قبضینو

تعرفه (قیمت) عوارض ملک به همراه مهلت پرداخت عوارض ملک و شهرداری مسکن

عوارض ملک در سال ۱۴۰۰ چقدر است و آخرین زمان پرداخت آن کی است؟

عوارض ملک، کسب و پیشه و پسماند شهرداری جز عوارض شهرداری هستند که تمام شهروندان حداکثر تا پایان اسفند ماه فرصت دارند این عوارضی را پرداخت کنند. در غیر این صورت جریمه تاخیر در پرداخت برای آن‌ها درنظر گرفته خواهد شد. برای مشاهده، محاسبه و پرداخت عوارض ملک شهرداری می‌توانید از یکی از روش‌های ……

بسیاری از شهروندان به دنبال راهی هستند تا از پرداخت عوارض شهرداری شانه خالی کنند، اما هزینه عوارضی نه تنها از شهروندان ایرانی بلکه در سایر کشورها هم از مردم گرفته می‌شود. به علاوه ارائه مفاصا حساب یا سند پرداخت عوارض شهرداری یکی از مدارک مهم در زمان انتقال و فروش ملک مسکونی و غیر مسکونی است. فرقی ندارد صاحب واحد مسکونی باشید یا غیر مسکونی؛ درهرصورت شما موظف هستید در زمان مشخص، عوارض خود را پرداخت کنید. در غیر این صورت به دلیل تاخیر در پرداخت، جریمه خواهید شد. اگر در خصوص مهلت زمان پرداخت، جریمه تاخیر پرداخت و مبلغ عوارض ملک در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم در این مطلب از وبلاگ قبضینو همراه ما باشید تا به تمام سوالات و دغدغه‌های شما پاسخ دهیم.

عوارض ملک شهرداری چیست و چه کسانی باید آن را پرداخت کنند؟

احتمالا زمانی که برای اولین بار نام عوارض نوسازی شهرداری (عوارض ملک) شهرداری به گوشتان خورد، این‌طور فکر می‌کردید که تنها واحدهای نوساز و تازه‌ساز باید این عوارض را پرداخت کنند. اما در واقع به این شکل نیست. تمامی شهروندان بر اساس استفاده‌شان مشمول خدمات پسماند واحد مسکونی و غیر مسکونی و کسب و پیشه هستند. البته کسانی هم از پرداخت معاف هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

چرا باید عوارض نوسازی ملک را پرداخت کنیم؟

اگر قصد فروش ملک را داشته باشید باید زمان نقل و انتقال، برگه مفاصا حساب را به عنوان یکی از مدارک مهم ارائه کنید. از طرفی اگر در مدت زمان سکونت خود، عوارض شهرداری را پرداخت نکرده‌ باشید، این عوارض روی هم جمع می‌شوند و در نهایت زمان فروش خانه به‌جای پرداخت عوارض یک ساله، موظف هستید که عوارض چندین سال خود را به صورت یک‌جا پرداخت کنید. آیا اطلاعاتی در خصوص عوارض نوسازی، خدمات کسب و پیشه و عوارض خدمات پسماند‌ها دارید؟ اگر جوابتان به این سوال منفی است! یعنی نیاز است انواع عوارض شهرداری را بشناسید.

عوارض نوسازی چیست و پرداخت آن به عهده چه کسی است؟

احتمالا می‌دانید که شهرداری برای زیباسازی شهر اقداماتی مانند درخت‌کاری، ساخت و نگه‌داری از پارک‌ها، میدان‌ها، پارکینگ‌ها، معابر و تعمیر آسفالت‌ها را انجام می‌دهد که در قبالشان عوارض را از تمام شهروندان دریافت می‌کند. این عوارض نوسازی را باید تمام واحدهای مسکونی، اراضی و باغ‌های محدوده شهر به صورت سالانه پرداخت کنند. درصورتی‌که این مبلغ به موقع از سوی مالکان و مستاجران پرداخت نشود، مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. 

عوارض نوسازی شهرداری

عوارض کسب و پیشه چیست؟ و این عوارضی باید توسط چه کسی پرداخت شود؟

عوارض کسب و پیشه از کسانی گرفته می‌شود که ملک تجاری و غیرمسکونی دارند. البته این تنها هزینه‌ای نیست که تمام هم‌صنفیان موظف هستند آن را پرداخت کنند. بلکه مالیات و حتی حق عضویت اتحادیه را نیز باید پرداخت کنند. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که این هزینه باید توسط چه کسی پرداخت شود. مالک ملک یا مستاجر؟ عوارض کسب و پیشه بر عهده شخصی است که سرقفلی مغازه را در دست دارد (در واقع این هزینه باید از سمت مستاجر پرداخت شود). مگر اینکه از اول قراردادی بین طرفین بسته شده باشد و در آن به موارد دیگری اشاره شده باشد. نرخ عوارضی کسب و پیشه بر اساس قیمت پایه، ارزش منطقه‌ای و مساحت محاسبه می‌شود.

عوارض خدمات مدیریت پسماند واحدهای مسکونی و غیر مسکونی چیست؟

یکی دیگر از عوارضی که معمولا شهرداری از تمام افراد دریافت می‌کند، عوارض جمع‌آوری و دفع زباله‌ها و پسماند‌های واحدهای مسکونی و غیر مسکونی است. پرداخت این نوع عوارض نیز به صورت سالیانه است و معمولا نرخ عوارض ملک شهرداری در ابتدای فروردین مشخص می‌شود و شما تنها تا آخر سال فرصت دارید این عوارضی را پرداخت کنید. مبلغ عوارض پسماند شهرداری باید توسط مستاجر پرداخت شود. نرخ خدمات پسماند بر اساس نوع پسماند مشخص می‌شود و هزینه آن تنها صرف خدمات جمع‌آوری و مدیریت پسماند می‌شود. 

چطور امتیاز خوش حسابی به کاربران داده می‌شود؟

اگر جز کاربرانی هستید که عوارض ملک شهرداری را به موقع پرداخت می‌کنید باید بدانید که به دلیل خوش حسابی، می‌توانید از امتیازات زیر بهره‌مند شوید.

  • درصورتی‌که عوارض نوسازی را به موقع پرداخت کنید، ۱۰ درصد جایزه خوش‌حسابی دریافت خواهید کرد. 
  • در صورت پرداخت به موقع عوارض خدمات پسماند نیز از ۱۸ درصد جایزه خوش‌حسابی بهر‌ه‌مند خواهید شد.

چه کسانی از پرداخت عوارض شهرداری معاف هستند؟

  • بسیاری از افراد نسبت به نوسازی ساختمان‌های قدیمی و کهنه خود اقدام می‌کنند، شهرداری به منزله تشویق، آنها را به مدت ۳ سال بعد از اتمام تاریخ نوسازی از پرداخت عوارض ملک معاف می‌کند. اما بعد از اتمام این مدت باید تمام مالکین این نوع ساختمان‌ها، عوارضی ملک شهرداری را مانند سایر شهروندان پرداخت کنند و دیگر از پرداخت عوارضی معاف نیستند.
  • مساجد، حسینیه‌ها، مکان‌های مذهبی، مدارس دولتی و مدارس علوم دینی از پرداخت عوارض خدمات مدیریت پسماند معاف هستند.
  • جانبازان بالای ۲۰ درصد، خانواده درجه یک شهدا مانند پدر، مادر و فرزند، معلولان و افراد کم بضاعت بهزیستی و تحت پوشش کمیته امام خمینی، مدافعان حرم و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه در جبهه حضور داشتند، نیز از پرداخت عوارضی معاف هستند.

نحوه محاسبه خدمات پسماند شهرداری 

در این قسمت می‌خواهیم بگوییم که نحوه محاسبه عوارض خدمات مدیریت پسماند برای واحدهای مسکونی و غیر مسکونی به چه صورت است. فرمول نرخ خدمات پسماندهای عادی برای واحدهای مسکونی به شکل زیر است. 

محاسبه خدمات مدیریت پسماند واحدهای مسکونی

درصورتی‌که بدهی پسماند از سال قبل باقی مانده باشد و آن را پرداخت نکرده باشید، باید تمام بدهی خود را به صورت یکجا پرداخت کنید، بدهی شما بر اساس همان سال محاسبه می‌شود. اما از سال ۱۴۰۱ قرار بر این است که نرخ خدمات مدیریت پسماند عادی بر اساس آخرین نرخ مشخص شده از تمام شهروندان دریافت شود. پس قبل از تغییر نرخ پرداخت بهتر است هرچه‌ سریع‌تر نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنید. 

ساده‌ترین راه برای محاسبه عوارض ملک سال ۱۴۰۲

اگر قصد دارید عوارض شهرداری ساختمانی را محاسبه کنید، می‌توانید به طریقه زیر عمل کنید. البته لازم به ذکر است مبلغ عوارض ملک شهرداری در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل حدود  ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

  • در قدم اول نیاز است ارزش منطقه‌ای را به دست آورید. اما ارزش منطقه‌ای یعنی آخرین قیمت اعلامی برای عرصه دفترچه ارزش معاملاتی دارایی که مطابق ماده ۶۴ مالیات‌های مستقیم مشخص می‌شود.
  • در قدم دوم نیاز است ارزش ساختمان و ارزش تسهیلات ملک خود را محاسبه کنید. برای محاسبه ارزش زمین نیاز است مساحت ملک را در قیمت (ارزش) منطقه‌ای (که در مرحله قبل به دست آورده بودید) ضرب کنید.
  • حالا باید ارزش ساختمان را در ۱.۵٪ ضرب کنید تا عوارض شهرداری ملک در سال ۱۴۰۲ به دست آید. 
  • اگر جز مشتریان خوش حساب باشید در مرحله آخر حدود ۱۰٪ از عوارض نوسازی به عنوان جایزه کسر خواهد شد. در غیر یان صورت علاوه بر اینکه این اتفاق نمی‌افتد، جریمه نیز خواهید شد.

بخشودگی جرائم دیرکرد عوارض نوسازی

درصورتی‌که جز کسانی هستید که عوارض خود را به موقع و به صورت نقدی پرداخت کرده‌اید، می‌توانید از بخشودگی جرائم دیرکرد عوارض نوسازی و عمران شهری بهره‌مند شوید. این کار در راستای تشویق شهروندان انجام شده تا عوارضی خود را در مهلت زمان مشخص پرداخت کنند. در سال‌های قبل جایزه خوش حسابی از ۱۰ تا ۵۰ درصد بوده است و امسال هم این جایزه برای تمام کاربران خوش حساب در نظر گرفته شده است.

جریمه عدم پرداخت به موقع عوارض شهرداری چیست؟

جریمه تاخیر در پرداخت عوارض شهرداری

عدم پرداخت به موقع عوارض کسب و پیشه و نوسازی می‌تواند باعث حذف ۱۰ درصد جایزه خوش‌حسابی و مشمول پرداخت جریمه ۹ درصدی به صورت روزشمار شود. هم‌چنین اگر عوارض خدمات مدیریت پسماند را به موقع پرداخت نکنید، در سال ۱۴۰۱ عوارض بر اساس نرخ روز محاسبه خواهد شد. 

نرخ عوارض ملک شهرداری چقدر است؟

برای محاسبه نرخ عوارض املاک شهرداری می‌توانید از یکی از فرمول‌ های زیر نیز استفاده کنید. 

راه‌کار اول: عوارض بر معاملات غیر منقول (املاک و اراضی) = مساحت ملک * ضریب عوارض در تعرفه عوارض خدمات شهرداری* قیمت منطقه‌ای ملک

راه‌کار دوم: عوارض تغییر کاربری املاک = مساحت ملک* ضریب عوارض در تعرفه عوارض خدمات شهرداری * ارزش روز ملک                                                  

راهنمای پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پسماند شهرداری 

گاهی اوقات دیده شده که افراد قبض کاغذی شهرداری را دریافت نمی‌کنند و هم‌چنین پیامکی برای آن‌ها ارسال نمی‌شود. در این شرایط بهتر است به جای مراجعه حضوری از سامانه‌های آنلاین و غیرحضوری زیر استفاده کنید. برای آشنایی با چگونگی پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پسماند شهرداری توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنیم.

استعلام قبض عوارض ملک شهرداری با سامانه قبضینو

قبضینو یکی از سامانه‌های آنلاینی است که این امکان را در اختیار تمام کاربران قرار داده است تا بتوانند قبض عوارض املاک شهرداری را مشاهده کنند و در صورت تمایل، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. برای آشنایی با روند انجام کار نیاز است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. در ابتدا نیاز است وارد صفحه عوارض ملک به نشانی https://ghabzino.com/shahrdari شوید. 

پرداخت عوارض شهرداری ملک

۲.  برای پرداخت عوارض شهرداری نیاز است کد ملک ۱۲ تا ۱۵ رقمی واحد مسکونی یا غیر مسکونی را وارد کنید.

۳. با کلیک روی گزینه «مشاهده لیست عوارض» می‌توانید جزئیات قبض خود را مشاهده کنید. 

۴. اگر تمایل به پرداخت عوارض بسماند دارید، باید روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید تا عوارضی شما قبل از اینکه مشمول پرداخت جریمه شوید، پرداخت شود.

پرداخت عوارض ملک

نکته: درصورتی‌که ساکن شهر دیگری هستید و به کد ملک دسترسی ندارید، می‌توانید پرداخت عوارض شهرداری با شناسه قبض را انتخاب و از این طریق عوارض خود را پرداخت کنید.

لینک مرتبط: طریقه پرداخت گروهی قبض با قبضینو سازمانی

پرداخت عوارض شهرداری با اپلیکیشن‌های موبایلی

یک از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت عوارض سالیانه ملک شهرداری و دریافت فیش عوارض و نوسازی پسماند استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی مانند پیشخوان ۲۴ و تهران‌من است. برای اینکه با روند انجام کار آشنا شوید. در ادامه به روش استعلام عوارض شهرداری ملک در پیشخوان ۲۴ اشاره خواهیم کرد. 

  • در قدم اول نیاز است برنامه موبایلی پیشخوان ۲۴ را از طریق یکی از اپ‌استور‌ها دانلود و نصب کنید. برای دانلود پیشخوان ۲۴ کلیک کنید.

دانلود پیشخوان ۲۴

  • بعد از ورود به برنامه موبایلی نیاز است گزینه «عوارض ملک» در بخش خدمات قبضینو را انتخاب کنید. 
  • شماره شناسایی ملک، آپارتمان یا واحد غیر مسکونی را که به نام کد ملک برای پرداخت عوارض شهرداری شناخته می‌شود، وارد کنید.
  • با کلیک روی گزینه استعلام عوارض ملک در سال ۱۴۰۰ می‌توانید جزئیاتی مانند نام ملک، طبقه، آدرس و مساحت را مشاهده کنید.

پرداخت عوارض ملک در پیشخوان ۲۴

  • در نهایت روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا عوارض شما تسویه شود.

استعلام قبض عوارض ملک شهرداری تهران من

با مراجعه حضوری به اداره شهرداری تهران می‌توانید نسبت به پرداخت عوارض پسماند شهرداری تهران اقدام کنید. در غیر این صورت می‌توانید با مراجعه به سامانه پرداخت عوارض شهرداری، عوارض نوسازی و پسماند را پرداخت کنید. 

  • ابتدا باید وارد سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران من به نشانی my.tehran.ir شوید. 

پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران من

  • گزینه صحت‌سنجی شماره شناسایی ملک، آپارتمان و واحد غیر مسکونی را انتخاب کنید. 
  • شماره شناسایی ملک برای پرداخت عوارض را وارد کنید.

وارد کردن کد شناسایی ملک برای استعلام عوارض

  • بعد از کلیک روی گزینه تائید، صفحه زیر برای شما باز می‌شود. ابتدا مطمئن شوید که تمام اطلاعات مانند طبقه و متراژ درست نمایش داده می‌شود. حالا روی گزینه استعلام کلیک کنید.

نمایش اطلاعات در سامانه تهران من

درصورتی‌که دسترسی به شماره شناسایی ملک خود ندارید، می‌توانید آن را  از روی نقشه شهرداری تهران پیدا کنید. مراحل انجام کار عبارت‌اند از:

  • در قدم اول نیاز است روی گزینه سبز رنگ «یافتن شماره شناسایی ملک از طریق نقشه» کلیک کنید تا نقشه تهران را به شما نمایش دهد.

نقشه تهران

  • محل دقیق ملک را روی نقشه پیدا کنید.  اگر پیدا کردن آن سخت بود، از قسمت جستجو، محدوده تقریبی مانند نارمک را سرچ کنید.
  • روی محل ملک کلیک راست کنید و گزینه شماره شناسایی ملک را انتخاب کنید. 

پیدا کردن شماره شناسایی ملک

  • حالا شماره شناسایی ملک همراه با شماره پلاک به شما نمایش داده می‌شود. اگر شماره پلاک به درستی نمایش داده نشده بود، یعنی کد ملک متعلق به شما نیست و باید آدرس را دقیق‌تر انتخاب کنید. 

شماره شناسایی ملک

  • در غیر این صورت روی گزینه کپی در کنار شماره شناسایی ملک کلیک کنید. 
  • حالا باید مجددا وارد نشانی my.tehran.ir/melk شوید.
  • شماره شناسایی ملک برای پرداخت عوارض ملک ۱۴۰۰ را وارد و سپس گزینه تائید را انتخاب کنید.

وارد کردن کد شناسایی ملک

  • در لیست نتایج جستجو می‌توانید طبقه خود را انتخاب و سپس شماره شناسایی ملک خود را انتخاب کنید. 

مشاهده و پرداخت عوارض ساختمانی

  • برای استعلام بدهی عوارض شهرداری ملک، گزینه استعلام را انتخاب کنید. 
  • حالا وارد صفحه جدیدی می‌شوید، در این صفحه باید شماره موبایل و کد امنیتی را وارد کنید تا نتیجه استعلام از طریق پیامک برای شما ارسال شود.

استعلام بدهی عوارض شهرداری

پرداخت عوارض ملک با سامانه گویا ۱۳۷

درصورتی‌که به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید عوارض ملک خود را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کنید، می‌توانید با تلفن گویا سامانه تهران من یعنی ۱۳۷ تماس حاصل فرمایید. 

پرداخت عوارض شهرداری با کد ussd 

یکی از روش‌های دیگر استعلام عوارض نوسازی و پرداخت عوارض ملک شهرداری تهران، شماره‌گیری کد #137* است. برای آشنایی با روش پرداخت عوارض ملک نیاز است مسیر زیر را دنبال کنید. 

  • ابتدا کد #137* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید.
  • گزینه ۲ یعنی «عوارض» را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.
  • سپس با توجه به نیازتان یکی از گزینه‌های نوسازی، عوارض غیر مسکونی، پسماند نوسازی و بهای پسماند غیر مسکونی (کسب و پیشه) را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید عوارض نوسازی ملک را مشاهده کنید نیاز است کد بلوک ساختمان را وارد کنید.
  • حالا باید به ترتیب کد آپارتمان و ردیف ملک را وارد کنید.
  • درصورتی‌که ردیف ملک را ندارید، عدد ۰ را تایپ کنید و سپس روی گزینه send کلیک کنید.
  • حالا می‌توانید میزان عوارضی خود را مشاهده کنید.

نحوه پرداخت عوارض نوسازی تهران با سامانه پیامکی 

برای مشاهده مبلغ عوارضی شهرداری می‌توانید کد شناسایی ۱۲ رقمی واحد غیر مسکونی و ۱۵ رقمی واحد مسکونی را به شماره سامانه ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۰ پیامک کنید. اگر بدهی دارید بهتر است آن را در سریع‌ترین زمان پرداخت کنید. با پرداخت به موقع عوارض می‌توانید از جایزه خوش حسابی بهره‌مند شوید.

استعلام بدهی عوارض شهرداری ملک با مراجعه حضوری

اداره شهرداری تهران

درصورتی‌که بنا به دلایلی تصمیم گرفته‌اید تا عوارض شهرداری را به صورت حضوری پرداخت کنید، می‌توانید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنید یا از دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز استفاده کنید. البته این فرایند کمی زمان‌بر است و ممکن است مجبور شوید زمان طولانی منتظر بمانید تا کار به صورت کامل انجام شود. 

نکته: به جز روش پرداخت غیر حضوری، روش‌های دیگری نیز برای پرداخت وجود دارد. شما می‌توانید برای پرداخت عوارض شهرداری قم به نشانی qom.ir مراجعه کنید.

سوالات متداول عوارض ملک شهرداری

چطور می‌توانیم کد ملک را از روی قبض کاغذی خود پیدا کنیم؟

با نگاهی به قبض کاغذی خود می‌توانید شماره شناسایی ملک / آپارتمان را پیدا کنید. این کد شناسایی برای واحدهای مسکونی ۱۵ رقم و برای واحدهای غیر مسکونی ۱۲ رقم است. در‌‌صورتی‌که موفق به پیدا کردن کد ملک نشده‌اید، می‌توانید به سایت تهران من به نشانی map.tehran.ir یا دفاتر الکترونیک مراجعه نمایید. 

آیا امکان پرداخت دوباره عوارض ملک با قبضینو وجود دارد؟

بله؛ اگر ساکن تهران نیستید و قبض خود را از طریق سامانه‌های آنلاین و حضوری دیگر پرداخت کرده‌اید، ممکن است در سامانه قبضینو با پیام عدم پرداخت مواجه شوید. اما اگر عوارض شهرداری را با قبضینو پرداخت کنید، امکان پرداخت دوباره آن وجود ندارد. 

آخرین مهلت زمان پرداخت عوارض ملک شهرداری کی است؟

آیا هنوز هم زمان برای پرداخت عوارض ملک شهرداری هست؟ بله شما از اول فروردین ماه تا ۲۹ ماه سال جاری فرصت دارید تا نسبت به پرداخت عوارض ملک شهرداری اقدام کنید. در غیر این صورت با به پایان رسیدن فرصت پرداخت، مشمول جریمه خواهید شد و باید جریمه تاخیر پرداخت را نیز بپردازید. 

آیا امکان پرداخت قسطی عوارض شهرداری وجود دارد؟

بله؛ امکان پرداخت قسطی عوارض شهرداری برای شهروندان وجود دارد. اگر قصد فروش ملک خود را ندارید، می‌توانید عوارض شهرداری ملک را به صورت قسطی پرداخت کنید. 

مهلت پرداخت عوارض شهرداری تا کی است؟

مهلت پرداخت عوارض نوسازی، پسماند و کسب و پیشه تا ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ است. با پرداخت به موقع عوارض ملک شهرداری می‌توانید از جایزه خوش‌حسابی استفاده کنید. برای پرداخت عوارض شهرداری ملک روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از سایت و اپلیکیشن‌های موبایلی آنلاین مانند قبضینو استفاده کنید. 

آیا امکان پرداخت تجمیع عوارض نوسازی و پسماند شهرداری وجود دارد؟

بله؛ اگر می‌خواهید چندین قبض عوارضی را با قبضینو پرداخت کنید، باید از قبضینو سازمانی برای استعلام و پرداخت تجمیع عوارض ملک در سال ۱۴۰۰ استفاده کنید. 

در صورت مغایرت در نمایش اطلاعات باید چه کاری انجام دهیم؟

اگر تمام اطلاعات روی قبض شهرداری به نام شما نیستند یا دسترسی به مشخصات و کد ملک ندارید، باید همراه با مدارک لازم برای عوارض شهرداری ملک مانند سند مالکیت، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنید تا اصلاحات لازم را بدهند تا بتوانید بدهی قبض را با استفاده از یکی از روش‌های موجود پرداخت کنید. 

آیا امکان پرداخت قسطی عوارض پسماند شهرداری و دریافت فیش عوارض نوسازی در قبضینو وجود دارد؟

بله؛ تنها با داشتن کد ۱۲ تا ۱۵ رقمی ملک مسکونی یا غیر مسکونی خود می‌توانید جزئیات فیش عوارض نوسازی و فیش را در سرویس عوارض ملک قبضینو مشاهده کنید. حالا می‌توانید بخشی از مبلغ عوارض را انتخاب و پرداخت کنید. با این ویژگی می‌توانید تمام مبلغ عوارض شهرداری را قسط‌بندی کنید و هر بار تنها بخشی از آن را پرداخت کنید.

نتیجه‌گیری

عوارض پایدار شهرداری شامل عوارض نوسازی، خدمات پسماند واحدهای مسکونی و غیر مسکونی و کسب و پیشه است. فرقی ندارد که صاحب یک ساختمان مسکونی هستید یا یک ملک غیر مسکونی دارید، در هر صورت باید نسبت به پرداخت عوارض شهرداری در بازه زمانی مشخص اقدام کنید. در غیر این صورت جریمه ۹ درصدی به شما اختصاص داده می‌شود و باید آن را نیز پرداخت کنید. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا در خصوص نرخ عوارض خدمات پسماند، روش‌های استعلام عوارض نوسازی و پرداخت عوارض ملک شهرداری ملک صحبت کنیم. امیدواریم با این مطلب بتوانید عوارض خود را در سریع‌ترین زمان پرداخت کنید. 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه