قبضینو

روش‌های پرداخت یکجا خلافی خودرو فقط با یک رمز پویا!

روش‌های پرداخت یکجا خلافی خودرو فقط با یک رمز پویا!

در این مقاله، روش‌های پرداخت یکجا خلافی خودرو را آموزش می‌دهیم و به تفاوت آن با پرداخت خلافی به صورت تکی اشاره می‌کنیم. در ضمن، شما می‌توانید کاربردهای این روش را در این مطلب بخوانید….

برای پرداخت خلافی خودرو دو راه وجود دارد؛ پرداخت یکجا و پرداخت تکی. تفاوت این دو روش این است که برای پرداخت یکجا خلافی خودرو، فقط به یک رمز پویا نیاز دارید؛ اما در پرداخت خلافی خودرو به صورت تکی، باید برای پرداخت هر یک از جریمه‌ها، رمز پویای جدید بگیرید. ما در این مقاله از وبلاگ قبضینو، می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید خلافی خودرویتان را به‌صورت یکجا و فقط با یک رمز پویا پرداخت کنید. تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه چندین خلافی خودرو را به صورت یکجا پرداخت کنیم؟

سامانه‌های مختلفی مانند قبضینو هستند که امکان پرداخت یکجا خلافی خودرو را به شما می‌دهند. برای پرداخت خلافی یکجا، فقط به یک رمز پویا نیاز دارید و لازم نیست که برای پرداخت هر یک از جرایم خود، یک رمز پویای جداگانه بگیرید. ما هم در این بخش به شما خواهیم گفت که چگونه و از طریق چه سامانه‌هایی می‌توانید چندین خلافی خودرو را به صورت یکجا پرداخت کنید.

پرداخت یکجا خلافی خودرو با پلاک در سامانه قبضینو

یکی از روش‌های پرداخت خلافی به صورت یکجا، پرداخت از طریق سامانه قبضینو است. قبضینو، سامانه جامع استعلام و پرداخت است که در آن خدمات متنوعی مانند پرداخت قبض، استعلام نمره منفی، خرید شارژ و … ارائه می‌شود. برای پرداخت خلافی خودرو به صورت یکجا در قبضینو، ابتدا باید وارد سایت یا اپلیکیشن این سامانه شوید و در ادامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از قسمت «خودرو و موتور» روی گزینه «خلافی خودرو» کلیک کنید.
  2. پلاک خودروی مدنظرتان را در کادر مشخص‌شده وارد کرده و روی گزینه «تایید»‌ کلیک کنید.
  3. روی گزینه «خلافی تجمیعی» کلیک کنید.
  4. حالا باید مبلغ ۵.۲۰۰ تومان برای استعلام سرجمع تخلفات رانندگی خود بپردازید. این هزینه مصوب پلیس راهور است و قبضینو هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد. 
  5. پس از پرداخت هزینه استعلام، می‌توانید خلافی خودرویتان را به‌صورت یکجا و فقط با یک رمز پویا تسویه کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو تجمیعی

لازم است بدانید که در سامانه قبضینو امکان پرداخت فوری خلافی نیز وجود دارد؛ چراکه تسویه‌ی خلافی به‌صورت آنی و در لحظه انجام می‌شود.

پرداخت تجمیعی خلافی خودرو با پلاک در سامانه پلیس راهور

برای پرداخت تجمیعی خلافی خودرو در سامانه پلیس راهور، ابتدا باید برای ثبت‌نام در سامانه سخا اقدام کنید؛ در ادامه، به نشانی rahvar120.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از بین گزینه‌های موجود، روی گزینه «استعلام تخلفات رانندگی» کلیک کنید.
  2. حالا برای ورود به سامانه سخا اقدام کنید و نام کاربری (کد ملی) و رمز عبورتان را وارد کنید. 
  3. از منوی سمت راست صفحه، ابتدا روی گزینه «خدمات استعلامی» و در ادامه،‌ روی گزینه «استعلام‌ها» کلیک کنید.
  4. روی گزینه «جمع تخلفات خودرو» کلیک کنید.
  5. حالا پس از وارد کردن پلاک خودرو و انتخاب درگاه پرداخت، برای پرداخت هزینه استعلام خلافی خودرو روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.
  6. اطلاعات کارت بانکی‌تان را در صفحه درگاه پرداخت وارد کنید تا در آخر، مجموع تخلفات رانندگی شما نمایش داده شود.

پرداخت تجمیعی خلافی خودرو با پلاک در سامانه پلیس راهور

نکته: برای پرداخت یکجا خلافی خودرو در سامانه راهور،‌ حتما باید در سامانه سخا ثبت‌نام کرده باشید؛ اما برای پرداخت تجمیعی خلافی در سامانه قبضینو، کافیست شماره پلاک خودروی مدنظرتان را وارد کنید.

کاربردهای روش پرداخت یکجا خلافی خودرو

به‌طور کلی، پرداخت یکجا خلافی ماشین به شما کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید؛ اما کاربردهای پرداخت کلی خلافی خودرو عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از توقیف به‌خاطر خلافی زیاد و سنگین: گاهی اوقات تعداد و مبلغ خلافی شما بیش از سقف مجاز تعیین‌شده از سوی پلیس راهور یعنی ۱ میلیون تومان است؛ در این مواقع با پرداخت یکجا خلافی، خیال خودتان را از تردد در جاده‌ها و بزگراه‌ها بدون خطر توقیف و نمره منفی و … راحت می‌کنید.
  • زمان ترخیص خودرو از پارکینگ: برای ترخیص خودرو تصادفی یا توقیف‌شده از طرف پلیس، باید خلافی خود را به‌طور کامل تسویه کرده باشید؛ بنابراین پیش از مراجعه پارکینگ می‌توانید از طریق پرداخت یکجا خلافی خودرو، آن را به‌راحتی ترخیص کنید.
  • زمان خرید و فروش خودرو: در زمان خرید و فروش خودرو اگر خلافی تسویه نشده باشد، تعویض پلاک انجام نمی‌شود. در این مواقع می‌توانید از سرویس پرداخت تجمیعی خلافی خودرو قبضینو استفاده کنید تا خلافی شما بلافاصله تسویه شود.

رمز پویا چیست و چگونه باید آن را فعال کنیم؟

رمز پویا (رمز یک‌بارمصرف) به رمزی گفته می‌شود که ثابت نیست و برای هر تراکنش اینترنتی و بانکی متغیر است. این رمز برای پرداخت یکجا خلافی بسیار کارآمد است و شما می‌توانید با استفاده از آن، خلافی خودرویتان را به‌طور کامل پرداخت کنید. روش فعال‌سازی رمز پویا برای هر یک از بانک‌ها متفاوت است؛ به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم برای فعال‌‌سازی رمز پویای کارت بانکی خود، مقاله «فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف همه بانک‌ها» را در وبلاگ قبضینو مطالعه کنید.

رمز پویا چیست

جمع‌بندی

در این مقاله به شما گفتیم که نحوه پرداخت جریمه خودرو به صورت یکجا چگونه است و چه تفاوتی با پرداخت خلافی به صورت تکی دارد؛ همچنین گفتیم که برای فعال‌سازی رمز پویای کارت بانکی خود باید چه کاری انجام دهید.

همان‌طور که خواندید، مزیت پرداخت تجمیعی خلافی خودرو نسبت به پرداخت تکی جریمه‌ها این است که شما می‌توانید به‌سرعت خلافی خودرویتان را صفر کنید؛ به همین خاطر، ما هم پیشنهاد می‌کنیم که از روش استعلام و پرداخت تجمیعی خلافی استفاده کنید. اگر هم به‌دنبال مبلغ و نرخ جرایم رانندگی خود هستید، می‌توانید از طریق روش استعلام و پرداخت خلافی با جزئیات اقدام کنید.

سوالات متداول درباره پرداخت یکجا جریمه ماشین

چگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت کلی خلافی خودرو یا پرداخت آن به صورت تکی، می‌توانید به سامانه قبضینو مراجعه کرده و با وارد کردن شماره پلاک خودرو، خلافی آن را تسویه کنید. در ضمن، شما می‌توانید، پرداخت قبض جریمه خودرو را از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت انجام دهید، فقط بای گزینه استعلام و پرداخت قبض کاغذی را انتخاب کنید.

مهلت پرداخت جریمه رانندگی چقدر است؟

مهلت پرداخت جریمه رانندگی برای جریمه‌های الصاقی، تسلیمی و خودداری ۶۰ روز است. برای جریمه‌های دوربین و دوبرگی نیز مهلتی تعیین نشده است و شما می‌توانید در زمان دلخواه، از طریق سامانه یا اپلیکیشن قبضینو آن‌ها را پرداخت کنید.

آیا پرداخت خلافی خودرو با پلاک امکان‌پذیر است؟

بله؛ شما در سامانه قبضینو می‌توانید پلاک خودروی مدنظرتان را وارد کرده و خلافی آن را به صورت یکجا یا تکی، تسویه کنید.

بهترین روش برای پرداخت فوری خلافی خودرو چیست؟

در سامانه قبضینو خلافی خودرو به‌صورت آنی و در لحظه تسویه می‌شود؛ به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم جرایم خودرویتان را از طریق سایت یا اپلیکیشن قبضینو پرداخت کنید.

نحوه پرداخت جریمه خودرو با شناسه قبض چگونه است؟

برای پرداخت جریمه خودرو با شناسه پرداخت و شناسه قبض، کافیست به صفحه «خلافی خودرو» در سامانه قبضینو بروید و روی گزینه «پرداخت با شناسه قبض و شناسه پرداخت» کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه