قبضینو

معرفی انواع مالیات در ایران و راهنمای پرداخت قبض مالیاتی

معرفی انواع مالیات در ایران و راهنمای پرداخت مالیات‌ها

پرداخت مالیات در ایران هم مانند بسیاری از کشورها و جوامع دیگر، اجباری است. مبلغ حاصل از دریافت مالیات معمولا صرف هزینه‌های خدماتی و اجتماعی کشور می‌شود؛ اما آیا می‌دانید که چند نوع مالیات در ایران وجود دارد؟ با مطالعه این مطلب علاوه بر آشنایی با انواع مالیات، می‌توانید با قوانین و نحوه پرداخت آنها نیز آشنا شوید….

اگر شما هم مثل بسیاری از افراد فکر می‌کنید مالیات را تنها شرکت‌ها و سازمان‌ها پرداخت می‌کنند، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. برای خرید مایحتاج روزانه، استفاده‌ از اپلیکیشن‌های موبایلی، تردد در بین دو منطقه و … هم مالیات پرداخت می‌کنید. به‌صورت کلی مالیات به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود. در صورتی که تمام کاربران حقیقی و حقوقی مشمول مالیات باشند باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. تا همین چند سال پیش کاربران می‌توانستند برای صدور قبض مالیات عملکرد و حقوق خود از شناسه پرداخت و قبض استفاده کنند اما امروزه دیگر این امکان وجود ندارد و اصلا قبض مالیات صادر نمی‌شود که این دو شناسه را داشته باشد.

در حال حاضر، تمامی کاربران می‌توانند از روش‌هایی مانند پرداخت قبض مالیات با شناسه ۳۰ رقمی، بارکد یا مراجعه حضوری به سامانه امور مالیاتی استفاده کنند. در این مطلب از وبلاگ قبضینو قصد داریم به شما بگوییم که مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم چیست؟ به چند دسته تقسیم می‌شود؟ در نهایت راجع‌به روش‌های پرداخت مالیات صحبت کنیم همچنین به مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، پاسخ دهیم.

مالیات چیست؟

مالیات نوعی هزینه مالی، با پرداخت اجباری است که از طرف سازمان‌های دولتی تعیین می‌شود؛ این هزینه‌های پرداخت‌شده، معمولا صرف تامین مخارج عمومی و دولتی، ارائه خدمات اجتماعی و … می‌شود. مالیات به‌طور کلی در دو نوع زیر معرفی می‌شود:

  • مالیات مستقیم
  • مالیات غیرمستقیم

مالیات چیست؟

معنای مالیات مستقیم

مالیات مستقیم، مالیاتی است که به‌صورت مستقیم از سود، دارایی و درآمد اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت می‌شود. نرخ پرداخت مالیات مستقیم نیز با توجه به میزان سود، دارایی و درآمد متغیر است و ثابت نیست.

انواع قبض مالیات مستقیم

مالیات‌های مستقیم، تحت هر شرایطی مستقیما با اموال و دارایی‌های افراد و سازمان‌ها ارتباط دارد. بسیاری از مجموعه دارایی‌های مادی، مشمول دریافت مالیات مستقیم می‌شوند، به همین منظور در ادامه زیرمجموعه‌های مالیات مستقیم را معرفی می‌کنیم.

قبض مالیات بر دارایی

مالیات بر دارایی، مالیاتی است که مشمول اموال و دارایی‌های افراد می‌شود. از جمله مواردی که در دسته‌بندی مالیات بر اموال یا دارایی قرار می‌گیرد، مالیات بر ارثیه است.

قبض مالیات بر ارث

مالیات بر ارث مالیاتی است که به اموال و دارایی‌های موروثی افراد تعلق می‌گیرد. مالیات بر ارث به‌منظور جلوگیری از تجمع اموال در خانواده‌های خاص، اجرا می‌شود. اموال موروثی که مشمول دریافت مالیات بر ارث می‌شوند، عبارتند از:

  • املاک‌ (خانه و مغازه)
  • زمین
  • خودرو
  • اموال منقول و غیرمنقول

قبض مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد، از ارکان مهم مالیات مستقیم است که معمولا مربوط به دارایی‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود. مواردی که در مجموعه مالیات بر درآمد قرار می‌گیرند، در جدول زیر معرفی شده‌اند.

نوع مالیات بر درآمد

کارایی

مالیات بر درآمد مشاغل

مالیات مستقیم حاصل از درآمد مشاغل

مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

مالیات مربوط به جمع درآمدهای حقوقی سازمان‌ها و شرکت‌ها

مالیات بر درآمد املاک

مالیات مربوط به درآمدهای حاصل از املاک و مستغلات

مالیات بر درآمد حقوق

مالیات مرتبط با حقوق دریافتی افراد

مالیات بر درآمد منابع مختلف درآمدی

مالیات مربوط به درآمد حاصل از انواع منابع درآمدی هر شخص یا سازمان

مالیات بر درآمد اتفاقی

مالیات مربوط به رویداد‌های اتفاقی مانند برنده‌شدن در قرعه کشی، دریافت هدیه و …

مالیات بر درآمد کشاورزی

مالیات کشاورزی، حوزه زراعت

مالیات مربوط به میزان درآمد کشاورزی در حوزه‌های مختلف کشت، زرع، دامپروری، مرغداری، پرورش آبزیان و جنگل‌داری

مالیات بر درآمد کشاورزی در بخش دام و طیور

مالیات بر درآمد کشاورزی در بخش پرورش شیلات

مالیات کشاورزی در بخش مراتع و جنگل ها

قبض مالیات بر حق تمبر

مالیات بر حق تمبر، یک نوع مالیات مستقیم مربوط به اسناد و مدارک است؛ این نوع مالیات شامل تمام تمبر‌های الصاقی یا باطل‌شده اسناد و مدارک می‌شود.

معنای مالیات غیرمستقیم

مالیات غیرمستقیم، مالیاتی است که دریافت آن از افراد به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌‌شود. این نوع از مالیات‌ها معمولا در خرید و فروش دریافت می‌شود؛ درواقع مالیات غیرمستقیم مالیات کالا و خدمات است و نمی‌توان مقدار ثابتی برای آن درنظر گرفت. از جمله مالیات غیرمستقیمی که افراد در ازای دریافت خدمات پرداخت می‌کنند، پرداخت قبوض تلفن ثابت و دیگر قبوض خدماتی است.

انواع قبض مالیات غیرمستقیم

مالیات‌های غیرمستقیم معمولا در معاملات و خرید و فروش‌ها مطرح می‌شوند. کالاها و خدمات متنوع و زیادی هستند که مشمول دریافت مالیات غیرمستقیم می‌شوند، به همین منظور در ادامه هر یک از انواع مالیات غیرمستقیم را به شما معرفی می‌کنیم.

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده به‌صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود. مراحل پرداخت این سری از مالیات‌های غیرمستقیم به‌ این‌صورت است که مبلغ مالیات بین فعالان اقتصادی در مراحل تولید،‌ توزیع و واردات،‌ منتقل می‌شود؛ در نهایت هم مالیات بر ارزش افزوده از طریق خریداران دریافت می‌شود.

مالیات حقوق و عوارض گمرکی

این نوع مالیات غیرمستقیم، مربوط به کالاها و بازرگانی‌های گمرکی است. مالیات حقوق و عوارض گمرکی، طبق ارزش و قیمت کالای گمرکی و بر اساس ویژگی‌هایی مثل حجم و وزن پرداخت می‌شود. توجه داشته باشید که برخی کالاهای گمرک هم هستند که بر اساس اعلام دولت مشمول پرداخت مالیات حقوق و عوارض گمرک نمی‌شوند. در ادامه انواع زیرمجموعه‌های مالیات حقوق و عوارض گمرکی را معرفی می‌کنیم.

مالیات بر واردات (مالیات حقوق گمرکی)

درصد دریافت مبلغ مالیات حقوق گمرکی، طبق تصویب مجلس ۴ درصد است. این مالیات به‌صورت مالیات بر سود بازرگانی گرفته شده و بیشتر هزینه‌های دریافتی از آن، برای بودجه عمومی کشور در نظر گرفته می‌شود.

مالیات بر سود بازرگانی

این مالیات نوعی مالیات غیرمستقیم است که برای کالاهای وارداتی، از صاحب کالا دریافت می‌شود. این مالیات سود بازرگانی‌ هم مانند دیگر مالیات‌های غیرمستقیم و مستقیم متغیر است و نسبت به میزان تولید و شرایط اقتصادی کشور قابل تغییر است.

مالیات بر واردات اتومبیل

این مالیات شامل ۴ درصد مالیات علی‌الحساب حق ورود (برای دارندگان کارت بازرگانی) به‌علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. شرکت‌های تولیدی از پرداخت ۴ درصدی حق ورود معاف هستند و هلال احمر هم مشمول پرداخت ۱ درصد هزینه ورودی است. لازم به ذکر است که ۵ درصد از ارزش خودرو نیز به‌عنوان بخشی از مالیات غیرمستقیم واردات خودرو در نظر گرفته می‌شود؛ دریافت این مبلغ مربوط به زمانی است که خودرو بر روی کشتی قرار دارد.

مالیات حق ثبت سفارش کالا

مالیات بر ثبت سفارش کالا، یک مالیات غیرمستقیم است که هنگام ثبت سفارش کالا دریافت می‌شود. میزان مبلغ مالیات حق ثبت سفارش کالا به ارزش کالای ثبت‌شده بستگی دارد.

مالیات حق ثبت

مالیات حق ثبت، نوعی دیگر از مالیات‌های غیرمستقیم است که در ازای ثبت اسناد مالی و قانونی دریافت می‌شود. این نوع مالیات معمولا در دفاتر اسناد رسمی دریافت می‌شود.

مالیات بر مصرف

مالیات بر مصرف،‌ مالیات غیرمستقیمی است که برای خرید و فروش کالا به مقدار یا قیمت زیاد در نظر گرفته می‌شود؛ هر چه ارزش خدمت یا کالای موردنظر بیشتر شود،‌ میزان مالیات بر مصرف آن نیز افزایش پیدا می‌کنند. از انواع مالیات بر مصرف می‌توان به مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت اشاره کرد.

  • خرید و فروش خاویار
  • لوازم الکترونیکی و خانگی
  • خدمات تفریحی و مسافرتی
  • خدمات تلفن همراه و اینترنت
  • خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت
  • و …

مالیات نقل و انتقال خودرو و موتور

مالیات خودرو و موتور، مالیاتی است که برای خرید و فروش ماشین یا موتورسیکلت کارکرده، درنظر گرفته شده است و پرداخت آن نیز از طریق فروشنده انجام می‌شود. پرداخت مالیات خودرو و موتور اجباری است و اگر قبل از مراحل تعویض پلاک پرداخت نشود، امکان انتقال سند به مالک جدید خودرو یا موتور وجود ندارد.

قوانین مالیات نقل و انتقال خودرو و موتور

مالیات نقل و انتقال خودرو هم مانند دیگر انواع مالیات در ایران، دارای شرایط و قوانینی است که باید رعایت شوند. اگر هنگام استعلام مالیات نقل و انتقال خودرو یا پرداخت آن به شرایط آن توجهی نداشته باشید، ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوید. قوانین پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به ترتیب زیر است:

  • پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو باید پیش از تعویض پلاک انجام شود.
  • ارائه گواهی مفاصا حساب مالیات نقل و انتقال خودرو،‌ هنگام تعویض پلاک ضروری است.
  • پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو،‌ برعهده فروشنده است.
  • اعتبار گواهی پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو بعد از صدور، حداکثر سه ماه است.
  • پرداخت مالیات نقل و انتقال ماشین‌های صفر برعهده کارخانه سازنده است.
  • غیر از خودروهای راهسازی، معدنی، شناور، کارگاهی و کشاورزی،‌ دارندگان خودرو‌ها و موتورهای دیگر باید مالیات نقل و انتقال پرداخت کنند.

انواع روش‌های پرداخت قبض مالیات

همان‌طور که مالیات‌ها انواع مختلفی دارند، روش‌های پرداختی آنها نیز متنوع بوده و از طریق راه‌های مختلفی می‌توان مبالغ مالیاتی را تسویه کرد. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، اکثرا غیرحضوری هستند، اما گواهی مفاصا حساب دریافتی از طریق آنها، کاملا قانونی و معتبر است.

روش‌های پرداخت مالیات مستقیم

پرداخت مالیات مستقیم از طریق اشخاص و سازمان‌ها صورت می‌گیرد. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، راه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری انواع مالیات مستقیم است؛ شما می‌توانید با بررسی هر یک از آنها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پرداخت مالیات از سامانه اظهارنامه مالیاتی

سامانه اظهارنامه مالیاتی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی شده و هدف از اجرای آن، تسویه راحت‌تر و سریع‌تر مالیات افراد مختلف است. شما با پرداخت مالیات از طریق این سامانه می‌توانید نسبت به دریافت مفاصاحساب مالیات هم اقدام کنید.

پرداخت قبض مالیات از سامانه اظهارنامه مالیاتی

  1. وارد سامانه مالیاتی شده و از بین موارد نمایش‌داده‌شده، گزینه «پرداخت الکترونیک مالیات» را انتخاب کنید.
  2. شناسه ۳۰ رقمی نسیم، را در کادر وارد کرده و بعد از درج کلمه امنیتی، دکمه “بررسی شناسه قبض نسیم را بزنید.
  3. در صفحه بازشده اطلاعاتی مانند نام اداره، منبع، تاریخ صدور، شماره، مبلغ و صاحب قبض، نمایش داده می‌شوند، درصورت درستی،‌ روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید؛ در غیر این‌صورت روی دکمه بازگشت کلیک کرده و شناسه درست را مجددا وارد کنید.
  4. بعد از مشاهده درگاه الکترونیک پرداخت، اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و مبلغ مالیات را تسویه کنید.

نکته: توجه داشته باشید که باید حتما بعد از پرداخت، وارد سامانه ارزش افزوده به آدرس evat.ir شوید تا از صحت پرداخت، اطمینان حاصل پیدا کنید. توجه داشته باشید که درصورت عدم دسترسی به مالیات، می‌توانید وارد سایت www.evat.ir شده و بعد از تکمیل اطلاعات قبض مالیاتتان را دریافت کنید.

پرداخت قبوض مالیاتی با دستگاه‌های خودپرداز

درصورتی‌که به روش‌های غیرحضوری پرداخت مالیات دسترسی ندارید یا نمی‌توانید از آنها استفاده کنید، خودپردازها یا دستگاه‌های ATM هم امکان تسویه مالیات را برای شما فراهم می‌کند. برای پرداخت قبض مالیات از طریق خودپرداز، به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. کارت بانکی خود را وارد دستگاه کرده و رمز را وارد کنید.
  2. از بین گزینه‌های نمایش داده‌شده «پرداخت وجوه دولتی» را انتخاب کنید.
  3. شناسه قبض مالیات را وارد کنید.
  4. مبلغ مالیات را بررسی کرده و آن را تایید کنید تا مبلغ از حسابتان کسر شود.
  5. در نهایت رسید پرداخت را دریافت کنید.

پرداخت قبض مالیات با بارکد

یکی از راه‌های پرداخت قبض مالیات بدون شناسه پرداخت، استفاده از بارکد روی قبض مالیات است. باید بعد از صدور قبض مالیات به اداره مالیات مراجعه کنید تا به‌صورت حضوری بارکد ۴۲ رقمی قبض را اسکن کنید. درنهایت شما می‌توانید به کمک یکی از کارت‌های خود، مبلغ قبض مالیات را پرداخت کنید. به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان،‌ در تصویر زیر محل درج بارکد قبض مالیات مشخص شده است.

پرداخت قبض مالیات با بارکد

پرداخت مالیات بر ارث

مالیات بر ارث بر اساس ارزش تخمینی همه اموال وراثتی تعیین شده و حداکثر زمان لازم برای اعلام فهرست اموال به سازمان مالیاتی، یک سال از تاریخ فوت متوفی است. پرداخت مالیات بر ارث بعد از دریافت اظهارنامه مالیاتی تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی کشور انجام می‌پذیرد.

پرداخت انواع مالیات غیرمستقیم

مالیات‌های غیرمستقیم هم مانند انواع مستقیم، روش‌های خاص خودشان را دارند. برای پرداخت انواع مالیات غیرمستقیم باید به نوع مالیات و مراحل پرداخت آن توجه داشته باشید تا مشکلی در تسویه آنها ایجاد نشود. از جمله روش‌های پرداخت مالیات غیرمستقیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پرداخت قبض مالیات بر ارزش افزوده

تمامی مودیانی که مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند، باید در ابتدا اظهارنامه خود را در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت کنند سپس برای دریافت قبض مالیات خود به سایت سازمان امور مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir مراجعه کنند. در گذشته شما می‌توانستید از شناسه قبض و پرداخت برای پرداخت قبض مالیات ارزش افزوده استفاده کنید اما در حال حاضر شما می‌توانید برای پرداخت، از روش‌های گفته‌شده در بالا استفاده کنید. امروزه امکان پرداخت مالیات با شناسه قبض و پرداخت وجود ندارد.

پرداخت مالیات بر مصرف

نحوه پرداخت مالیات بر مصرف هم مشابه، مالیات بر ارزش افزوده است و هزینه آن هم بر اساس قوانین غیر مستقیم، محاسبه می‌شود. با توجه به شباهت‌های مالیات بر مصرف و مالیات بر ارزش افزوده، روش پرداخت این مالیات غیرمستقیم هم از طریق تکمیل اظهارنامه مالیاتی انجام می‌شود.

نحوه پرداخت مالیات خودرو و موتور

سامانه‌های اینترنتی و روش‌های آنلاین مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید مالیات موتور و خودرو خود را پرداخت کنید. پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو و موتور از طریق مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک هم امکان‌پذیر است،‌ اما با توجه به شلوغی خیابان‌ها و کمبود وقت،‌ بهتر است از روش‌های غیرحضوری برای پرداخت مالیات موتور و خودرو استفاده کنید.

روش‌های پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو

استفاده از رو‌ش‌های معتبر برای تسویه مالیات نقل و انتقال خودرو،‌ باعث می‌شود که مراحل پرداخت و دریافت گواهی مفاصا حساب به‌صورت اصولی طی شود؛ همچنین سرعت انجام مراحل پرداخت مالیات نقل و انتقال هم افزایش پیدا کند. در ادامه شما را با بهترین روش پرداخت مالیات نقل و انتقال ماشین آشنا می‌کنیم.

پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو با قبضینو

برای پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو با سامانه قبضینو،‌ تنها به چند دقیقه زمان، شماره پلاک خودرو و کد ملی مالک و تسویه هزینه استعلام نیاز دارید. این روش کاملا مورد تایید سامانه تعویض پلاک بوده و به ساده‌ترین شکل ممکن، شما را به گواهی مفاصا حساب مالیات نقل و انتقال خودرو می‌رساند. نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در قبضینو به ترتیب زیر است:

  1. از بخش خدمات خودرو و موتور،‌ «مالیات نقل و انتقال خودرو» را انتخاب کنید.
  2. شماره پلاک و کد ملی مالک را وارد کرده سپس دکمه «استعلام مالیات نقل و انتقال» را بزنید.
  3. بعد از تسویه هزینه استعلام،‌ می‌توانید وارد صفحه استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو شوید.

پرداخت قبض مالیات نقل و انتقال خودرو با قبضینو

پرداخت مالیات نقل و انتقال موتور با قبضینو

نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال موتور در قبضینو هم کامل مشابه روش تسویه مالیات خودرو است. برای پرداخت مالیات نقل و انتقال موتور از قبضینو، کافیست مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. از منوی خدمات وارد بخش خدمات خودرو و موتور شده و گزینه «مالیات نقل و انتقال موتور» را انتخاب کنید.
  2. پلاک موتور و کدملی مالک موتور را وارد کرده و روی دکمه «استعلام مالیات نقل و انتقال» کلیک کنید.
  3. هزینه استعلام را پرداخت کرده و بعد از استعلام مبلغ مالیات، آن را پرداخت کنید.

پرداخت قبض مالیات نقل و انتقال موتور با قبضینو

سوالات متداول درباره قبض مالیات

چه کسانی از مالیات معاف هستند؟

تمام افراد و سازمان‌هایی که با خرید و فروش،‌ جذب دارایی یا انجام معاملات سروکار دارند، مشمول پرداخت مالیات هستند؛ تنها موارد معافیت مالیاتی در ایران عبارتند از:

  • دهیاری
  • شهرداری
  • مراکز دولتی
  • وزارت‌خانه‌ها
  • بنیادهای تحت نظارت و پوشش رهبری
  • سازمان‌های دریافت‌کننده بودجه دولتی

آیا امکان صدور قبض مالیات وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید برای صدور قبض مالیات خود به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir مراجعه کنید.

آیا پرداخت مالیات موتور و خودرو اجباری است؟

بله؛ اگر پرداخت مالیات موتور و خودرو به‌صورت قانونی انجام نشود، امکان تعویض پلاک و انتقال سند به مالک جدید وجود ندارد.

مهلت ارسال و پرداخت لیست مالیات حقوق چقدر است؟

بسیاری از سازمان‌ها همیشه به دنبال راهی هستند تا لیست مالیات بر حقوق را به موقع پرداخت کنند تا مشمول جرایم سنگین نشوند. از طرفی تمامی حسابداران باید بعد از اینکه لیست حقوق برای تمام کارمندان رد کردند، لیست مالیات بر حقوق را نیز رد کنند. مهلت پرداخت قبض مالیات حقوق، ۳۰ روزه است و معمولا این مدت زمان تمدید نمی‌شود.

مالیات نقل و انتقال خودرو و موتور چگونه محاسبه می‌شود؟

تعیین مبلغ و نرخ مالیات نقل و انتقال خودرو، با عوامل مختلفی بستگی دارد. تاثیر عوامل مختلف بر هزینه‌های نهایی مالیات نقل و انتقال خودرو، باعث شده است که ماشین‌ها مالیات نقل و انتقال یکسانی نداشته باشند. موارد موثر در تعیین نرخ مالیات نقل و انتقال خودرو عبارتند از:

  • تولید داخل یا خارجی بودن خودرو (مالیات ماشین‌های داخلی ۱٪ و ماشین‌های خارجی ۲٪‌ است.)
  • مدل خودرو
  • سال تولید
  • قیمت خودرو

چگونه می‌توان مالیات نقل و انتقال خودرو را به‌صورت غیرحضوری پرداخت کرد؟

برای پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو به‌صورت آنلاین می‌توانید از سامانه قبضینو کمک بگیرید؛ نحوه پرداخت مالیات خودرو با قبضینو، در این مقاله ارائه شده است.

سخن آخر درباره قبض مالیات

تا همین چند وقت پیش برای پرداخت قبض مالیات نیاز به شناسه قبض و پرداخت داشتید، یعنی باید این دو شناسه ۱۳ رقمی را وارد می‌کردید تا به شما اجازه پرداخت قبض را دهد. هنوز سایت‌های زیادی هستند که این امکان را به شما می‌دهند تا قبض مالیات خود را به روش قدیم پرداخت کنید؛ اما شما می‌توانید به‌جای پرداخت قبض مالیات با شناسه پرداخت، از روش‌های ساده و آسانی که در این متن از وبلاگ قبضینو، به آن‌ها اشاره کرده‌ایم استفاده کنید. در صورتی که هرگونه انتقاد یا پیشنهادی درباره این مطلب دارید، نظرات خود را ثبت کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه