قبضینو

همه چیز درباره دو برابر شدن جرایم رانندگی و مهلت پرداخت جریمه

همه چیز درباره دو برابر شدن جرایم رانندگی و مهلت پرداخت جریمه

دوبرابر شدن جرایم رانندگی، تجربه‌ی تلخی است که شما می‌توانید از آن جلوگیری کنید؛ حتما می‌پرسید چگونه؟ شما باید جریمه‌های خود را قبل از اتمام مهلت پرداخت، تسویه کنید تا دوبرابر شدن جرایم را تجربه نکنید. …

جریمه خودرو برای تمام کسانی که پشت فرمان می‌نشینند، امری طبیعی اما تلخ است. حالا زمانی را تصور کنید که مبلغ آن ۲ برابر شود! هنگامی که جریمه ۲ برابر می‌شود، دیگر طبیعی بودن آن به چشم شما نمی‌آید؛ بلکه، فقط تلخ است و تلخ است! جالب اینجاست که راه‌حلی برای جلوگیری از این رخداد ناخوشایند وجود دارد که فقط باید آن را بدانید تا در دام دو برابر شدن جریمه خودرو گرفتار نشوید. حتماً می‌پرسید که راه‌حل جلوگیری از دو برابر شدن جریمه خودرو چیست؟ ما در این مطلب از وبلاگ قبضینو به شما می‌گوییم که کدام جریمه‌ها دوبرابر می‌شود؟ چه زمانی جریمه‌ها دوبرابر می‌شود؟ مهلت پرداخت جریمه خودرو بدون دوبرابری چقدر است؟ در نهایت، روش‌های جلوگیری از دو برابر شدن جریمه کدامند؟ در نتیجه، همراه ما بمانید تا همه‌چیز را در مورد دو برابر شدن جریمه‌های رانندگی پس از اتمام مهلت پرداخت بدانید.

جریمه خودرو چیست؟

طرح جریمه خودرو نوعی طرح تنبیهی برای تمام کسانی است که پشت فرمان می‌نشینند اما قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می‌گذارند. فرقی نمی‌کند که متخلفان به‌صورت عمدی یا سهوی، تخلف کرده باشند؛ نکته حائز اهمیت این است که تخلف‌های آنها موجب ایجاد هرج و مرج می‌شود که ناخوشایند است.

خوب است بدانید که جریمه خودرو به قبض جریمه ختم نمی‌شود؛ بلکه، جریمه‌ نمره منفی و جریمه توقیف در کنار جریمه نقدی آمده است تا بیش از پیش رانندگان را از میل به تخلف دور نگه دارد. ما در ادامه‌ی این مطلب به معرفی و بررسی انواع قبض جریمه خودرو می‌پردازیم تا شما را با این نوع از جریمه خودرو آشنا کنیم.

اهمیت شناخت انواع قبض جریمه چیست؟

اهمیت شناخت انواع قبض جریمه برای شناخت قبوضی است که امکان دو برابر شدن دارند! احتمالاً تعجب کرده‌اید؛ اما، باید بدانید که از میان انواع قبض جریمه، قبوضی هستند که ۲ برابر می‌شوند. شما باید به‌طور دقیق انواع آنها را بشناسید تا بدانید کدام جریمه‌ها دوبل می‌شوند.

انواع قبض جریمه خودرو

قبض جریمه خودرو، اولین نوع از جریمه خودرو است که برای تنبیه رانندگان متخلف از تخلفات پی‌در‌پی در نظر گرفته شده است. ما می‌خواهیم در ادامه انواع قبض جریمه خودرو را معرفی و بررسی کنیم تا شما بدانید که هنگام تخلف، چه نوع قبض جریمه‌ای به شما تعلق می‌گیرد. انواع قبض جریمه خودرو ۵ نوع است:

  • دوربین
  • الصاقی
  • دوبرگی
  • خودداری
  • تسلیمی

قبض جریمه دوربین

قبض جریمه دوربین، یک نوع از انواع قبض جریمه خودرو است که پلیس راهنمایی و رانندگی دستی در آن ندارد؛ بلکه، دوربین راهنمایی و رانندگی، وظیفه ثبت تخلف را به‌جای پلیس انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که قبض جریمه دوربین به‌دست یک پلیس راهنمایی و رانندگی، پیش یا پس از صدور قبض، چک می‌شود.

هنگامی که قبض جریمه دوربین برای شما ثبت می‌شود، پیامک برای مالک خوردو می‌رود که این تخلف و ثبت آن را اطلاع دهد. این پیامک حاوی اطلاعاتی مانند مشخصات خودرو، نوع تخلف، محل تخلف و زمان تخلف است؛ یعنی، اطلاعاتی درمورد پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت‌کننده‌ی تخلف و متخلف ندارد. این نوع از قبض جریمه، دوبرابر نمی‌شود؛ همچنین، اعتراض به جریمه رانندگی از نوع جریمه دوربین امکان‌پذیر است چرا که، با وجود استفاده از دوربین‌های دقیق، احتمال خطا وجود دارد.

پلیس در حال صدور قبض جریمه الصاقی

قبض جریمه الصاقی

قبض جریمه الصاقی، قبضی فیزیکی است که پس از صدور بر روی خودرو گذاشته می‌شود. هنگام صدور این قبض، پلیس راهنمایی و رانندگی در صحنه حضور دارد؛ اما، متخلف حضور ندارد بنابراین باید قبض بر روی خودرو الصاق شود تا هنگامی که متخلف در صحنه حضور پیدا کرد، قبض را مشاهده کند.

قبض جریمه الصاقی حاوی اطلاعاتی در مورد پلیس راهنمایی و رانندگی، مشخصات خودرو، نوع تخلف، محل تخلف و زمان تخلف است؛ اما، اطلاعاتی مانند مشخصات متخلف را ندارد. در ضمن، این نوع از قبض جریمه، دوبرابر می‌شود؛ همچنین، اعتراض به آن امکان‌پذیر نیست چرا که پلیس راهنمایی و رانندگی صحنه تخلف را دیده است.

قبض جریمه دو برگی

قبض جریمه دوبرگی، قبضی است که به دست شما نمی‌رسد! در حقیقت، این نوع از قبض زمانی صادر می‌شود که پلیس راهنمایی و رانندگی و راننده‌ی متخلف در صحنه تخلف حضور دارند؛ اما، راننده‌ی متخلف دستور ایست پلیس راهنمایی و رانندگی را به‌صورت سهوی رد می‌کند؛ بنابراین، برای دریافت قبض جریمه توقف نمی‌کند. این شرایطی است که موجب صدور قبض جریمه دوبرگی می‌شود.

معمولاً، پلیس راهنمایی و رانندگی مشخصات خودرو و راننده‌ی خودرو را در هنگام صدور این نوع از قبض به‌طور دقیق یادداشت می‌کند تا دربرابر اعتراض، قابل دفاع باشد. نکته‌ی مهم همین است که اعتراض به قبض جریمه دوبرگی امکان‌پذیر است؛ چرا که، این قبض به‌طور معمول هنگام حرکت خودرو به دست پلیس ثبت شده است که احتما بروز خطا در آن بالا است.

پلیس در حال صدور قبض جریمه دوبرگی برای خودرویی که متوجه دستور ایست نشده است

قبض جریمه خودداری

قبض جریمه خودداری مانند قبض جریمه دوبرگی، قبضی است که به دست شما نمی‌رسد! در حقیقت، این نوع از قبض زمانی صادر می‌شود که پلیس راهنمایی و رانندگی و راننده‌ی متخلف در صحنه تخلف حضور دارند؛ اما، راننده‌ی متخلف دستور ایست پلیس راهنمایی و رانندگی را به‌صورت عمدی رد می‌کند. این شرایطی است که موجب صدور قبض جریمه خودداری می‌شود. در ضمن، اگر شخص توقف کند اما طی جروبحث از دریافت قبض خودداری کند نیز این نوع از قبض صادر می‌شود.

معمولاً، پلیس راهنمایی و رانندگی مشخصات خودرو و راننده‌ی خودرو را در هنگام صدور این نوع از قبض به‌طور دقیق یادداشت می‌کند تا دربرابر اعتراض، قابل دفاع باشد. نکته‌ی مهم همین است که اعتراض به قبض جریمه خودداری امکان‌پذیر است؛ چرا که، این قبض به‌طور معمول هنگام حرکت خودرو به دست پلیس ثبت شده است که احتما بروز خطا در آن بالا است.

پلیس در حال صدور قبض جریمه خودداری برای خودروی متخلف

قبض جریمه تسلیمی

قبض جریمه تسلیمی، قبضی فیزیکی است که پس از صدور به دست راننده متخلف داده می‌شود. هنگام صدور این قبض، پلیس راهنمایی و رانندگی در صحنه حضور دارد؛ همچنین، متخلف حضور دارد بنابراین باید قبض به دست راننده متخلف تسلیم شود تا جزئیات قبض را مشاهده کند.

این قبض حاوی اطلاعاتی در مورد پلیس راهنمایی و رانندگی، مشخصات خودرو، نوع تخلف، محل تخلف و زمان تخلف است؛ همچنین، اطلاعاتی مانند مشخصات متخلف را دارد. در ضمن، این نوع از قبض جریمه، دوبرابر می‌شود؛ همچنین، اعتراض به آن امکان‌پذیر نیست چرا که پلیس راهنمایی و رانندگی صحنه تخلف را دیده است.

پلیس در حال صدور قبض جریمه تسلیمی برای متخلف

کدام جریمه‌ها دوبرابر می‌شود؟

سه دسته از انواع قبوض جریمه شامل جریمه‌های الصاقی، خودداری و تسلیمی پس از گذشت مهلت پرداخت، دوبرابر می‌شوند. این جریمه‌ها باید پیش از گذشت مهلت پرداخت تسویه شوند تا متحمل ضرر نشوید.

 شاید بپرسید که چرا این قبوض دو برابر می‌شوند و سایر قبوض ثابت می‌مانند؟ حقیقت این است که برخی از قبوض امکان ثبت اعتراض دارند بنابراین مهلتی برای ثبت اعتراض به متخلفان داده می‌شود؛ اما، برخی از قبوض امکان ثبت اعتراض را ندارند بنابراین مهلتی برای ثبت اعتراض به متخلفان داده نمی‌شود.

چه زمانی جریمه‌ها دوبرابر می‌شود؟

هنگامی که زمان پرداخت جریمه رانندگی قبوض دوبرابرشونده به اتمام برسد، جریمه‌ها دو برابر می‌شود. این زمان، همان مهلت پرداخت است که ۶۰ روز در نظر گرفته شده است.

پلیس در حال صدور جریمه خودرو دوبرابرشونده

مهلت پرداخت جریمه رانندگی

اکنون، حتما برایتان سوال پیش آمده است که خلافی خودرو بعد از چند روز دو برابر می‌شود؟ مهلت پرداخت جریمه رانندگی برای انواع قبض جریمه رانندگی متفاوت است؛ بنابراین، ما در ادامه جدولی آورده‌ایم تا مهلت پرداخت جریمه رانندگی برای قبوض دوبرابرشونده و مهلت پرداخت جریمه رانندگی برای قبوض غیردوبرابرشونده را شرح دهیم:

مهلت پرداخت جرایم رانندگی روز
مهلت پرداخت جریمه با دوربین بدون محدودیت
مهلت پرداخت جریمه الصاقی ۶۰ روز
مهلت پرداخت جریمه دو برگی بدون محدودیت
مهلت پرداخت جریمه خودداری ۶۰ روز
مهلت پرداخت جریمه تسلیمی ۶۰ روز

زمان ثبت جریمه رانندگی در سیستم

تا چندی پیش، ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی به زمانی حدود ۷ روز نیاز داشت؛ چرا که، تمام فعالیت‌های راهور۱۲۰ دستی انجام می‌شد. در حال حاضر، ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی به زمانی حدود ۴۸ ساعت نیاز دارد. این موضوع پیشرفت مهمی در زمینه ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی به حساب می‌آید؛ چرا که، مدت زمان ارسال پیامک جریمه خودرو برای آگاهی از ثبت آن را به حداقل رسانده است.

روش‌های پرداخت جریمه خودرو کدامند؟

حالا که با انواع قبض جریمه خودرو، مهلت پرداخت و … آشنا شدید، برای جلوگیری از دو برابر شدن جریمه، می‌توانید از انواع روش‌های پرداخت خلافی خودرو برای این منظور استفاده کنید. قبل از هر چیز بهتر است نگاهی کلی به این روش‌ها داشته باشیم و سپس 

  1. طریق مراجعه به پلیس +۱۰
  2. سایت راهور ۱۲۰
  3. سامانه‌ها و سایت‌های پرداخت خلافی
  4. پلیس من
  5. سامانه پیامک
  6. کد دستوری
  7. استعلام قبوض جریمه از طریق تلفن گویا

سامانه قبضینو؛ بهترین سامانه استعلام و پرداخت خلافی

سامانه قبضینو بهترین سامانه استعلام خلافی خودرو برای شماست؛ چرا که، تمام خدمات کاربردی در حوزه استعلام و پرداخت را در کنار خدمت موردنظرتان ارائه می‌دهد. همین موضوع موجب بی‌نیازی شما از سایر سامانه‌ها می‌شود. در ضمن، سامانه قبضینو امکان استعلام و پرداخت خلافی خودرو را  با دو روش فراهم کرده است:

  1. استعلام و پرداخت جزئیات خلافی
  2. استعلام و پرداخت مجموع خلافی

این سامانه مزایای متعددی دارد. ما در ادامه برخی از مزایای خدمت استعلام و پرداخت جریمه خودرو با قبضینو را آورده‌ایم:

  • تسویه آنی
  • دریافت رسید
  • نمایش اطلاعات به‌روز
  • پرداخت موردی و تجمیعی
  • استفاده از خدمات استعلام و پرداخت
  • تنوع روش استعلام و پرداخت جریمه خودرو
  • نگهداری سوابق استعلام و پرداخت در بخش سوابق

صفحه استعلام خلافی قبضینو

اگر می‌خواهید از قبضینو برای استعلام و پرداخت قبوض جریمه‌تان استفاده کنید، فقط باید وارد سایت یا اپلیکیشن قبضینو شوید؛ سپس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گزینه‌ی استعلام و پرداخت خلافی را از منوی خدمات انتخاب کنید.
  2. روش موردنظر خود را از میان ۳ روش قبضینو انتخاب کنید.
  3. اگر روش استعلام مجموع را انتخاب کنید، باید شماره پلاک را وارد کنید؛ اما، اگر روش استعلام جزئیات را انتخاب کنید، باید علاوه بر شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایل متعلق به کد ملی را نیز وارد کنید. در ضمن، اگر روش سوم را انتخاب کنید، نیاز به شناسه قبض و پرداخت دارید.
  4. هزینه استعلام را واریز کنید تا نتیجه را ببینید.

بخشش دو برابر شدن جریمه رانندگی

آنهایی که سهواً یا عمداً مشمول دو برابر شدن جریمه‌های رانندگی شده‌اند،‌ مدام در مورد بخشش دو برابر شدن جریمه رانندگی سوال دارند. حقیقت این است که آخرین بار، بخشودگی جرایم رانندگی دو برابر، حدود ۲ سال پیش انجام شد؛ یعنی، در طی ۲ سال اخیر، اقدامی برای بخشش دو برابر شدن جریمه رانندگی از سوی سازمان راهنمایی و رانندگی انجام نشده است. در نتیجه، پیشنهاد ما این است که منتظر اعلام طرح بخشودگی جرایم رانندگی دو برابر نمانید؛ چرا که، ممکن است با بالا رفتن مبلغ جرایم تا بیش از ۳ میلیون تومان به دردسرهای توقیف خودرو دچار شوید.

جمع‌بندی…

تا اینجا هر چیز که باید درمورد دو برابر شدن جریمه رانندگی پس از اتمام مهلت پرداخت جریمه رانندگی بدانید را گفتیم؛ اما، خوب است بدانید که جریمه دوبرگی و دوربین دو برابر نمی‌شوند مگر اینکه سازمان راهنمایی و رانندگی بداند که شما از ثبت این جریمه‌ها آگاه شده‌اید!!! حتما تعجب کرده‌اید. حق دارید؛ اما، بگذارید این موضوع را توضیح دهیم. هنگامی که شما برای اعتراض به جریمه دوبرگی و دوربین اقدام کنید؛ یعنی، می‌دانید که این جرایم برای شما ثبت شده است بنابراین باید آنها را در مهلت ۲۰ روزه تسویه کنید وگرنه این جرایم نیز به جرایم دوبرابرشونده تبدیل می‌شوند. اگر برایتان سوال شده است که چگونه باید اعتراض به جرایم رانندگی را انجام دهید، فقط باید متن اعتراض به جرایم رانندگی وبلاگ قبضینو را بخوانید تا اطلاعات خود را تکمیل کنید.

سوالات متداول

چرا قبوض الصاقی، تسلیمی و خودداری دو برابر می‌شوند و قبوض دوبرگی و دوربین ثابت می‌مانند؟

هنگامی که جریمه الصاقی، تسلیمی و خودداری ثبت می‌شود، شما متوجه صدور قبض جریمه می‌شوید؛ بنابراین، منطقی است که مهلتی مشخص برای پرداخت آنها داشته باشید اما هنگامی که جریمه دوبرگی و دوربین ثبت می‌شود، احتمال اینکه متوجه صدور قبض جریمه نشوید، وجود دارد؛ بنابراین، مهلت پرداخت برای این جریمه‌ها گذاشته نمی‌شود تا شما به اشتباه متضرر نشوید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که اگر شما برای اعتراض به جریمه دوبرگی و دوربین اقدام کنید یعنی متوجه ثبت جریمه‌تان شده‌اید؛ بنابراین، اگر اعتراض شما رد شود، باید ظرف مدت ۲۰ روز برای استعلام و پرداخت آنها نیز اقدام کنید.

چقدر طول می‌کشد تا جریمه ثبت شود؟

جریمه خودرو حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از وقوع تخلف بر روی سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود. این زمان تا چندی پیش ۷ روز بود؛ اما، حالا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در سازمان راهور به ۴۸ ساعت رسیده است.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
احسان

بسیار جامع و عالی بود-دم شما گرم

محمدرضا

سلام جریمه پارک در ایستگاه تاکسی و کمربند نبستن چه مقدار هست؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
جریمه پارک خودرو در ایستگاه‌های تاکسی و دیگر وسایل نقلیه عمومی 50 هزارتومان و نبستن کمربند هم به ترتیب زیر است:
– نسبتن کمربند در مرکز استان، کلان‌شهرها، مناطق آزاد و جاده‌های بین شهری: 63 هزار تومان
– شهرستان‌ها: 42 هزار تومان
– روستاها: 21 هزار تومان
پایدار و مانا باشید.

علی قاسمی فر

تخلف تجاوزازسرعت مجازتاسی کیلومتر

پشتیبانی قبضینو

سلام آقای قاسمی فر وقت بخیر
مبلغ جریمه تعیین شده برای این تخلف در جاده‌های بین شهری،‌ کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها 210000، شهرستان‌ها 189000 و روستاها 105000 توامن است. برای استعلام و پرداخت جریمه خود می‌توانید از طریق سرویس استعلام خلافی قبضینو اقدام کنید.
پیروز و پایدار باشید.

موسی لطفی

با سلامبنده در تاریخ و ساعت جریمه در اداره حضور فیزیکی داشته و خودروی بنده با اینکه در پارکینک جلوی دوربین بوده ولی برای بنده جریمه تجاوز از سرعت در محور اهر تبریز ثبت با تأخیر صادر و برای بنده پیامک اومده .از همکاران پلیس راهور تقاضا دارم لطفا یکم دقت کنند تا این اشتباهات پیش نیاد و برای اون خودرویی که تخلف کرده جریمه صادر بشه.

سلیمه خیرخواه

آیا فقط یک بار دوبرابر میشه یا باز بعد از ۴ماه هم دوباره دوبرابر میشه

پشتیبانی قبضینو

درود وقت به‌خیر
جرایم شما فقط یک‌بار دوبرابر می‌شوند و این مورد بعد از ۴ ماه تکرار نخواهد شد.

محمدایزانلو

من از پلیس راهنمایی و رانندگی تشکر میکنم که در جاده ها حضور دارند اما خواهش میکنم 1- اینکه کمین نکنند 2-فورا دست به جریمه نشوند توی این اوضاع اقتصادی 3-نیمه حقی هم به راننده بدهند 4-کسی که تخلف کرده را مجرم فرض نکنند5-جرایم کرونا را هم ببخشند واقعا زوره این بلا را با بلای جریمه دوبرابر نکنند-ممنون

بمانعلی سالاری

آیا در حال حاضر می‌توان از بخشودگی دوبله شدن جرایم استفاده کرد

پارسا

سلام، آیا امکان داره ک بعد 120 روز جریمه 4 برابر بشه یا فقط نهایتا دوبل میشه؟

پشتیبانی قبضینو

جرایم فقط دوبل می شوندو بعد از دوبل شدن دیگه مبلغی به ان اضافه نمی شود.

رضااسدی

من چند بار جریمه شدم که الصاقی زده بودن ولی هیچی پشت برف پاک کن تا حالا ندیدم همه هم دوبرابر شدن!!!! خودم یبار با چشم خودم دیدم مامور تو خیابونی جریمه میکنه میره هیچ برگی نمیزاره یچیزی مثل موبایل دستش بودبا اون جریمه میکرد

جواد وفایی

در جریمه های الصاقی واقعا باید تجدید نظر شود. ممکن است قبض جریمه را باد ببرد یا کسی آن را به هر دلیل بردارد. انصاف نیست که دو برابر بشه

مهدی بیات

من داخل خیابان ستارخان پارک کرده بودم و هیچ علایم هشدار دهنده یا پارک دوبل هم نکردم که در 10 دقیقه 4 بار جریمه شدم و پیامک هم اومد. چطوری میشه پیگیری کرد؟

مهتاب قهرمانی

سلام من روزسوم عید۴۰۱توجاده عسلوییه بودم جریمه دوقبضی اومدکه به علت سبقت غیرمجازجریمه شدیددرصورتی که اصلایه دونه سبقتم نداشتم میشه پیگیری کنیدپلاک۱۸۵۵۳ط۷۳تیباسفید

حسین محمدی

خوب برای خودتان راحت کردید در هر صورت تو باید پول جریمه که آقای پلیس راهنمایی می‌نویسد را بپردازید چه اشتباه باشد چه از روی عمد باشد و اگر خواسته باشی پیگری کنی چنان سدی سر راه آدم است که پشیمان از پیگیری می‌شود

رضا تاجی

سلاملطفا بفرمائید آیا جریمه ای که فقط پیامک میشود و بدون قبض است هم دو برابر میشود؟ ممنون

پشتیبانی قبضینو

اگر جریمه دوربین باشد بله دو برابر خواهد شد.

شجاع الدین فرخی

سلام سال قبل در بهمن ماه یک راننده به من زد و پای من شکست و در بیمارستان بودم و ماشین ان راننده در توقیف پلیس بود لدا ان اقا ضارب ماشین منو گرفت که به منزلمان ببرد و از سوی پلیس در شهر سرخرود بدلیل سبقت و نداشتن گواهینامه و مدارک جریمه شده و این ماشین من هست که جریمه شده . من چکار کنم ؟

پرویزعبداللهی

سلام امروز من جریمه از نوع الصاقی شدم در حالیکه سر کار بودم ماشینم در نزدیکی خانه بود حدود دو کیلومتر دورتر جریمه شدم باید به کجا مراجعه کنم ممنون

بهروز سعادتی شوره‌دلی

با تشکر، اطلاعات خوبی بود.

مرتضی

جرائم الصاقی که راننده اطمینان از صدور قبض و یا شاید متوجه تخلف نیست ، چرا دوبرابر میشه ؟ شاید باد جریمه رو ببره ، شاید کسی قبض جریمه رو برداره ؛ نیاز به بازنگری داره

امیر اصلان قلی زاده

سلام من دیشب دوبله پارک کردم وهمه خانوادم تو ماشین بودند چند دقیقه منتطر کسی بودیم ،همون لحطه برام پیامک جریمه الصاقی اومده، بخدا نه من افسری دیدم نه برگه ای ،الان باید چکار کنم؟

محمود روحی

باسلام .من عوارض بزرگراهی را از طریق سامانه آنی رو پرداخت نمودم و درحالیکه در لیست جرایم من همچنان موجود است لطفا راهنمایی فرمایید

مصطفی

من چند روز قبل جریمه شدم دو برگی که اصلا در اون تاریخ در این مکان که جریمه دوبرگی شدم حضور نداشتم

ناصری

سلام من چن بار جریمه شدم بابت دوبل به صورت الصاقی در حالی که تو ماشین بودم و پلیسی ندیدم قبلا پلیس خودشو نشون میداد و یه تذکری میداد ولی حالا خودشونو راحت کردن جریمه میکنن و میرن بعد از چن روز دوبرابرم میشه آخه انصافه ؟

محسن آزاد

سلام برام جریمه اومده الصاقی اصلامن نبودم اونجا نمیدونم داستان چیه که جریمه های اینطوری میکنن مردم وظلم نکنید

حبیبی

سلام جرایم راهنمایی و رانندگی برام پیامک نمیاد ،چطوری بدون حضور در مراکز تعویض پلاک میشه شماره موبایل را درسیستم راهنمایی و رانندگی ثبت نمود .لازم به دکر است موقع تعویض پلاک دو سال پیش شماره موبایل خودم اعلام نمودم ولی متاسفانه هیچ موقع پیامک جریمه برام ارسال نشده است.

علی اقدسی

سلام. افسر در جاده هراز جلوی منو گرفته که خلافی بالای یک تومن داری و باید بری پارکینگ. بعدش هم سیصد تومن جریمه کرد با کد سرعت و عدم توجه و بهم گفت برو😐😐

مسعود منتظری

با سلام . مواردی که شامل بخشش جریمه دوبرابر میشود ولی قبلا آن جریمه از طریق اینترنتی پرداخت شده (قبضینو) چگونه قابل پیگیری است

عباس یگانه

سلام متاسفانه قبض دو برگی برای خودرو من صادر شده و دلیل جریمه رو نداشتن پلاک یا ناخوانا بودن آن اعلام کرده که پلاک خودرو بنده نو میباشد و اونقدر هم جرات ندارم که تو جاده درش بیارم اگر پلاک نداشتم یا ناخوانا بود چطور پلیس با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر شماره ماشین رو خوند واقعا متاسفم که همین پلیسی داریم

داریوش مولودزاده

سلام من کارم بااسنپه پلاک ماشینم شهرستان ولی خانه ام ارومیه است هرجامیرم دوربین میزنه کجابرم نمی تونم کارکنم

سجاد مزارعی

سلام ببخشید دراین ساعت. و تاریخ که پلاک بنده جریمه شده ماشین بنده در پارکینگ منزل پارک بود حال دلیل و علت جریمه چیست 55ط983ایران 73

رسول غریب

سلام . حدود ۱۵روز پیش پیامک آمد جریمه الصاقی شدم علت پارک دوبل به مبلغ ۳۰۶۰۰۰ ریال . حالا بعد از گذشت حدود ۱۵ روز جریمه دوبرابر شده . چرا ؟؟!!

پرویزکاظمی

امروز۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰ پیامک تردد پلاک بنده در جاده قم نیریز امده در صورتی که ماشین بنده یکسال در منزلم در تهران حرکت نکرده لطفا رسیدگی نمایید پلاک ایران ۱۰ ۲۳۳ق۵۶ تیبا نوک مدادی با تشکر و خسته نباشید

محمد رضا سیگارچی

مطالب بسیار مفید بود . ممنونسوال: اگر چند ماه از صدور قبض جریمه گذشته باشد باز هم میتوان به جریمه صادره اعتراض نمود یا نه ؟

جعفر صفری

بخشیدگی دو برابر شدن جریمه های دوربین اعمال نشده در صورتی که اعلام کردن تا دی ماه اصل جریمه را می گیرن پلاک خودرو 445ج67 ایران 33 با تشکر

حشمت خان

با سلام ما به جریمه شدن کسی که قوانین رو رعایت نمیکنه نه اعتراض و نه مشکلی داریم فقط اینکه به ناروا جریمه میکنید و قبول هم ندارید اشتباه کردید واقعا جای تاسف داره وقتی حقوقتون رو به ناروا از جیب مردم بیروت میکشید. امیدوارم هیچ کس حقوقش حق خوری مردم نباشه و با اون حقوق شکم بچه شو سیر نکنه!

محمد قائم فر

باسلام برای ورود به پاکینک محل کارم خودرو خود را روبروی درب پارک نموده واقدام به باز کردن درب نمودم که دراین فاصله کم افسر راهنمایی قبض جریمه صادر نموده والصاق کردن بفرمائید برای بازکردن درب پاکنیک چکار باید می کردم وخودرو را کجا پارک می کردم .(درخیابان که سدمعبر وایجاد ترافیک می شد)

ناهید فروتن جزی

سلام چند شب پیش مادرم را به بیمارستان انتقال دادم قبض پارکینگ بیمارستان را دارم موقع برگشت۲۰دقیقه از ساعت تردد گذشته بود که جریمه شدم نمیشه بخشید بشه ساعت تردد

فاطمه معصومی

سلامقبض تسلیمی درحالی صادرشده که بنده اصلا در اون محدوده شهر نبودم ودراون ساعت ماشین پارکینگ بوده،وبااینکه بنده روزه بودم خوردن و آشامیدن واستعمال دخانیات شرح داده شده است.آیا این حق الناس نیست؟؟

اصغر تکلو

شما اصولا متهم می کنید بعد می خواهید از وقت و زندگی گر مشغله بزنیم ثابت کنیم که این جریمه متعلق به اتومبیل من نمی باشد چگونه ثابت کنم در فلان خیابان نبودم ولی جریمه شده ام

محمد

بنده پیامک جریمه اومده برام و مبلغ 81600 تومان برام اومده و نوشته دوبرگی درصورتی که اصلا پلیس راهور به بنده ایست نداده و تو خیابانبا سرعت بیست کیلومتر پلیس نمیتونست جلو منو بگیره.؟

میلاد اسماعیل پور

سلام. من در ساعت محدودیت تردد.. در یک دقیقه ۲ قبض جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برایم اس ام اس شده.. راهکارش چیه…باید چیکار کنم؟؟؟ ممنون

یوسف شریف زاده

سلام خسته نباشید دوتا از جریمه های من دو برابر شدن ومامور راهنمایی بهم اخطار داده که حرکت کنم وحرکت کردم بعد یک مدت دیدم نوشته درحالی که به من نگفته که جریمه نوشته وبرگه ای نداده بهم الان من به اینها اعتراض کنم

وحید جودکی

با سلام و خسته نباشید،من تمامی جریمه های دوربین ام و پرداخت کردم و تعدادی که دوبرابر شده اند مانده ایا امکان اعتراض وجود دارد تا مبلغ جریمه به عدد اصلی برگرده و انرا پرداخت نمایم چون واقعا دستم خالیه و با ماشین کار میکنم بضاعت پرداخت یک میلیون فقط بابت دیرکرد و بعلاوه خود مبلغ قبض ک عدد سرسام اوری میشود را ندارم،با تشکر

امیر حسین احمدی

سلام خسته نباشید من چن روز پیش رفتم شهرستان و یه سرعت گیر یکم سریع رد کردم و دیر متوجه سرعت گیر شدم چون سرعت گیر شونم رنگی نداشت صبح ام بود پلیس ام دید ولی هیچی نگفت نگاه کرد و روشو کرد اون ور الان واسم پیام امده ک در این ساعت جریمه شدی دو برگی و ۶۰تومان جریمه کرده حالا میخوام پرداخت کنم میزنه غیر قابل پرداخت نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

ساسان حسنی

سلامدر زمانیکه چراغ قرمز است مگر گردش براست آزاد نیست؟توسط دوربین ۲۰۴۰۰۰۰ ریال جریمه شدم

محمد جواد انصاری

با سلام،جریمه ای که دوبل شده امکان داره دوبلش بخشیده بشه؟یعنی اگه ۱۰۰شده باشه ۲۰۰ امکان بخشش ۱۰۰ تومن دوبل هست؟

ثبت دیدگاه