قبضینو

روش های پرداخت عوارض آزادراهی ارومیه تبریز و قیمت عوارض آزادراهی ارومیه تبریز

همه آنچه که باید درباره آزادراه تبریز ارومیه بدانید؛ از تاریخچه تا پرداخت عوارض

عوارض آزادراه تبریز ارومیه در مدت زمان کوتاهی از ۷۰۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان رسیده است. جاده‌های ناهموار و عدم رعایت برخی از زیر ساخت‌ها باعث شده افراد زیادی مخالف افزایش مبلغ این عوارضی باشند اما این آزادراه از چند قطعه تشکیل شده است؟ و چطور می‌توانیم عوارض را پرداخت کنیم؟ برای رسیدن به تمام این سوالات نیاز است کلیک کنید و مقاله کامل را بخوانید….

نزدیکی آذربایجان غربی به کشور عراق، اروپا و ترکیه باعث شده بود تا این استان از نظر راه جز استان‌های محروم کشور شناخته شود. سال ۱۳۹۱ این آزادراه در راستای کاهش مسیر تردد، استهلاک وسایل‌نقلیه، زمان و مصرف سوخت احداث شد؛ اما منابع کم باعث شده بود تا تمام قطعات این آزادراه در دست ساخت قرار نگیرند. دولت برای جبران هزینه‌های ساخت آزادراه، دریافت عوارضی را از زمان احداث اجباری کرده است. اگر می‌خواهید در مورد آزادراه تبریز ارومیه اطلاعات بیشتری به دست آورید و با نرخ عوارضی و روش‌های پرداخت عوارض آزادراه ارومیه – تبریز آشنا شوید تا به انتهای این مطلب قبضینو همراه ما باشید.

پرداخت عوارض آزادراه تبریز ارومیه با قبضینو 

برنامه موبایلی قبضینو امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این بار شما می‌توانید عوارض آزادراه تبریز به ارومیه را با قبضینو پرداخت کنید. در این قسمت می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید عوارض آزادراه را به کمک این روش ساده پرداخت کنید. البته توجه داشته باشید که چون بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند از تلفن همراه خود استفاده کنند، ما فرایند انجام این کار در اپلیکیشن را توضیح می‌دهیم. تمام این مراحل را می‌توانید در سایت قبضینو نیز انجام دهید. 

  • ابتدا اپلیکیشن قبضینو را روی گوشی خود نصب کنید و وارد برنامه شوید. 

برای دانلود رایگان و سریع اپلیکیشن قبضینو از پلی استور گوگل کلیک کنید. 

  • گزینه عوارض آزادراه را از بین خدمات خودرو انتخاب نمایید. 
  • در این قسمت شماره پلاک خودرو خود را وارد و سپس روی گزینه استعلام عوارض آزادراه کلیک کنید.
  • حالا می‌توانید تعداد و هزینه کل عوارض را همراه با جزئیات مشاهده کنید. 
  • در صورت تمایل روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا به درگاه بانک متصل شوید و بتوانید عوارض آزادراه ارومیه تبریز خود را پرداخت کنید. 

پرداخت عوارض آزادراه با قبضینو

تاریخچه احداث آزادراه تبریز ارومیه 

در سال ۱۳۲۶ ساخت آزادراه ارومیه تبریز برای اولین بار مطرح شد و در سال ۱۳۵۸ احداث و ساخت آن در برنامه قرار گرفت. این آزادراه در سال ۱۳۶۸ توسط شرکت آزادراه تبریز ارومیه تاسیس شد و در سال ۱۳۹۱ احداث شد. اما جای تاسف دارد که هنوز قطعه ۳ این آزادراه به دلیل وجود منابع کم و چالش‌های زیاد در حال ساخت است. این آزادراه از استان آذربایجان شرقی شروع می‌شود و در طول مسیر خود از ساحل دریاچه ارومیه، سه راهی آب گنبد، سه راهی سرای، سه راهی خاسبان و روستای سعید آباد می‌گذرد تا به آذربایجان غربی برسد. در واقع این آزادراه می‌تواند در کوتاه‌ترین مسیر، تبریز و ارومیه را به هم متصل کند.

جالب است بدانید که این آزادراه در ابتدا تنها یک ایستگاه عوارضی در شرق و ابتدای ورودی جاده دریاچه ارومیه با ۶ تا ایستگاه عوارضی تشکیل شده بود. اگرچه قطعه یک و دو آزادراه ارومیه تبریز مشکلات و ایرادات زیادی دارد اما این قطعات اجرا شده‌اند و در حال حاضر تنها مشکل موجود احداث تونل قطعه ۳ است. 

به نظر می‌رسد قرار است قطعه ۶ آزادراه تبریز ارومیه با هدف ایجاد مسیر بهتر بین دو استان آذربایجان غربی و شرقی و ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان راه‌اندازی شود. به‌علاوه این قطعه به‌عنوان کمربندی جنوبی تبریز شناخته خواهد شد که سه آزادراه تبریز زنجان، تبریز بازرگان و تیزر ارومیه را به هم متصل می‌کند. طول این آزادراه ۳۲ کیلومتر است و این قطعه از هشت پل و دو تونل تشکیل شده است. قرار هست این آزادراه در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و در دسترس تمام رانندگان قرار بگیرد.

نقشه آزادراه تبریز ارومیه

شاید با تمام این توضیحات متوجه مسیر حرکت شده باشید اما احتمالا نمی‌دانید هر یک از این قطعات در کدام بخش از این مسیر به پایان می‌رسند. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم به مسیر هر یک به صورت جداگانه اشاره کنیم و درنهایت این مسیر را روی نقشه آزادراه ارومیه تبریز به شما نمایش دهیم. 

  • طول قطعه ۱ آزادراه ارومیه تبریز حدودا ۲۴.۵ است و از شهر ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه ادامه دارد. 
  • قطعه دوم به طول ۱۵.۵ کیلومتر است از پلیس راه ارومیه تا سه‌ راهی آب گنبد ادامه دارد. 
  • طول قطعه سوم این آزادراه ۲۹ کیلومتر است که از سه راهی گند آب تا سه راهی سرای ادامه دارد. البته به دلیل اینکه به جای استفاده از گزینه ساحلی از کوهستانی استفاده می‌شود، در نتیجه در بخشی از این قطعه تونل ساخته شده است که درنتیجه طول این قطعه از ۲۹ کیلومتر به ۱۹ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد. 
  • قطعه ۴ این آزادراه از سه‌راهی سرای (جزیره اسلامی) تا خاسبان ادامه دارد و طول آن ۲۹ کیلومتر است. 
  • قطعه ۵ آزادراه تبریز ارومیه از سه راهی خاسبان تا شهر تبریز ادامه دارد. (در کیلومتر ۷ آزادراه تبریز سهند به پایان می‌رسد.)

نقشه آزادراه تبریز ارومیه

همانطور که در نقشه زیر می‌بینید با احداث آزادراه ارومیه تبریز تمامی رانندگان می‌توانند خودشان را در مسیر کوتاه‌تری به مقصد برسانند و نیاز نیست زمان زیادی را در جاده سپری کنند. 

 

نقشه آزادراه ارومیه تبریز

مزایای ساخت آزادراه ارومیه تبریز

اگرچه تمام قطعات این آزادراه ساخته نشدند اما شما می‌توانید با استفاده از این آزادراه از مزیت‌های زیر بهره‌مند شوید.

  • کاهش استهلاک وسایل نقلیه 
  • کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا 
  • جلوگیری از بروز و کاهش تصادفات جاده‌ای 
  • رسیدن به مقصد در کوتاه‌ترین زمان
  • صرفه‌جویی در وقت و زمان 

نرخ عوارض آزادراه تبریز ارومیه چقدر است؟

احتمالا اگر جز کسانی باشید که از مسیر ارومیه تبریز تردد زیادی داشته باشید، می‌دانید که با وجود جاده و آسفالت‌های بد، عوارضی این آزادراه در طی این چند سال افزایش زیادی داشته است. در ابتدا این عوارضی برای خودروهای سواری ۵، ۷ و اکنون ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است. بسیاری از افراد از این وضعیت موجود شاکی شدند و اعتراض‌های خود را به شکل‌های مختلف به گوش مسئولین رسانده‌اند. در برخی از خبرگزاری‌ها این‌طور بیان شده که به دلیل ایرادات موجود در آزادراه ارومیه تبریز و اعتراضات مردمی فعلا افزایش عوارضی صورت نگرفته است. هزینه عوارض آزادراه برای کامیون دو محور، کامیون سه محور و تریلی به ترتیب ۲۰.۰۰۰، ۳۰.۰۰۰ و ۴۰.۰۰۰ تومان است.

درصورتی‌که می‌خواهید با قیمت عوارض ارومیه تبریز خودروهای سواری، وانت، مینی‌بوس، کامیونت و اتوبوس آشنا شوید، بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازید. 

نام آزادراه نوع مسیر سواری وانت مینی‌بوس کامیونت اتوبوس
ارومیه تبریز  مسیر رفت قطعه ۴ 9.000 8.000 10.000 15.000 18.000
ارومیه تبریز  مسیر برگشت قطعه ۴ 9.000 8.000 10.000 15.000 18.000

*هزینه عوارض آزادراه تبریز به ارومیه برای تمام وسایل نقلیه به تومان است و شما می‌توانید به کمک یکی از روش‌هایی که در ادامه درباره آنها صحبت می‌کنیم، عوارض آزادراه خود را پرداخت کنید. 

شماره تلفن عوارضی آزادراه ارومیه تبریز چند است؟

در صورت تمایل به پرسیدن سوال یا مطرح کردن مشکل در خصوص این آزادراه می‌توانید با 22844762 که شماره تلفن عوارضی آزادراه ارومیه تبریز است، تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

چگونه عوارض آزادراه تبریز ارومیه را پرداخت کنیم؟

همیشه بسیاری از خودرو‌ها باید در صف‌های پرداخت عوارض پل میان‌گذر تبریز ارومیه منتظر می‌ماندند تا نوبتشان شود و بتوانند عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند. اما این روزها به‌ خاطر جلوگیری از انتظار و شلوغی، بروز کرونا و صرفه‌جویی در وقت و زمان تمامی رانندگان، امکان پرداخت نقدی عوارض آزادراهی به‌صورت کامل حذف شده و تنها روش برای پرداخت عوارض آزادراهی، استفاده از پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی است. اگر در خصوص روش‌های الکترونیکی آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید تا مفصل در این خصوص صحبت کنیم. 

قبل از اینکه به سراغ توضیح هر یک از روش‌های پرداخت عوارض آزادراهی ارومیه تبریز برویم، نیاز است با نام این روش‌های استعلام عوارض آزادراهی خودرو آشنا شوید. 

  • سایت یا اپلیکیشن قبضینو
  • برنامه موبایلی پیشخوان ۲۴؛
  • سایت آنی رو به نشانی aaniro.ir؛
  • برچسب‌های بانک مسکن؛
  • اپلیکیشن پرنا؛
  • سایت ptoll.ir؛
  • و … .

پرداخت عوارض آزادراه ارومیه تبریز با آنی رو 

درصورتی‌که قصد دارید عوارض پل میان‌گذر تبریز ارومیه را با سایت آنی‌رو پرداخت کنید، می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. 

  • در ابتدا نیاز است وارد سایت آنی رو به نشانی aaniro.ir شوید. 
  • روی گزینه «ورود / ثبت‌نام» که در وسط صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  • صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود، در این صفحه نیاز است شماره پلاک و شماره تلفن خود را وارد کنید. 
  • اگر از قبل در سامانه ثبت‌نام کرده باشید، کافی است گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید و اطلاعات خود را وارد نمایید.
  • زمانی با پیغام « پلاک بدهی ندارد» روبرو می‌شوید که بدهی برای نمایش وجود نداشته باشد.
  • در غیر این صورت اطلاعاتی مانند مجموع بدهی و تعداد قبوض را به شما نمایش می‌دهد. 
  • اگر می‌خواهید عوارض آزادراه ارومیه تبریز را پرداخت کنید، روی گزینه پرداخت کلیک کنید. 

پرداخت عوارض آزادراه با آنی رو

توجه: حداکثر مبلغ تراکنش آزادراه ارومیه تبریز که شما می‌توانید با آنی رو پرداخت کنید، ده میلیون ریال است. اگر مبلغ عوارضی‌تان بیشتر از این مقدار است، می‌توانید از اپلیکیشن‌های دیگر مانند قبضینو و پیشخوان ۲۴ استفاده کنید. 

در صورت عدم پرداخت عوارض در مهلت مقرر ۷ روز باید جریمه 40 هزار تومانی را به عنوان خلافی خودرو پرداخت کنید.

پرداخت عوارض آزادراه با پیشخوان ۲۴

پیخشوان ۲۴ به جز خدماتی مانند عوارض سالیانه، پارک حاشیه‌ای، خلافی خودرو و پرداخت قبوض مختلف، امکان پرداخت و استعلام عوارض آزادراه ارومیه تبریز را برای کلیه رانندگان فراهم کرده است. شما می‌توانید به کمک این ویژگی، عوارض پل میان‌گذر تبریز ارومیه را در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان پرداخت کنید. مراحل پرداخت عوارض این آزادراه عبارت‌اند از:

  • ابتدا وارد برنامه موبایلی پیشخوان ۲۴ شوید. 
  • از بخش دسته‌بندی خدمات، گزینه خودرو را انتخاب کنید تا تمام خدمات خودرو را به شما نمایش دهد. 
  • حالا نیاز است گزینه عوارض آزادراه را انتخاب کنید. 
  • شماره پلاک خودرو خود را به صورت کامل وارد کنید.
  • سپس روی گزینه استعلام عوارض آزادراه کلیک کنید تا بتوانید لیستی از تمام عوارض آزادراهی را مشاهده کنید.
  • با کلیک روی گزینه پرداخت می‌توانید تمام عوارض آزادراهی خود را مشاهده و پرداخت کنید.

پرداخت عوارض آزادراه با پیشخوان ۲۴

پرداخت عوارض آزادراه ارومیه تبریز با بانک مسکن 

یکی دیگر از روش‌های پرداخت عوارض آزادراه ارومیه تبریز که شما می‌توانید از آن استفاده کنید، خرید برچسب الکترونیکی است. در این روش شما در زمان عبور از آزادراه، عوارضی خود را پرداخت می‌کنید و دیگر نیاز به توقف در ایستگاه عوارضی یا استعلام عوارض آزادراه بعد از تردد نیست. البته که این شرایط زمانی پیش می‌آید که برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی شما موجودی کافی را داشته باشد. در ادامه در خصوص روش‌های تهیه و شارژ برچسب الکترونیکی صحبت می‌کنیم.

تهیه و خرید برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی

  • برای دریافت برچسب فیزیکی از پست باید ابتدا وارد سایت avarezi.bank-maskan.ir شوید و سپس گزینه خرید برچسب را انتخاب کنید.
  • به‌صورت حضوری به نمایندگان مجاز به فروش برچسب الکترونیکی مراجعه کنید. 
  • از ایستگاه‌های مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، برچسب را تهیه کنید.
  • به شعب مختلف بانک مسکن مراجعه کنید. 
  • از اپلیکیشن پرنا استفاده کنید. 

آیا باید حتما برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی را فعال کنیم؟

بله؛ بعد از اینکه نسبت به تهیه برچسب الکترونیکی عوارض آزادراه تبریز ارومیه اقدام کردید، نوبت این می‌رسد تا با مراجعه به وب‌سایت avarezi.bank-maskan.ir، برچسب پُست‌ شده خود را فعال کنید. برای فعال‌‌سازی آن باید گزینه «فعال‌سازی برچسب» را انتخاب کنید و سریال روی برچسب خودروی خود را در سامانه ثبت کنید.

طریقه شارژ برچسب الکترونیکی 

شما تنها یک بار هزینه خرید برچسب الکترونیکی را پرداخت می‌کنید، بعد از آن می‌توانید تنها برچسب را شارژ کنید و برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. برای شارژ برچسب الکترونیکی آزادراه ارومیه تبریز می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

  • خرید اعتبار شارژ از طریق مراجعه به سایت avarezi.bank-maskan.ir
  • استفاده از همراه بانک
  • خودپردازهای بانک مسکن
  • استفاده از سرویس‌های بانک مسکن مانند تلفن‌بانک و اینترنت بانک
  • ایستگاه‌های عوارضی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی
  • مراجعه به نمایندگان مجاز فروش برچسب
  • استفاده از برنامه موبایلی پرنا
  • مراجعه به شعب بانک مسکن

در جدول زیر می‌توانید نمایندگی‌های مجاز فروش برچسب الکترونیکی عوارض را مشاهده کنید. شما از این طریق می‌توانید نسبت به خرید و شارژ برچسب الکترونیکی اقدام کنید. 

نام نمایندگی  نشانی
باجه دوم عوارضی پردیس محل عوارضی تهران – پردیس
باجه مسکن آریا پاسداران، روبروی گلستان یکم، جنب کلانتری قدیم
پایانه بندرعباس محل پایانه بندرعباس
پایانه عوارضی شهر قم باجه عوارضی شهر قم
پایانه بندر امام خمینی محل پایانه بندر امام خمینی
باجه عوارضی تهران قم محل عوارضی تهران قم
نمایندگی فروش نمایشگاه محل برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض
بانک دی باجه بانک دی
باجه عوارضی اهواز بندر امام محل عوارضی اهواز بندر امام

چطور برچسب الکترونیکی را به شیشه خودرو بچسبانیم؟

احتمالا در آزادراه ها برچسب‌های الکترونیکی را دیده‌اید که به شیشه ماشین‌ها چسبیده است و بسیاری از افراد از این مسیر بدون توقف عبور می‌کنند. افراد زیادی هستند که بدون توجه به این مضووع و خرید برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض از خطوط مخصوص پرداخت الکترونیکی ETC عبور کنند و همین عاملی هست تا بعد از مدت‌ها پیامک جریمه پرداخت عوارضی برای آنها ارسال شود. اگر می‌‌خواهید از قبل مبلغ عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنید یا در طول عبور از آزادراه این هزینه به صورت خودکار از موجودی برچسب شما کسر شود، باید برچسب الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهی ارومیه تبریز را تهیه کنید. 

آیا می‌دانید که چطور باید برچسب پرداخت عوارض الکترونیکی را به شیشه خودرو خود بچسبانید؟ اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، حتما ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید. 

برچسب الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراه

  • ابتدا نیاز است بدانید که محل نصب برچسب الکترونیکی از داخل خودرو، در ناحیه سیاه رنگ شیشه است. این برچسب باید در جایی قرار گرفته شود که خوانا باشد و توسط دوربین‌ها تشخیص داده شود. 
  • قبل از اینکه برچسب را در ناحیه مشخص‌شده بچسبانید، نیاز است یک‌ بار دیگر محل دقیق آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید برچسب را نباید عمودی یا به صورت اُریب بچسبانید.
  • حالا یک دستمال تمیز بردارید و آن ناحیه را از هرگونه لکه، خاک و کثیفی پاک کنید. 
  • لبه برچسب را به آرامی از روی روکش جدا کنید و سپس آن را بدون لمس بخش چسبناک به پشت آینه شیشه جلو بچسبانید. 
  • توجه داشته باشید که تنها یک‌ بار می‌توانید برچسب را روی شیشه خودرو خود بچسبانید. بعد از آن این دیگر امکان جدا کردن آن وجود ندارد مگر اینکه بخواهید برچسب جدید تهیه کنید چون ممکن است برچسب کارکرد درستی نداشته باشد.

پرداخت عوارضی تبریز ارومیه با سایت ptoll.ir

برای پرداخت عوارضی پل روگذر دریاچه ارومیه می‌توانید از سایت ptoll.ir استفاده کنید. شاید نام این سایت کمی برای شما ناشناخته باشد اما طریقه پرداخت عوارض تبریز ارومیه با این سایت بسیار ساده است. برای شروع کار نیاز است گزینه «رفتن به فرم ثبت‌نام» را کلیک کنید. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • اطلاعات خود را وارد کنید و سپس گزینه ثبت‌نام در سامانه را انتخاب کنید. 
  • در صفحه جدید اطلاعاتی مانند تعداد بدهی، کل بدهی و پرداخت موفق و ناموفق را به شما نمایش می‌دهد.
  • برای افزودن پلاک جدید روی علامت مداد (🖊️) که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  • زبان کیبورد خود را فارسی کنید و سپس شماره پلاک خود را به صورت دستی وارد نمایید. 
  • بعد از اتمام کار می‌توانید کل بدهی خود را مشاهده کنید. 
  • با کلیک روی گزینه سایر هم می‌توانید عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنید و هم عملیات دیگری را انجام دهید. 
  • در غیر این صورت می‌توانید زمان پرداخت عوارض آزادراهی خود را به زمان دیگری موکول کنید.

پرداخت عوارض آزادراه تبریز ارومیه با ptoll.ir

چه خودروهایی مشمول پرداخت جریمه عوارض آزادراه هستند؟

نبود باجه‌های پرداخت عوارض آزادراهی باعث شده تا تمامی افراد موظف به پرداخت عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی باشند. اما شاید به این مسئله فکر کرده باشید که چه خودروهایی مشمول پرداخت جریمه هستند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم کسانی که عوارض آزادراهی خود را در زمان مشخص پرداخت نکرده‌اند، جز مشمولین به شمار می‌روند.

زمانی که از آزادراه تبریز ارومیه عبور می‌کنید، پیامکی به تلفن همراه شما ارسال می‌شود. در این پیامک درج شده است که شما در تاریخ x از آزادراه تبریز ارومیه گذر کرده‌اید و عوارضی آزادراه شما به‌عنوان مثال ۹۰۰۰ تومان است. اگر بعد از ۲۴ ساعت نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نکنید، پیامک دوم ارسال می‌شود. بسیاری از افراد در این زمان عوارضی خود را پرداخت نمی‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که شما تنها ۷ روز فرصت دارید تا اقدام به پرداخت عوارض آزادراه ارومیه تبریز کنید؛ در غیر این صورت جز مشمولان پرداخت عوارض آزاداراه + خلافی خواهید بود.

استعلام و پرداخت جریمه عوارض آزادراهی

عوارض آزادراه خود را به موقع پرداخت نکردید و حالا جریمه شده‌اید؟ شما می‌توانید برای مشاهده و پرداخت جریمه عوارض آزادراهی‌ خود از یکی از دو روش زیر استفاده کنید.

  • استعلام خلافی خودرو با پلاک و با جزئیات در قبضینو

اگر می‌خواهید به لیست جرائم رانندگی با جزئیات دسترسی پیدا کنید باید از سرویس استعلام خلافی خودرو با پلاک و با جزئیات استفاده کنید. برای مشاهده خلافی خودرو با جزئیات نیاز است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱. وارد اپلیکیشن قبضینو شوید و از بین خدمات خودرو روی گزینه خلافی خودرو کلیک کنید.

قبضینو

۲. برای مشاهده لیست جرائم رانندگی باید از بین دو گزینه نمایش داده شده، گزینه «استعلام خلافی خودرو با پلاک و جزئیات» را انتخاب کنید.

خلافی در قبضینو

۳. شماره پلاک خودرو یا موتور سیکلت خود را وارد کنید و سپس گزینه استعلام خلافی را انتخاب کنید.

وارد کردن شماره پلاک خودرو

۴. اطلاعات مالک اصلی خودرو (کد ملی و شماره موبایل) را وارد کنید تا بتوانید به جزئیات جریمه‌های رانندگی دسترسی پیدا کنید.

اطلاعات مالک خودرو۵. قوانین و مقررات نمایش داده شده را مطالعه کنید. بعد از آن نیاز است اعتبار خود را برای استعلام خلافی افزایش دهید. توجه داشته باشید قبضینو هیچ دخل و تصرفی در این تعیین این مبلغ ندارد. 

افزایش اعتبار برای مشاهده خلافی

۶. تمام خلافی‌های ثبت‌شده برای پلاک خودروتان را می‌توانید با جزئیات کامل در این قسمت مشاهده کنید. 

خلافی در قبضینو

۷. اگر تمایل دارید به صورت قسطی، موردی یا تجمیعی تمام خلافی خودرو را پرداخت کنید. نیاز است تعداد خلافی خودرو را انتخاب و روی گزینه افزودن به سبد قبض کلیک کنید تا جرائم رانندگی به صورت آنی تسویه شود.

پرداخت خلافی خودرو

  • استعلام تجمیعی خلافی خودرو در قبضینو

قبضینو امکان پرداخت تمام خلافی خودرو با یک رمز پویا را در  اختیار کاربران قرار داده است. یعنی این بار نیاز نیست برای پرداخت هر خلافی خودرو منتظر یک رمز دوم باشید بلکه می‌توانید وارد سرویس خلافی تجمیعی بدون احراز هویت شوید. شماره پلاک خودرو را وارد کنید و مبلغ تمام خلافی خودرو را به صورت آنی و بدون اتلاف وقت پرداخت کنید. فرآیند انجام کار مثل روش قبل است با این تفاوت که برای استعلام تجمیعی خلافی خودرو تنها به شماره پلاک نیاز دارید نه اطلاعات مالک خودرو!

جریمه عوارض آزادراهی تبریز ارومیه چقدر است؟

درصورتی‌که نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام نکرده باشید، جریمه برای شما در نظر گرفته خواهد شد. برای اطلاع از هزینه خلافی خودرو تنها نیاز است نگاهی به جدول زیر بیندازید. 

نام وسایل نقلیه مبلغ جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراه
سواری / وانت / مینی‌بوس / کامیونت 40.0000 تومان
کامیون دو محور / اتوبوس 50.000 تومان
کامیون سه محور / تریلی 90.000 تومان

نتیجه‌گیری آزادراه تبریز ارومیه 

راه‌اندازی و احداث آزادراه تبریز ارومیه باعث شده تا بسیاری از افراد برای تردد نیاز به دور زدن دریاچه ارومیه نداشته باشند. اما افسوس که به دلیل وجود منابع کم و هزینه‌های ساخت‌و‌ساز آزادراه‌ها، قطعه ۳ هنوز به‌صورت کامل تکمیل و راه‌اندازی نشده است. اما شما می‌توانید برای عبور از قطعه ۴ این آزادراه از روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه ارومیه تبریز مانند قبضینو استفاده کنید. استفاده از این روش به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمان و وقت خود صرفه جویی کنید و به‌علاوه خطر بروز تصادفات جاده‌ای را کاهش دهید. در این مطلب درباره عوارض آزادراه و روش‌های پرداخت عوارض آزادراه ارومیه تبریز صحبت کردیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه