قبضینو

پرداخت قبض تکراری: (یک قبض رو دو بار پرداخت کنی) قبض خلافی و سایر قبض ها

مشکل پرداخت قبض تکراری و پیگیری پرداخت قبوض و خلافی

یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران در پرداخت قبوض احتمال پرداخت تکراری قبوض است. به دلیل مشکلاتی که در سیستم حذف قبوض از سمت ادارات مختلف وجود دارد، قبض‌های پرداخت شده در سامانه‌ها باقی می‌مانند و کاربران با فرض اینکه این قبض پرداخت نشده است مجددا مراحل پرداخت را طی می‌کنند….

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که از تیم پشتیبانی قبضینو پرسیده می‌شود یا در شبکه‌های اجتماعی در میان نظرات به چشم می‌خورد مشکل پرداخت قبض تکراری است. گاهی اوقات قبضی پرداخت می‌شود اما پس از مراجعه مجدد به سامانه یا اپلیکیشن قبضینو، قبض پرداخت شده همچنان آنجاست و حذف نشده است. بعضی از کاربران فرض را بر این می‌گیرند که قبض مورد نظر پرداخت نشده است؛ بنابراین مجددا مراحل پرداخت را طی می‌کنند و بدین ترتیب یک قبض را دوبار پرداخت کرده‌اند. از آنجایی که پاسخ دهی به سوالات شما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در تیم قبضینو است بنابراین تصمیم گرفتیم این موضوع را مفصل در این مقاله بررسی کنیم و تمامی سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهیم.

پرداخت تکراری قبوض، یک مشکل همگانی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین مشکلات کاربران در پرداخت قبوض احتمال پرداخت تکراری قبوض است. به دلیل مشکلاتی که در سیستم حذف قبوض از سمت ادارات مختلف وجود دارد، قبض‌های پرداخت شده در سامانه‌ها باقی می‌مانند و کاربران با فرض اینکه این قبض پرداخت نشده است مجددا مراحل پرداخت را طی می‌کنند. در بسیاری از مواقع به عنوان بستانکار در نظر گرفته می‌شوید و مبلغ پرداخت شده روی قبض ماه بعد شما اعمال می‌شود اما گاهی برای پیگیری قبوض نیاز به مراجعه حضوری دارید. در این مقاله به طور کامل همه این وارد را بررسی کرده‌ایم تا در صورت بروز مشکل نگران نباشید و بدانید باید چه کنید.

پیش از هر چیزی بهتر است به این نکته اشاره کنیم: با توجه به این که پرداخت تکراری قبوض وقت و انرژی زیادی را از مشترکین تلف می‌کند، یکی از مزایای سامانه قبضینو در مقایسه با دیگر سامانه‌های پرداخت عدم امکان پرداخت قبض تکراری است. اگر شما قبضی را از طریق سامانه قبضینو پرداخت کرده باشید امکان پرداخت مجدد آن در قبضینو وجود ندارد. بنابراین هرگز نگران پرداخت قبوض تکراری در قبضینو نباشید. در این سامانه امکان پرداخت تکراری قبوض به هیچ وجه وجود ندارد و حتی در صورتی که کاربر به اشتباه اقدام به انجام این عمل کند، سامانه اجازه پرداخت را نخواهد داد. همچنین تمام پرداخت های شما در سامانه قبضینو در قسمت سوابق پرداخت ذخیره خواهد شد، تا در صورت نیاز به راحتی از این اطلاعات استفاده کنید.

 

پرداخت تکراری قبوض، یک مشکل همگانی

پرداخت تکراری جرائم رانندگی و خلافی

متاسفانه سرویس پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی کاملا دستی بوده و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای کاربران شده است. درصورت پرداخت تکراری یک جریمه رانندگی باید با مراجعه به واحدهای اجرائیات پلیس راهور در سراسر کشور نسبت به درخواست استرداد پرداخت اشتباه اقدام کنید و یا همیشه جریمه ها را از قبضینو پرداخت کنید تا این مشکل پیش نیاید.

پرداخت تکراری قبض برق

طبق آخرین اطلاعیه اداره برق، در صورتی که فردی به هر دلیلی قبضی را دوبار پرداخت کرد، به شکل اتوماتیک به عنوان بستانکار روی قبوض آینده وی اعمال می‌شود. اما در مواردی نیز این مشکل گزارش شده که پرداخت دوم در حساب مشتری اعمال نشده است و چون مشترک فرض و بر این گرفته که در دوره بعد قرار است روی قبض اعمال شود، این مشکل را پیگیری نکرده است. در چنین حالتی بعد از دریافت قبض دوره ای باید به شرکت مربوطه مراجعه کنید و کد پیگیری هر دو پرداخت را دریافت کنید تا به مشکل رسیدگی شود.  با قبضینو میتونید اخرین قبض برق خود را مشاهده کنید.

پرداخت تکراری قبض تلفن

با توجه به زیر ساخت کاملا اتوماتیک این سرویس در کشور، در صورت پرداخت تکراری قبض، بلافاصله به عنوان بستانکار شناخته می‌شوید. چون این سرویس، قبض میان دوره نیز ارائه می‌دهد، به راحتی می‌توانید با استعلام قبض میان دوره این مورد را بررسی کنید. در سامانه یا اپلیکیشن قبضینو علاوه بر قبض پایان دوره، امکان مشاهده قبض میان‌دوره نیز برای شما عزیزان وجود دارد. سرویس پرداخت قبض تلفن قبضینو را حتما امتحان کنید. 

پرداخت تکراری قبض همراه اول

زیرساخت پرداخت قبض همراه اول نیز مانند قبض تلفن کاملا اتوماتیک است و در صورت پرداخت تکراری قبض، بلافاصله به عنوان بستانکار شناخته می‌شوید. همراه اول نیز قبض میان دوره ارائه می‌دهد و امکان استعلام و پرداخت این قبض نیز برای شما وجود دارد.

پرداخت تکراری قبض گاز

طبق آخرین اطلاعیه شرکت گاز، در صورتی که فردی به هر دلیلی قبض گاز را دوبار پرداخت کرد، به صورت اتوماتیک به عنوان بستانکار روی قبوض آینده وی اعمال می شود. اما در مواردی نیز مشاهده شده است که پرداخت دوم در حساب مشتری اعمال نشده است و مشترک فرض را بر این گرفته که در دوره بعد روی قبض وی اعمال می‌شود و مشکل را پیگیری نکرده است. مشترک بعد از دریافت قبض دوره ای به شرکت مربوطه مراجعه کرده و تقاضای کد پیگیری هر دو پرداخت را کرده تا به مشکل رسیدگی شود. 

پرداخت تکراری قبض آب 

طبق آخرین اطلاعیه شرکت آب، در صورتی که فردی به هر دلیلی قبض آب را دوبار پرداخت کند، به صورت اتوماتیک به عنوان بستانکار روی قبوض آینده وی اعمال می شود. اما مواردی نیز مشاهده شده است که پرداخت دوم در حساب مشتری اعمال نشده است و چون مشترک فرض را بر این گذاشته است که در دوره بعد روی قبض اعمال می‌شود، این مشکل را پیگیری نکرده است. مشترک بعد از دریافت قبض دوره ای باید به شرکت مربوطه مراجعه کرده و تقاضای کد پیگیری هر دو پرداخت را کرده تا به مشکل رسیدگی شود. 

پیگیری قبض پرداخت شده چگونه است؟

حالا بهتر است نحوه پیگیری قبوض را با هم بررسی کنیم. مشکل پرداخت قبض تکراری در صورت بررسی سابقه پرداخت قبوض قابل حل شدن است و می‌تواند مانع پرداخت تکراری شود. برای پیگیری قبوض پرداخت شده چند راه مختلف پیش روی شما قرار دارد:

پیگیری پرداخت قبض با قبضینو

اگر از اپلیکیشن یا سامانه پرداخت قبوض قبضینو، قبض خود را پرداخت نمایید می‌توانید در بخش پیگیری سوابق قبضینو،‌ وضعیت قبض خود را مشاهده کنید. کافی است به آدرس https://ghabzino.com/history مراجعه کنید و پس از ورود به سامانه پرداخت قبضینو، قبض مورد نظر خود را پیگیری کنید. در اپلیکیشن قبضینو نیز در بخش سوابق می‌توانید به سادگی قبوض پرداخت شده را مشاهده نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که تنها قبوضی که از طریق قبضینو پرداخت شده‌اند امکان پیگیری در سایت یا اپلیکیشن قبضینو را دارند. چنانچه قبوض خود را از طریق دیگری پرداخت نموده باشید امکان پیگیری از طریق سامانه قبضینو وجود ندارد. 

پیگیری پرداخت قبض با قبضینو

پیگیری پرداخت قبض از طریق سامانه پرداخت قبوض بانک سامان

با وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت خود در سایت https://bill.samanepay.com/Public/BillStat.aspx می توانید از وضعیت پرداخت قبض خود در سامانه پرداخت اینترنتی قبض سامان مطلع گردید. زیرساخت پرداخت قبضینو نیز متعلق به بانک سامان است و تمامی قبوضی پرداختی از طریق قبضینو در این سایت نیز نمایش داده می‌شوند و می‌توانید با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خود در این سایت از پرداخت اطمینان حاصل کنید.

پیگیری پرداخت خلافی و جرائم رانندگی

قبض جریمه و خلافی خودرو به دلیل سیستم دستی راهور حداقل پس از 72 ساعت از سامانه حذف می‌شود. اگر از سامانه پرداخت قبض جریمه قبضینو استفاده کرده اید می‌تواند از همین سامانه قبض خلافی خود را پیگیری نمایید اما در غیر این صورت امکان استعلام و پیگیری قبض خلافی وجود ندارد و ممکن است به دلیل ترس از دوبرابر شدن جریمه کاربر یک قبض جریمه را به اشتباه دو بار پرداخت نماید. لذا در پرداخت جرایم رانندگی دقت کنید که قبلا آن قبض را خودتان پرداخت نکرده باشید. اگر می‌خواهید از پرداخت جریمه خود اطمینان حاصل کنید باید حضوری به پلیس +10 مراجعه کنید و وضعیت پرداخت خلافی خود را بررسی کنید. 

پیگیری پرداخت خلافی و جرائم رانندگی

پیگیری قبض برق تهران

شهروندان تهرانی برای پیگیری قبض برق خود می‌توانند به وب سایت اداره برق با عنوان سیستم رویت اطلاعات مشترکین برق به آدرس https://www.tbtb.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=1&pageid=646 مراجعه نمایند. در بخش “رویت اطلاعات صورت حساب کلیه مشترکین” که برای مشترکین عمومی در نظر گرفته شده است. با وارد کردن شناسه قبض، رمز یارانه و یا شماره پرونده می‌توانید اقدام به استعلام و پیگیری قبض برق نمایید. متاسفانه این سایت فقط برای شهروندان تهرانی امکان پیگیری دارد.

پیگیری قبض برق تهران

پیگیری قبض تلفن ثابت

برای پیگیری قبوض تلفن ثابت پرداخت شده می‌توانید به سامانه اینترنتی مخابرات به آدرس https://www.tci.ir/index.html#!/service/quickbill/ مراجعه کنید و با وارد کردن شماره تلفن ثابت خود وضعیت قبوض خود را بررسی کنید.  در صورت پرداخت قبض تلفن ثابت از ۱۸۱۸ نیازی به پیگیری آن نیست. زیرا مقدار بدهی به صورت آنلاین پاک میشود. از مزایای سامانه پرداخت قبض ۱۸۱۸  می‌توان به این مورد اشاره کرد که پس از پرداخت کمتر از دو دقیقه تلفن وصل می‌شود در حالی که از راه‌های دیگر باید ۴۸ ساعت زمان بگذرد و اگر در این مدت مشکل قطعی رفع نشد باید حضوری به مخابرات مراجعه کنند.

پیگیری قبض تلفن ثابت

پیگیری قبض همراه اول

برای پیگیری قبض همراه اول خود نیز می‌توانید به سامانه اینترنتی https://billing.mci.ir/ مراجعه کنید و قبوض پایان دوره و میان دوره خود را مشاهده، پیگیری و پرداخت کنید. 

پیگیری قبض همراه اول

پیگیری قبض گاز

مشترکین گاز شهری می‌توانند برای پیگیری قبض گاز شهری به وب سایت شرکت گاز به آدرس اینترنتی http://billing.nigc.ir/billing/gasAll.aspx مراجعه نمایند. با وارد کردن شناسه اشتراک قبض گازمی‌توانید به راحتی آن را استعلام کنید.

پیگیری قبض گاز

پیگیری قبض آب

شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https://ccp.tpww.ir/HomePage.aspx و وارد کردن شناسه قبض خود در سامانه قبوض خود را مشاهده و پیگیری کنند.

پیگیری قبض آب

 

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
م،ر

قبض گاز مشترکی در خوزستان برای من ارسال شد من متوجه نشدم وپرداختش کردم آیا راهی هست ک مبلغ برگرده ب حسابم ؟؟

پشتیبانی قبضینو

‌درود بر شما
متاسفانه امکان دریافت وجه وجود ندارد اما می‌توانید به اداره گاز منطقه مراجعه کنید و با ارائه کد پیگیری پرداخت، قبض اصلاحی دریافت کنید تا مبلغ اضافی به قبض دوره بعد منتقل شده و از مبلغ آن کسر شود.
پاینده باشید و سبز.

الهام دهقانی

سلام قبض من توسط بردارم پرداخت شده و چون اطلاع‌ندلشتم‌ بیست دقیقه بعد هم من پرداخت کردم چی میشه الان

پشتیبانی قبضینو

درود بر شما
هزینه اضافی به‌عنوان بستانکار در قبض دوره بعدی ثبت شده و از حساب شما کسر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات می‌توانید از سرویس پرداخت قبوض قبضینو استفاده کنید،‌ چون این سامانه اجازه پرداخت قبض تکراری را به کاربر نمی‌دهد.
سربلند باشید و سبز.

میلاد

سلام من به اشتباه قبض گازی رو که قبلا پرداخت شده بود، دوباره پرداخت کردم.چطور میتونم وجه کسر را شده را پیگیری کنم؟

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
متاسفانه پول پرداختی قابل بازگشت نیست. مبلغ پرداخت‌شده در قبض بعدی به‌عنوان بستانکار ثبت‌شده و از مبلغ قبض کسر می‌شود.
پایدار باشید و سبز.

همتی

سلام من قبض دی ماه رو پرداخت کردم مبلغش هم از حسابم کسرشده ولی دوباره روی قبض بهمنم اومده چرا باید چیکارکنم

پشتیبانی قبضینو

سلام بر شما
لطفا با شماره پیگیری پرداخت به اداره مربوطه مراجعه کنید و قبض اصلاحی را دریافت کنید.
مانا باشید.

زهرا

وقت بخیر بنده برای تعویض پلاک میخاستم اقدام کنم ک اولش باید مالیات رپ پرداخت میکردم م من دو بار پرداخت کردم و خر دو هم موفقیت آمیز شده و شماره پیگیری دارم باید ب کجا مراجعه کنم ؟؟

پشتیبانی قبضینو

سلا بر شما
لطفا با سامانه تعویض پلاک تماس بگیرید و کد پیگیری خود را ارائه دهید تا کارشناسان مراحل تسویه را ثبت کنند.
سپاس از همراهی شما.

سعید فلاحدوست خسمخی

هزینه سوخت دوبار برداشت شده چ کنم

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت بخیر
اگر منظورتان این است که در جایگاه سوخت دوبار پرداخت انجام شده، باید با شماره پیگیری پرداخت خود به جایگاه مراجعه کرده و این موضوع را بررسی کنید.
شاد و پیروز باشید.

کبیری

سلام تعوض پلاک رو اشتباهی هم خریدار واریز کرده هم فروشنده ایا امکان بازگشت پول هست؟

پشتیبانی قبضینو

سلام جناب کبیری وقت بخیر
به‌طور کلی هزینه تعویض پلاک به‌عهده خریدار است، یعنی کسی‌که قرار است خودرو به‌نام اوبخورد. بنابراین نیازی به‌انجام این کار توسط فروشنده نبود. برای اطلاع از روند دریافت مبلغ واریزی می‌توانید به‌صورت حضوری به پلیس +10 مراجعه کرده و یا از طریق تماس با پشتیبانی قبضینو به شماره 02162999923 راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.
پایدار و مانا باشید.

رجبی

سلام . قبض آب رو بنده دو بار اشتباهی پرداختم وجهی که پرداحتیم قابل برگشت هست؟؟

پشتیبانی قبضینو

سلام وقت به‌خیر
در صورت پرداخت اشتباه و تکراری، به عنوان بستانکار در نظر گرفته می‌شوید و مبلغ اضافی روی قبض دوره بعدی‌تان اعمال خواهد شد و از آن کسر می‌شود. در صورتی که سوال دیگری دارید، حتما با ما در ارتباط باشید.
سپاس از همراهی‌تان

شکلی

سلام قبض برق رو قبلا پرداخت کردیم این بار هم همون قبض رو پرداخت کردیم اشتباهی آیا وجهی که که پرداخت کردیم قابل برگشت هست؟

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز طبق آخرین اطلاعیه اداره برق، در صورتی که فردی به هر دلیلی قبضی را دوبار پرداخت کرده باشد، مبلغ به صورت اتوماتیک به عنوان بستانکار روی قبوض آینده وی اعمال می‌شود.

اسفندیار

قبض برق و گاز رو دوبار پرداخت کردمراهنمایی کنیدچکار کنم؟

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز؛ طبق آخرین اطلاعیه شرکت برق و شرکت گاز، در صورتی که فردی به هر دلیلی قبض گاز را دوبار پرداخت کند، به صورت اتوماتیک به عنوان بستانکار روی قبوض آینده وی اعمال می شود.

علی

سلام آقا ما از طریق همراه بانک صادرات قبض برق را دوباره پرداخت کردم لطفا راهنمایی کنید

لیلا شایگانی پیروز

دو بار قبض پرداخت کردم چیکار کنم

زهره

سلام .وقت بخیر.به اشتباه قبض تلفن ثابت برای ماه قبل به جای قبض جدید پرداخت کردم چکار کنم.تشکر از راهنماییتون

رهزه

به اشتباه قبض ماه قبل به جای قبض جدید پرداخت کردم چکار کنم

طاها

سلام من قبض آب از طریق قبضینو میخواستم پرداخت کنم ولی نوشته تسویه شده درصورتی که هنوز پرداخت نکردم قسمت سوابق هم تسویه ش نیس چکار باید کنم

کامران

سلام قبض آب اومد رو گوشیم و رفتم از ATM پرداخت کردم ولی تو وارد کردن شماره ها خطا کردم و اون لحظه حواسم پرت بود اشتباهی قبض آب یکی دیگه رو پرداخت کردم. حالا تکلیف چیه چطور میتونم پیگیر باشم؟! با تشکر از قبضینو

رضازاده

سلام بنده قبض همسرم رو از سایت شما پرداخت کردم و فراموش کردم اطلاع بدم بهش و ایشون هم مجدد از اپلیکیشن ایرانسل پرداخت کرده تکلیف این دوبار پرداخت ما چی میشود؟

پشتیبانی قبضینو

بستانکار خواهید شد.

فائزه ارژنگ

سلام خسته نباشید ببخشید اگرقبض آب بامبلغ بالااشتباهی پرداخت کنیم چگونه میتوانیم پیگیری کنیم؟

پشتیبانی قبضینو

اگر قبض خودتان باشد که به صورت بستانکار خواهید بود و بعدا در دوره های جدید از شما مبلغی نخواهند گرفت.
اگر قبض شخص دیگری رو پرداخت کرده اید باید با اون شخص هماهنگ باشید تا مبلغ شما رو به شما برگشت بزن.

مریم

ببخشید من قبض تلفن کسی دیگه را اشتباها دادم با خود طرف تماس گرفتم اما قبول نمیکنه امکان هست که از طریقی پیگیری کنم

منیره خبازی

سلام ما یک خودرو معامله کردیم وقتی تو دفتر خانه می خواستیم سند بزنیم گفتند عوارض داده نشده و ۱۴۰۰ دادیم بعدا صاحب ماشین قبض عوارض و که پرداخت کرده بود فرستاد آیا ما می تونیم مبلغ پرداختی رو پس بگیریم در ضمن تو دفترخانه مبلغ و به اسم شهرداری نگرفتن به اسبه حساب یک شخصی ریختیم ممنونم

پشتیبانی قبضینو

پیشنهاد می کنم از دفترخانه پیگیری کنید. برای راهنمایی بیشتر مقاله نحوه اعتراض به قبض عوارض خودرو را مطالعه کنید.

علی

سلام خسته نباشید عوارض آزاد به چه علت بدهی اعلام می‌شود. در حالیکه پس از ورود به آزادراه عوارض را پرداخت نمودم اما عوارض آزادراه با بدهی اعلام می‌کند؟

شبنم رجبی

من قبض رو از طریق ایرانسل من پرداخت کردم ولی باز برام همون اومده

محسن شه بخش

سلام من امروز پرداخت قبض برق داشتم به جای ۴۰۶هزار۴۶۰۰هزار پرداخت کردم الان چطور این مبلغ۴۲۰۰میتونم برگردونم

پشتیبانی قبضینو

اگر با شناسه قبض و شناسه پرداخت اقدام به پرداخت قبض برق کرده باشید امکان پرداخت اشتباه وجود ندارد

صالح

با عرض سلامقبض عوارض خودرو را با یه شماره شهربانی اشتباه انجام دادم و بعد متوجه شدم این شماره شهربانی برای اینجانب نبوده استراهکار برگشت وجه و یا پیگیری برای بازگشت چیه؟

سید سعید قاسمی

سلام من قبوض خلافی را از قبضینو پرداخت کردم چند روز بعد رفتم برای تعویض پلاک ولی توسامانه کم نشده بود مجبور شدم اونجام پرداخت کنم الان باید چجوری مبلغ پرداختی رو پس بگیرم

پشتیبانی قبضینو

سلام
باید حضوری به واحد اجرائیات پلیس راهور مراجعه کنید و نسبت به درخواست بازگشت وجه پرداختی اقدام کنید.

محمد شاهوردی

من قبض برق رو پرداخت کردم شماره پیگیری هم بهم داد۔ولب امروز دوباره همون قبض برای من اومده که پرداخت نکردید

پشتیبانی قبضینو

بخش سوابق را چک کنید. اگر در بخش سوابق شما قبض به عنوان پرداخت شده وجود داشته باشد جای نگرانی نیست.

محسن ابراهیمی

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز .من از دیروز 3 بار یه قبض تلفن ثابت رو از طریق همین سایت پرداخت کردم ولی بازم بدهی رو نشون میداد آخر از طریق 2000 مجبور به پرداخت شدم

یعقوبی

من شهریور ۹۸ قبض جریمه رو دوبار پرداخت کردم و کلی دنبالش رفتم بعد از کلی کپی گرفتن مدارک و رفت امد الان یکساله هنوز پول به حسابم برنگشته ، واقعا خاک برسر سیستمشون که هیچکس هم پاسخگو نیست

وحید

بسیار عالی واقعا مدیریت پرداخت قبض ها خیلی راحت شده ممنون

مهسا دهقان

من هیچ قبضی ندارم شماره اشتراک هم ندارم چطوری قبض آخرم رو پرداخت کنم یا درخواست حذف قبض کاغذی کنم

امیر عالی مهر

سلام و درودتشکر از خدمات خوب شمااگه امکان دارد برای اتمام پرداخت و کد رهگیری گذینه پرینت یا ذخیر صفحه ذکر شده اقدام فرماییدسپاس از گروه قبضینو

قبضینو

بله حتما در ورژن های بعدی قبضینو اضافه خواهد شد.

ثبت دیدگاه