قبضینو

آزادراه تبریز سهند + نحوه پرداخت عوارض آزادراه سهند تبریز

عوارض آزادراه سهند تبریز

آزادراه سهند تبریز مسیر پر رفت و آمدی است که بعد از ۱۲ سال در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید. این آزادراه مسیر ارتباطی سهند به تبریز را کوتاه‌تر کرده و حداکثر زمان رسیدن به مقصد را از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه رسانده است. برای این که اطلاعات بیشتری از این شاه‌راه ارتباطی کسب کرده و از نحوه دریافت تخفیف عوارض آن مطلع شوید، این مقاله را مطالعه کنید….

آزادراه تبریز سهند یک مسیر مهم در بین جاده‌‌های کشور است که مبدا آن در شهر سهند استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این مسیر یک آزادراه نیمه خصوصی است که ۶۰ درصد هزینه ساخت آن از طریق بخش‌‌های خصوصی و ۴۰ درصد باقی‌مانده از طریق دولت تأمین شده است. در این مطلب از قبضینو قرار است اطلاعاتی از آزادراه سهند تبریز، مزایا و مشکلات آن، عوارض آزادراه تبریز سهند و بسیاری موارد دیگر را با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا آزادراه سهند تبریز طراحی و احداث شد؟

بخش زیادی از جمعیت شهر جدید سهند، در شهر تبریز فعالیت می‌کنند و برای انجام کارهای خود تقریبا باید به‌صورت روزمره در این مسیر رفت و آمد داشته باشند؛ راه‌اندازی بزرگراه تبریز سهند باعث شده است که علاوه بر آسان‌تر شدن این رفت و آمد، مسافت طی‌شده برای آن نیز کاهش پیدا کند، طوری که مسیر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به مسیر ۱۰ دقیقه‌ای تبدیل شده است.

در ضمن، کاهش ترافیک بین‌شهری و کمک به کنترل آلودگی هوا از طریق کنترل ترافیک گفته‌شده نیز از علل طراحی و احداث اتوبان سهند تبریز است.

عوارض آزادراه تبریز سهند

مسافت آزادراه تبریز سهند چقدر است؟

آزادراه تبریز سهند دارای دو قطعه چهار بانده با طول ۲۲ کیلومتر است. قطعه اول ۷ کیلومتر بوده و از شهر سهند آغاز می‌شود، قطعه دوم ۱۵ کیلومتر بوده و از شهر تبریز آغاز می‌شود. اجرای پروژه آزادراه تبریز سهند در سال ۱۳۸۷ تصویب شد و نهایتا در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید. آزادراه تبریز سهند علاوه بر اتصال این دو شهر به معابر مهم زیر هم متصل شده است:

  • آزادراه شهید کسایی
  • خیابان شهید باکری
  • خیابان ابن سینا
  • بلوار تشیع
  • سهندیه
  • و …

عوارض تبریز سهند

عوارض اتوبان تبریز سهند در ابتدای راه‌‌اندازی ۳ هزارتومان بود، اما قیمت عوارض تبریز سهند در سال ۱۴۰۳ تغییر کرده و برای هر یک از ماشین‌های سواری، سنگین و نیمه سنگین متفاوت است. در جدول زیر عوارض اتوبان تبریز سهند ۱۴۰۳ با توجه به نوع ماشین ذکر شده است.

عوارض آزادراه سهند تبریز

(تومان)

رفت و برگشت

سواری

وانت/ مینی‌بوس

کامیونت/ اتوبوس

کامیون دو محور

کامیون سه محور

تریلی

۵,۵۰۰

۶,۵۰۰

۸,۵۰۰

۱۰,۰۰۰

۱۳,۰۰۰

۱۵,۰۰۰

نحوه پرداخت عوارض آزادراه تبریز سهند

پرداخت عوارض تبریز سهند هم مانند سایر عوارض آزادراه‌ها همچنین عوارض سالیانه خودرو ، اجباری بوده و تاخیر در تسویه آن نیز باعث جریمه می‌شود. پرداخت عوارض آزادراه سهند تبریز از روش‌های حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر است. برای روش‌های حضوری نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت دارید، اما در روش‌های غیرحضوری مراحل استعلام و پرداخت عوارض سهند تبریز سریع‌تر و آسان‌تر است.

روش‌های پرداخت عوارض خودرو تبریز سهند

از بین روش‌های عوارض آزادراهی سهند تبریز، روش‌های آنلاین مانند برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی طرفداران بیشتری دارند، چون آسان‌تر است و هم در هر زمان و موقعیتی امکان پرداخت و تسویه برای شما فراهم است. درصورت انتخاب روش حضوری باید با شناسه قبض و شناسه پرداخت به دستگاه خودپرداز بانک و مراحل پرداخت را به ترتیبی که دستگاه اعلام می‌کند انجام دهید، اما اگر انتخاب شما روش‌های غیرحضوری است، به ادامه مطلب توجه کنید.

پرداخت عوارض آزادراهی سهند تبریز با قبضینو

پرداخت عوارض آزادراه سهند تبریز از طریق قبضینو هم ساده است و هم نیاز به صرف زمان زیادی ندارد؛ این سامانه علاوه بر ارائه خدمت پرداخت عوارضی، خدمات دیگری مانند استعلام خلافی خودرو، مالیات سالیانه شهرداری و … را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در چند مرحله آسان و تنها با ارائه شماره پلاک می‌توانید استعلام عوارض ماشین خود را گرفته و در همان لحظه آن را تسویه کنید. مراحل پرداخت عوارض آزادراهی تبریز سهند در قبضینو به ترتیب زیر است:

  1. انتخاب گزینه عوارض آزادراهی از بخش خدمات خودرو و موتور
  2. وارد کردن شماره پلاک
  3. انتخاب گزینه استعلام عوارض آزادراهی و پرداخت هزینه استعلام

پرداخت عوارض آزادراه تبریز سهند با قبضینو

استعلام و پرداخت مبلغ عوارض آزادراه تبریز سهند با کد دستوری

کد دستوری #۹*۷۲۰* کاربرد استعلامی داشته و برای پرداخت باید از طریق درگا‌ه‌های بانکی یا اینترنت‌بانک‌ها اقدام کنید. این سرویس درصورت نبود اینترنت گزینه مناسبی است، اما برخی مواقع دچار اختلال می‌شود. نحوه استعلام عوارض آزادراه تبریز سهند با کد دستوری به شکل زیر است:

  1. شماره‌گیری کد دستوری #۹*۷۲۰*
  2. وارد کردن عدد ۱ جهت استعلام
  3. وارد کردن شماره پلاک
  4. مشاهده اطلاعات پرداخت عوارضی سهند تبریز

استعلام و پرداخت عوارض آزادراه تبریز سهند با کد دستوری

سامانه تخفیف عوارض سهند تبریز

عوارض آزادراه تبریز سهند الکترونیکی است و بیشتر هزینه‌های احداث آن هم برعهده بخش خصوصی بوده، بنابراین نمی‌توان انتظار حذف پرداخت آن را داشت اما کسانی‌که روزانه در این مسیر در رفت و آمد هستند، می‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سامانه تخفیف عوارض سهند تبریز ثبت‌نام کنند.

در ضمن، با استفاده از مزایای سامانه ثبت نام تخفیف عوارض آزادراه تبریز-سهند دیگر لازم نیست تمام نرخ را پرداخت کنند، در نتیجه هزینه‌های رفت و آمد،‌ تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

نحوه ثبت‌نام در تخفیف عوارض بزرگراه تبریز سهند

برای ثبت‌نام در سامانه تخفیف عوارض سهند تبریز حتما به این نکته توجه داشته باشید که سرویس‌دهی این سامانه مخصوص ساکنان این شهر است و بهتر است از شماره‌های ایرانسل یا رایتل برای ثبت‌نام در این سامانه استفاده کنید، چرا که شماره‌های همراه اول تنها درصورتی تخفیف عوارض تبریز سهند را دریافت می‌کنند که پیامک‌های تبلیغاتی خود را لغو نکرده باشند. مراحل ثبت‌نام در سامانه تخفیف عوارض سهند تبریز عبارتند از:

  1. ورود به سامانه و ثبت شماره تلفن همراه
  2. وارد کردن کد تایید ارسالی
  3. پر کردن اطلاعات فرم
  4. بارگذاری تصاویر مربوط به کارت ملی، سند منزل، سند خودرو، سایر اسناد مالکیت منزل
  5. ارسال اطلاعات

سامانه تخفیف عوارض آزادراه تبریز سهند

عواقب پرداخت نکردن عوارض آزادراه تبریز سهند

عدم پرداخت به‌موقع عوارض بزرگراه سهند تبریز و هر عوارض آزادراهی دیگر با جریمه و افزایش پلکانی عوارض آزادراهی به میزان ماهیانه ۳.۵٪ همراه است. جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی برای هر خودرو متفاوت است و به‌صورت زیر تعیین می‌شود:

  • خودروهای سواری ۴۰ هزار تومان
  • اتوبوس‌ها و کامیون‌های دومحور ۵۰ هزار تومان
  • تریلی‌ها، نفتکش‌ها و کامیون‌های سه محور ۹۰ هزار تومان

جمع‌بندی

هدف از احداث آزادراه سهند تبریز، آسان‌ترشدن رفت و آمد در این مسیر، کاهش ترافیک آذرشهر، کوتاه شدن مسافت و بسیاری موارد دیگر بوده است. ساکنین شهرهای مجاور می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه تخفیف عوارض سهند تبریز، از تخفیفات آن بهر‌ه‌مند شوند. در این مقاله از قبضینو تمام جزئیات مربوط به آزادراه تبریز سهند ارائه شده است؛ شما می‌توانید با مطالعه مطالب مربوط به قیمت عوارض تبریز سهند، مسافت این آزادراه، مسیرهای ارتباطی و … اطلاعات دقیق‌تری از آنها به‌دست آورید.

سوالات متداول

آزادراه تبریز سهند چند کیلومتر است؟

طول آزادراه سهند تبریز حدود ۲۰ کیلومتر و عرض آن ۳۶ متر است. در این آزادراه از ۵۰ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی استفاده‌شده است.

پرداخت عوارض تبریز سهند چگونه انجام می‌شود؟

برای پرداخت عوارض آزادراه سهند تبریز، می‌توانید به خدمت قبضینو مراجعه کرده و با ارائه پلاک خودرو، مبلغ آن را تسویه کنید.

سامانه ثبت نام تخفیف عوارض آزادراه تبریز-سهند چیست؟

سامانه تخفیف عوارض سهند از طریق شرکت عمران شهر جدید سهند راه‌اندازی شده است تا شهروندان سهندی که به‌صورت روزمره در این مسیر رفت و آمد دارند، مجبور به پرداخت کامل عوارض نباشند.

قیمت عوارض تبریز سهند برای خودروهای سواری چقدر است؟

قیمت عوارض تبریز سهند برای خودروهای سواری ۵,۵۰۰ تومان است؛ همچنین اگر مایل هستید نرخ را برای سایر وسایل نقلیه هم بدانید، می‌توانید به جدول ارائه‌شده در این مقاله مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
محمد سطوتی

چرا برا من پیام آزاد راه نمیاد ، ماشین رو تازه خریدم و بانام خودم بیمه کردم و شمارم رو هر سازمانی بگید دادم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
شما می‌توانید برای استعلام عوارض از سرویس سرویس استعلام عوارض آزادراهی قبضینو استفاده کنید. درصورتی که مایل به دریافت تخفیف آزادراه تبریز سهند هستید و شماره همراه اول را در این سامانه ثبت کرده‌اید باید پیام‌های تبلیغاتی خطتان را از حالت لغو خارج کنید.
پاینده باشید و سبز

احمدمشین چی

من ساکن سهندهستم کاردرتبریزهستش روزی سه چهاربارمیرم تبریزوسهندهررفت چهار پنج تومن بایدبدم چیکارکنم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
شما می‌توانید به سامانه تخفیف عوارض سهند مراجعه کرده و ۵۰ درصد مبلغ عوارض را پرداخت کنید، برای آشنایی دقیق‌تر با مراحل این کار می‌توانید مقاله “آزادراه تبریز سهند + نحوه پرداخت عوارض آزادراه سهند تبریز” را مطالعه کنید.
سپاس از شما

مرتضی نبی دوست

بنده ساکن سهند هستم ماشینم هم پلاک سهند است ولی عوارض ۴۰۰۰ تومانی میاد.چکار کنم

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
لطفا با پشتیبانی آنی‌رو به شماره 1531 تماس بگیرید و مشکلتان را مطرح کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد.
سبز و سربلند باشید.

حیدر رضازاده

تا بحال من تردد نکردم ولی پیامک هر روز ساعت 7 صبح میاد

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
این‌گونه موارد زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی با دست‌کاری پلاک ماشین خود باعث مشابهت آن با پلاک ماشین شما شده باشد. برای اطمینان از این وضعیت لطفا به همراه مدارک ماشین و مدارک شناسایی خود به یکی از مراکر پلیس +10 مراجعه نمایید.
با تشکر از شما.

استادیمحمد

من هرروزازازادراه رفت امد مکنم وقبلا ثبت نام کرده بودم وتخفیف میزدن ولی مدتی تخفیف برداشتم من چیکار کنم کجا مراجعه کنم

پشتیبانی قبضینو

درود وقت بخیر
برای اطلاع از جزئیات مربوط به تخفیف عوارض آزادراه موردنظرتان می‌توانید با پشتیبانی آنی رو به شماره 1531 تماس بگیرید.
سلامت و مانا باشید.

فاطمه نجفی

تخلفات ازادراه

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
برای اطلاع از جزئیات خلافی ماشینتان می‌توانید از سرویس ارائه‌شده در این صفحه استفاده کنید. شماره پلاک را وارد کرده و گزینه تایید را بزنید پس از مشاده جزئیات می‌توانید جرایم را پرداخت کنید.
پایدار و سبز باشید.

روشن پور

با سلام چرا عوارض من از یکم دی ۴هزار تومن شده ؟؟؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
نرخ عوارض آزادراهی کشور اخیرا افزایش داشته که این مورد شامل آزادراه سهند تبریز هم می‌شود و نرخ عوارض سواری در این آزادراه 4000 تومان است.
برقرار باشید.

ناصربنده‌حق

سلام من همه عوارضمو به موقع پرداخت کردم ولی چند روزی میشه که پشت سر هم برام جریمه صادر می‌کنند در صورتی که اصلاً دیرکردی ندارم چه کار باید بکنیم ما منظورمون از ایرادات اینا هستند که دوربیناتون نمی‌تونن به درستی کنترل کنند

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
شما باید برای اعتراض به این مورد از طریق سامانه آنی رو اقدام کنید. شماره تماس و پیامک برای شما قرار داده می‌شود تا با وارد کردن پلاک‌تان بتوانید مراحل شکایت را انجام دهید.
شماره ۱۵۳۱
سرشماره پیامک ۱۰۰۰۰۱۵۳۱

ملیحه ربیع

سلام من تاهالا چند بار زنک زدم جواب نگرفتم لطفاً شمارسدکی کنید الان تو پنل بنده نگاه کنی ۵۶۰۰تومان کم میشه از حساب بنده

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت‌ به‌خیر
کدام مورد را براتون بررسی کنیم؟ لطفا دقیق‌تر به مشکلی که با سامانه دارید، اشاره کنید تا بتوانیم راهنمایی دقیق‌تری داشته باشیم.
ممنون

قادر فتحی

سلام من دیروز رفتم سهند مسیر رفت عوارضی انداخته8014تومان این رابرسی کنید

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای فتحی
شما باید با ورود به صفحه پرداخت عوارض آزادراهی که لینکش رو براتون قرار می‌دیم و وارد کردن شماره پلاک خودرو، نسبت به مشاهده و پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کنید. اگر راهنمایی بیش‌تری نیاز داشتید، حتما با ما در ارتباط بمونید.
https://ghabzino.com/freeway
سبز و برقرار باشید

آزاد راه تبریز به سهند

سلام ، مراحل پرداخت را تا آخر طی میکنم بعد میگه مبلغ نا معتبر است سوال ؟ اگه مبلغ نامعتبر است پس برام sms میفرستند که شما ۱۵ روز فرست دارید عوارض پرداخت کنید.

پیشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز؛ اگر مبلغ عوارض زیر ۵۰۰۰ تومان باشه متاسفانه این خطا رو دریافت می‌کنین. اگر امکانش رو دارین از کارت بانکی دیگه‌ای استفاده کنین، این موضوع برای بعضی از بانک‌ها ایجاد می‌شه و با تغییر کارت بانکی معمولا مسئله برطرف می‌شه.

محمدی

سلام. اولا خودروبنده405هست عواض وانت(4000تومان)ثبت می‌شود.دوما بایک تاریخ ویک ساعت 2مورد ثبت میشود.یعنی با هر رفت وبرگشت8000تومان.

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز از طریق یکی از روش‌های زیر میتوانید نسبت به ثبت عوارض اشتباه اعتراض کنید:

ارسال شماره پلاک خودروی خود به 100001531 و ثبت درخواست بازبینی
تماس با شماره تلفن 02163468531

رشید فرجی

من در روز یکشنبه ۲۸خرداد یک بار رفت وبرکشت با خودرو ساینا داشتم برام ۱۶هزار تومان عوارضی ثبت شده علت چیست در حالیکه بایستی شش هزار تومان عوارض کسر میشدلطفا به بنده علت را اطاع رسانی کنید شماره خود رو ۲۷۶ه۷۳ ایران ۳۵ می باشد

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز از طریق یکی از روش‌های زیر میتوانید نسبت به ثبت عوارض اشتباه اعتراض کنید:

ارسال شماره پلاک خودروی خود به 100001531 و ثبت درخواست بازبینی
تماس با شماره تلفن 02163468531

صمدباغی

خوب

علیرضا دهقان

عوارض به گوشی پیامک داده شود بهتر میشود

معصومه جبارزاده

به نظر من باید پلاک ساکنان شهر سهند با افراد معمولی که به سهند تردد دارن جداگانه بررسی بشه و ساکنان سهند این عوارض رو پرداخت نکنن.پرداخت عوارض برا ساکنان سهند مثل این میمونه که یه نفر ساکن تبریزه و هر روز از اتوبان کسایی تردد داره و باید عوارضی پرداخت کنه

aliyeh

سلام من خونم سهنده ومجبورم تبریز برم وبیام و خلافی گرفتم یه روز رد شده پرداخت نکردم ۴۲۰۰۰۰جریمه اومده با اینکه میگین بعد ۷روز جریمه میاد خیلی بی انصافیه ،حتی یه روز هم فرصت پرداخت ندادن فک کنم باید وسط ازاد راه نگه داری پرداخت کنی البته انتن هم نیس

امیر فاتحی

سلام متصدی عوارض از کارت من مبلغ هشتاد هزار تومان کشیده و فقط قبض عوارض داد من دیدم از حسابم بجای هشت هزار تومان هشتاد هزار تومان برداشت شده

علی یاوری

خوب هست ولی برای ازاد راه سهند عوارض لازم نبود مجبورا پرداخت میکنیم

یعقوب صفرزاده

سلام من در شهر جدید سهند تبریز زندگی میکنم و میخواهم عوارض آزادراه را نصف پرداخت کنم ممنون از زحمتهای شما

دنا

با سلامبرای پیگیری اشتباهات سیستم عوارضی از کجا باید پیگیر باشیمبعضی مواقع که شاید در طول هفته هیچ ترددی اصلا از اتوبان نداشته ام ولی باز با ارسال پیامک در راستای تردد برای چندین بار از اعتبارم کم شده است

علی

واقعا خیلی درد آور هست که برای مسیری که هر روز باید چند بار در آن تردد داشته باشی تا به شهر خودت بری،این جور راهزنی میکنن،چرا خجالت نمیکشن از مردم ضعیف سهند،چرا ابنقدر ضعیف کش هستند

سعید رضایی

من از اندیشه به تبریز رفتم چندبار عوارض سهند برا پلاکم اومده ،آیا برای مسیر اندیشه هم عوارض باید پرداخت کنیم

محمد تقی نسب

با سلام چگونه شهروندان سهندی از تخفیف عوارض بهره مند می شوند در سایت ثبت نام کردیم جواب و نتیجه مشخص اعلام نشده است

حجت خلیل زاده

سلام مردمی که در سهند زنگی میکنن اکثرا اهل تبریز هستن وضیت مالی خیلی خوبی ندارن

رضا نقی زاده

با سلام ضمن عرض خسته نباشید . بنده حقیر شاغل در تبریز هستم و اگر قرار باشد ماهانه هر روز 6000 تومان هزینه عوارض بدم پس کل زندگیم عوارضی شده خودتان قضاوت کنید سهند چه دارد که عوارض علاوه بر سایر عوارض هم پرداخت شود . دست شما از این همه مرحمت درد نکند.با تشکر از حمات شما

فرهاد مصری

سلام .مردمی که در سهند زندگی می‌کنند. اکثرا اهل تبریز هستند و وضعیت مالی خوبی ندارند.انصاف نیست که از اونها عوارض بگیرید .سهندجزوی از تبریز هست .

ثبت دیدگاه