قبضینو

نوبت دهی تعویض پلاک کیش چگونه است؟

خودروهایی در تعویض پلاک کیش با پلاک قدیمی

فرقی نمی‌کند که در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید، شما باید هنگام خرید و فروش ماشین دست دوم برای تعویض پلاک اقدام کنید تا به دردسر نیفتید؛ حتی، اگر در یک جزیره مانند کیش زندگی می‌کنید! ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه نوبت از نوبت دهی تعویض پلاک کیش بگیرید؛ بنابراین،…

فرقی نمی‌کند که در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید، شما باید هنگام خرید و فروش ماشین دست دوم برای تعویض پلاک اقدام کنید تا به دردسر نیفتید؛ حتی، اگر در یک جزیره مانند کیش زندگی می‌کنید! ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه نوبت از نوبت دهی تعویض پلاک کیش بگیرید؛ بنابراین، همراه ما باشید تا هر چیزی که باید درباره‌ی تعویض پلاک کیش بدانید را بخوانید.

تعویض پلاک کیش به چه معناست؟

تعویض پلاک به معنای فک پلاک مالک قبلی ماشین و نصب پلاک مالک بعدی ماشین است. در حقیقت، تعویض پلاک، آخرین مرحله از مراحل خرید و فروش ماشین دست دوم میان فروشنده و خریدار است که بسیار مهم است؛ چراکه، جنبه‌ی قانونی دارد. حالا اگر تعویض پلاک در جزیره کیش انجام شود، تعویض پلاک کیش گفته می‌شود.

چه زمانی تعویض پلاک در کیش نیاز است؟

اصلی‌ترین زمانی که شما به تعویض پلاک در کیش نیاز دارید، زمانی است که ماشینی را معامله می‌کنید. چه خریدار باشید و چه فروشنده باشید، باید تعویض پلاک خودرو کیش را جدی بگیرید؛ اما، نیاز به تعویض پلاک در کیش به زمان خرید و فروش خودرو دست دوم ختم نمی‌شود.

از سال ۱۳۹۸ در جزیره کیش، طرح تعویض پلاک‌های قدیمی در حال اجرا بود؛ اما، به‌تازگی محدودیت زمانی برای آن گذاشته شده است تا ساکنان کیش را ملزم به تعویض پلاک‌های قدیمی کند. این محدودیت زمانی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ بود. از ۱۹ هزار و ۵۰۰ خودروی شماره‌گذاری شده، حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ خودرو تعویض پلاک شدند؛ اما، حدود ۴۰۰۰ خودرو تعویض پلاک نکردند که در صورت مشاهده با اعمال قانون روبه‌رو می‌شوند. در نتیجه، انجام مرحله به مرحله تعویض پلاک به‌هنگام نیاز ضرورت دارد. ما در ادامه مراحل تعویض پلاک را آموزش می‌دهیم تا اگر نیاز به تعویض پلاک در کیش داشتید، سرگردان نشوید.

پلاک جدید کیش در دست پلیس راهنمایی و رانندگی

آیا مراحل تعویض پلاک کیش مشابه سایر شهرهای ایران است؟

خیر؛ مراحل تعویض پلاک در تمام شهرهای ایران یکسان نیست. کیش یک مورد از استثناهایی است که مراحل تعویض پلاک آن با سایر شهرهای ایران متفاوت است؛ البته، پیش از اینکه بدانید تفاوت آنها چیست، باید بدانید که مراحل تعویض پلاک چگونه است. ما در ادامه مراحل تعویض پلاک در ایران را می‌گوییم؛ سپس، مراحل تعویض پلاک در کیش را شرح می‌دهیم تا متوجه تفاوت آنها شوید.

تعویض پلاک در ایران دو مرحله اساسی دارد: مرحله‌ی اینترنتی و مرحله‌ی حضوری. ابتدا، نیاز است که از سامانه nobatdehi.epolice.ir نوبت بگیرید؛ سپس، باید در زمان مشخص شده به مرکز مشخص شده مراجعه کنید تا تعویض پلاک را انجام دهید. این سامانه در سراسر ایران به‌جز جزیره زیبای کیش به‌کار می‌آید؛ بنابراین، ما در ادامه چگونگی گرفتن نوبت از نوبت دهی تعویض پلاک کیش را شرح می‌دهیم تا شما بتوانید کیش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعویض پلاک خودرو و مراحل فروش خودرو به چه صورت است؟

تفاوت تعویض پلاک کیش با سایر شهرها چیست؟

حقیقت این است جزیره کیش یک سامانه مجزا برای خدمات راهنمایی و رانندگی مانند استعلام خلافی کیش، نوبت دهی تعویض پلاک کیش، عوارض‌های خودرویی و … دارد؛ بنابراین، شما برای گرفتن نوبت تعویض پلاک در کیش، باید از این سامانه رسمی استفاده کنید. ما در ادامه این سامانه را معرفی و بررسی می‌کنیم؛ بنابراین، همراه قبضینو بمانید.

یک نفر در حال تعویض پلاک در کیش

مراحل تعویض پلاک در کیش

مراحل تعویض پلاک در کیش مانند مراحل تعویض پلاک در سایر شهرهای ایران دو مرحله اینترنتی و حضوری دارد. شما باید ابتدا از تعویض پلاک کیش نوبت بگیرید؛ سپس، حضوری برای اجرای عملی فک پلاک و نصب پلاک به تعویض پلاک کیش بروید.

مراحل تعویض پلاک اینترنتی در کیش

سامانه نوبت دهی تعویض پلاک کیش به آدرس اینترنتی traffic.kish.ir نوعی درگاه خدمات الکترونیک راهنمایی و رانندگی مختص جزیره کیش است که خدمات متنوعی را به‌صورت منسجم و یکجا در اختیار ساکنان کیش می‌گذارد. مراحل سایت نوبت دهی تعویض پلاک کیش با مراحل سامانه nobatdehi.epolice.ir متفاوت است؛ بنابراین، ما در ادامه مراحل گرفتن نوبت تعویض پلاک در کیش را می‌گوییم:

  1. وارد سایت به آدرس traffic.kish.ir شوید؛ سپس، گزینه‌ی «نوبت‌دهی» را انتخاب کنید.
  2. نوع نوبت درخواستی را از میان تعویض پلاک خودرو، نقل و انتقال سند خودرو، گذر موقت خودرو و … انتخاب کنید.
  3. هنگامی که گزینه‌ی تعویض پلاک را انتخاب کردید، پیامی مبنی بر لزوم پرداخت عوارض خودرویی را مشاهده می‌کنید. اگر عوارض خودرویی را پرداخت کرده‌اید، گزینه‌ی تایید را بزنید.
  4. شما باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی «ارسال کد اعتبارسنجی» را بزنید. شما باید کد اعتبارسنجی را در محل تعیین شده وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی «بررسی نوبت» را بزنید.
  5. در نهایت، شما ۵ دقیقه فرصت دارید تا شماره پلاک خود را وارد کنید؛ سپس، تأیید را بزنید. حواستان باشد که باید مشخص کنید که پلاک شما شخصی یا عمومی است تا نتیجه‌ی درست را مشاهده کنید.

نکته: نوبت دهی تعویض پلاک در کیش راس ساعت 9:00 صبح هر روز در دسترس خواهد بود. در ضمن، هر شخص هر هفته یک بار مجاز به گرفتن وقت خواهد بود؛ بنابراین، دقت کنید.

مرحله اینترنتی تعویض پلاک کیش

مراحل تعویض پلاک حضوری در کیش

هنگامی که نوبت اینترنتی خود را از سامانه نوبت دهی تعویض پلاک کیش گرفتید، زمان و مکان مراجعه را می‌دانید. کافی است در زمان معین به مکان مشخص مراجعه کنید تا ادامه‌ی مراحل تعویض پلاک در کیش را انجام دهید. در ادامه، مراحل حضوری تعویض پلاک کیش آورده شده است:

  1. دریافت برگه‌ی حاوی شماره نوبت برای ورود به پارکینگ تعویض پلاک کیش؛
  2. ارائه مدارک به کارشناس بابت آغاز مراحل حضوری تعویض پلاک؛
  3. بازدید فنی خودرو به‌دست کارشناسان حاضر در محل؛
  4. تنظیم و انتقال برگ سبز و پرداخت هزینه‌ی آن؛
  5. مراجعه به محل فک پلاک خودرو؛
  6. تحویل پلاک فروشنده به انبار؛
  7. دریافت پلاک خریدار از انبار؛
  8. نصب پلاک خریدار؛
  9. استعلام وضعیت پلاک فعال در روزهای آتی برای کسب اطمینان از صحت فرآیند تعویض پلاک کیش.

بیشتر بخوانید: مدت زمان غیر فعال شدن پلاک خودرو

مرحله حضوری تعویض پلاک کیش

مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو کیش

هر کدام از طرفین نقل و انتقال خودرو کیش باید مدارکی را در مرکز تعویض پلاک کیش همراه داشته باشند. این تعویض پلاک خودرو کیش شامل مواردی است که در ادامه آمده است:

مدارک فروشنده در تعویض پلاک کیش مدارک خریدار در تعویض پلاک کیش
اصل و کپی مدارک شناسایی فروشنده اصل و کپی مدارک شناسایی خریدار
کپی و اصل مدارک خودرو اصل و کپی مدارک احراز سکونت
برگه عدم خلافی خودرو نامه اشتغال به تحصیل از آموزش و پرورش كیش
معاینه فنی معتبر مجوز معتبر فعالیت اقتصادی در کیش
کارت خودرو قبض آب، برق یا گاز محل سکونت
برگ سبز دفترچه بیمه صادره از كیش
بیمه نامه سند مالكیت یا اجاره نامه

نکته: برگه وکالت تعویض پلاک از سوی فروشنده غایب به خریدار واجب است.

بیشتر بخوانید: استعلام خلافی خودرو در کیش چگونه است؟

شما برای تعویض پلاک در کیش باید به ساختمان راهنمایی و رانندگی کیش مراجعه کنید. ما در ادامه آدرس تعویض پلاک کیش را آورده‌ایم تا شما بتوانید مراحل حضوری تعویض پلاک خودرو در کیش و تعویض پلاک موتور در کیش را انجام دهید.

آدرس: جزیره کیش، میدان غدیر، جنب مصلی بزرگ کیش، ساختمان جدید راهنمایی و رانندگی کیش

لغو نوبت تعویض پلاک در کیش

شما می‌توانید نوبتی را که در سامانه traffic.kish.ir گرفتید لغو کنید؛ کافی است، مراحل را از اول انجام دهید. در مرحله‌ی چهارم که باید گزینه‌ی «بررسی نوبت» را بزنید، گزینه‌ی «لغو نوبت» را بزنید تا نوبتی که پیش از این رزرو کرده‌اید، آزاد شود. شما می‌توانید مجدد برای انتخاب نوبت اقدام کنید؛ اما، اگر فراموش کنید که لغو تعویض پلاک خودرو کیش یا لغو تعویض پلاک موتور کیش را بزنید، تا یک هفته امکان رزرو نوبت مجدد را ندارید.

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم اگر می‌خواهید تعویض پلاک در کیش انجام دهید، باید بدانید که مراحل آن با مراحل عادی که در سایر شهرهای ایران می‌گذارید به‌خصوص در بخش اینترنتی متفاوت است. شما باید به سامانه‌ی متفاوتی برای رزرو نوبت مراجعه کنید؛ همچنین، تنها یک مرکز تعویض پلاک در کیش وجود دارد بنابراین عملا انتخابی وجود ندارد. شما تنها باید زمان مراجعه خود را از سامانه traffic.kish.ir انتخاب کنید تا از ازدحام جلوگیری کنید. نکته آخر اینکه اگر فراموش کردید که از مدارک خود کپی بگیرید، نگران نباشید؛ چون، ساختمان راهنمایی و رانندگی کیش باجه کپی دارد؛ همچنین، دستگاه پوز برای تسویه هزینه تعویض پلاک موجود است. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه قبضینو بودید، متشکریم.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
محمد حسنی جانی

سلام خسته نباشید . آیا خودرو ایرانی را میتوان در کیش تعویض پلاک کرد ؟ با تشکر

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
خیر؛ پلاک‌دهی کیش مربوط به منطقه آزاد بود و نحوه تعویض پلاک آن هم متفاوت است.
پاینده باشید.

رقیه سربازی

سلام نوبت برای تعویض پلاک میخوام

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
برای دریافت نوبت تعویض پلاک از طریق سایت nobatdehi.epolice.ir اقدام کنید.

زهرا حیدری

نوبت برای پلاک موتور میخوام

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
برای نویت گرفتن از مراکز تعویض پلاک باید یه سایت nobatdehi.epolice.ir مراجعه کنید و گزینه انتقال موتور سیکلت و شهر خود را انتخاب کنید.

محمدابراهیم شهیدی وجد

سلام وخسته نباشی عزیزم مدتی است میخواهم جهت تعویض پلاک خدمت برسم درساعات مختلف اقدام کردم متاسفانه موفق نشدم هربارپیام میده برای فردانوبت نداریم لطف کنید راهنمائی بفرمائید متشکرم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
برخی از روز‌ها و ساعات نوبت‌دهی خیلی زود پر می‌شوند و باید برای روز‌های بعدی که ظرفیت خالی دارند، نوبت خود را ثبت کنید.
شاد و پیروز باشید.

ثبت دیدگاه