قبضینو

استعلام خلافی خودرو در کیش چگونه است؟

استعلام خلافی خودرو در کیش چگونه است؟

قوانین راهنمایی و رانندگی در سراسر ایران یکسان نیست؛ مثلاً، قوانین راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد ۹گانه با قوانین راهنمایی و رانندگی سایر شهرها متفاوت است. کیش در میان مناطق آزاد متفاوت‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی را دارد؛ همچنین، روش‌های استعلام خلافی در کیش نیز از روش‌های استعلام خلافی در سایر شهرها متفاوت است…

شاید تصور کنید که قوانین راهنمایی و رانندگی در سراسر جهان یکسان است؛ اما، باید بدانید که تفاوت‌های تعجب‌آوری میان آنها در جریان است که گاهی شما را متعجب می‌کند. این تفاوت‌ها در تخلفات، روش‌های استعلام آنها و روش‌های پرداخت آنها هم دیده می‌شود. حالا کمی مقیاس را کوچک‌تر کنیم! باید بدانید که قوانین راهنمایی و رانندگی در سراسر یک کشور هم یکسان نیست؛ مثلاً، ایران دارای مناطق آزاد در مرزهای خود است که قوانین راهنمایی و رانندگی، روش‌های استعلام خلافی و روش‌های پرداخت خلافی متفاوتی دارند مانند استعلام خلافی خودرو در کیش!

برخی از این مناطق مانند کیش نسبت به سایر مناطق قوانین متفاوت‌تر دارند همچنین توریستی‌ترند؛ بنابراین، نیاز به معرفی و بررسی دارند. ما در ادامه به تفاوت‌های قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش و به تفاوت‌های گرفتن خلافی خودرو در سایر مناطق با کیش و روش پرداخت خلافی خودرو کیش می‌پردازیم تا شما را با آنها آشنا کنیم که به‌هنگام سفر دچار دردسر نشوید؛ بنابراین، همراه قبضینو بمانید.

استعلام خلافی خودرو در کیش به چه معناست؟

سازمان راهنمایی و رانندگی، قوانین مخصوصی را در کیش وضع کرده است تا در معابر و میان خودروها اجرا شود تا از هر گونه هرج و مرج و شلوغی جلوگیری کند؛ اما، گاهی قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش به دست متخلفان نقض می‌شود. هنگامی که نقض قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش رخ می‌دهد، جریمه‌ای صادر می‌شود که متخلفان باید آن را استعلام کنند سپس پرداخت کنند.

اکنون، شاید برای شما پرسش پیش آمده باشد که آیا قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش متفاوت از سایر شهرهاست؟ آیا روش استعلام خلافی کیش متفاوت از سایر شهرهاست؟ در ادامه، تمام پرسش‌های شما پاسخ داده می‌شود؛ کافیست، تا انتهای مطلب همراه قبضینو بمانید.

استعلام خلافی خودرو در کیش

آیا قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام شهرها یکسان است؟

خیر؛ قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام شهرهای ایران یکسان نیست. ایران دارای ۹ منطقه آزاد است. این مناطق شامل کیش، قشم، چابهار، انزلی، ارس، اروند، ماکو، بانه و قصر شیرین است. قوانین راهنمایی و رانندگی در این مناطق با قوانین راهنمایی و رانندگی در سایر شهرها تفاوت‌هایی دارد. مهم‌ترین قانون راهنمایی و رانندگی متفاوتی که مناطق آزاد با سایر شهرها دارند، سرعت معابر است؛ البته، هر کدام از مناطق آزاد قوانین مختص خود را دارند که این موضوع در کیش بیش از سایر مناطق است. ما در ادامه قوانین راهنمایی و رانندگی کیش را آورده‌ایم تا شما را از درگیری با خلافی خودرو کیش نجات دهیم.

پست مرتبط: چرا جریمه رانندگی من شناسه قبض ندارد؟

متفاوت‌ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش

اغلب قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش مشابه با قوانین سایر شهرهاست؛ اما، دو دسته قانون در کیش وجود دارد که با سایر شهرها متفاوت است. دسته‌ی اول قوانینی است که در سایر شهرها وجود دارد؛ اما، سفت و سخت رعایت نمی‌شود که باید در کیش رعایت می‌شود. دسته‌ی دوم قوانینی است که در سایر شهرها وجود ندارد؛ یعنی، تنها در کیش رعایت می‌شود. گروه اول شامل قوانین عدم تجاوز از سرعت مجاز، رعایت رانندگی میان خطوط، الزام استفاده از راهنما، رعایت حق تقدم، دارا بودن معاینه فنی، عدم پرتاپ زباله، ته‌سیگار و اعضای بدن از خودرو است. گروه دوم شامل قوانینی است که در ادامه آورده شده است:

  • رانندگی در معابر غیر آسفالت مانند فضای سبز، فضای شن، مسیر دوچرخه و موتور و … ممنوع
  • الزام توقف کامل خودرو هنگام عبور عابر پیاده
  • الزام تمیز نگه داشتن وسیله نقلیه
  • الزام توقف قبل از ورود به میدان
  • موتور غیربرقی ممنوع
  • دنده عقب ممنوع
  • بوق زدن ممنوع

نکته: سرعت مجاز در معابر داخلی کیش تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت مجاز در معابر اطراف کیش تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. سرعت مجاز در معابر کیش به‌ مراتب کمتر از سرعت مجاز در سایر شهرهاست.

پست مرتبط: تعرفه های جرایم رانندگی جدید

قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش

متفاوت‌ترین قوانین شهرسازی در کیش

قوانینی که ذکر شد، قوانینی است که در سایر شهرها مشاهده نمی‌کنید. این قوانین از سوی سازمان راهنمایی و رانندگی کیش وضع شده است تا متناسب با فضای جزیره باشد؛ مثلاً، بوق زدن به طور کامل ممنوع است که این قانون به خاطر حفظ آرامش جزیره است یا رانندگی در معابر غیر آسفالت ممنوع است که این قانون به خاطر حفظ طبیعت جزیره است. جالب اینجاست که شگفتی‌های قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش پایان‌ناپذیر است. در ادامه، سه ویژگی شهرسازی کیش را می‌گوییم که در سایر شهرهای ایران مشاهده نمی‌کنید:

  • عدم وجود سرعت‌گیر
  • عدم وجود چراغ‌قرمز
  • عدم وجود چهارراه

شما به هیچ‌وجه سرعت‌گیر، چراغ‌قرمز و چهارراه در کیش مشاهده نمی‌کنید. تنها میدان‌ها هستند که توقف قبل از ورود به آنها برای حفظ رعایت قانون حق تقدم، الزامی است. حالا پرسش اینجاست که اگر قوانین مشابه و متفاوت کیش را زیر پا بگذارید سپس جریمه شوید، چطور باید استعلام خلافی خودرو کیش را انجام دهید تا ریز خلافی را مشاهده کنید؟ در ادامه، همه‌چیز را در مورد استعلام خلافی خودرو در کیش و پرداخت خلافی خودرو در کیش آورده‌ایم؛ بنابراین، همراه قبضینو باشید.

آیا روش‌های استعلام خلافی در تمام شهرها یکسان است؟

خیر؛ همانطور که قوانین راهنمایی و رانندگی در مناطق آزاد ۹گانه متفاوت با سایر شهرهاست، روش‌های استعلام خلافی آنها نیز متفاوت از سایر شهرهاست. جالب اینجاست که روش‌های استعلام خلافی در میان مناطق آزاد ۹گانه نیز متفاوت است؛ یعنی، هر کدام روش مختص خودش را دارد. برخی از آنها تنها از روش حضوری مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ استعلام خلافی را می‌گیرند و برخی از آنها مانند کیش سامانه خلافی خودرو کیش دارند. ما در ادامه روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو در کیش و در سایر شهرها را معرفی و بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین، همراه قبضینو بمانید.

روش استعلام خلافی کیش

باید بدانید که دسترسی به خلافی خودروهای کیش از روش‌های معمول استعلام و پرداخت خلافی امکان‌پذیر نیست؛ بلکه، باید از سامانه خلافی خودرو کیش به آدرس traffic.kish.ir استفاده کرد تا خلافی خودرو جزیره کیش را استعلام و پرداخت کرد. در ادامه، آموزش استعلام پلاک منطقه آزاد کیش و پلاک ملی منطقه آزاد کیش را از طریق سامانه خلافی خودرو کیش آورده‌ایم:

استعلام خلافی خودرو جزیره کیش پلاک منطقه آزاد

  • وارد سامانه خلافی خودرو کیش شوید.
  • گزینه‌ی «استعلام خلافی» را از نوار ابزار بالای صفحه اصلی انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی پلاک منطقه آزاد کیش را از میان پلاک ملی منطقه آزاد کیش، پلاک منطقه آزاد کیش، پلاک ملی ایران و پلاک ملی موتورسیکلت انتخاب کنید.
  • کاربری را از میان گزینه‌های شخصی، عمومی و موتورسیکلت بر روی گزینه‌ی موردنظر تنظیم کنیم؛ سپس، گزینه‌ی مرحله بعد را انتخاب کنید تا پلاک را وارد کنید.
  • پلاک خود را به صورت دقیق وارد کنید؛ سپس، برای دریافت ریز خلافی‌های خود شش کاراکتر انتهای شماره موتور یا شماره شاسی وسیله نقلیه را به صورت دقیق وارد کنید.
  • در نهایت، شما جزئیاتی همچون شماره پلاک، کاربری پلاک، تاریخ استعلام، ساعت استعلام، شماره استعلام، اعتبار معاینه فنی، آخرین سال پرداخت عوارض به همراه جزئیات جریمه‌های پرداخت نشده را مشاهده خواهید کرد.

استعلام خلافی خودرو کیش پلاک منطقه آزاد

استعلام خلافی خودرو جزیره کیش پلاک ملی

  • وارد سامانه خلافی خودرو کیش شوید.
  • گزینه‌ی «استعلام خلافی» را از نوار ابزار بالای صفحه اصلی انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی پلاک ملی منطقه آزاد کیش را از میان پلاک ملی منطقه آزاد کیش، پلاک منطقه آزاد کیش، پلاک ملی ایران و پلاک ملی موتورسیکلت انتخاب کنید.
  • کاربری را از میان گزینه‌های شخصی سفید ۲۲، عمومی زرد ۲۳ و دولتی قرمز ۲۴ بر روی گزینه‌ی موردنظر تنظیم کنیم؛ سپس، گزینه‌ی مرحله بعد را انتخاب کنید تا پلاک را وارد کنید.
  • پلاک خود را به صورت دقیق وارد کنید؛ سپس، برای دریافت ریز خلافی خودرو کیش شش کاراکتر انتهای شماره موتور یا شماره شاسی خودرو را به صورت دقیق وارد کنید؛ سپس، استعلام را بزنید.
  • در نهایت، شما جزئیاتی همچون شماره پلاک، کاربری پلاک، تاریخ استعلام، ساعت استعلام، شماره استعلام، اعتبار معاینه فنی، آخرین سال پرداخت عوارض به همراه جزئیات جریمه‌های پرداخت نشده را مشاهده خواهید کرد.

استعلام خلافی خودرو کیش پلاک ملی

روش استعلام و پرداخت خلافی خودرو در سایر شهرها

تا اینجا معنای استعلام خلافی خودرو کیش را دانستید؛ همچینن، قوانین مختص آن را یاد گرفتید. در ادامه، روش‌های استعلام ریز خلافی خودرو اینترنتی کیش را مشاهده کردید؛ اما،‌اکنون زمان آن رسیده است که روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو در سایر شهرها را بدانید و بهترین روش استعلام خلافی را نیز معرفی خواهیم کرد.

  1. استعلام و پرداخت خلافی خودرو با قبضینو
  2. مراجعه به پلیس +۱۰
  3. سایت راهور
  4. اپلیکیشن پلیس من
  5. سامانه پیامکی پلیس
  6. کد دستوری
  7. تلفن گویا
  8. اپلیکیشن‌های پرداخت

خوب است بدانید که روش‌های پیامک، کد دستوری و تلفن گویا تنها روش‌های استعلام خلافی هستند؛ یعنی، امکان پرداخت خلافی را برای شما فراهم نمی‌کنند. روش‌های پلیس راهور یعنی سایت و اپلیکیشن نیز به ثبت‌نام در سامانه سخا نیاز دارند که کار را برای شما پیچیده می‌کند. روش حضوری مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ نیز دردسرهای فراوانی مانند انتظار در صف‌های طولانی، هزینه‌های بیشتر و … دارد که آن را به روشی نامناسب تبدیل کرده است؛ اما، روش استفاده از سامانه‌های استعلام و پرداخت مانند قبضینو روشی ساده و سریع است که هزینه‌ی کمی برای شما دارد. در ادامه، این روش را معرفی و بررسی می‌کنیم:

قبضینو؛ سامانه‌ی جامع استعلام و پرداخت

قبضینو سامانه‌ی جامع استعلام و پرداخت است که خدمات متنوعی را در حوزه خودرو و موتورسیکلت در اختیار شما قرار داده است. استعلام و پرداخت خلافی از خدمات پرطرفدار این سامانه است؛ چون، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که معرفی و بررسی خواهیم کرد.

  • تسویه‌ی آنی
  • اطلاعات به‌روز
  • دریافت رسید خلافی
  • پرداخت با یک رمز ایستا یا پویا
  • ذخیره تراکنش‌ها در بخش سوابق
  • استفاده از روش‌های متنوع برای استعلام خلافی

سامانه‌ی قبضینو امکان استعلام و پرداخت خلافی را از سه روش متفاوت برای کاربران فراهم کرده است. این سه روش شامل موارد زیر است:

  1. استعلام خلافی با پلاک با جزئیات
  2. استعلام خلافی با پلاک بدون جزئیات
  3. استعلام خلافی با شناسه قبض و پرداخت

اگر روش اول را انتخاب کنید، باید پلاک خودرو را به همراه کد ملی مالک و شماره موبایل متعلق به کد ملی مالک را وارد کنید تا امکان استعلام و پرداخت خلافی با جزئیات قبضینو را داشته باشید. شما با استفاده از روش اول جزئیاتی مانند عکس دوربین‌ها را مشاهده می‌کنید. اگر روش دوم را انتخاب کنید، باید پلاک خودرو را وارد کنید تا امکان استعلام و پرداخت خلافی را داشته باشید. شما با استفاده از روش دوم کلیاتی مانند مبلغ کل خلافی را مشاهده می‌کنید.

اگر روش سوم را انتخاب کنید، باید شناسه قبض و پرداخت جریمه‌تان را وارد کنید تا امکان استعلام و پرداخت همان یک خلافی را داشته باشید. شما نمی‌توانید سایر تخلفات خود را در این روش استعلام و پرداخت کنید. پیشنهاد قبضینو این است که از روش اول یا دوم استفاده کنید. اگر نیاز به مشاهده جزئیات دارید، روش اول و اگر نیاز به مشاهده مجموع خلافی دارید، روش دوم برای شما مناسب است.

پست مرتبط: راهنمای دریافت عدم خلافی خودرو

استعلام خلافی با قبضینو

جمع‌بندی…

ما در این مطلب به شرح معنای استعلام خلافی خودرو کیش پرداختیم؛ سپس، تفاوت قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش با سایر شهرها را ذکر کردیم. نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست که کیش به خاطر همین قوانین متفاوت، دوست‌داشتنی است؛ مثلا، ممنوعیت بوق زدن یا الزامی بودن تمیز بودن، موجب آرامش و زیبایی این جزیره‌ی بی‌همتا شده است. این قوانین به‌خودی‌خود موجب کاهش تخلفات در سطح جزیره شده است؛ اما، به هر حال انسان جایز‌الخطاست. در نتیجه، آموزش استعلام خلافی واجب است که در متن به صورت مفصل شرح داده شد. از اینکه با ما تا انتهای این مطلب همراه بودید، متشکریم. اگر شما هم قوانین راهنمایی و رانندگی خاصی در شهر خود دارید، با ما در میان بگذارید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه