قبضینو

روش های پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا!

پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا

خلافی خودرو یکی از سرویس‌هایی است که تمامی رانندگان به دلیل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی مستلزم پرداخت آن هستند. اما یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه افراد پرداخت جرائم رانندگی با چندین رمز پویا است. برای رفع این مشکل شما می‌توانید از سرویس پرداخت تجمیعی خلافی خودرو با یک رمز پویا قبضینو استفاده کنید تا بتوانید تمام قبوض خود را ……

خلافی خودرو یکی از سرویس‌هایی است که تمامی رانندگان به دلیل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی مستلزم پرداخت آن هستند. اما یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دغدغه افراد در زمان فروش خودرو، پرداخت جرائم رانندگی است. احتمالا می‌دانید که همیشه انجام تراکنش پرداخت اینترنتی با چندین رمز پویا دردسرهای خاص خودش را دارد و شاید حتی مجبور شوید چندین دقیقه منتظر بمانید تا چندین رمز پویا برای شما پیامک شوند و حتی در این بین زمان مشخص شده برای درگاه به پایان می‌رسد و شما نمی‌توانید اقدام به پرداخت خلافی ماشین کنید. برای حل این مشکل یک راه‌حل ساده وجود دارد و آن چیزی نیست جز استفاده از روش پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا! در این مطلب از قبضینو قصد داریم درباره این روش صحبت کنیم؛ پس همراه ما باشید.

خلافی خودرو چیست؟

قبل از اینکه به سراغ توضیح روش پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا برویم نیاز است در این قسمت به شما بگوییم که خلافی خودرو چیست و به چند نوع تقسیم می‌شود. احتمالا حداقل یک بار به دلیل نقض قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌اید. خلافی ماشین به معنای ساده یعنی تمام جرائم رانندگی که توسط دوربین یا پلیس تشخیص داده شده‌اند و شما با وسیله نقلیه خود مرتکب آن جریمه شده‌اید و این جرائم در نیروی انتظامی ثبت خواهند و مبلغ جریمه از شما دریافت خواهد شد. به یاد داشته باشید برخی از جرایم رانندگی در صورت عدم پرداخت، دو برابر می‌شوند. پس جریمه خودرو خود را پیش از اتمام زمان مشخص پرداخت کنید و جلوی ضرر بیشتر را بگیرید.

چرا باید جریمه خودرو را به موقع پرداخت کنیم؟

پرداخت به موقع خلافی خودرو

بسیاری از رانندگان به دلیل عدم پرداخت به موقع خلافی خودرو با مشکلات زیر روبرو می‌شوند و برای رفع آن نیاز به زمان زیادی دارند. 

  • با پرداخت به موقع جرائم رانندگی به روش تسلیمی، خودداری و الصاقی مبلغ جریمه دو برابر نخواهد شد.
  • زمان فروش خودرو نیاز نیست تمام مبلغ خلافی خودرو را همراه با جریمه دو برابری به صورت یکجا پرداخت کنید. 
  • اگر مبلغ خلافی خودرو آنلاین بالای یک میلیون تومان باشد، زمان پرداخت جریمه در برخی از سایت‌ها و اپلیکشین‌ها به مشکل بر خواهید خورد.

پس با پرداخت به موقع خلافی آنلاین خودرو جلوی ایجاد هرگونه مشکل را بگیرید.

رمز پویا چیست و چرا باید نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنیم؟

رمز پویا (رمز یک بار مصرف) به رمزی گفته می‌شود که ثابت نیست و برای هر تراکنش اینترنتی و بانکی متغیر است. اگرچه در گذشته این‌طور بود که شما می‌توانستید تنها با داشتن یک رمز دوم ایستا کلیه تراکنش‌ها و خدمات بانکی را انجام دهید. اما امروزه امنیت خرید اینترنتی شما بالاتر رفته است و احتمال کلاه‌برداری یا فیشینگ نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. البته اگر جز کسانی هستید که از کارت‌های بانکی خود برای خرید اینترنتی استفاده نمی‌کنید و کلیه خریدهای شما به صورت حضوری انجام می‌شود، یعنی نیازی به فعال‌سازی این رمز نیز ندارید. اما جالب است بدانید که شما تنها با یک رمز پویا می‌توانید خلافی ماشین خود را به صورت آنی پرداخت کنید.

چگونه چندین خلافی خودرو را با یک رمز پویا پرداخت کنیم؟

امروزه رشد و پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا بسیاری از خدمات بانکی و پرداخت قبوض به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام شوند. آیا تمایل دارید تمام قبوض خلافی خود را به صورت یک‌جا پرداخت کنید؟ از اینکه همیشه مجبور بوده‌اید برای گرفتن خلافی ماشین با برنامه موبایلی منتظر چندین رمز پویا باشید، خسته‌ شده‌اید؟ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی مانند قبضینو خلافی هستند که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید چندین قبض خلافی خودرو را به صورت یکجا و تنها با یک رمز پویا پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های پرداخت جریمه خودرو با یک رمز پویا در برنامه‌های موبایلی نیاز است در ادامه همراه ما باشید.

پرداخت مجموع خلافی خودرو با پلاک در سایت قبضینو

درصورتی‌که تمایل دارید نسبت به پرداخت خلافی خودرو با رمز پویا اقدام کنید، می‌توانید از سرویس استعلام مجموع خلافی با پلاک قبضینو استفاده کنید. برای مشاهده نتیجه استعلام نیاز است مراحل زیر را در سایت قبضینو انجام دهید.

  • برای دریافت سریع خلافی خودرو وارد سایت قبضینو به نشانی ghabzino.com شوید و روی گزینه «خلافی» کلیک کنید.
  • سرویس استعلام تجمیع خلافی خودرو با پلاک را انتخاب کنید.
  • بعد از پذیرش قوانین و مقررات، نیاز است اعتبار خود را برای استعلام خلافی افزایش دهید.
  • حالا می‌توانید مبلغ کل جرائم را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

استعلام و پرداخت پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا در اپلیکیشن قبضینو

یکی از سریع‌ترین روش‌های پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا استفاده از سرویس تجمیع خلافی وسیله نقلیه با پلاک (استعلام خلافی خودرو با پلاک) است. برای استفاده از این سرویس تنها نیاز به انجام مراحل زیر دارید. 

  • ابتدا اپلیکیشن قبضینو را از اپ استور‌ها دانلود کنید. 

برای نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه خود می‌توانید به لینک دانلود قبضینو مراجعه کنید. 

  • برای استعلام و پرداخت خلافی با رمز پویا نیاز است گزینه خلافی را از بخش خدمات خودرو انتخاب و سپس روی گزینه «خلافی تجمیعی بدون نیاز به اطلاعات مالک» کلیک کنید.
  • شماره پلاک خود را به شکل صحیح وارد و روی گزینه استعلام خلافی کلیک کنید. 
  • بعد از تایید قوانین نیاز است اعتبار خود را برای هزینه استعلام جریمه خودرو افزایش دهید. 

پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا با قبضینو

  • حالا می‌توانید مبلغ خلافی خودرو را مشاهده و با کلیک روی گزینه پرداخت، چندین خلافی خودرو را به صورت یک جا و تنها با یک رمز پویا پرداخت کنید.

نکته مهم: درصورتی‌که تمایل دارید نتیجه استعلام را همراه با جزئیاتی مانند شماره سریال، مکان، نوع و شرح تخلف و تصویر دوربین مشاهده کنید، می‌توانید از سرویس استعلام خلافی خودرو با پلاک (با نمایش کامل جزئیات) قبضینو استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس سایت خلافی خودرو تنها نیاز به شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو دارید. 

استعلام تجمیع خلافی خودرو با پلاک در برنامه موبایلی پیشخوان ۲۴

پیشخوان ۲۴ در کنار تمامی خدمات اجتماعی، مالی، پست و خودرو خود، امکان جدیدی به نام استعلام تجمیعی تخلفات رانندگی را به اپلیکیشن اضافه کرده است. به کمک این سرویس می‌توانید مبلغ کل جرائم رانندگی خودرو خود را مشاهده و تمام تخلفات رانندگی را به صورت یکجا پرداخت کنید. به این منظور در این قسمت قصد داریم در خصوص روش انجام کار توضیحاتی را ارائه دهیم.

پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا در پیشخوان ۲۴

برای استفاده از این سرویس و پرداخت خلافی با یک رمز پویا نیاز است شماره پلاک خودرو خود را برای گرفتن خلافی خودرو وارد کنید. بعد از پذیرش قوانین و مقررات و افزایش اعتبار جهت استعلام خلافی می‌توانید مبلغ جرائم رانندگی را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

نکته: برای پرداخت خلافی خودرو با یک رمز دوم یکبار مصرف می‌توانید از سایت راهور به نشانی rahvar120.ir استفاده کنید.

نحوه پرداخت کل جرائم خودرو با آپ

اپلیکیشن آپ یکی از برنامه‌های موبایلی کاربردی است که شما می‌توانید از آن برای مشاهده موجودی کارت، تهیه بلیط سفر، حمل و نقل شهری، سفارش غذا و خودرو استفاده کنید. البته سرویس‌های این اپلیکیشن به همین خدمات خلاصه نمی‌شود. بلکه شما برای استعلام و پرداخت سر جمع خلافی خودرو نیز می‌توانید از این اپلیکشین استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس نیاز است مراحل زیر را انجام دهید:

  • انتخاب گزینه خودرو، خلافی و عوارض 
  • کلیک روی گزینه خلافی 
  • وارد کردن شماره پلاک خودرو و کلیک روی گزینه استعلام بدهی 
  • انتخاب گزینه استعلام سر جمع خلافی
  • وارد کردن اطلاعات کارت خودرو و پرداخت مبلغ ۵۲۰۰ تومان
  • مشاهده مبلغ جرائم رانندگی خودرو
  • پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا 

پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا با اپلیکیشن تاپ 

اپلیکیشن تاپ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید مبلغ کل خلافی خودرو خود را مشاهده و به صورت آنی پرداخت کنید. برای انجام این کار باید اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. سپس بعد از ورود به این برنامه موبایلی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • انتخاب گزینه خدمات خودرو و سپس گزینه جریمه و خلافی خودرو 
  • افزودن شماره پلاک جدید در اپلیکیشن
  • کلیک روی شماره پلاک جدید
  • انتخاب گزینه «پرداخت هزینه استعلام خلافی» برای مشاهده مجموع خلافی
  • مشاهده مبلغ تخلفات رانندگی
  • انتخاب گزینه پرداخت هزینه نهایی استعلام خلافی 
  • وارد کردن شماره کارت و اطلاعات کارت بانکی برای تسویه تمام خلافی خودرو

پرداخت کل جرائم رانندگی با اپلیکیشن تاپ

اگر تمایل دارید از سایت به جای اپلیکیشن استفاده کنید، می‌توانید برای پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا از سایت قبضینو یا پیشخوان ۲۴ استفاده کنید. در ادامه بیشتر در مورد روند استعلام خلافی خودرو در این دو سایت توضیحات خواهیم داد. هم‌چنین می‌توانید برای استعلام رایگان خلافی و پرداخت فوری جرائم رانندگی با شناسه قبض و پرداخت از سایت استعلام خلافی خودرو راهور استفاده کنید.

پرداخت کل جرائم رانندگی با سایت پیشخوان ۲۴

با افزایش جمعیت و کاهش توجه رانندگان به رانندگی، تعداد انجام تخلفات رانندگی بیشتر از گذشته شده است. یکی از روش‌های پرداخت کلی جرائم رانندگی استفاده از سایت پیشخوان ۲۴ است. برای مشاهده مبلغ کل تخلفات رانندگی نیاز است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد سایت پیشخوان ۲۴ به نشانی pishkhan24.com شوید.
  • گزینه خلافی خودرو را از سایت پیشخوان ۲۴ انتخاب کنید.
  • روی گزینه استعلام مجموع خلافی با پلاک کلیک کنید.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا در پیشخوان ۲۴

  • برای مشاهده تخلفات رانندگی خودرو نیاز است شماره پلاک خود را به شکل صحیح وارد کنید. 
  • بعد از تایید قوانین و مقررات نیاز است شارژ اعتبار خود برای استعلام خلافی خودرو با پلاک را افزایش دهید. پس روی گزینه پرداخت ۵۲۰۰ تومان کلیک کنید. 
  • در این مرحله برای پرداخت هزینه استعلام خلافی  به درگاه پرداخت اینترنتی سداد متصل خواهید شد.

 

پرداخت هزینه استعلام خلافی

  • اطلاعات شماره کارت بانکی خود را وارد کنید و سپس گزینه پرداخت را انتخاب کنید.
  • بعد از مشاهده جزئیات پرداخت می‌توانید مبلغ خلافی خودرو خود را در سایت پیشخوان ۲۴ مشاهده و پرداخت کنید. 

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا در پیشخوان ۲۴

استعلام خلافی خودرو با راهور ۱۲۰

تمامی مالکان خودرو می‌توانند برای استعلام خلافی خودرو با بارکد و مشاهده جزئیات به سایت راهور مراجعه کنند و سپس مراحل زیر را انجام دهند.

  • برای استعلام رایگان خلافی خودرو نیاز است ابتدا وارد صفحه service.rahvar120.ir/page/infractions-police سامانه پلیس راهور شوید.
  • رمز عبور و کد ملی خود را برای ورود به سامانه وارد کنید. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید وارد سایت شوید، نیاز است ابتدا در سامانه سخا ثبت‌نام کنید تا بتوانید نتیجه استعلام خلافی خودرو با کد ملی را مشاهده کنید.
  • بعد از ورود به سامانه نیاز است گزینه استعلام تخلفات رانندگی را از بخش استعلامات راهور انتخاب کنید.
  • سپس باید شماره بارکد خودرو ۸ یا ۹ رقمی پشت کارت خودرو خود را وارد کنید.
  • در صفحه بازشده، تمام جزئیات تخلفات رانندگی وسیله نقلیه مانند نوع و شرح تخلف، شماره سریال، مبلغ و نوع تخلف قابل مشاهده است.
  • اگر تمایل دارید جرائم رانندگی خود را پرداخت کنید، نیاز است گزینه «افزودن به لیست پرداخت» را انتخاب کنید تا به درگاه بانکی متصل شوید.

نکته: درحال‌حاضر تنها روش استعلام خلافی خودرو با بارکد، استفاده از سایت راهور است.

پرداخت الکترونیکی جرائم رانندگی از طریق سایت راهور

اگر به شناسه پرداخت و قبض جریمه خود دسترسی دارید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پرداخت جریمه خودرو با شناسه قبض اقدام کنید. نیاز است وارد سامانه راهور به نشانی service.rahvar120.ir شوید. سپس گزینه پرداخت الکترونیکی جرائم را انتخاب کنید. با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت می‌توانید برای پرداخت خلافی به درگاه بانک پاسارگاد متصل شوید.

برای شناخت انواع جریمه‌های رانندگی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن‌ها توصیه می‌کنیم خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید. 

جریمه انتقال خودرو به پارکینگ

گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت قوانین توسط رانندگان و پارک در محل‌های ممنوع، خودرو توسط پلیس جریمه می‌شود.  سپس خودرو توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد. البته اگر در لحظه حضور پیدا کنید تنها قبض جریمه را دریافت خواهید کرد و خودروی شما توقیف نمی‌شود.

برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس، قوانین جدیدی از سوی سایت راهور وضع شده است. رانندگانی که قوانین را زیر پا بگذارند، مرتکب تخلف می‌شوند و با توجه به نوع تخلف، جریمه منع تردد غیر ضروری، جریمه کرونایی، جریمه‌های تردد برون شهری، جریمه ماسک نزدن و منبع تردد شبانه شامل حال آن‌ها خواهد شد. 

۱۰ مورد از تخلفات رانندگی که ممکن است آن‌ها را نشناسید!

پلیس راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، قوانین راهنمایی و رانندگی وضع کرده که کلیه رانندگان موظف هستند تمام این قوانین را رعایت کنند در غیر این صورت باید برای پرداخت جریمه خودرو اقدام کنند. به همین منظور تعرفه تمام تخلفات رانندگی مشخص شده که می‌توانید ۱۰ مورد از آن‌ها را در جدول زیر مشاهده کنید.

کد تخلف عنوان تخلف رانندگی مبلغ جریمه کلان‌شهرها (به ریال) مبلغ خلافی سایر شهرها (به ریال)
2001 انجام هرگونه حرکت نمایشی مانند حرکت موتورسیکلت روی یک چرخ 1.575.000 1.377.000
2002 تجاوز از سرعت مجاز تعیین‌شده (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت) 2.100.000 1.890.000
2003 سبقت غیر مجاز در مسیرهای دوطرفه 2.100.000 1.890.000
2004 عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی  2.100.000 1.890.000
2005 حرکت به صورت مارپیچ 1.575.000 1.377.000
2006 حرکت با دنده عقب در بزرگراه یا آزادراه‌ها 1.575.000 1.377.000
2007 رانندگی در زمان مستی یا مصرف روان‌گردان‌ها 4.200.000 4.200.000
2009 عبور از محل ورود ممنوع  945.000 525.000
2011 عبور کلیه وسایل نقلیه از پیاده‌رو 663.000 357.000
2019 عدم توجه به فرمان ایست پلیس یا پرچم مراقبین دانش‌آموزان مدرسه 630.000 525.000

کلام آخر درباره پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا

رانندگان ممکن است گاهی به دلیل عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مانند تجاوز سرعت بالا، توقف در محل‌های ممنوع یا حتی نبستن کمربند ایمنی در طول رانندگی جریمه شوند و مجبور به پرداخت خلافی خودرو شوند. اما بزرگ‌ترین دغدغه افراد، پرداخت قبض خلافی خودرو با چندین رمز پویا است. قبضینو برای راحتی کار کاربران امکان استعلام و پرداخت خلافی خودرو با یک رمز پویا را در سایت و اپلیکیشن قبضینو  ارائه کرده است. با این ویژگی شما می‌توانید تمام جرائم رانندگی خود را به صورت یکجا، آنی و با یک رمز پویا پرداخت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.  اگر سوالی در مورد استعلام خلافی خودرو داشتید، حتما آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید. 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه