قبضینو

عوارض آزادراه تهران قم؛ نرخ جدید عوارضی و جریمه

عوارض آزادراه تهران قم

تا سه سال پیش تمامی افراد برای عبور از آزادراه قم تهران مجبور بودند توقف داشته باشند تا عوارضی آزادراه خود را پرداخت کنند. اما امروزه دیگر نیاز به انجام این کار نیست؛ چراکه می‌توانید از روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه تهران قم استفاده کنید. اگر در خصوص چگونه پرداخت عوارض آزادراه تهران قم اطلاعاتی ندارید، توصیه می‌کنیم همین حالا برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها کلیک کنید. …

اگر به‌تازگی از عوارضی تهران قم عبور کرده باشید، متوجه شده‌اید که گیت‌های عوارضی جمع‌آوری شده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی الکترونیکی شدن تمام و کمال عوارضی قم تهران است که شاید برخی از افراد را خوشحال کند؛ اما، قطعاً برای افرادی که اطلاعاتی درمورد روش‌های پرداخت عوارض آزادراه تهران قم ندارند، ناخوشایند است البته لازم به ذکر است که تقصیری به پای ناآگاهان نیست چراکه نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی، اطلاع‌رسانی‌ای برای این تغییر و تحول جدی در اتوبان تهران قم نداشته‌اند.

حالا ما می‌خواهیم جای خالی این اطلاع‌رسانی را برای افرادی که همچنان اطلاعاتی درمورد روش‌های پرداخت عوارض آزادراه تهران قم و سایر جزئیات آن مانند نحوه ثبت عوارض تهران قم، نرخ عوارضی تهران قم، مهلت پرداخت آن، عواقب عدم پرداخت آن و … ندارند، پر کنیم؛ بنابراین، همراه قبضینو بمانید تا همه‌چیز را درمورد عوارضی تهران قم بدانید.

آشنایی با اتوبان تهران قم

احتمالاً اولین سوالی که درمورد اتوبان تهران قم برایتان پیش می‌آید این است که اتوبان تهران قم کی ساخته شد؟ سال ساخت اتوبان تهران قم ۱۳۵۸ هجری شمسی است. این اتوبان به طول ۱۳۵ کیلومتر با ۴ خط از انتهای تقاطع بزرگراه‌های کاظمی و آزادگان در جنوب استان تهران آغاز می‌شود؛ سپس، به تقاطع آزادراه امیرکبیر و امام‌علی در شمال استان قم ختم می‌شود. در ضمن، خوب است بدانید که آزادراه تهران قم با نام آزادراه خلیج‌فارس نیز شناخته می‌شود.

آشنایی با آزادراه تهران قم

تاریخچه اتوبان تهران قم؛ از عوارضی نقدی تا عوارضی الکترونیکی

اتوبان تهران قم قدیمی‌ترین اتوبان در سراسر ایران است که با بودجه‌ی بخش دولتی ساخته شد؛ اما، حفظ و نگهداری آن به‌قدری هزینه داشت که به بخش خصوصی واگذار شد تا بهتر و بیشتر از قبل به آن رسیدگی شود. بخش خصوصی برای تأمین هزینه‌های حفظ و نگهداری، عوارضی تهران قم را تأسیس کرد؛ اما، رفته رفته دردسرهای عوارضی قم تهران مانند ترافیک، همراه نداشتن پول نقد یا کارت بانک، قطع بودن سیستم‌ها و … موجب شد که بخش خصوصی برای تغییر و تحول در نحوه‌ی دریافت عوارضی این آزادراه مهم اقدام کند.

به نظر می‌رسید که الکترونیکی شدن نحوه دریافت عوارضی قم تهران، دردسرهای پیشین را حل کند؛ بنابراین، این طرح برای اولین بار در آغاز دهه‌ی ۱۳۹۰ در ایران بر روی آزادراه تهران قم اجرا شد.

مسیر دسترسی به آزادراه قم تهران

 ورودی‌ها و خروجی‌های مهم این آزادراه شامل خلازیر، پالین، کهریزک، حسن‌آباد و رباط‌کریم است. در ضمن، اصلی‌ترین دسترسی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نیز از طریق آزادراه تهران قم است.

قیمت عوارضی تهران قم ۱۴۰۳ برای وسایل نقلیه متنوع، متفاوت است. در حقیقت، هر چه وسیله نقلیه بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد، تخریب آن در اثر تردد بیشتر است؛ بنابراین، مبلغ عوارضی آن بیشتر می‌شود. ما در ادامه هزینه عوارضی تهران قم برای وسایل نقلیه متنوع را در جدول آورده‌ایم؛ کافیست، نوع وسیله نقیله‌تان را پیدا کنید تا نرخ عوارض اتوبان تهران قم مرتبط با آن را بدانید. برای اطلاع از نرخ عوارض آزادراهی 1403 کلیک کنید.

مبلغ عوارضی تهران قم ۱۴۰۳
سواری وانت مینی بوس کامیونت اتوبوس کامیون دو محور کامیون سه محور تریلی نفت‌کش
۱۲,۰۰۰ ریال ۱۲,۰۰۰ ریال ۲۴,۰۰۰ ریال ۲۴,۰۰۰ ریال ۳۶,۰۰۰ ریال ۳۶,۰۰۰ ریال ۴۸,۰۰۰ ریال ۴۸,۰۰۰ ریال ۴۸,۰۰۰ ریال

نحوه ثبت عوارضی تهران قم

ثبت عوارض تهران قم با دوربین‌های پلاک‌خوان انجام می‌شود. این دوربین‌ها از دهه‌ی ۱۳۹۰ در سراسر این اتوبان قرار داده شده‌اند. در ضمن، این دوربین‌ها به‌صورت مستقیم به بانک اطلاعات سازمان راهنمایی و رانندگی متصل‌اند؛ بنابراین، احتمال خطا در آنها تقریباً وجود ندارد.

دوربین‌های پلاک‌خوان عوارضی تهران قم

مهلت پرداخت عوارض آزادراه تهران قم

مهلت پرداخت عوارض تهران قم ۱۵ روز است. در حقیقت، شما از زمانی که عوارضی بزرگراه تهران قم را رد می‌کنید، دقیقاً ۱۵ روز فرصت دارید که برای پرداخت عوارض اتوبان تهران قم اقدام کنید. شما می‌توانید هر زمانی از روز اول تا روز پانزدهم برای پرداخت اقدام کنید.

فراموشی مهلت پرداخت عوارض قم تهران مساوی با جریمه و افزایش پلکانی نرخ عوارضی است. ما در ادامه درمورد جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراه تهران قم و افزایش پلکانی نرخ عوارضی تهران قم صحبت خواهیم کرد؛ بنابراین، همراه قبضینو باشید.

مهلت پرداخت عوارض تهران قم ۱۵ روز است

عواقب عدم پرداخت عوارضی تهران قم در مهلت پرداخت

عواقب عدم پرداخت عوارض قم تهران در مهلت ۱۵ روزه پرداخت شامل جریمه و افزایش پلکانی نرخ عوارضی است. جریمه به راهنمایی و رانندگی تعلق دارد اما افزایش پلکانی نرخ عوارضی به سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها تعلق می‌گیرد. ما در ادامه جریمه و افزایش پلکانی عوارضی قم تهران را شرح داده‌ایم:

جریمه عوارضی تهران قم

عوارضی قم تهران باید در مهلت ۱۵ روزه تسویه شود؛ اما، اگر تسویه نشود، جریمه‌ای حدود ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان وابسته به نوع وسیله‌نقلیه‌تان برای شما ثبت می‌شود. نکته‌ی حائز اهمیت این است که جریمه عدم پرداخت عوارضی تهران قم مانند هزینه عوارضی تهران قم برای وسایل نقلیه‌ی متنوع، متفاوت است. در حقیقت، هر چه نرخ عوارضی بیشتر باشد، جریمه‌ی عدم پرداخت نیز بیشتر است.

ما در ادامه جدول جریمه عوارض آزادراهی تهران قم را آورده‌ایم:

نوع وسیله نقلیه جریمه عوارض آزادراهی ۱۴۰۳
سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت ۴۲۰/۰۰۰ ریال
اتوبوس و کامیون ۱ و ۲ محور ۵۲۰/۰۰۰ ریال
کامیون ۳ و ۴ محور، تریلی و نفت‌کش ۹۴۰/۰۰۰ ریال

نکته: جریمه‌ عوارضی قم تهران پس از اتمام مهلت ۱۵ روزه در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین، جریمه عدم پرداخت عوارضی قم تهران، زمانی محاسبه می‌شود که مهلت ‍۱۵ روزه تمام شود.

افزایش پلکانی عوارضی تهران قم

نرخ عوارض تهران قم پس از گذشت مهلت ۱۵ روزه پرداخت آن، ماهیانه ۳/۵ درصد افزایش می‌یابد. در حقیقت، اگر شما قبل از اتمام مهلت ۱۵ روزه برای پرداخت عوارض تهران قم اقدام کنید، باید نرخ پایه‌ی عوارض قم تهران را پرداخت کنید؛ اما، اگر شما بعد از اتمام مهلت ۱۵ روزه برای پرداخت عوارض تهران قم اقدام کنید، باید نرخ پایه‌ی عوارض را به‌همراه ۳.۵٪ به ازای هر ماه پرداخت کنید.

روش‌های پرداخت عوارض آزادراه تهران قم

حتما حالا می‌خواهید بدانید که چگونه باید عوارضی تهران قم را پیش از اتمام مهلت ۱۵ روزه تسویه کنید تا جریمه نشوید. ما در ادامه روش‌های پرداخت عوارض آزادراه تهران قم را معرفی و بررسی کرده‌ایم:

پرداخت عوارض تهران قم با قبضینو

سامانه‌ی قبضینو، یک سامانه‌ی استعلام و پرداخت است که در طی سالیان متمادی با افزودن خدمات متنوع به یک سامانه‌ی جامع استعلام و پرداخت تبدیل شده است. این سامانه خدمات پرداخت عوارض اتوبان تهران قم را در کنار سایر اتوبان‌ها فراهم کرده است تا شما نیازی به استفاده از سایر سامانه‌ها نداشته باشید. در ضمن، شما می‌توانید لیست عوارضی های کشور را در این سامانه مشاهده کنید.

پرداخت عوارض آزادراه تهران قم با قبضینو

شما برای استعلام و پرداخت عوارض اتوبان تهران قم در قبضینو تنها به شماره پلاک نیاز دارید. فقط باید یک بار شماره پلاک خود را وارد کنید سپس آن را ذخیره‌سازی و نام‌گذاری کنید تا در استعلام‌های آتی تنها با یک کلیک جزئیات به‌روز عوارض خود را مشاهده کنید. ما در ادامه روش استعلام و پرداخت عوارضی قم تهران قم را آورده‌ایم:

  1. وارد سایت یا اپلیکیشن قبضینو شوید.
  2. گزینه‌ی پرداخت عوارض آزادراهی را بزنید.
  3. شماره پلاک خودرو را وارد کنید و دکمه‌ی استعلام را بزنید.

پرداخت عوارض آزادراهی از طریق آنی‌رو

امکان پرداخت عوارض آزادراه تهران قم از طریق سامانه آنی رو فراهم شده است؛ کافیست، وارد سامانه به آدرس اینترنتی aaniro.com شوید؛ سپس، شماره پلاک را به‌همراه شماره موبایلتان وارد کنید.

شارژ آنی رو بانک مسکن

پرداخت عوارض آزادراهی از طریق بانک مسکن

بانک مسکن امکان پرداخت عوارضی تهران قم با برچسب را فراهم کرده است. شما می‌توانید با خرید و شارژ برچسب بانک مسکن برای تردد بدون دغدغه از آزادراه قم تهران اقدام کنید؛ کافیست، از روش‌های خرید و شارژ برچسب بانک مسکن، روش موردنظرتان را انتخاب کنید:

  • مراجعه حضوری به نماینده‌های مجاز یا شعب منخب بانک مسکن
  • مراجعه به سامانه بانک مسکن maskan-avarezi.ir
  • مراجعه به باجه واقع در عوارضی تهران قم
  • مراجعه به سامانه پرنا

جمع‌بندی…

ما در این مطلب تمام نکاتی که باید در مورد عوارضی تهران قم می‌دانستید را گفتیم؛ اما، یک نکته باقی‌مانده است. به هر حال ممکن است که شما پرداخت عوارض آزادراه تهران قم را فراموش کنید و جریمه شوید. شما می‌توانید برای پرداخت جریمه عوارض آزادراه تهران قم نیز از سامانه قبضینو استفاده کنید. در حقیقت، کافیست یک برنامه را نصب کنید تا تمام نیازهای استعلام و پرداخت شما را برطرف کند. همین موضوع سامانه قبضینو را به بهترین سامانه پرداخت عوارض آزادراه تهران قم تبدیل کرده است.

سوالات متداول
اگر مشکلی برای شما در مسیر اتوبان تهران قم ایجاد شد، فقط کافیست در کنار عوارضی قم تهران توقف کنید؛ چرا که، دقیقاً در همان مکان، یک شعبه اگاهی با نام اگاهی عوارضی تهران قم وجود دارد که می‌تواند مشکل شما را رفع کند. آدرس اگاهی عوارضی تهران قم: تهران، منطقه ۱۹، بزرگراه خلیج فارس (تهران قم)، جنب عوارضی تهران قم شماره اگاهی عوارضی تهران قم: ۰۲۱۵۵۲۲۷۴۹۸ در ضمن، همانجا، پلیس راه تهران قم وجود دارد؛ بنابراین، اگر در حال عبور از عوارضی هستید، حواستان باشد که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید تا به دست پلیس جریمه و توقیف نشوید. شماره تلفن پلیس راه تهران قم نیز 02521825920 است.
تردد تمام وسیله نقلیه ۴ چرخ یا بیشتر در آزادراه قم تهران آزاد است؛ اما، تردد موتورسیکلت از این آزادراه ممنوع است. این موضوع به‌خاطر سرعت بالا و ایمنی کم برای موتورسیکلت است که امکان وقوع خطرات جبران‌ناپذیر را دارد.
ما در ادامه مزیت‌های استفاده از آزادراه قم تهران به‌جای جاده قدیم را آورده‌ایم: کاهش استهلاک وسایل نقلیه کاهش تصادفات جاده‌ای کوتاه شدن مسیر راه کاهش آلودگی هوا و ...

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
علی طالبی

سلام بسیارعالی است

محمد عزیزپوریان

یه سئوال در پرداخت الکترونیکی جایی برای ایثار گران در نظر کرفته شده ؟

پشتیبانی قبضینو

درود جناب عزیزپوریان
با توجه به اینکه تنها معیار قانون برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها، پلاک خودروهاست، بنابراین درحال حاضر قانونی برای معافیت ایثارگران عزیز از پرداخت عوارض الکترونیکی درنظر گرفته نشده است.
برقرار باشید.

محمد سلیمی

سلام من در این اتوبان تردد ندارم اما برایم جریمه ۴۰۰۰۰ت اومده

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
برای اعتراض به ثبت عوارض آزادراهی اشتباه، باید از طریق تماس با آنی‌رو یا مراجعه به سایت آنی‌رو اقدام کنید. شما باید پلاک خود را به پشتیبانی آن اعلام کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود. اگر اشتباهی در ثبت عوارض باشد، جریمه شما حذف می‌شود.
برقرار باشید و سبز

طیبه قنبری غریبدوستی

رفت و برگشت

معصومه

چطور میتوانیم کسی را که پلاک من را تقلب کرده،وعوارض آزادراهی برا من پیامک میشود را گیر بیندازیم

ثبت دیدگاه