قبضینو

آموزش استعلام با جزئیات و پرداخت موردی خلافی خودرو

آموزش استعلام با جزئیات و پرداخت موردی خلافی خودرو

امکان ‌پرداخت خلافی خودرو به صورت موردی این شرایط را برای رانندگان فراهم می‌کند که خلافی ماشین‌شان را کم کم تسویه کنند و از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنند. این روش پرداخت، شرایط و مراحلی دارد که در این مقاله راهنمای کامل از آنها ارائه شده است….

تقریبا تمام رانندگان، خواسته یا ناخواسته، در طول دوران رانندگی‌شان، از سوی پلیس جریمه می‌شوند. این جریمه‌‌‌ها پس از ثبت در سیستم راهور باید پرداخت شود وگرنه مشمول دیرکرد می‌شود. حالا اگر شرایط پرداخت خلافی خودرو به‌صورت یک‌جا را نداشته باشید و از طرفی هم بخواهید ماشینتان را از خطر توقیف نجات دهید باید چه کنید؟ در این‌جا می‌توانید از روش پرداخت موردی خلافی خودرو استفاده کنید.

با کمک این روش نه تنها پرداخت جرائم راحت‌تر خواهد بود بلکه مدیریت بهتری هم روی هزینه‌های‌تان خواهید داشت. در مطلبی که آماده کرده‌ایم قرار است شما را با پرداخت موردی خلافی خودرو، تفاوت آن با پرداخت قسطی خلافی خودرو، نحوه، شرایط و روش‌های پرداخت آشنا کنیم و در نهایت بهترین روش پرداخت موردی خلافی ماشین را به شما معرفی کنیم.

تفاوت پرداخت موردی و پرداخت قسطی

پرداخت قسطی خلافی همان قسط بندی مبلغ خلافی است که در مواقع خاصی انجام می‌شود؛ اما این روش به صورت آنلاین و غیرحضوری امکان‌پذیر نیست و نیاز به کارشناسی پلیس راهور دارد. این در حالی است که در پرداخت موردی خلافی علاوه بر امکان تسویه آنلاین،‌ هیچ محدودیت زمانی برای پرداخت جریمه‌ها وجود ندارد. در جدول زیر تفاوت‌های این دو روش پرداخت خلافی ارائه شده است:

پرداخت موردی خلافی

پرداخت اقساطی خلافی

محدودیت مبلغ در پرداخت ندارد.

کارشناس تعداد اقساط را مشخص می‌کند.

محدودیت زمان در پرداخت ندارد.

حداکثر تا یک سال فرصت تسویه دارد.

موارد پرداخت اختیاری است.

بر اساس اقساط تعیین‌شده باید پرداخت شود.

جریمه دیرکرد ندارد.

درصورت تاخیر جریمه دارد.

چرا باید از روش پرداخت موردی خلافی استفاده کنیم؟

در پرداخت خلافی خودرو به صورت موردی بسیاری از محدودیت‌های تسویه جرائم رانندگی از بین رفته است. شما با استفاده از پرداخت موردی خلافی ماشین، می‌توانید جرایمی مثل جریمه‌های الصاقی و تسلیمی که بعد از ۶۰ روز افزایش پیدا می‌کنند را انتخاب کرده و آنها را تسویه کنید. از دیگر مزایای پرداخت موردی خلافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از رسیدن هزینه‌های خلافی به بیش از 1 میلیون تومان و توقیف خودرو 
  • امکان انتخاب نوع تخلف جهت تسویه به‌صورت دلخواه
  • امکان برنامه‌ریزی پرداخت طبق شرایط موردنظر
  • جلوگیری از جریمه دیرکرد پرداخت خلافی
  • امکان پرداخت به‌صورت آنلاین
  • نداشتن محدودیت زمانی
  • و …

آموزش استعلام با جزئیات

چه زمانی باید از روش پرداخت موردی خلافی استفاده کنیم؟

زمانی که اولویت شما کاهش هزینه‌های خلافی بدون پرداخت یک‌جا باشد، بهتر است از پرداخت موردی خلافی استفاده کنید. پرداخت موردی جریمه خودرو نیازی به بررسی کارشناسی یا داشتن شرایط خاصی ندارد و فقط کافیست که دسترسی به اینترنت داشته باشید.

وقتی هزینه‌هایتان طوری است که نمی‌توانید جریمه‌های خلافی را به‌طور کامل پرداخت کنید، از طرفی هم نمی‌خواهید مشمول قوانین دیرکرد و توقیف خودرو شوید، بهترین گزینه استفاده از روش پرداخت خلافی خودرو به صورت موردی است.

شرایط و مدارک پرداخت موردی خلافی

پرداخت موردی خلافی ماشین شرایط خاص و پیچیده‌ای ندارد، شما می‌توانید تنها با مراجعه به سامانه پرداخت، خلافی‌های موردنظرتان را انتخاب کرده و مبالغ آنها را تسویه کنید. با پرداخت موردی خلافی به جزئیات جرائم دسترسی پیدا می‌کنید؛ بنابراین برای حفظ حریم شخصی رانندگان لازم است که کد ملی مالک و شماره موبایلی که با همان کد ملی ثبت شده است را وارد کنید.

مراحل پرداخت موردی خلافی

پرداخت موردی خلافی کاملا غیرحضوری بوده و از طریق سامانه‌های اینترنتی پرداخت خلافی انجام می‌شود. مراحل پرداخت موردی خلافی ماشین در هر سامانه متفاوت است و نمی‌توان الگوی یکسانی برای آنها معرفی کرد؛ تنها مرحله ثابت در بین این مراحل وارد کردن کد ملی مالک و شماره موبایلی که با همان کد ملی ثبت شده است.

روش‌های پرداخت موردی خلافی

درصورتی‌که قصد دارید از تمام جزئیات خلافی‌های خودرو مطلع شوید، بهتر است از روشی استفاده کنید که اطلاعات به‌روزتری داشته باشد و شما را از آخرین اطلاعات ثبت‌شده در سامانه راهور مطلع کند. برای راهنمایی دقیق‌تر در ادامه انواع روش‌های پرداخت موردی خلافی خودرو را به شما معرفی می‌کنیم.

پرداخت موردی جریمه رانندگی با قبضینو (استعلام با جزئیات خلافی با قبضینو)

اگر به‌دنبال یک روش ساده و سریع برای پرداخت موردی خلافی ماشین همچنین پرداخت خلافی موتورسیکلت هستید، قبضینو گزینه مناسبی برای شما است. سامانه پرداخت خلافی قبضینو با ارائه جزئیات جرائم رانندگی و مبالغ آنها به شما کمک می‌کند که بتوانید اولویت‌های پرداخت خود را به‌راحتی انتخاب کرده و در عرض چند دقیقه آنها را تسویه کنید. روش پرداخت موردی خلافی ماشین در قبضینو شامل مراحل زیر است:

  1. انتخاب گزینه خلافی خودرو از بخش خدمات پرکاربرد
  2. وارد کردن شماره پلاک خودرو در فرم استعلام
  3. انتخاب روش پرداخت خلافی با جزئیات
  4. درج کد ملی مالک و شماره پلاک
  5. تسویه هزینه استعلام
  6. مشاهده نتیجه
  7. پرداخت موردی

پرداخت موردی جریمه رانندگی با قبضینو

پرداخت موردی خلافی خودرو با راهور ۱۲۰

سامانه راهور در میان خدمات ارائه‌شده،‌ امکان پرداخت خلافی برای رانندگان را نیز فراهم کرده است. برای پرداخت خلافی موردی در این سامانه شما نیاز به احراز هویت در سامانه سخا دارید؛ بنابراین باید مراحلی را برای پرداخت خلافی خود طی کنید. پرداخت خلافی خودرو به صورت موردی در راهور ۱۲۰ به شرح زیر است:

  1. انتخاب گزینه استعلام تخلفات رانندگی
  2. ورود به صفحه احراز هویت سخا
  3. وارد کردن نام کاربری و رمز عبور
  4. وارد کردن بارکد خودرو
  5. مشاهده نتیجه
  6. پرداخت موردی

پرداخت موردی خلافی خودرو با راهور ۱۲۰

پرداخت موردی خلافی ماشین با پلیس من

سامانه راهور در کنار سایت rahvar120، اپلیکیشنی با عنوان پلیس من ارائه کرده است که امکان پرداخت خلافی ماشین را برای رانندگان فراهم کرده است. برای استفاده از خدمات پلیس من باید آن را بر روی گوشی خود نصب کنید؛ بنابراین اگر با مشکل کمبود ظرفیت در حافظه موبایلتان روبرو باشید این کار کمی برایتان سخت می‌شود. مراحل پرداخت موردی خلافی با پلیس من مشابه با مراحل قبضینو است؛ با این تفاوت که پلیس من تنها خدمات ناجی را ارائه می‌دهد. این در حالی است که قبضینو، خدمات قبوض و خرید بسته و شارژ و … هم ارائه می‌دهد.

پرداخت موردی خلافی ماشین با پلیس من

بهترین روش استعلام با جزئیات و پرداخت موردی خلافی

از بین روش‌های معرفی‌شده می‌توان قبضینو را به‌عنوان بهترین روش برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن معرفی کرد. این سامانه سرویس‌دهی‌های مختلفی در زمینه خودرو و موتور دارد که از تمامی آنها می‌توانید به‌صورت آنلاین و غیرحضوری استفاده کنید. دلایلی که باعث می‌شوند قبضینو به‌عنوان بهترین روش استعلام و پرداخت موردی خودرو معرفی شود عبارتند از:

  • دسترسی بسیار راحت به خدمات راهور در این سامانه
  • رابط کاربری مناسب برای عموم افراد
  • امکان استفاده از خدمات اپلیکیشن در سامانه
  • پرداخت آنی خلافی موردی در قبضینو
  • دسترسی به تمام جزئیات خلافی و تصاویر ثبت‌شده در سامانه پلیس راهور

نتیجه‌گیری

پرداخت موردی خلافی خودرو نسبت به پرداخت قسطی، از مزیت‌های زیادی برخوردار است. در پرداخت‌های موردی نه محدودیت پرداخت وجود دارد نه محدودیت زمان، فقط خلافی‌های مدنظرتان را از سامانه انتخاب کرده و به‌صورت آنلاین پرداخت می‌کنید. توجه داشته باشید که شما باید در موعد مقرر اقدام به پرداخت اقساط کنید و درصورت تاخیر علاوه بر خلافی، باید جریمه دیرکرد را هم پرداخت کنید. در پرداخت موردی خلافی علاوه بر زمان می‌توانید هزینه‌های پرداختی خود را هم مدیریت کنید و در هر دوره بخشی از خلافی‌هایتان را با توجه به شرایطی که دارید تسویه کنید.

سوالات متداول
بله برای استعلام خلافی و پرداخت آن باید مبلغ 6200 تومان در ابتدا پرداخت کنید.
تنها اطلاعات لازم برای پرداخت موردی جریمه رانندگی، شماره پلاک، کد ملی مالک خودرو و شماره موبایل ثبت‌شده به‌نام اوست.
در پرداخت موردی ترتیبی برای پرداخت جرایم وجود ندارد و شما می‌توانید به دلخواه خلافی‌هایتان را انتخاب کرده و آنها را تسویه کنید. هنگام پرداخت هیچ محدودیت زمانی ندارید و می‌توانید بر اساس شرایط‌تان زمان پرداخت را انتخاب کنید. در پرداخت موردی فشار مالی به اندازه پرداخت یک‌جا به شما وارد نمی‌شود و شما می‌توانید به کمک این روش از رسیدن خلافی به بیش از ۱ میلیون تومان و توقیف خودرو جلوگیری کنید.
در پرداخت اقساطی خلافی خودرو باید بیش از یک میلیون باشد و کارشناس راهور هم امکان قسط‌بندی خلافی را تایید کند.
متاسفانه برای ترخیص خودرو امکان پرداخت موردی جرایم خودرو وجود نداشته و فقط می‌توانید برای کاهش فشار هزینه‌های خلافی از آن استفاده کنید.
خیر، برای استفاده از خدمات خلافی قبضینو هیچ نیازی به احراز هویت در سامانه سخا ندارید.
خیر؛ کاربرد پرداخت موردی خلافی خودرو این است که قبل از افزایش مبلغ جریمه و ایجاد فشارهای‌ اقتصادی، بتوانید جریمه‌های خود را تسویه کنید. زمانی‌که نمی‌توانید خلافی‌های خودرو را به‌صورت یک‌جا تسویه کرده و آن را از توقیف پارکینگ راهنمایی و رانندگی خارج کنید، باید درخواست اقساطی کردن جریمه‌هایتان را بدهید؛ درصورت تایید این جریمه‌ها تا حداکثر یک سال قسط‌بندی شده و باید اقساط آن در زمان مقرر پرداخت شود.
با توجه به‌ این‌که در پرداخت اقساطی خلافی خودرو محدودیت‌ها و شرایط خاصی وجود دارد، بنابراین می‌توان گفت که پرداخت موردی خلافی ماشین گزینه بهتری برای تسویه جریمه‌هاست.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه