قبضینو

رجیستری گوشی در سامانه همتا را چگونه انجام دهیم؟

رجیستری گوشی در سامانه همتا را چگونه انجام دهیم؟

شاید برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که موبایلی خریداری کرده باشید که پس از مدت کوتاهی از دسترس خارج شده باشد؛ اما، علت چیست؟ به احتمال بسیار زیاد مشکل از رجیستری گوشی در سامانه همتاست…

شاید برای شما یا اطرافیانتان پیش آمده باشد که موبایلی خریداری کرده باشید که پس از مدت کوتاهی از دسترس خارج شده باشد؛ اما، علت چیست؟ اگر از سلامت سخت‌افزار موبایل اطمینان دارید، حتماً به علت اجرای طرح رجیستری گوشی در سامانه همتا این مشکل رخ داده است. اگر در مورد این موضوع اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه‌ی این مطلب همراه قبضینو باشید.

رجیستری گوشی در سامانه همتا به چه معناست؟

اگر بخواهیم رجیستری گوشی در سامانه همتا را معنا کنیم، باید آن را به دو بخش «رجیستری گوشی» و «سامانه همتا» تقسیم کنیم؛ سپس، هر کدام را به صورت مجزا شرح دهیم که معنای نهایی مشخص شود. در ادامه، به تعریف مجزای مفاهیم خواهیم پرداخت؛ سپس، ضرورت آن را شرح خواهیم داد. همراه قبضینو باشید.

سامانه همتا

همتا سامانه “هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی” است که در راستای اجرای طرح رجیستری گوشی طراحی شده است؛ اما، خدمات متعددی را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل فعالسازی گوشی، انتقال مالکیت گوشی، استعلام اصالت گوشی، پیگیری مشکلات و … می‌شود. که از روش‌های متنوع در دسترس کاربران قرار می‌گیرد:

  • روش‌های غیرحضوری
    • سایت همتا hamta.ntsw.ir
    • کد سامانه همتا #7777*
    • اپلیکیشن همتا
  • روش‌های حضوری
    • پیشخوان دولت

رجیستری گوشی

طرح رجیستری گوشی در راستای مبارزه با قاچاق گوشی به دست «سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز» با همکاری «وزارت‌خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت» و «وزارت‌خانه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات» اجرا شده است؛ اما،‌ اجرای این طرح چگونه است؟ اجرای طرح رجیستری جدید از طریق ثبت IMEI اختصاصی گوشی‌های قانونی در سامانه جامع تجارت ایران است؛ اما، گوشی قانونی و غیرقانونی چیست؟ گوشی قانونی آن است که از روش‌های قانونی وارد کشور شده باشد؛ اما، گوشی غیرقانونی کمی پیچیده‌تر است. در ۳ مورد گوشی شما در دسته‌ی گوشی‌های غیرقانونی قرار می‌کیرد:

  • گوشی از روش‌های غیرقانونی (قاچاق) وارد کشور شده باشد؛ چه جدید و چه کارکرده باشد.
  • گوشی متعلق به مسافر خارجی باشد که IMEI را در فرودگاه ثبت نکرده باشد.
  • گوشی سابقه‌ی تعمیرات منجر به تغییرات IMEI داشته باشد.

ضرورت رجیستری گوشی در سامانه همتا چیست؟

فرقی نمی‌کند که گوشی شما در زمره‌ی گوشی‌های قانونی یا غیرقانونی باشد. اگر مشمول طرح رجیستری جدید باشید، باید در مدت ۳۰ روز پس از قرارگیری سیم‌کارت بر روی آن فرآیند رجیستری در همتا با کمک کد فعال‌سازی را انجام دهید. اگر این کار را انجام ندهید، گوشی از دسترس خارج خواهد شد. در حقیقت، رجیستری گوشی در سامانه همتا نوعی مجوز برای فعالیت گوشی در سیستم مخابراتی کشور است؛ بنابراین، هنگامی که زمان معین بگذرد، خدماتی از سوی مخابرات برای IMEI ثبت نشده ارائه نمی‌شود. این موضوع نشان‌دهنده‌ی ضرورت رجیستری موبایل در همتا است. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که عبارت «اگر مشمول طرح رجیستری جدید باشید» به چه معناست؟ در ادامه، این موضوع را روشن خواهیم کرد؛ بنابراین، همراه قبضینو باشید.

ضرورت رجیستری گوشی

کدام گوشی‌ها مشمول طرح رجیستری موبایل می‌شوند/نمی‌شوند؟

شاید تعجب کنید؛ اما، واقعاً برخی از گوشی‌ها مشمول طرح رجیستری موبایل نمی‌شوند. ما در جدول زیر گوشی‌هایی که مشمول طرح رجیستری می‌شوند و گوشی‌هایی که مشمول طرح رجیستری نمی‌شوند را آورده‌ایم:

گوشی‌هایی که مشمول طرح رجیستری می‌شوند. گوشی‌هایی که مشمول طرح رجیستری نمی‌شوند.
گوشی جدید یا کارکرده‌ای که پس از اجرای طرح رجیستری خریداری شده باشد. گوشی جدید یا کارکرده‌ای که پیش از اجرای طرح رجیستری خریداری شده باشد.
موبایل مسافری که قصد اقامت بیشتر از ۳۰ روز را دارد. موبایل مسافری که قصد اقامت کمتر از ۳۰ روز را دارد.
تلفن همراه تعمیری که کد IMEI آن تغییر کرده باشد. تلفن همراه تعمیری که کد IMEI آن تغییر کرده نباشد.

نکته: افرادی که از سیم‌کارت خارجی بر روی گوشی استفاده می‌کنند، نیازی به رجیستری موبایل خود ندارند؛ اما، باید هزینه‌ی رومینگ برای استفاده از اپراتورهای داخلی پرداخت کنند که بسیار زیاد است.

روش‌های رجیستری گوشی در سامانه همتا چیست؟

فرآیند رجیستری موبایل برای دستگاه‌های متفاوت کمی فرق دارد. رجیستری گوشی جدید و کارکرده قانونی بدون نیاز به ثبت‌نام در سامانه همتا انجام می‌شود، رجیستری گوشی تعمیری با نیاز به ثبت‌نام در سامانه همتا انجام می‌شود، رجیستری گوشی مسافری از طریق گمرک پیگیری می‌شود. در ادامه، فرآیند ثبت گوشی در سامانه همتا (سامانه رجیستری گوشی) برای گوشی‌ها متفاوت شرح داده می‌شود؛ بنابراین، همراه قبضینو باشید.

ثبت‌نام در سامانه همتا

  1. وارد سامانه همتا که همان سامانه رجیستری گوشی است، شوید.
  2. گزینه‌ی «ثبت‌نام» را برگزینید؛ سپس، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.
  3. عبارت امنیتی را وارد کنید؛ سپس، کد امنیتی ارسال شده را در محل مورد نظر تایپ کنید.
  4. شماره ملی خود را به همراه تاریخ تولد خود وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی «ادامه» را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات خود را تأیید کنید؛ سپس، رمز عبور خود را تعیین کنید. شما باید یک بار رمز عبور خود را تکرار کنید.

روش‌های رجیستری موبایل در سامانه همتا

رجیستری گوشی جدید و کارکرده

اگر تمایل به رجیستری گوشی جدید یا کارکرده دارید، روش‌های پیشِ روی شما متعددند. شما می‌توانید از روش حضوری به پیشخوان دولت مراجعه کنید؛ همچنین، شما می‌توانید از روش غیرحضوری به سایت همتا، اپلیکیشن همتا یا کد سامانه همتا مراجعه کنید که گوشی خود را رجیستر کنید؛ کافیست، اطلاعات مورد نیاز رجیستری گوشی را داشته باشید. این اطلاعات شامل شماره‌ی تلفن همراه، کد IMEI گوشی و کد فعال‌سازی مختص IMEI گوشی شماست. در ادامه، روش رجیستری گوشی جدید و کارکرده را با روش‌های غیرحضوری همتا آموزش خواهیم داد:

رجیستری گوشی جدید و کارکرده

رجیستری رجیستری موبایل جدید و کارکرده در سایت و اپلیکیشن همتا

  1. وارد سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir شوید یا وارد اپلیکیشن همتا شوید.
  2. روش ورود خود را از میان گزینه‌های «شماره ملی» و «شماره تلفن همراه» برگزینید؛ سپس، اطلاعات مورد نیاز هر یک را وارد کنید.
  3. گزینه‌ی «فعال‌سازی» را از منوی خدمات سایت یا اپلیکیشن انتخاب کنید؛ سپس، شماره تلفن همراه خود را به همراه کد IMEI گوشی وارد کنید.
  4. کد فعال‌سازی یک‌بار مصرف مختص IMEI گوشی خود را وارد کنید؛ سپس، عبارت امنیتی را تایپ کنید.
  5. گزینه‌ی «فعال‌سازی» را انتخاب کنید که فرآیند رجیستری گوشی جدید یا کارکرده شما به پایان برسد.

نکته: اگر گوشی شما کارکرده باشد، باید از فروشنده بخواهید که انتقال مالکیت گوشی را انجام دهد.

رجیستری موبایل جدید و کارکرده با کد سامانه همتا

کد دستوری #7777* را در بخش شماره‌گیر موبایل خود وارد کنید که فهرست زیر برای شما نمایش داده شود:

  • ‌0. راهنما
  • 1. استعلام اصالت
  • 2. فعال‌سازی
  • 3. انتقال مالکیت
  • 4. افزودن دستگاه

گزینه‌ی ۲ را انتخاب کنید؛ سپس، کد IMEI گوشی خود را وارد کنید. شماره تلفن همراه مورد نظر خود را وارد کنید. در ادامه، گزینه‌ی تأیید برای فعال‌سازی را انتخاب کنید. در نهایت، یک پیامک با سرشماره‌ی HAMTA برای شما ارسال می‌شود که نتیجه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

رجیستری گوشی تعمیری

گاهی گوشی شما دچار مشکلاتی می‌شود که نیاز به تعمیرات اساسی دارد. این تعمیرات اساسی منجر به تغییر IMEI گوشی شما می‌شود. دو حالت رخ می‌دهد: تجهیزات تعویض شده قانونی هستند یا تجهیزات تعویض شده غیرقانونی هستند. اگر تجهیزات قانونی باشند، امکان فعال‌سازی مجدد گوشی تعمیری وجود دارد؛ اما، اگر تجهیزات غیرقانونی باشند، امکان فعال‌سازی مجدد گوشی تعمیری وجود ندارد. در ادامه، روش رجیستری IMEI جدید گوشی‌های تعمیری را شرح خواهیم داد. نکته‌ی حائز اهمیت این است که ثبت گوشی تعمیری تنها از طریق سایت و اپلیکیشن همتا ممکن است.

رجیستری گوشی تعمیری

رجیستری موبایل تعمیری در سایت و اپلیکیشن همتا

  1. وارد سایت یا اپلیکیشن همتا شوید.
  2. «ثبت گوشی تعمیراتی» را از منوی سایت یا اپلیکیشن برگزینید.
  3. گزینه‌ی «ایجاد» را از سایت یا گزینه‌ی «+» را از اپلیکیشن انتخاب کنید.
  4. IMEI قبلی گوشی را به همراه IMEI جدید گوشی وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی «ثبت» را بزنید.

نکته: اطلاعات IMEI جدید شما در سامانه همتا مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر تجهیزات با IMEI جدید از روش‌های قانونی وارد کشور شده باشد، تغییر IMEI برای شما ثبت خواهد شد.

رجیستری گوشی مسافری

رجیستری گوشی مسافری با رجیستری سایر گوشی‌ها متفاوت است. شما باید مراحل بیشتری را برای فعال‌سازی گوشی خود بگذرانید. ابتدا، باید گوشی خود را قانونی کنید؛ سپس، رجیستر کنید. در ادامه، طریقه رجیستری گوشی مسافری در طرح رجیستری با پاسپورت شرح داده می‌شود؛ بنابراین، همراه قبضینو باشید.

رجیستری گوشی مسافری

مرحله‌ی ۱

شما باید در محل ورود به کشور برای واردات گوشی خوداظهاری کنید؛ اما، چگونه؟ بخش گمرک را شناسایی کنید؛ سپس، اطلاعاتی همچون IMEI، نام و نام خانوادگی مسافر، کد ملی مسافر، شماره‌ی تماس مسافر و … را به بخش گمرک ارائه دهید.

مرحله‌ی ۲

این مرحله دو حالت دارد: مسافر خارجی باشید یا اتباع داخلی باشید. اگر مسافر خارجی هستید، پس از اتمام فرصت یک ماهه به نزدیک‌ترین اداره‌ی گمرک بخش مسافران مراجعه کنید؛ اما، اگر اتباع داخلی هستید، پیش از اتمام فرصت یک ماهه به سایت گمرک برای پرداخت عوارض گوشی خود مراجعه کنید.

  1. وارد سایت گمرک شوید؛ سپس، تاریخ تولد مسافر را به همراه کد ملی مسافر وارد کنید. در ادامه، کد IMEI را به همراه کد امنیتی وارد کنید سپس، ادامه را بزنید.
  2. مشخصات گوشی را وارد کنید؛ سپس، ادامه را بزنید.
  3. شماره‌ی سیم‌کارت مسافر را وارد کنید؛ سپس، کد تأیید ارسال شده را وارد کنید.
  4. شما باید هزینه رجیستر گوشی را بپردازید؛ بنابراین، بر روی گزینه‌ی «پرداخت» کلیک کنید و پرداخت کنید.
  5. کد پیگیری موجود در فیش واریزی را بردارید؛ سپس، گزینه‌ی «ارسال اطلاعات به همتا» را انتخاب کنید.
  6. اکنون، گوشی شما در دسته‌ی گوشی‌های قانونی به حساب می‌آید؛ اما، همچنان نیاز به فعال‌سازی در سامانه همتا دارد.

مرحله‌ی ۳

وارد سایت یا اپلیکیشن همتا شوید؛ سپس، از بخش خدمات همتا گزینه‌ی «اطلاعات گوشی مسافری» را انتخاب کنید. اگر پرداخت عوارض شما در سایت گمرک با موفقیت بوده باشد، کد فعال‌سازی برای شما نمایش داده می‌شود؛ کافیست، کد فعال‌سازی را از گزینه‌ی «فعال‌سازی» در سایت یا اپلیکیشن وارد کنید که رجیستری گوشی مسافری شما انجام شود.

هزینه رجیستری گوشی چقدر است؟

هزینه رجیستری گوشی وابسته به قیمت گوشی شماست؛ چون، قیمت رجیستری گوشی معادل ۱۶ درصد قیمت گوشی است (۹ درصد مالیات و ارزش افزوده، ۴ درصد هزینه‌ی گمرک، ۲ درصد هزینه‌ی بازرگانی و ۱ درصد عوارض). در نتیجه، هر چه قیمت گوشی شما بیشتر باشد، هزینه رجیستری گوشی شما بیشتر است. هزینه رجیستری گوشی آیفون نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار کشور ایران بیشتر است؛ بنابراین، مثالی درمورد هزینه رجیستری آیفون می‌زنیم.

مثال هزینه رجیستری آیفون ۱۳: قیمت آیفون ۱۳ در واحد دلار معادل ۵۹۹ دلار در مدل مینی تا ۹۹۹ دلار در مدل پرومکس است؛ بنابراین، هزینه رجیستری آیفون ۱۳ از ۹۵ دلار در مدل مینی تا ۱۶۰ دلار در مدل پرومکس خواهد بود. هزینه رجیستری آیفون ۱۳ در واحد ریال وابسته به نوسانات بازار است؛ کافیست، قیمت دلار روز در ایران را در اعداد مذکور ضرب کنید که معادل ریالی را به دست آورید.

رجیستری گوشی قانونی

روش‌های استعلام اصالت گوشی کدامند؟

استعلام اصالت گوشی برای پیگیری قانونی بودن یا نبودن گوشی کاربرد دارد. امکان استعلام اصالت گوشی از روش‌های حضوری و غیرحضوری همتا فراهم شده است؛ یعنی، شما می‌توانید از روش‌های مراجعه به پیشخوان دولت، مراجعه به سایت همتا، مراجعه به اپلیکیشن همتا و شماره‌گیری کد سامانه همتا #7777* به خدمات استعلام اصالت گوشی دسترسی داشته باشید. در ضمن، شما نیازی به ثبت‌نام در سامانه همتا برای استفاده از خدمات استعلام اصالت گوشی ندارید. در ادامه، آموزش استعلام اصالت گوشی از روش‌های غیرحضوری همتا را مشاهده خواهید کرد:

استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا

استعلام اصالت گوشی از سایت همتا

  1. وارد سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir شوید.
  2. روش ورود خود را از میان گزینه‌های «شماره ملی» و «شماره تلفن همراه» انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی شماره ملی
    • 3. شماره ملی خود را به همراه عبارت امنیتی تایپ کنید؛ سپس، بر روی گزینه‌‌ی «ورود» کلیک کنید.
    • 4. رمز عبور تعیین شده در زمان ثبت‌نام خود را به همراه عبارت امنیتی وارد کنید؛ سپس، «ورود» را بزنید.
  • گزینه‌ی شماره تلفن همراه
    • 3. شماره تلفن همراه خود را به همراه عبارت امنیتی تایپ کنید؛ سپس، بر روی گزینه‌ی «ورود» کلیک کنید.
    • 4. کد تأیید ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را به همراه عبارت امنیتی وارد کنید؛ سپس، «ورود» را بزنید.

اکنون، وارد صفحه‌ی خدمات سامانه همتا می‌شوید. شما می‌توانید از منوی سمت راست صفحه گزینه‌ی «استعلام اصالت گوشی» را انتخاب کنید. کد IMEI خود را وارد کنید؛ سپس، عبارت امنیتی را تایپ کنید. در نهایت، «جستجو» را انتخاب کنید که نتیجه نمایش داده شود.

استعلام اصالت گوشی از اپلیکیشن همتا

  1. اپلیکیشن را باز کنید.
  2. از میان گزینه‌های «ورود با شماره تلفن همراه» و «ورود با شماره ملی» گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. اطلاعات مورد نیاز شامل کد تأیید در ورود با شماره تلفن همراه یا رمز عبور در ورود با شماره ملی را به دقت وارد کنید.
  4. از منوی خدمات همتا گزینه‌ی «استعلام اصالت» را انتخاب کنید؛ سپس، کد 15 رقمی IMEI را وارد کنید. شما می‌توانید شناسه دستگاه را از روش بارکدخوان اسکن کنید.

استعلام اصالت گوشی با کد سامانه همتا

  1. 7777#* را شماره‌گیری کنید.
  2. گزینه‌ی 1 را برای استعلام اصالت ارسال کنید.
  3. کد 15 رقمی IMEI خود را وارد کنید؛ سپس، ارسال کنید.
  4. پیامی با محتوای «در صورت عدم دریافت پیامک به قسمت استعلام اصالت در سایت همتا hamta.ntsw.ir مراجعه کنید» مشاهده می‌کنید.
  5. پیامک با محتوایی که در مورد قانونی بودن یا نبودن IMEI است از سرشماره‌ی HAMTA دریافت می‌کنید که وضعیت قانونی بودن یا نبودن گوشی شما را مشخص می‌کند.

روش‌های انتقال مالکیت گوشی کدامند؟

انتقال مالکیت گوشی در زمان خرید و فروش گوشی کارکرده واجب است. امکان انتقال مالکیت گوشی از روش‌های حضوری و غیرحضوری همتا فراهم شده است؛ بنابراین، شما می‌توانید از روش حضوری مراجعه به پیشخوان یا از روش‌های غیرحضوری مراجعه به سایت همتا، مراجعه به اپلیکیشن همتا و شماره‌گیری کد سامانه همتا #7777* از سرویس انتقال مالکیت گوشی استفاده کنید. در ضمن، شما نیازی به ثبت‌نام در سامانه همتا برای استفاده از خدمات انتقال مالکیت گوشی ندارید. در ادامه، آموزش انتقال مالکیت گوشی از روش‌های غیرحضوری همتا را مشاهده خواهید کرد:

انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

سایت همتا برای انتقال مالکیت

  1. وارد سایت همتا به ادرس hamta.ntsw.ir شوید.
  2. روش ورود خود را از میان گزینه‌های «شماره ملی» و «شماره تلفن همراه» انتخاب کنید؛ سپس، اطلاعات مورد نیاز هر یک را وارد کنید.
  3. از منوی سمت راست صفحه گزینه‌ی «مدیریت دستگاه‌ها» را انتخاب کنید؛ سپس، دستگاه مورد نظر خود را از میان دستگاه‌های موجود در لیست انتخاب کنید.
  4. گزینه‌ی «انتقال مالکیت/فروش» را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید؛ سپس، از میان گزینه‌های «انتقال مالکیت با شماره تلفن همراه خریدار» و «انتقال مالکیت با شماره ملی خریدار» یک مورد را برگزینید.
  5. اطلاعات مورد نیاز گزینه‌ی انتخابی خود را شامل شماره‌ی تلفن همراه خریدار یا شماره ملی خریدار وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی تأیید نهایی را انتخاب کنید. شما فرآیند انتقال مالکیت/فروش را با موفقیت انجام دادید.

اپلیکیشن همتا برای انتقال مالکیت

  1. اپلیکیشن را باز کنید.
  2. از میان گزینه‌های «ورود با شماره تلفن همراه» و «ورود با شماره ملی» گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. اطلاعات مورد نیاز شامل کد تأیید در ورود با شماره تلفن همراه یا رمز عبور در ورود با شماره ملی را وارد کنید.
  4. از منوی خدمات همتا گزینه‌ی «انتقال مالکیت» را انتخاب کنید؛ سپس، از میان گزینه‌های انتقال مالکیت یک مورد را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات مورد نیاز گزینه‌ی انتخابی خود را وارد کنید؛ سپس، تأیید کنید که انتقال مالکیت انجام شود. حتما در ورود اطلاعات دقت کنید.

کد سامانه همتا برای انتقال مالکیت

  1. 7777#* را شماره‌گیری کنید.
  2. گزینه‌ی انتقال مالکیت را با شماره‌ی 3 ارسال کنید.
  3. کد 15 رقمی IMEI خود را وارد کنید؛ سپس، ارسال کنید.
  4. شماره تلفن خریدار را وارد کنید؛ سپس، تأیید را انتخاب کنید.
  5. پیامک با محتوایی که در مورد موفقیت انتقال مالکیت از سرشماره‌ی HAMTA دریافت می‌کنید.

آیا همه‌ی گوشی‌ها رجیستر می‌شوند؟

تمام گوشی‌های تلفن همراهی که از روش‌های قانونی وارد کشور شده باشد به غیر از آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد. رجیستر آیفون ۱۴ همچنان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد؛ چون، از هیچ روش قانونی و غیرقانونی رجیستر نمی‌شود. در نتیجه، فرقی نمی‌کند که شما این گوشی را به صورت مسافری آورده باشید یا خیر؛ چون، در هر صورت فعال نمی‌شود.

رجیستری آیفون ۱۴

جمع‌بندی

در متنی که گذشت به آموزش رجیستری گوشی در سامانه همتا پرداختیم. ابتدا، معنای این طرح را بررسی کردیم؛ سپس، ضرورت اجرای طرح را شرح دادیم. در ادامه، روش‌های رجیستری موبایل، روش‌های استعلام اصالت گوشی و روش‌های انتقال مالکیت گوشی را شرح دادیم. در بخش روش‌های رجیستری موبایل به روش‌های رجیستری انواع گوشی‌های جدید، کارکرده، تعمیر و مسافری پرداختیم؛ چون، مراحل رجیستری آنها متفاوت بود. ما در این متن به قیمت طرح رجیستری جدید نیز اشاره کردیم. در نهایت، پرسش «آیا همه‌ی گوشی‌ها رجیستر می‌شوند یا خیر؟» را پاسخ دادیم. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه قبضینو بودید، متشکریم. قبضینو سامانه‌ی خدمات استعلام و پرداخت است که خدمات متعددی را مانند خرید شارژ و اینترنت برای کاربران فراهم کرده است؛ کافیست، وارد سامانه شوید که از خدمات کاربردی آن استفاده کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
مهدی

برای اتباع خارجی هر باری که داخل کشور میشوند میتوانند یک گوشی ثبت کنند یا با با یک پاسپورت یک گوشی میتونند ثبت کنند؟

حامدناطقی زاده

گوشی ریجسترنمیشه مالکیت مشکل داره درستش کنید

مصطفی صنعتگر

چطورمیتونم بفهمم چندتاگوشی باچه برندومدلی بنام من ثبت شده؟خواهشن جواب بدید.ممنون

سارا واعظی

سلام دوست عزیز
شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن همتا اطلاعاتی همچون تعداد و مدل گوشی‌هایی که با کد ملی شما ثبت شده است را دریافت کنید؛ کافیست، گزینه‌ی «مدیریت دستگاه‌ها» را انتخاب کنید.

احمدشکیب ساعی

سلام من مدت دوماه قبل از افغانستان به ایران آمدم گوشیم گلکسیj6 چندروزشده بند شده رهنمایی کنیدچطور و کجا راجسترنمایم در دهکده المپیک بودوباش دارم

سارا واعظی

سلام دوست عزیز
اگر مسافر خارجی هستید، به نزدیک‌ترین اداره‌ی گمرک بخش مسافران مراجعه کنید؛ اما، اگر اتباع داخلی هستید، به سایت گمرک برای پرداخت عوارض گوشی خود مراجعه کنید. اگر اقدامات لازم را انجام ندهید، امکان استفاده‌ی مجدد از گوشی خود را نخواهید داشت. لطفاً بخش «رجیستری گوشی مسافری» همین مقاله را مطالعه کنید.

محسن الهی دوست

یه گوشی برام آوردن تو فرودگاه قسمت گمرک مشهد با پاسپورت فرد خارجی ثبت کردن برای ریجستری و کد همتا چکار باید بکنم الان سیم کارت تو دستگاه هست اما آنتن بالا نمیاد

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
اگر گوشی شما با اطلاعات مسافر خارجی در گمرک فرودگاه ثبت شده باشد، باید با اطلاعات همان شخص فعال‌سازی شود؛ سپس، به شما انتقال مالکیت داده شود. اگر در مورد نحوه فعالسازی گوشی مسافری پرسش دارید، بخش «رجیستری گوشی مسافری» همین مقاله را مطالعه کنید.

محسن

سلام روز خوش.محسن هستم هامبورگ.بنده یک عدد تلفن همراه پلمپ برای همسرم هدیه ارسال کردم.اما از طرح ریجستری هیچ اطلاعاتی نداشتم.هیچ اطلاع از پاسپورت و این طرح ها نداشتم .. لطفاً راهنمایی کنید چگونه گوشی را باید فعال کرد

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
اگر گوشی را از طریق پست برای همسر خود ارسال کرده‌اید، نگران نباشید؛ چون، پست در هنگام تحویل گوشی اطلاعات را در سامانه‌ی گمرک ثبت می‌کند. شما باید پیش از گذشت مدت یک ماهه به سایت گمرک برای پرداخت عوارض مراجعه کنید که امکان فعال‌سازی گوشی فراهم شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر بخش «رجیستری گوشی مسافری» همین مقاله را مطالعه کنید.

علیرضا جعفری

اطلاعات دستگاهایی که بنام من خورده

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن همتا اطلاعاتی همچون تعداد و مدل گوشی‌هایی که با کد ملی شما ثبت شده است را دریافت کنید؛ کافیست، گزینه‌ی «مدیریت دستگاه‌ها» را انتخاب کنید.

ثبت دیدگاه