کنید و از طریق آن تصاویر مورد نظر خود را انتقال دهید. اما جذابیت این فناوری در ذات شیوه کاری آن است. امکان ارتباط فقط از فاصله نزدیک باعث می‌شود تا از نظر امنیتی جذاب باشد چرا که دست هکرها را برای هک از راه دور خواهد بست. از طرفی برقراری سریع و بدون نیاز به همگام سازی باعث می‌شود تا جذابیت آن برای افزایش سرعت در عملیات پرداخت و آسان کردن آن دو چندان شود.
فرض کنید در سوپرمارکت محل شما، یک دستگاه مجهز به تکنولوژی NFC وجود دارد که هنگامی که می‌خواهید هزینه خرید خود را پرداخت کنید با نزدیک نمودن گوشی تلفن همراه خود به آن دستگاه و سپس وارد کردن رمز خود بتوانید پرداخت را تکمیل کنید. در این صورت، شما نیاز به همراه داشتن همیشگی انواع و اقسام کارت بانکی را حذف کرده و عملیات خود را از طریق تلفن همراه خود که همیشه همراه شما است انجام داده‌اید. در واقع شما عملیات پرداخت را از مسیری امن‌تر و البته آسان‌تر انجام داده‌اید. این روشی است که  Google Android Pay از آن استفاده می‌کند و بانک های معتبر سرتاسر دنیا نیز از آن پشتیبانی می‌کنند. بهترین اپلکیکشن پرداخت باید شامل نرم افزار پرداخت با NFC باشد. اپلیکیشن سکه پیشتاز در فناوری NFC است. استفاده از تکلنولوژی NFC جهشی به سمت پرداخت آسان قبض است.

پرداخت با NFC

پرداخت آسان با اثر انگشت

هر روز به برندها و مدل های گوشی‌های تلفن همراه دارای حسگر اثر انگشت افزوده می‌شود به طوری که اخیرا بیشتر گوشی‌های تلفن‌ همراه جدید، مجهز به سنسور اثر انگشت شده‌اند. حالتی را تصور کنید که برای پرداخت قبوض خرید خود تنها کافی است تا اثر انگشت خود را تایید کنید. البته استفاده از این تکنولوژی نیازمند آن است تا اطلاعات مربوط به پرداخت به گوشی شما انتقال یابد. این عملیات می‌تواند از طرق مختلفی صورت گیرد اما آنچه که در نهایت لازم است جهت احراز هویت و پرداخت نهایی انجام شود تنها یک اسکن اثر انگشت خواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت: پرداخت به آسانی یک اثر انگشت!

اپلیکیشن موبایلی بانک ملت هم اینک از اثر انگشت برای احزار هویت مشتری و پرداخت با اثر انگشت استفاده می‌کند. در صورتی که بخواهید از روش‌های قدیمی و سنتی برای وارد شدن به اپلیکیشن استفاده کنید باید حداقل ۲۰ کاراکتر تایپ کنید و تازه در صورت عدم وجود غلط تایپی در وارد کردن اطلاعات وارد اپلیکیشن می‌شوید. حالت دیگر تعریف اثر انگشت و وارد شدن به اپلیکیشن به راحتی و آسانی کلیک بر روی سنسور اثر انگشت گوشی است.

همراه بانک با اثر انگشت در میان بانک ها رایج شده است به طوری که نرم افزاز کارت به کارت و دانلود همراه کارت برای آسان پرداخت محبوب شده است.

پرداخت قبض آسان

پرداخت قبض آسان با صدا

تشخیص هویت از طریق صدا یکی از روش‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد چرا که استفاده از صدا برای کاربران یکی از آسان‌ترین روش‌ها است. در این روش نیز همانند استفاده از اثر انگشت، انتقال اطلاعات پرداخت به گوشی شما الزامی خواهد بود که احتمالا بهترین روش انتقال این اطلاعات همان استفاده از تکنولوژی ارتباط حوزه نزدیک یا NFC خواهد بود.  این روش برای پراخت تلفنی قبوض و پرداخت قبض همراه اول و پرداخت اینترنتی قبض بسیار کاربری است.

استعلام قبض قبضینو

احراز هویت آسان و پرداخت آسان از طریق سیم کارت

اگر توجه کرده باشید، سمت و سوی پیشرفت تکنولوژی بر اساس اعتماد به احراز هویت اشخاص از طریق شماره تلفن همراه است. علت آن است که استفاده از آن برای احراز هویت  با سیم کارت  آسان بوده و از طرفی به اندازه کافی قابل اعتماد است. هر کاربر که دارای یک تلفن همراه است، از طرفی قطعا با نام و مشخصات کاملی برای دریافت سیم کارت خود ثبت شده است و از طرف دیگر شماره تلفن یک عدد یکتا است که امکان تداخل با دیگران را ندارد. از آن جا که خود سخت‌افزار سیم کارت یک آنتن محسوب می‌شود، امکان پیاده‌سازی و استفاده همانند NFC به صورت بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین حالتی را فرض کنید که گوشی ساده (غیر هوشمند) خود را به دستگاه خرید نزدیک کرده، یک پرداخت آسان انجام داده و خرید خود را کامل می‌کنید. مثلا برای پراخت قبض ایرانسل دیگر  شناسه پراخت نیاز نیست. از دیگر کاربرت های پراخت آسان با سیم کارت امکان پرداخت قسط سیم کارت است.

پرداخت آسان قبضینو

 

پرداخت آسان قبض با بار کد‌های یک بعدی و دو بعدی

پرداخت به آسانی اسکن یک بارکد! در این مدل به دنبال آن هستیم که کاربر با اسکن کردن یک بارکد یک بعدی و یا بارکد دوبعدی (QR Code) اطلاعات مربوط به پرداخت شامل شماره ترمینال، مبلغ، تاریخ و … را به گوشی و اپلیکیشن پرداخت داده تا براحتی مراحل بعدی انجام گیرد. به عبارتی پرداخت قبض با بارکد خوان به دنبال کاهش تعداد خطا و در نهایت تراکنش‌هاش اشتباه است. اپلیکیشن آپ آسان پرداخت، از مدت‌ها پیش برای پرداخت هزینه خرید از فروشگاه‌های تحت پشتیبانیش، این امکان را در اپلیکیشن خود قرار داده است.

نرم افزار پرداخت قبض قبضک و آپ و تاپ و سکه … امکان اسکن قبض را دارند. بار کد خوان بانک ملت هم استفاده از بارکد را رایج کرد و پراخت قبوض با بار کد خوان بسیار محبوب شده است.

استفاده از QR برای دریافت اطلاعات پرداخت

استفاده از رمز‌ارزها برای پرداخت راحت قبوض

این روز‌ها هر کسی که به نوعی با پرداخت سر و کار دارد، به نوعی حتما نام ارزهای دیجیتال رمز شده و یا به طور خلاصه‌تر رمز ارزها به گوشش رسیده. رمزارزها تنها یکی از کاربردهای یک تکنولوژی بزرگتر دیگر به نام بلاکچین است. بلاکچین به دنبال ایجاد یک زیرساخت همراه با پایگاه داده توزیع شده است که ناشناسی، عدم امکان انکار، شفافیت و … را عرصه ظهور آورده است. رمز ارزها نیز از آنجا که یکی از کاربردهای بلاکچین هستند، کلیه موارد ذکر شده را در دل خود دارند.

با استفاده از رمز‌ارزها دیگر شما نیاز به چیزی ندارید مگر کلید امضای دیجیتال که در واقع همان کلید خصوصی شماست را همراه داشته باشید. به منظور آسان‌تر شدن همین قضیه نیز کیف‌های پول رمز ارزها بوجود آمده و نقش آفرینی می‌کنند.

 

پرداخت اینترنتی قبض

قبضینو، زیرساخت استعلام و پرداخت آسان قبضینو

اپلیکیشن‌های پرداخت کشور همانند هف هشتاد، تاپ، آپ، سکه، ۷۲۴ ، پات و … کمتر به سمت ارائه سرویس‌های لایه بالاتر رفته‌اند و فقط به ارائه خود خدمت پرداخته‌اند. برای مثال در بحث پرداخت قبض، فقط اقدام به دریافت شناسه قبض و پرداخت کرده و سپس فرآیند پرداخت شروع می‌شود. البته تقریبا همه این اپلیکیشن‌ها در نسخه جدید خود دارای بخش اسکن بار کد قبض، برای وارد کردن آسان‌تر اطلاعات قبض هستند، اما حتی همین مورد نیز در زمان جاری برای اموری مثل قبض اضافی و قدیمی محسوب می‌شود. اما سرویس لایه بالاتر چه می‌تواند باشد؟ این همان چیزی است که قبضینو به دنبال آن است.

در قبضینو علاوه بر اینکه مانند اپلیکیشن‌های پرداخت قبض کاربر می‌تواند با استفاده از بخش پرداخت مستقیم قبض، اقدام به اسکن بارکد قبض کرده و اقدام به پرداخت نماید، می‌تواند از زیرساخت استعلام قبوض برای استعلام قبض همراه اول و … استعلام خلافی و میزان جریمه رانندگی کند. برای استعلام و پراخت قبض‌های آب، قبض برق، قبض تلفن ثابت، قبض تلفن همراه و پرداخت خلافی و چاپ قبض و میزان خلافی و مشاهده قبض کاربر می‌تواند براحتی اقدام به وارد کردن اطلاعات قبض خود کرده و پس از زدن دکمه استعلام، قبضینو اطلاعات پرداخت را برای کاربر استخراج کرده و نمایش می‌دهد. در این مرحله کاربر به آسانی می تواند پرداخت خود را انجام دهد. از دفعات بعدی نیز دیگر لازم به وارد کردن اطلاعات قبض وجود ندارد، چراکه خود قبضینو این اطلاعات را برای راحتی بیشتر کاربر برای او نگهداری می‌کند. سرویس لایه بالاتر دیگری که قبضینو ارائه می‌کند، پرداخت چند‌تایی قبض و یا اصطلاحا تجمیع کردن قبض‌ها است. قبضینو با استعلام اتوماتیک و هوشمند قبض‌ها در موعد‌های مقرر، به کاربر امکان آن را می‌دهد تا با یک کلیک کلیه قبض‌های خود را پرداخت کند. در آینده با اضافه تر شدن کیف پول، کاربر برای پرداخت قبض های خود فقط لازم خواهد بود تا بعد از دریافت اعلان و نوتیفیکیشن پرداخت، آن را تایید کند تا فرآیند پرداخت به صورت اتوماتیک اجرا شود.

تیم پرداخت قبضینو از ابتدا به دنبال آسان کردن فرآیند پرداخت و مدیریت قبوض کاربران بوده و با ارائه نسخه‌های سامانه پراخت وب، اپلکیکیشن پراخت اندروید و ios، در تلاش است تا رضایت کاربران را جلب نماید. شعار پراخت آسان قبض را با سامانه پراخت آسان قبضینو عملی کند. در همین در کنار سامانه پرداخت تجمعی قبضینو امکان مشاهد  قبض و ریز جزییات صورت حساب های قبض و امکان استعلام تمامی قبوض فراهم شده است. باز لازم به ذکر است که کلیه این امکانات رایگان بوده و کابر بدون هیچ محدودیتی قادر به استعلام انواع قبض واست.برای آشنایی با سامانه مشاهده قبضینو میتواند به مشاهده قبض قبضینو مراجعه فرماید.  همچنین قبضینو فرایند ثبت نام و استعلام و پیگیری قبوض پرداخت شده رو تا حد امکان آسان کرده است به طوری که استعلام آسان قبض قبضینو دیگر نیازی به وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض ندارد و تنها برای اول اطلاعات قبض کاربران را دریافت می کند.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
yaser m

در حالت کلی نیاز به یک سامانه جامعه تجمعی پرداخت نیاز هست. سامانه ای که بشه باهاش همه خرید ها و پرداخت های مالی و پرداخت های روزانه و انجام داد.

ثبت دیدگاه