قبضینو

شفاف سازی فرآیند تسویه قبضینو: از شایعه تا واقعیت

رمز پویا در پرداخت قبض

  به دلیل رعایت قوانین بانک مرکزی و احترام به حقوق کاربران، هیچ بخشی از مبالغ پرداختی کاربران برای تسویه قبوض وارد حساب‌های قبضینو نمی شود. فرآیند‌ تسویه قبض که در قبضینو مورد استفاده قرار گرفته، کاملاً مشابه فرآیند تسویه قبوض بانک‌ها، دستگاه‌های ATM‌ و … است. قبضینو فقط با بانک‌های مورد تایید ارگان‌های مختلف…

 

به دلیل رعایت قوانین بانک مرکزی و احترام به حقوق کاربران، هیچ بخشی از مبالغ پرداختی کاربران برای تسویه قبوض وارد حساب‌های قبضینو نمی شود. فرآیند‌ تسویه قبض که در قبضینو مورد استفاده قرار گرفته، کاملاً مشابه فرآیند تسویه قبوض بانک‌ها، دستگاه‌های ATM‌ و … است. قبضینو فقط با بانک‌های مورد تایید ارگان‌های مختلف فعالیت دارد و همواره حفظ حقوق کاربران مهمترین اولویت ماست.

در ادامه به تشریح بیشتر این موضوع پرداخته‌ایم. لازم به اشاره است که این مقاله صرفاً برای شفاف‌سازی در مورد فرآیند‌های تسویه قبضینو ارائه شده تا مطابق با روال همیشگیمان، ارزشمندترین سرمایه ما یعنی اعتماد کاربران و حقوق ایشان حفظ گردد.

تیم قبضینو در طول چهار سال فعالیت خود، با مشکلات و چالش‌های بسیاری همراه بوده است. علی‌رغم همه دشواری‌های موجود، استقبال و علاقه کاربران به قبضینو و خدمات آن (که مهم‌ترین سرمایه ماست) همواره موجب انگیزه و شوق ما برای ادامه کار بوده است. در روزهای کنونی قبضینو که پربازدیدترین سامانه حوزه پرداخت قبض در کشور است، شاهد نامهربانی‌هایی از سمت برخی مسئولین بوده که به دلیل حفظ حقوق مشتریان و همچنین درخواست تعداد زیادی از ایشان، لازم دیدیم که این پاسخ ارائه گردد تا کلیه شبهات موجود برطرف شوند.

نکته یک: الزام به استفاده از درگاه بانکی

علی‌رغم دشواری در روش‌های پرداخت به صورت IPG و رمز پویا، به دلیل قوانین بانک مرکزی و شاپرک، قبضینو صرفاً از این روش جهت تسویه قبوض بهره می‌برد. روش‌های دیگری چون کیف پول، پرداخت مستقیم از حساب بانک و … علی‌رغم اینکه خواست بسیاری از مشتریان ما بوده به دلیل شبهاتی که ممکن است بر آن وارد شود تاکنون توسط تیم قبضینو ارائه نشده تا هیچ تخطی از قوانین کشور در قبضینو مشاهده نگردد. ما همواره از کاربران خود به خاطر سختی در پرداخت عذرخواهی کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم این چالش را نیز پشت سر بگذاریم.علی‌رغم اینکه این دشواری به دلیل زیرساخت‌های بانکی کشور است و در همه سامانه‌ها قابل مشاهده است، ما به شدت در تلاشیم تا فرآیند‌های خود را بهبود بخشیم.

نکته دو: همکاری با بانک‌های مورد تایید ارگان‌ها

اساساً زیرساخت‌های پرداختی که قبضینو استفاده می‌نماید، بهترین و مورد تاییدترین زیرساخت‌های فعلی کشور است. برای مثال در بحث قبوض جریمه، قبضینو از زیرساخت‌های متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد و مجموعه بانک ملی استفاده می‌کند. این بانک دولتی، از بانک‌های مورد تایید راهور نیز هست.

نکته سه: بند قانونی و چالش مالیاتی

 ورود پول مربوط به قبوض و جرائم به حساب‌ شرکت‌ها، غیر قانونی بوده و بانک مرکزی به شدت بر این امر نظارت دارد و اساساً هر شرکتی که فعالیت شفاف دارد به هیچ عنوان فعالیت‌های خود را وارد ریسک نمی‌کند. همچنین ورود این حجم از وجوه به حساب‌های شرکت، چالش‌های مالیاتی فراوانی برای شرکت ایجاد می‌کند. به همین دلیل تیم قبضینو همواره از این مساله پرهیز کرده است.

نکته چهار: شفافیت شعار همیشگی قبضینو

قبضینو همواره در طول فعالیت خود شفاف بوده و در همین راستا آمادگی خود را بارها به صورت مکتوب برای حسابرسی مالی اعلام کرده تا هیچ نگرانی از این موضوع در نزد مسئولین نباشد. ریالی از وجوه مربوط به قبوض خدماتی و جرائم رانندگی وارد‌ حساب‌های شرکت و یا ذی‌نفعان آن نشده و نخواهد شد. احترام به قوانین و حفظ حقوق مشتریان سرلوحه فعالیت قبضینو است.

نکته پنج: تشخیص نوع پرداخت

پیامک برداشت وجهی که از طرف بانک برای کاربران ارسال می‌شود، در صورت پرداخت از طریق قبضینو، عبارت “پرداخت قبض” را دارد. این نوع پیامک صرفاً در پرداخت‌هایی برای کاربران ارسال می‌شود که وجه قبوض مستقیم به حساب خزانه وارد شود. در غیر این صورت این عبارت “خرید” خواهد بود و در این حالت وجه وارد حساب‌های شرکت می‌شود. همچنین بلافاصله پس از پرداخت قبض با قبضینو، پیامک از سمت بانک با موضوع دریافت مبلغ قبض ارسال می شود.

رمز دوم بانک برای پرداخت قبض

ارسال پیام از درگاه بانکی با عنوان “پرداخت” 

رمز پویا بانک برای پرداخت قبض

ارسال آنی پیام دریافت مبلغ قبض از سمت بانک

 

نکته شش: قبضینو در دوران کرونا

در طول چهار سال اخیر، علی الخصوص در دوران کرونا، تیم قبضینو به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را ادامه داد تا بلکه بخشی از مشکلات مردم در مراجعات حضوری و فعالیت‌های پرداخت و بانکی کم شود. استقبال و لطف کاربران به ما، ارزشمندترین ثروتی بود که قبضینو به دست آورده. در زمان کنونی نیز با انگیزه بیشتر سعی خواهیم کرد با بهبود کیفیت خدمات خود، تجربه نیکی برای کاربران بسازیم.

نکته هفت: مجوز‌های قبضینو

علاوه بر مجوز‌های لازم و اجباری حوزه پرداخت، قبضینو توانسته مجوز‌های بسیار دیگری همچون دانش‌بنیانی، پرداخت یاری و … را نیز کسب کند.

نکته هشت: قبضینو در مسیر دولت الکترونیک

با توجه به اینکه در زمان کنونی کلیه فرآیند‌های دولتی و کشوری باید الکترونیکی گردند تا علاوه بر شفافیت، مردم از چالش‌های زیاد کنونی راحت گردند، قبضینو همانند سال‌های گذشته سعی خواهد کرد که به نوبه خود، به بخش دولتی و اجرائی کشور کمک کند تا مردم آسان‌تر به خدمات دسترسی داشته باشند. امیدواریم با حمایت مسئولین و کاربرانمان بتوانیم به خدمت‌گذاری در این مسیر ادامه دهیم.

نکته نه: منبع درآمد قبضینو

پرداخت قبوض از طریق قبضینو کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ی اضافی از کاربران دریافت نمی‌شود. تنها منبع درآمد قبضینو از محل پرداخت، کارمزد تسویه قبوض است که سالیانه توسط بانک مرکزی تصویب می‌گردد. این کارمزد از طریق ارائه دهندگان و ارگان‌های خدمات عمومی (برق، گاز، تلفن و …) به پرداخت‌‌کنندگان قبوض همانند قبضینو و شرکت‌های دیگر  داده می‌شود. خاطر نشان می‌شود که در بحث جریمه رانندگی به دلیل اینکه این پول مستقیم وارد خزانه کشور می‌شود، مبلغ این کارمزد صفر است. تنها دلیل ارائه خدمات پرداخت جریمه به کاربران احترام به ایشان و تکمیل سبد محصولات قبضینو است.

نکته ده: دلیل برخی تاخیر‌ها در تسویه قبوض

پرداخت از طریق قبضینو هیچ تاخیری در تسویه قبوض ایجاد نمی‌کند. بسیاری از تاخیر‌هایی که وجود دارد به دلیل زیرساخت‌های الکترونیکی فعلی ارگان‌هاست. این تاخیر‌ها در همه روش‌های پرداخت از جمله سامانه‌های خود ارگان‌ها، دستگاه‌های خود پرداز و … نیز وجود دارد. قبضینو امیدوار است که در آینده نزدیک، مشکلاتی که در زیرساخت‌های فعلی وجود دارد رفع گردند.

نکته یازده: قبضینو برای همه

در طول فعالیت چند ساله قبضینو، قبضینو سعی کرده برای همه طرفین (کاربران و ارگان‌ها) مفید باشد. به دلیل تلاش‌های تیم قبضینو وصول مطالبات سازمان‌های مختلف بسیار منظم و افزایشی شده که موجب تامین مالی منظم برای آن‌ها شده. همچنین به دلیل ترغیب کاربران به پرداخت سر موقع، از دو برابر شدن مبالغ جریمه و سایر هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری شده است. ما همواره برآنیم که با افزایش خدمات خودمان علاوه بر کسب رضایت کاربران، به کشور نیز خدمت کنیم.

در پایان ضمن تشکر از همه همراهان و کاربران قبضینو، امیدواریم مسئولین با اظهارات نادرست خود به اکوسیستم استارت‌آپی کشور که توانسته در طول سال‌های اخیر کمک شایانی به جامعه و مردم کنند، آسیب غیرقابل جبران نزنند. قبضینو به عنوان یک محصول کاملاً داخلی، همانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر فعال در کشور ثابت کرده که حل مشکلات کاربران و احترام به ایشان مهم‌ترین هدفی است که باید به دنبال آن بود.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
مجتبی مهاجری

از کاری که برای رفاه حال مردم درجهت راحتی در پرداخت قبوض دولتی انجام می‌دهید بسیار ممنون وسپاسگزارم.درود بر تیم قبضینو و خسته نباشید💐🌹🙏

حسینی

باسلام مبلغ قابل توجهی در قبص برق تحت عنوان بدهکار ثبت میشود ایا این مبلغ با کارمزد قبضینو ارتباط دارد

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
هیچ مبلغی تحت عنوان کارمزد قبضینو در قبوض پرداختی اعمال نمی‌شود و این مبلغ ممکن است مربوط به آبونمان باشد.
پاینده باشید.

محمدفتحی

باسلام و خسته نباشید به تیم محبوب قبضینو..خواستم شمارمو تو حساب کاربری تغییر بدم.چکار باید کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پشتیبانی قبضینو

درود بر شما
در صورت ورود از سامانه، روی شماره تلفن خود در بالای صفحه سمت چپ کلیک کرده و گزینه ویرایش حساب کاربری را انتخاب کنید. برای تغییر شماره در اپلیکیشن هم باید از حساب کاربری خود خارج شوید که در این‌صورت اطلاعات پرداخت قبلی شما حذف خواهند شد.
شاد و سربلند باشید.

حامدمحسنی

باسلام وتشکر از قبضینو همه چیز قبضینو بسیار عالی است وجای تشکر دارد

مسلم

بنده از وقتی که برنامه شما رو ،برای پرداخت قبوض انتخاب کردم، هیچ. مشکلی واسم پیش نیومده و کاملآ از این برنامه راضی هستم

سعیدرضامصلحت

من با مطالبی که در این مقاله گفته اید موافقم ، اپلیکیشن مفید و خوبیست ، با توجه باینکه من با اپلیکیشن های دیگری نیز کار میکنم ، اپلیکیشن قبضینو را بهتر از اپلیکیشن های دیگر میدانم

حسین شمسایی

درود بر شما و سپاس از زحماتتون در قسمت سوابق پرداخت و بخش رسید پرداخت اگه تاریخ دوره قبض پرداختی هم جزو سوابق بیاد کارتون بی نقص میشه ممنونم

پشتیبانی قبضینو

درود دوست عزیز
نکته پیشنهادی شما را بررسی کرده و به اطلاع کارشناسان می‌رسانیم تا در صورت تایید، در به‌روزرسانی‌های آینده اعمال شود.
ممنون از همراهی شما.

ابراهیم صفایی

سلام دیروز برای پرداخت قبض تلفن ثابت اقدام کردم که موفق نشدم همچنان پیام میده تو صف پرداخت هستم و نمیتونم انجام بدم پرداختو

پشتیبانی قبضینو

درود بر شما
احتمالا شما یک قبض فعال در سبد پرداخت خود دارید. برای حل مشکل باید به سبد پرداخت خود رفته و قبض موجود در سبد را تسویه کنید یا آن را حذف کرده و مجددا عملیات پرداخت قبض را انجام دهید.
پایدار باشید و سبز.

علی توفیقی

سلام ضمن تشکر. خواستم بدونم چطور میشه یکی از کارتها رو که دیگه فعال نیست در قبضینو حذف کرد

پشتیبانی قبضینو

درود وقت بخیر
برای حذف اطلاعات کارت یا هر شماره ثبت‌شده دیگری در قبضینو، فقط کافیست به سرویس موردنظر مراجعه کنید. در سمت چپ کادر مربوط به شماره کارت، سه نقطه‌ای هست که با زدن آن باید گزینه حذف را انتخاب کنید.
شاد باشید.

احمدرضا حاجی نسب

با سلام و تشکر . چرا فقط یک درگاه بانک ملی ارائه خدمت دارد. گاها دارای خطا می باشد. لطفا درگاه های دیگری از سایر بانکها را هم اضافه فرمایید . با تشکر

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
پیشنهاد شما را بررسی می‌کنیم و در صورت امکان، درگاه‌های جدیدی را اضافه خواهیم کرد تا پرداخت شما به آسانی انجام شود.
سپاس از همراهی‌تان.

نادر گیاه تازه

سلام و درود بر شمامن حدود ۳ سال و خورده‌ای هست که از قبضینو استفاده میکنم و همیشه راضی بودم امید وارم همیشه و همه جا موفق باشید‌ !با سپاس فراوان

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
خوشحالیم که از خدمات قبضینو رضایت داشتید. ما سعی داریم که هر روز خدمات بهتری ارائه کنیم تا پرداخت‌ها و استعلام‌های موردنیاز شما به آسانی انجام شوند.
سپاس از همراهی شما.

قادر

با سلام و احتراماز زحمات شما سپاسگذاری میکنم و آرزو دارم که روز به روز تیم شما توسعه یافته و به موفقیت های بیشتری دست یابد.

مهدی یگانه

با سلام وخسته نباشید بنده عوارض ازاد راه را پرداخت نمودم ولی قیمتها تو هر اپلیکیشنی فرق میکنه چرا ..ممنون از شما

پشتیبانی قبضینو

سلام جناب یگانه وقت بخیر
قیمت‌های اعلام شده از طریق سرویس پرداخت عوارض آزادراهی قبضینو بر اساس آخرین اعلام پلیس راهور بوده و هیچ مبلغ اضافه‌ای از کاربران گرفته نمی‌شود. شما می‌توانید از طریق این سرویس عوارش آزادراهی خود را پرداخت کنید.
پایدار باشید.

حامدمحسنی

باسلام قبضینو بهترین درگاه اینترنتی پرداخت قبوض است

سیروس حیدری

با سلام خدمت همه ی بچه های قبضینو. خوبی و زحمت و ارائه خدمت به مشتریان ان هم به بهترین نحو, فقط مختص قبضینو ست.ارزوی سلامتی و هر روز بهتر شدن رو برای همه‌ی شما عزیزان دارم.

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای حیدری
ممنون از همراهی شما. امیدواریم هر روز امکانات بهتری را به شما عزیزان ارائه دهیم.

محمدفتحی

سلام گرم به تیم زحمتکش قبضینو..من وخانواده به شخصه از این اپ خیلی راضی هستیم..فقط ای کاش پرداختی ها زودتر انجام بپذیرد..نَ تا دو روز کاری !!!

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای فتحی
ممنون از اینکه قبضینو انتخاب شماست. حتما پیشنهاد شما را بررسی خواهیم کرد.

محسن نوروزی

با سلام بنده یک ماه است قبض آب را پرداخت نمودم متاسفانه بعداز یکماه هنوز در قبض آب میلغ پرداخت شده محاسبه نشده..وهنوز بروز رسانی نشده است…لطفا پیگیری نمایید ..ممنونماین قضیه هرماه تقریبایکسال است که فقط درقبوض اب به این صورت است وبرای هر قبض بعد از پرداخت محاسبه وبه روز رسانی نمی شود…

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای نوروزی
اگر این مشکل طولانی‌مدت وجود داشته احتمالا برای حل آن باید به اداره آب محل سکونت خود مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود. اگر بازهم این مشکل حل نشد می‌توانید با بخش پشتیبانی قبضینو در تماس باشید.

مرادحسین همت زاده

سلام کارشما عالی وبی نقص است خسته نباشید

پشتیبانی قبضینو

ممنون از همراهی شما دوست عزیز 🙂

پرویز فرهمندکیا

باسلام و تشکر از زحمات شما وهمکاران بنده چندین سال از قبضینو استفاده میکنم وهمیشه رضایت کامل داشته‌ام انشالله همیشه سلامت باشید

ابراهیم محبی

کارتان بسیار عالی نسبت به

مرتضی

🙏👌👍کار شخص بنده به لطف شما خیلی هموار شده ممنون .

پشتیبانی قبضینو

ممنون از همراهی شما کاربر عزیز.

سعید بختیاری

با سلام خدمت تیم محترم قبضینو،بهترین اپلکشن موجود برای پرداخت به نظر من قبضینو میباشد.چون سوابق پرداخت و همه قبوض را ساپورت میکند.وهمه پرداخت ها را میشود به آسانی همینجا انجام داد.شما بهترین هستید.

جعفر صداقت گويان فرد

من از طریق قبضینو بدهی تلفن ثابت منزلو پرداخت کردم ولی هنوز وصل نشده دیروز صبح پرداخت کردم. چه بایدکرد؟

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز؛ کلیه قبوض پرداختی شما بلافاصله بعد از پرداخت از طریق درگاه پرداخت بانک تسویه می شوند. ولی ممکن است فرایند وصل تلفن ثابت 2 تا 3 روز کاری زمان ببرد.

پرویز کردزنگنه

با تشکر فراوان

فرزاد احمدی پور

سلام. خوشحالیم ازینکه محیطی بسیار قابل اعتماد برای ما و کشورعزیزمان ایجاد کرده اید. تاکنون هیییچ گونه شک وشبهه ای در وجودمان نسبت به خدمات شما نداشته ایم و ازینکه بی منت درکنارمان هستید از تیم قبضینو ممنونیم.با ارزوی موفقیت بیشتر و بیشتر قبضینو

فاطمه جهانی

با سلام و احترام. پرداخت الکترونیک قبضینو بسیار آسانتر از آپ ها و سیستم های دیگر هست و خوشحالم که از این طریق پرداخت میکنم و در سوابق می تونم پیگیری کنم. سپاس فراوان از تیم برنامه نویسی این سیستم.

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز؛ ممنون از همراهی شما

حمید رحیمی

بسیار عالی

علی عمرانی

با سلام و درود بر شما از خدمات ارائه شده در اپلیکیشن قبضینو کمال تشکر است امیدوارم شاهد پیشرفت های بیشتر و بهتر باشيم

محمدرضا کرمیان

با عرض سلام و خدا قوت.ممنون باید برنامه بسیار مفید و کار آمدتون.سوال اینه که من سه قبض از خلافی خودرومو پرداخت کردم و مبلغ سه قبض از کل خلافیم کم نشده.ممنونم اگر راهنمایی کنید.با سپاس

پشتیبانی قبضینو

دوست عزیز برای پیگیری با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

آدینه

واقعا عالی هستین . خدا قوت به راحتی هر قبضی رو پرداخت و سوابق گذشته رو میتونم ببینم و همه چیز دم دستمه. امیدوارم به زودی پرداخت گروهی قبض ها و کیف پول هم اضافه بشه که در وقت صرفه جویی بیشتری بشه. ممنونیم

پشتیبانی قبضینو

ممنون از همراهی شما

فاطمه مظاهری

سلام وقت بخیرکارتون حرف نداره موفق باشید انشالله

فیروز دهقان

قبض تلفن پرداخت کردم دوباره تو صورتحساب جدید اعمال شده نمیدونم کجای کار ایراد داره قبضینو یا مخابرات

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز
کلیه قبوض پرداختی شما بلافاصله بعد از پرداخت از طریق درگاه پرداخت بانک تسویه می شوند. ولی ممکن است فرایند وصل تلفن ثابت 2 تا 3 روز کاری زمان ببرد.

ثبت دیدگاه