قبضینو

پرداخت عوارضی آزادراه اصفهان کاشان

۵ روش طلایی پرداخت عوارض آزادراه اصفهان کاشان که باید بدانید

آزادراه اصفهان کاشان با طول ۱۶۲ کیلومتر در سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شد. اوایل تمام رانندگان موظف بودند در پشت باجه‌های عوارضی منتظر بمانند تا بتوانند عوارضی خود را پرداخت کنند. اما در سال ۱۴۰۰ پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه کاشان اصفهان جایگزین روش دستی شد. اگر در خصوص روش‌های پرداخت عوارضی اطلاعاتی ندارید، توصیه می‌کنیم خواندن این مطلب را در اولویت قرار دهید….

روزانه رانندگان زیادی از آزادراه کاشان اصفهان تردد می‌کنند. تمام افرادی که می‌خواهند از تهران به مقصد اصفهان حرکت کنند، در انتهای مسیر از این آزادراه عبور می‌کنند. مگر اینکه قصد داشته‌ باشند از آزادراه اصفهان شیراز استفاده کنند، در این شرایط باید نرسیده به اصفهان به سمت قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان حرکت کنند و در واقع آزادراه امیرکبیر اصفهان را به یزد و شیراز وصل کنند. اگر تمایل دارید از تهران به مقصد اصفهان سفر کنید، باید از آزادراه تهران قم، آزادراه قم کاشان، کاشان نطنز و نطنز اصفهان عبور کنید. چند وقتی است که در این مسیر عوارضی آزادراه ایستگاه‌های عوارضی جمع شده و کاربران تنها می‌توانند از روش آنلاین برای پرداخت عوارض آزادراهی خود استفاده کنند. به همین دلیل در این مطلب از وبلاگ قبضینو قصد داریم در خصوص تاریخچه آزادراه اصفهان کاشان، مبلغ عوارضی و روش‌های پرداخت آن صحبت کنیم، پس همراه ما باشید. 

۴ روش طلایی پرداخت عوارضی کاشان اصفهان که باید هر راننده‌ای آن را بداند!

دیدید وقتی از آزادراهی عبور می‌کنید، پیامکی برای شما ارسال می‌شود تا عوارضی خود را پرداخت کنید. از طرفی احتمالا می‌دانید که اگر عوارضی خود را به موقع پرداخت نکنید، جزو مشمولین خلافی خودرو نیز خواهید شد. پس شاید بهتر باشد بدانید که چه روش‌های ساده و راحتی برای پرداخت عوارض آزادراهی کاشان اصفهان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، در ادامه به ۴ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

پرداخت عوارض آزادراهی کاشان اصفهان (سان آرا) با قبضینو 

تفاوتی ندارد جز کسانی باشید که تنها از عوارضی آزادراه کاشان نطنز اصفهان عبور کرده‌اید یا جز افرادی که از تهران راهی اصفهان یا بالعکس شده‌اید، در هر دو صورت می‌توانید از قبضینو برای استعلام عوارض آزادراه کاشان اصفهان استفاده کنید. برای انجام این کار باید چند تا کار ساده زیر را انجام دهید.

  • ابتدا وارد اپلیکیشن قبضینو شوید.

درصورتی‌که تاکنون از این برنامه موبایلی استفاده نکرده‌اید، می‌توانید از صفحه دانلود قبضینو نسبت به نصب اپلیکیشن اقدام کنید. 

  • سپس از بخش خدمات خودرو گزینه «عوارض آزادراه» را انتخاب کنید.
  • در این قسمت نیاز است شماره پلاک خودرو خود را وارد کنید. 

پرداخت عوارض آزادراه با قبضینو

  • روی گزینه «استعلام عوارض آزادراه» کلیک کنید تا این گزینه سبز شود. 
  • سپس می‌توانید تعداد عوارض و هزینه کل عوارضی خودرو خود را همراه با جزئیات مشاهده کنید.
  • درصورت تمایل می‌توانید تمام عوارض آزادراه‌هایی که تاکنون موفق به پرداختشان نشده‌اید را نیز پرداخت کنید.

پرداخت عوارض آزادراهی سان آرا با آنی رو 

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای پرداخت عوارض آزادراه کاشان اصفهان استفاده کنید، سایت آنی رو است. مراحل انجام کار عبارت‌اند از:

  • برای استعلام عوارض آزادراه اصفهان کاشان ابتدا وارد سایت آنی رو به نشانی aaniro.ir شوید. 
  • سپس گزینه «ورود / ثبت‌نام» را انتخاب کنید. 
  • شماره پلاک و موبایل خود را وارد و سپس روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. 
  • کدی که برای تلفن همراه شما ارسال‌شده را وارد کنید. 
  • سپس می‌توانید مجموع بدهی و تعداد قبوض خود را مشاهده نمایید. 
  • در صورت تمایل گزینه پرداخت را کلیک کنید تا مجموع بدهی شما صفر شود.

پرداخت عوارض آزادراه با آنی رو

پرداخت عوارض آزادراه اصفهان کاشان با پیشخوان ۲۴

روزانه افراد زیادی عوارض آزادراه کاشان اصفهان را پرداخت می‌کنند. یکی از روش‌های پرداخت عوارض آزادراهی استفاده از اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ است. برای آشنایی با روند انجام کار کافی‌ست در ابتدا برنامه موبایلی پیشخوان ۲۴ را دانلود و نصب کنید. سپس اقدامات زیر را انجام دهید. 

  • از بین گزینه‌های موجود، خودرو و سپس عوارض آزاد راه را انتخاب کنید. 
  • حالا نیاز است شماره پلاک خود را وارد و روی گزینه استعلام عوارض آزاد راه کلیک کنید.
  • در این قسمت می‌توانید تمام عوارض آزادراهی خود را همراه با جزئیات مشاهده کنید. 
  • در صورت تمایل روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا بتوانید نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنید.

پرداخت عوارض آزادراه با پیشخوان ۲۴

پرداخت عوارض آزادراه کاشان نطنز اصفهان با shop.ir

شاپ یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه کاشان نطنز اصفهان استفاده کنید. برای انجام این کار نیاز است وارد سایت شاپ به نشانی shopp.ir شوید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا بتوانید مجموع بدهی ترافیک، آزادراهی و پارک حاشیه‌ای را مشاهده کنید.

  • شماره پلاک خود را وارد کنید.
  • روی گزینه استعلام پلاک کلیک کنید.
  • مجموع بدهی آزادراهی خود را مشاهده کنید. 
  • برای پرداخت عوارض آزادراهی باید حتما اپلیکیشن شاپ را دانلود و نصب کنید.
  • در غیر این صورت امکان پرداخت عوارض آزادراهی کاشان اصفهان وجود ندارد. 

مهلت پرداخت عوارض آزادراه کاشان اصفهان سال ۱۴۰۱

اگر طی ۷ روز اقدام به پرداخت عوارض آزادراه تهران شمال نکنید، مبلغ عوارضی وسیله نقلیه‌تان به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه بهتر است نسبت به پرداخت عوارضی پیش از اتمام زمان اقدام کنید.

در چه صورتی مشمول جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی خواهیم شد؟

کسانی که در مهلت زمان مشخص‌شده اقدام به پرداخت عوارض آزادراه کاشان اصفهان خود نکنند، مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. جریمه عوارض آزادراهی (خلافی خودرو) برای وسایل نقلیه به صورت زیر است:

نوع وسیله نقلیه سواری وانت مینی‌بوس کامیونت کامیون دو محور اتوبوس کایون ۳ محور تریلی
جریمه عدم پرداخت عوارضی آزادراه کاشان اصفهان ۴۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰ ۴۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰ ۹۰۰.۰۰۰ ۹۰۰.۰۰۰

روش‌های مختلفی برای پرداخت جرایم رانندگی خودرو وجود دارند که در ادامه خواهیم گفت که چطور می‌توانید از قبضینو برای پرداخت جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی (خلافی) استفاده کنید.

چطور خلافی خودرو را با قبضینو پرداخت کنیم؟

سامانه قبضینو امکان استعلام خلافی خودرو با پلاک را در اختیار تمام کاربران قرار داده است. از این رو می‌توانید برای استعلام و پرداخت خلافی در سایت یا اپلیکیشن قبضینو از یکی از سرویس‌های «استعلام خلافی خودرو با پلاک و جزئیات» یا «استعلام تجمیع خلافی با پلاک» استفاده کنید. در ادامه در خصوص هر یک از این روش‌ها توضیح مختصری خواهیم داد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سایت قبضینو

تاریخچه آزادراه کاشان اصفهان

آزادراه کاشان نطنز اصفهان با طول ۱۶۲ کیلومتر و عرض ۳۲ کیلومتر از کاشان به نطنز و از نطنز به اصفهان کشیده شده است و توسط شرکت سان آرا در سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شده است. نگه‌داری این آزادراه از جمله کارهایی مانند خط‌کشی، تعمیر گاردیل، لکه‌گیری و تابلو علائم ماشین‌آلات و هم‌چنین تامین مالی آن از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۳ بر عهده شرکت امیرکبیر بوده است. بعد از آن دوباره به مجموعه سان‌ آرا بازگردانده شده است. از مهم‌ترین خدمات این شرکت که برای افزایش آرامش و آسایش مسافران در نظر گرفته شده، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. 

  • اضافه کردن مجتمع‌های خدماتی
  • افزایش امنیت مسافران با افزودن دستگاه‌های نمک‌پاش، دستگاه برف‌روب، جرثقیل و خودروهای گشت راهداری
  • تعمیر گاردیل
  • لکه‌گیری آسفالت‌ها
  • تعمیر چراغ راهنمایی
  • کاهش تصادفات جاده‌ای با منظر آرایی

پرداخت عوارض آزادراه اصفهان کاشان از ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی و آنلاین شده است و امکان پرداخت عوارض به صورت دستی وجود ندارد.

نرخ عوارضی آزادراه اصفهان کاشان در یک نگاه 

ایستگاه عوارضی آزادراه اصفهان کاشان

چند وقتی است که در طول این آزادراه دوربین‌هایی نصب شده که پلاک خودروهای عبوری را ثبت می‌کند. در این روش نیاز نیست تمام مسافران در پشت صف‌های باجه‌های ایستگاه عوارضی منتظر بمانند تا برای پرداخت عوارضی نوبتشان شود. امروزه همه افراد می‌توانند عوارض آزادراه اصفهان کاشان را به صورت آنلاین و الکترونیکی پرداخت کنند. اگر در خصوص مبلغ عوارضی آزادراه کاشان اصفهان اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید نگاهی به جدول زیر بیندازید. 

نوع وسیله نقلیه سواری وانت مینی‌بوس کامیونت اتوبوس کایمون ۲ محور کامیون ۳ محور تریلی
مبلغ عوارضی آزادراه کاشان نطنز ۴۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰ ۴۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰ ۸۰.۰۰۰ ۱۲۰.۰۰۰
عوارض آزادراه نطنز اصفهان ۵۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰ ۴۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰ ۶۰.۰۰۰ ۸۰.۰۰۰ ۱۲۰.۰۰۰
مجموع کل عوارض ۹۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰ ۸۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰ ۱۲۰.۰۰۰ ۱۲۰.۰۰۰ ۱۶۰.۰۰۰ ۲۴۰.۰۰۰

*قیمت عوارضی آزادراه اصفهان نطنز کاشان به ریال است. یعنی عوارضی خودرو سواری در آزادراه سان آرا، ۴۰۰۰ تومان است

نتیجه‌گیری آزادراه کاشان اصفهان

اگر قصد تردد از آزادراه امیرکبیر اصفهان، خلیج فارس اصفهان یا حتی اصفهان تهران را داشته باشید، باید در هنگام تردد از آزادراه اصفهان کاشان عبور کنید. از طرفی احتمالا می‌دانید که شیوع ویروس کرونا و افزایش ترافیک در پشت باجه‌های عوارضی باعث شده تا روش پرداخت الکترونیکی و غیرحضوری جایگزین روش سنتی و حضوری شود. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا در خصوص ۴ روش پرداخت الکترونیک عوارض صحبت کنیم. اما چنانچه به آگاهی از تمامی روش‌های پرداخت عوارض آزادراه علاقه‌مندید، می‌توانید با کلیک روی لینک مشخص شده، مطلب اختصاصی بلاگ قبضینو در این مورد را مطالعه کنید. در‌صورتی‌که سوال یا ابهامی وجود دارد، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
حامد

سلام من از تهران تا نطنز اومدم ۲۶۷۰۰تومان برام عوارضی ثبت شد میشه بگید چرا ممنون

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
نرخ عوار در برخی آزادراه ها افزایش داشته است. برای اطلاع دقیق می‌توانید به سامانه آنی‌رو مراجعه کرده و بخش مربوط به عوارض آزادراه‌‌ها را بررسی کنید.
سبز و پاینده باشید.

مصطفی میرزایی

من از تهران به اصفهان رفتم و برگشتم عوارضی برای من اومده یه ۱۸ تومن پرداخت کردم فردا که برگشتم میبینم ۴۷هزار برام عوارض اومده تا حالا ده بار همین جوری اومده پرداخت کردم این دیگه چه وضعی برا مردم درست کردید

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
برای اعتراض به عوارض آزادراهی می‌توانید از طریق سامانه آنی‌رو اقدام کنید. برای این کار کافیست که با شماره ۱۵۳۱ تماس بگیرید و بعد از وارد کردن شماره پلاک،‌ اعتراض خود را ثبت کنید.

یاور نفر

میخواستم بدانم که من یکبار از این آزاد راه اصفهان -کاشان عبورکردم بصورت رفت و برگشت و در بین راه عوارض را پرداخت کردم در عوارضی های بین راهی چرا دوباره پیامک اومد و اعلام عدم پرداخت عوارض را به من اعلام میکرد که در صورت عدم پرداخت جریمه می شود میخواستم علت را بفهمم

پشتیبانی قبضینو

سلام جناب نفر وقت بخیر
عوارض آزادراه اصفهان کاشان در دو قسمت کاشان نطنز و اصفهان نطنز محاسبه می شود و این پیامک دوم ممکن است بابت پرداختی دوم ارال شده باشد. برای اطلاع دقیق‌تر می‌توانید به سایت آنی رو مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 1531 تماس بگیرید.
پایدار و برقرار باشید.

ثبت دیدگاه