قبضینو

کارت سوخت خودرو، ثبت نام کارت سوخت، پیگیری کارت سوخت و راهنمای استفاده

کارت سوخت خودرو، ثبت نام کارت سوخت، پیگیری کارت سوخت و راهنمای استفاده

طرح کارت سوخت یکی از طرح های نسبتا قدیمی است که پس از 3 سال حذف، دو باره در مرحله اجرا قرار گرفته است. با اجرای طرح کارت سوخت هوشمند، همه رانندگانی که کارت سوخت ندارند موظف به اخذکارت سوخت (ثبت نام کارت سوخت خودرو ) هستند. در این پست به زبان ساده  و خودمانی به…

طرح کارت سوخت یکی از طرح های نسبتا قدیمی است که پس از 3 سال حذف، دو باره در مرحله اجرا قرار گرفته است. با اجرای طرح کارت سوخت هوشمند، همه رانندگانی که کارت سوخت ندارند موظف به اخذکارت سوخت (ثبت نام کارت سوخت خودرو ) هستند. در این پست به زبان ساده  و خودمانی به معرفی روش های ثبت نام کارت سوخت، پیگیری کارت سوخت، کارت سوخت بنزین و گازوئیل، خودرو های صفر کیلومتر و کارت سوخت المثنی، شماره پیگیری کارت سوخت ، کارت سوخت گم شده خواهیم پرداخت. با قبضینو همراه باشید.

نکات ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت

ثبت نام کارت سوخت هوشمند و دریافت کارت سوخت به دو روش اینترنتی و حضوری امکان پذیر است. در روش غیرحضوری (ثبت نام اینترنتی کارت سوخت)، مالکان خودرو و یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت می‌توانند به سامانه درگاه ملی خدمات دولت همراه مراجعه نمایند و یا اپلیکیشن خدمات دولت همراه را نصب کنند. در روش حضوری برای اخذ کارت سوخت خودرو، مالکین محترم باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند. در ادامه نحوه اخذ کارت سوخت را به طور کامل آموزش داده‌ایم. (جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به آدرس اینترنتی https://www.mob.gov.ir مراجعه کنید.)
نکاتی را که باید در فرایند ثبت نام و دریافت کارت سوخت خودرو رعایت شود:
1. در فرایند ثبت نام کارت سوخت (کارت سوخت بنزین، کارت سوخت گازوئیل) نیاز به وارد کردن شماره تلفن همراه می باشد. شماره تلفن همراه استفاده شده در این بخش باید به نام مالک خودرو باشد.
2. کد ملی و تاریخ تولد متقاضی کارت هوشمند ( مالک خودرو) به درستی وارد شود. در صورت وارد کردن صحیح کد ملی سایر مشخصات فردی مالک به صورت خودکار نشان داده خواهد شد. 
3. کلیه مدارک و اطلاعات خودرو یا موتورسیکلت را به همراه داشته باشید. این اطلاعات شامل شماره کارت ( برای کارت ماشین های قدیمی هشت رقمی و برای کارت ماشین های جدید نه رقمی )  مندرج در ذیل بارکد پشت کارت ماشین و یا شماره VIN خودرو و یا موتور سیکلت می باشد. شماره VIN خودرو شماره 17 رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود. شماره VIN و یا شماره کارت ماشین در استعلام خودرو توقیفی  هم کاربرد دارد.
 
استعلام کارت سوخت و کارت ماشین و خلافی قبضینو وین کد
 
4. در فرایند اخذ و دریافت کارت سوخت ماشین و سایر وسایل نقلیه، باید یکی از شماره کارت های خود را که سیستم به صورت اتوماتیک برای شما نمایش خواهد دارد را انتخاب کنید. دقت کنید که کدام کارت بانکی خود را انتخاب می کنید تا در آینده از آن کارت بانکی به عنوان کارت سوخت برای خودرو مورد نظر استفاده کنید.
5. پس از ورود اطلاعات ، پيامی مبنی بر تاييد عمليات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسيد كه تنها به منزله پايان مراحل ثبت نام خواهد بود.
6. در صورتی که یک شخص مالک بیش از چند دستگاه خودرو باشد، برای هر خودرو خود که قصد دریافت کارت سوخت را دارد ( کارت سوخت برای ان وسیله را تا به حال دریافت نکرده و یا کارت سوخت المثنی میخواهد) مراحل ثبت نام را مجزا تکرار کند. یعنی اگر شخصی 3 دستگاه خودرو داشته باشد باید 3 بار در سامانه کارت سوخت هوشمند ثبت نام کند و هر بار کارت بانکی مجزا را انتخاب کند. لازم به یادآوری هست که کارت های بانکی انتخاب شده در آینده به عنوان کارت سوخت هوشمند خودرو قابل استفاده خواهد بود.
7. آن دسته از مالكان محترم وسايل نقليه كه به هر دليل نتوانند اطلاعات خود را ارسال نمايند و یا تمایلی به ثبت‌نام غیرحضوری ندارند می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مشتركين پليس +10 و طبق ضوابط قبلی با ارائه مدارك قانونی لازم نسبت به اعلام و ثبت تقاضای خود براي صدور كارت المثنی سوخت اقدام نمايند.
8. مالكان خودروهای عمومی و دولتی نظیر سواری، وانت و موتورسيكلت، برای دریافت خدمات کارت سوخت مانند درخواست کارت سوخت المثنی، با داشتن مدارک شناسایی مربوط به ارگان خود به دفاتر خدمات پلیس 10+ مراجعه کرده و نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

اخذ کارت سوخت هوشمند و شماره VIN

استعلام خلافی خودرو

زمانبندی ثبت نام کارت سوخت 

جدول زمانبندی ثبت نام متقاضیان كارت المثنی سوخت بر اساس دو رقم سمت راست شماره تلفن همراه متقاضی:

۲۴ و ۲۵ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۰

۲۲ و ۲۳ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۱

۲۰ و ۲۱ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۲

۱۸ و ۱۹ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۳

۱۶ و ۱۷ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۴

۱۴ و ۱۵ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۵

۱۲ و ۱۳ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۶

۱۰ و ۱۱ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۷

۸ و ۹ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۸

۷ آذرماه: آخرین رقم سمت راست = ۹ (دو رقم سمت راست ۰۹ الی ۹۹) 

۶ آذرماه: دو رقم سمت راست = ۸۹

۵ آذرماه: دو رقم سمت راست = ۹۹

پیگیری کارت سوخت ماشین

درصورت هر گونه مشکل یا دریافت اطلاعات تکمیلی، خواهشمند است که به درگاه mob.gov.ir مراجعه نموده یا با شماره 09627 تماس حاصل فرمایید. در سایت MOV.GOV.IR د بخش پیگیری ثبت نام کارت المثنی می توانید وضعیت ثبت نام خود را استعلام کنید.

اخذ کارت سوخت و دریافت کارت سوخت المثنی

روش های ثبت نام کار سوخت خودرو و دریافت کارت سوخت المثنی 

در سامانه اینترنتی www.mob.gov.ir، امکان ثبت نام كارت سوخت اینترنتی برای مالکین محترم خودروها و موتورسیکلت ها فراهم شده است. صفحه سامانه کارت هوشمند مطابق تصویر ذیل می باشد: 
راهنمای دریافت کارت سوخت، ثبت نام در سامانه کارت سوخت قبضینو

با انتخاب گزینه ” ثبت نام کارت سوخت” در منو، می تواند فرایند ثبت کارت سوخت را شروع نماید. این فرایند شامل مراحل ذیل است.

  1. مراجعه به سایت mob.gov.com و انتخاب گزینه ثبت نام کار ت سوخت
  2. تایید قوانین و نکات دریافت کارت   مطابق تصویر زیر.    

تایید اطلاعات کارت سوخت

3. پس از تایید قوانین فرم مربوط به وارد کردن شماره تلفن همراه نمایش داده خواهد. مطابق تصویر زیر شماره همراه خود را وارد نماید. این شماره همراه باید به نام مالک خودرو باشد.

شماره تلفن کارت سوخت و پیگری کارت سوخت هوشمند

با وراد کردن شماره تلفن همراه، کد رمز یک بار مصرف به شماره تلفن شما پیامک خواهد شد. پس از تایید شماره تلفن برای  درخواست کارت سوخت خود کد ملی را وارد کرده و اطلاعات شخصی خود را تایید کنید. با توجه به محدودیت در دسترسی به سامانه های دولتی نظیر کارت سوخت و خلافی و راهور 120  از خارج از کشور، جهت اتصال به سامانه و جلوگیری از اختلال احتمالی، لطفا هر گونه اتصال VPN دستگاه خود را غیرفعال نمایید.

پیگیری و ثبت کارت سوخت با استفاده از  اپلیکیشن خدمات دولت همراه

دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ ۵ آذر ماه به به شرح زیر:

نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

  • سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
  • ایران اپس (iranapps.ir)
  • کافه بازار (cafebazaar.ir)
  • اپ استور (appstore.ir)

پیگیری کارت سوخت ماشین 

مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها باطل خواهد شد. بنابراین توصیه می شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت (کارت سوخت گم شده) برای ثبت نام مراجعه کنند.

برای پیگیری کارت سوخت خودروی خود باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- مراجعه حضوری مالک وسیله نقلیه یا بستگان درجه یک به نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

۲- ارائه مدارک شناسایی مالک و وسیله نقلیه

۳- مدارک شناسایی وسیله نقلیه مثل کارت ماشین و سند خودرو و … 

فراموشی رمز کارت سوخت و بازیابی رمز کارت سوخت

به صورت پیش فرض چهار رقم آخر کد ملی مالک خودروهای نوشماره و المثنی رمز کارت هوشمند سوخت آنها می باشد. اگر با امتحان کردن چهار رقم آخر کد ملی ماک خودرو نتوانستید از کارت خود استفاده کنید مراحل زیر را برای بازیابی رمز کارت خود انجام دهید: 

۱ –  کارت خود را در کارت خوان قرار دهید
۲ – با مشاهده پیام رمز را وارد کنید در نمایشگر بلافاصله کلید / را فشار دهید
۳- با مشاهده پیام عملیات تغییر رمز – رمز را وارد نمائید در نمایشگر رمز خود را وارد نمائید
۴  با مشاهده پیام آیا می خواهید رمز شما حذف گردد در نمایشگر بلافاصله کلید سبز (تائید را فشار دهید
۵ – با مشاهده پیام رمز با موفقیت حذف گردید لطفا صبر کنید … در نمایشگر رمز حذف شده است و می توانید با کمی تامل سوخت گیری را ادامه دهید.

در صورتی که در اجرای هر یک از مراحل فوق اشتباه نمودید و یا منصرف شدید کارت را از کارت خوان خارج نموده و مجدداً وارد نمائید.

 

کارت بانکی و تبدیل کارت سوخت و پیگیری کارت سوخت ماشین صفر کیلومتر

پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر

نحوه اخذ کارت سوخت خودرو های صفر کیلوتر نیز همانند سایر ماشین ها مراحل ثبت نام را از طریق سامانه Mob.gov.ir امکان پذیر است. برای رهگیری کارت خود نیز می تواند از سایت پست به آدرس http://najatracking.post.ir استفاده نمایند.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
میلاد قلندری

سلام

سید ناهید هاشمی

پرایدمدل89

سید‌ناهید هاشمی

پراید

سیدناهیدهاشمی

پراید

ابوالفضل اسماعیلی

برای ثبت نام ئکارت سوخت ماشین که از قبل نداشته است

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
اگر خودروی شما صفر کیلومتر است و به تازگی آن را خریده‌اید،‌ برای دریافت کارت سوخت باید به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید در خیر این‌صورت، با یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:
– مراجعه به پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس mob.gov.ir
– استفاده از برنامه دولت همراه
سبز و پایدار باشید.

امیرامیری صدر

ثبت نام کارت سوخت

پشتیبانی قبضینو

سلام جناب امیری صدر
برای ثبت‌نام کارت سوخت هوشمند می‌توانید از دو روش زیر اقدام کنید:
1- به صورت حضوری و با به همراه داشتن اصل مدارک شناسایی خود و ماشین به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید.
2- به صورت آنلاین به سامانه درگاه ملی خدمات دولت همراه مراجعه کرده یا از طریق اپلکیشن دولت همراه مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.
برای راهنمایی دقیق‌تر می‌توانید به قسمت نکات ثبت‌نام کارت سوخت که در همین صفحه ارائه شده‌ است مراجعه کنید.
برقرار باشید سبز.

محمد دادرس

کارت سوختم تو جایگاه جا مونده

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
معمولا کارت‌های فراموش‌شده به دفتر مدیریت جایگاه تحویل داده می‌شود. با مراجعه به جایگاه می‌توانید این مورد را پیگیری کنید.

مهیار

مهیار ایمانی فر

مهیار

نمیدونم

وحیدایزدی

کارت سوخت میخوام

گودرزی

من همه اپلیکیشن ها و همه سایت ها رو چک کردم هیچ کدوم گزینه ای برای پیگیری کارت سوخت ندارد

پشتیبانی قبضینو

کاربر گرامی در حال حاضر اپلیکیشن پلیس من این قابلیت رو دارد.

شهریار پولادفروش

سلام ام وام مدل1390تازه خریدم پلاککردمحالاکارت سوخت تا حالا نداشته م

ایوب شه بخش

کارت سوخت ماشینم خطای ۲۵میزنه

سیروس بختیاری

کارت سوختم گم شده

احمدقربانی نیا

سلام کارتم گم شده موتور مدل 83

شکرالله حسن فامیلی

سلام.موتور مدل 1397 تازه خریدم تعویض پلاک کردمحالا کارت سوخت تاحالا نداشته من چطوری اقدام کنم.جهت دریافت کارت سوخت. اگر اینتر نتی باشه بهتره.ممنونم.

احمد حمدی

سلام منکرات سوخت ندارم

وحید شیرعلیزاده

خودرو صفر را از فرد دوم خریدار گرفته ام کارت سوخت را چه جوری پیگیری کنم؟

ثبت دیدگاه