قبضینو

چگونه عوارضی پردیس تهران را پرداخت کنیم؟

آزادراه تهران پردیس در دسته‌ی اولین آزادراه‌هایی بود که از همان ابتدا به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شد؛ اما، از آنجایی که اطلاعات مردم در مورد روش‌های پرداخت عوارض آزادراه پردیس با پلاک کم بود، دردسرهایی مانند اتمام مهلت پرداخت، جریمه و … برای آنها رخ می‌داد…

سال ۱۳۸۰، احداث آزادراهی برای اتصال بخش‌های برون‌شهری به بخش‌های درون‌شهری در ناحیه شرقی استان تهران آغاز شد. این پروژه در سال ۱۳۸۹ با نام آزادراه پردیس به بهره‌برداری رسید؛ اما، هزینه‌ای که برای احداث این آزادراه شده بود، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بود که باید جبران می‌شد. در نتیجه، تصمیم بر اخذ عوارضی الکترونیکی برای تردد در این آزادراه گرفته شد؛ اما، از آنجایی که مردم با اخذ عوارضی الکترونیکی آشنایی نداشتند، مشکلات متعددی مانند اتمام مهلت پرداخت، جریمه عدم پرداخت و … برای آنها به‌هنگام تردد از عوارضی پردیس تهران ایجاد می‌شد. اکنون، ما در این مطلب از وبلاگ قبضینو می‌خواهیم شما را با موضوع اتمام مهلت پرداخت و جریمه عدم پرداخت آشنا کنیم؛ سپس، ۲ روش متفاوت برای پرداخت عوارض آزادراه پردیس را آموزش دهیم همچنین بهترین روش را معرفی و بررسی کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات خود را درمورد آزادراه پردیس تکمیل کنید، تا انتهای این مطلب همراه قبضینو بمانید.

آشنایی با آزادراه تهران پردیس

آزادراه تهران پردیس به طول ۲۳ کیلومتر با ۴ خط از انتهای بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه شهید یاسینی در شرق استان تهران آغاز می‌شود؛ سپس، به کمربندی بومهن در شهر پردیس ختم می‌شود. این آزادراه دارای ۱۸ پل بزرگ و ۶۶ پل کوچک همچنین ۴ تونل با مجموع طول ۵ هزار ۵۰۰ کیلومتر است.

مسیر دسترسی به آزادراه پردیس تهران

اصلی‌ترین ورودی‌ها و خروجی‌های آزادراه تهران پردیس شامل بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید یاسینی، جاده دماوند، جاده سد لتیان، شهر جدید پردیس و کنارگذر بومهن می‌شود. در حقیقت، این آزادراه، استان‌های مرکزی، شمالی و شرقی را به هم متصل می‌کند؛ بنابراین، یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های سراسر کشور به حساب می‌آید.

لازم به ذکر است که پیش از احداث آزادراه تهران پردیس، جاده قدیم در همین مسیر وجود داشت؛ اما، ایمنی کم، استانداردهای پایین، خسارت‌های مالی و جانی متعدد و … موجب ایجاد انگیزه برای احداث آزادراه جدید با مشارکت بانک مسکن و وزارت راه شد. نکته حائز اهمیت این است که احداث آزادراه تهران پردیس در کنار حل مشکلات پیشین، دسترسی ساده‌تر و سریع‌تر به جاده‌های پرطرفدار و پرتردد فیروزکوه و هراز را امکان‌پذیر کرده است.

آشنایی با آزادراه تهران پردیس

آیا تهران پردیس عوارض آزادراهی دارد؟

بله؛ آزادراه پردیس، عوارضی دارد؛ بنابراین، شما باید پس از عبور برای پرداخت عوارض پردیس از روش‌های استعلام عوارض آزادراه پردیس که ادامه معرفی و بررسی می‌شوند، اقدام کنید. حالا شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا آزادراه پردیس، عوارض آزادراهی دارد؟ ما در ادامه علل اخذ عواضی پردیس را شرح داده‌ایم.

چرا تهران پردیس عوارض آزادراهی دارد؟

آزادراه تهران پردیس برای جبران هزینه‌های حفظ و نگهداری نیاز به درآمدزایی دارد. درنظر گرفتن عوارضی در آزادراه‌ها، روش جبران این هزینه‌هاست به‌خصوص زمانی که پای یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی در میان باشد که به‌دنبال جبران هزینه‌های ساخت است. شما می‌توانید برای مشاهده لیست  عوارضی‌های کشور بر روی لینک کلیک کنید.

عوارض تهران پردیس چقدر است؟

قیمت عوارضی پردیس تهران به نوع وسیله نقلیه شما مربوط است؛ یعنی، قیمت عوارضی‌های الکترونیکی پردیس برای سواری، وانت، مینی‌بوس و … متفاوت است. نرخ عوارض تهران پردیس از ۷.۵۰۰ تومان تا ۱۹.۰۰۰ تومان متناسب با نوع وسیله نقلیه، متفاوت است. شما می‌توانید قیمت عوارضی‌های الکترونیکی پردیس برای انواع وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۲ پس از افزایش ۲۵٪ را در جدول مشاهده کنید:

نرخ عوارض تهران پردیس
سواری وانت مینی‌بوس کامیونت اتوبوس کامیون ۱ محور کامیون ۲ محور کامیون ۳ محور تریلی
۷۵/۰۰۰ ریال ۹۰/۰۰۰ ریال ۷۵/۰۰۰ ریال ۱۴۰/۰۰۰ ریال ۱۴۰/۰۰۰ ریال ۱۴۰/۰۰۰ ریال ۱۴۰/۰۰۰ ریال ۱۶۵/۰۰۰ ریال ۱۹۰/۰۰۰ ریال

نکته: تردد کامیون ۴ محور و نفتکش در آزادراه تهران پردیس ممنوع است؛ بنابراین، هزینه تردد آنها در جدول ذکر نشده است. در ضمن، تردد موتورسیکلت نیز ممنوع است.

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی تهران پردیس

مهلت پرداخت عوارضی پردیس تهران ۱۵ روز است؛ یعنی، شما پس از عبور از دوربین‌های عوارضی، ۱۵ روز فرصت دارید که عوارضی پردیس را تسویه کنید. شما می‌توانید بلافاصله پس از عبور از دوربین‌های عوارضی برای این کار اقدام کنید تا آن را فراموش نکنید؛ چرا که، فراموشی مهلت پرداخت عوارض آزادراهی پردیس برای شما جریمه و افزایش پلکانی عوارضی را به همراه خواهد داشت.

مهلت پرداخت عوارض آزادراه پردیس با پلاک

جریمه عوارضی تهران پردیس

جریمه عدم پرداخت عوارض اتوبان پردیس برای وسایل نقلیه متفاوت، متغیر است؛ یعنی، بستگی دارد که شما با چه وسیله نقلیه‌ای، مهلت استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی را فراموش کرده باشید. هر چه عوارض شما بیشتر باشد، جریمه عدم پرداخت آن نیز بیشتر است. ما در ادامه جدول جریمه عوارض آزادراهی پردیس در حالت پایه را آورده‌ایم:

نرخ جریمه عوارض تهران پردیس
سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت اتوبوس، کامیون ۱ محور و کامیون ۲ محور کامیون ۳ محور و تریلی
۴۰۰/۰۰۰ ریال ۵۰۰/۰۰۰ ریال ۹۰۰/۰۰۰ ریال

افزایش پلکانی عوارضی تهران پردیس

اگر شما پیش از اتمام مهلت ۱۵ روزه برای پرداخت عوارض تهران پردیس اقدام کنید، باید مبلغ عوارض را در حالت پایه پرداخت کنید؛ اما، اگر شما پس از اتمام مهلت ۱۵ روزه برای پرداخت عوارض تهران پردیس اقدام کنید، باید مبلغ عوارض را در حالت پایه به‌علاوه‌ی ۳.۵٪ به ازای هر ماه پرداخت کنید. در حقیقت، نرخ عوارض تهران پردیس پس از گذشت مهلت ۱۵ روزه، ماهیانه ۳/۵ درصد افزایش می‌یابد.

چگونه عوارض اتوبان پردیس تهران را پرداخت کنیم؟

اگر تا چندی پیش این سوال پرسیده می‌شد، تنها پاسخ، سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه پردیس بانک مسکن بود؛ اما، حالا استعلام عوارض آزادراه پردیس و پرداخت آن از طریق سایر سامانه‌ها مانند قبضینو امکان‌پذیر است. ما در ادامه این دو روش را معرفی و بررسی می‌کنیم؛ بنابراین، همراه قبضینو بمانید.

پرداخت عوارض پردیس تهران با قبضینو

پرداخت عوارض آزادراه پردیس با پلاک از طریق سامانه قبضینو امکان‌پذیر است؛ کافیست، شما وارد سایت یا اپلیکیشن قبضینو شوید، گزینه‌ی پرداخت عوارض آزادراهی را انتخاب کنید. در ادامه، شما باید شماره پلاک خود را وارد کنید؛ سپس، در صورت تمایل برای پرداخت عوارضی پردیس اقدام کنید.

پرداخت عوارض پردیس بانک مسکن

اگر می‌خواهید پرداخت عوارض پردیس را از روش سابق آن یعنی روش عوارض پردیس بانک مسکن انجام دهید، کمی دردسر سر راه دارید. شما باید ابتدا به خرید و شارژ برچسب عوارض آزادراهی پردیس تهران بپردازید؛ سپس، هنگامی که آن را تحویل گرفتید، نصب کنید تا هنگام تردد از آزادراه از آن استفاده کنید. ما در ادامه روش خرید و شارژ برچسب عوارضی پردیس را آورده‌ایم:

روش‌های خرید و شارژ برچسب عوارضی پردیس

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر برای خرید و شارژ برچسب عوارضی پردیس اقدام کنید. این روش‌ها شامل روش‌های حضوری و آنلاین است که شما می‌توانید از میان آنها، روش موردنظر خود را انتخاب کنید. در ضمن، شما می‌توانید برای آموزش خرید و شارژ برچسب عوارضی پردیس تهران به‌صورت دقیق‌تر بر روی لینک کلیک کنید.

  • مراجعه حضوری به نماینده‌های مجاز فروش
  • مراجعه حضوری به شعب منتخب بانک مسکن
  • مراجعه حضوری به باجه واقع در عوارضی پردیس
  • مراجعه آنلاین به اپلیکیشن بانک مسکن با نام پرنا
  • استفاده از تلفن بانک مسکن با شماره تلفن 02164096
  • استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌خوان بانک مسکن
  • مراجعه آنلاین به سایت بانک مسکن با آدرس اینترنتی maskan-avarezi.ir

نکته: حواستان باشد که برای خرید برچسب بانک مسکن به اطلاعاتی همچون اطلاعات مالک خودرو، اطلاعات خودرو، نشانی پستی، کد پستی و … نیاز دارید.

قبضینو؛ بهترین روش استعلام عوارض آزادراه پردیس و پرداخت آن

شاید تا الان متوجه شده باشید که پرداخت عوارضی پردیس با روش بانک مسکن دردسرهای خرید و شارژ برچسب عوارضی پردیس را با خود به همراه دارد؛ اما، استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی با قبضینو تنها به شماره پلاک نیاز دارد. همین موضوع ساده، یک علت مهم برای برتری روش قبضینو نسبت به روش بانک مسکن است. ساده بودن و سریع بودن! ما در ادامه سایر ویژگی‌های سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه پردیس قبضینو را آورده‌ایم:

  • تسویه آنی در بستری امن
  • پرداخت عوارضی پردیس بدون برچسب
  • استعلام رایگان بدهی عوارض آزادراهی پردیس
  • نمایش جزئیات به‌روز مانند نام آزادراه، تاریخ و ساعت تردد
  • تحت پوشش قرار دادن ۱۴ آزادراه از ۱۵ آزادراه مجهز به پرداخت الکترونیک
  • امکان استعلام و پرداخت جریمه حاصل از فراموشی تسویه عوارض آزادراهی تهران پردیس
  • و …

پرداخت عوارضی پردیس تهران با قبضینو

جمع‌بندی…

اگر شما هم در دسته‌ی افرادی هستید که روزانه از عوارضی پردیس تهران تردد می‌کنید، احتمالاً پاسخ سوال‌هایتان را درمورد چرایی اخذ عوارضی پردیس، قیمت عوارضی پردیس، مهلت پرداخت آن، جریمه‌ی عدم پرداخت آن و مهم‌تر از همه روش‌های پرداخت عوارض آزادراه پردیس با پلاک در این راهنمای استعلام و پرداخت عوارضی تهران پردیس گرفته‌اید؛ اما، یک نکته ایمنی باقی مانده است که باید آن را بدانید.

لطفاً اگر دغدغه قیمت عوارضی پردیس را دارید، هرگز به‌خاطر ندادن این مبلغ از جاده قدیم تردد نکنید؛ چرا که، جاده قدیم استانداردهای پایینی دارد که شاید پول شما را در جیبتان نگه دارد اما جانتان را در معرض خطر قرار می‌دهد که اصلاً به‌صرفه نیست. در نتیجه، پیشنهاد ما این است که اگر روزانه از این مسیر تردد دارید، اتوبان پردیس تهران را انتخاب کنید تا خطر جانی را کاهش دهید.

سوالات متداول

بهترین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه پردیس تهران کدام است؟

بهترین سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه پردیس، سامانه‌ای است که سریع‌تر و ساده‌تر شما را به نتیجه برساند. شما با استفاده از سامانه قبضینو بدون نیاز به طی مراحل خرید و شارژ برچسب عوارضی پردیس می‌توانید جزئیات عوارض‌های خود را مشاهده کنید؛ سپس، در صورت نیاز، آنها را پرداخت کنید.

چه کسانی مشمول تخفیف عوارضی آزادراه پردیس تهران هستند؟

وسایل نقلیه پرتردد، چه عمومی و چه شخصی، در آزادراه پردیس مشمول تخفیف هستند. تخفیف ۲۰٪ برای پلاک‌های «ت» و «ع» و تخفیف ۳۰٪ برای پلاک‌های شخصی که در یک ماه بیش از ۴۰ بار تردد داشته باشند، لحاظ می‌شود.

بسیاری از افراد، به‌علت فاصله‌ی محل زندگی و محل کار خود به صورت روزانه در این مسیر تردد می‌کنند که هزینه عوارض برای آنها در طول ماه چشمگیر است. در نتیجه، تخفیف برای وسایل نقلیه پرتردد در نظر گرفته شده است تا کمک‌کننده به افرادی باشد که ناچار به تردد از این مسیر هستند.

تردد کدام وسایل نقلیه در آزادراه تهران پردیس ممنوع است؟

تردد کامیون ۴ محور و نفتکش از آزادراه تهران پردیس ممنوع است؛ همچنین، تردد موتورسیکلت از این آزادراه و از همه‌ی آزادراه‌ها ممنوع است.

آیا آزادراه تهران پردیس مسدود شده است؟

خیر؛ آزادراه تهران پردیس در بازه‌ای از زمان به علت نقص یک تونل مسدود شده بود؛ اما، پس از چند ساعت باز شد.

آیا عوارضی پردیس تهران رایگان می‌شود؟

خیر؛ عوارضی پردیس رایگان نخواهد شد. اولین بار پس از افزایش قیمت عوارضی پردیس، درخواست‌هایی برای رایگان شدن این عوارضی از سوی مردم بیان شد؛ اما، از سوی سرمایه‌گذار این پروژه رد شد. تنها تخفیفی برای پرترددترین وسایل نقلیه درنظر گرفته شده است که در متن بیان شد.

قیمت عوارضی پردیس تهران چقدر است؟

قیمت عوارضی پردیس تهران از ۷/۵۰۰ تومان تا ۱۹/۰۰۰ تومان برای وسایل نقلیه متفاوت است. این مبلغ برای وسایل نقلیه سبک کمتر و برای وسایل نقلیه سنگین بیشتر می‌شود. شما می‌توانید نرخ دقیق را از جدول موجود در این مطلب مشاهده کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
سعیدمهرگان

سلام من تازه شروع به ترددهای مسیرکردم ودرمان بیشتر از ۴۰بارترددمیکنم واگرواقعا ۳۰درصدتخفیف بده خیلی خوبه وبه همه پیشنهادمیکنم

علی

سلام.من فکرکردم عوارض الکترونیکی آزادراه پردیس مثل آزادراه قم از طریق آپ پرداخت میشه و رفت وبرگشت رو از قسمت پرداخت الکترونیکی رفتم و بعدازرفتن متوجه شدم باید برچسب داشته باشم. الان باید چکار کنم؟جریمه برام میاد؟

پشتیبانی قبضینو

سلام دوست عزیز
شما می‌توانید مبلغ عوارض را از طریق لینک زیر در قبضینو پرداخت کنید.
اگر قبل از اتمام مهلت ۱۵ روزه‌ی پرداخت عوارضی، نسبت به تسویه‌حساب اقدام کنید، جریمه و افزایش پلکانی برایتان لحاظ نخواهد شد.
https://ghabzino.com/freeway
برقرار باشید

محسن حسنی

تمدید شارژ عوارضی تهران پردیس

امیر

من در سال ۱۴۰۲ از این ازادراه قسمت الکترونیک عبوذ کردم بدون برچسب و هیچ کار دیگه ای و مبلغ ۶ هزارتومان روی پلاکم در عوارض آزادراه اومد همین

مریم انیسی

من ۶ اسفند ،رفت ۶ هزار تومان عوارض نقدی پرداخت کردم.برگشت ۷هزار تومان،چرا؟

اصغر منصوری

برچسب عوارضی را دارم ولی من از عوارضی رد نشده ام ولی تا کنون چند مرتبه از حساب شارژ من بابت خروج از عوارضی ثبت و پیام کسر عز مبلغ میاید که احتمالا تخلف راننده دیگه ای هست باید چکار کنم

پشتیبانی قبضینو

کاربر گرامی؛ اگر نسبت به محاسبه عوارض و یا ارسال پیامک به صورت اشتباه معترض هستید دو راه برای پیگیری اعتراض وجود دارد:

ارسال شماره پلاک خودروی خود به 100001531 و ثبت درخواست بازبینی
تماس با شماره تلفن 021 – 63468531

افشار

هر ماه بدون اینکه من از اتو بان پردیس استفاده کنم از حساب من کسر میشود

پشتیبانی قبضینو

کاربر عزیز؛ اگر پیامک به صورت اشتباهی برای شما ارسال شده باشد دو راه برای پیگیری اعتراض دارید:

ارسال شماره پلاک خودروی خود به 100001531 و ثبت درخواست بازبینی
تماس با شماره تلفن 021 – 63468531

احمد ذاکری

باسلام من مبالغ مربوط به عوارض آزاد راهی را پرداخت کرده ام مجددا پیام میاد که تا ۷۲ ساعت پرداخت کنید یک بدهی را دو بارهم پرداخت کردم.

سارا واعظی

سلام دوست عزیز؛ اگر از پرداخت مطمئن هستین و رسید رو دریافت کردین نگران نباشین. به‌روزرسانی سامانه آنی‌رو گاهی با کمی تاخیر انجام می‌شه به همین دلیل ممکنه با وجود پرداخت عوارض، همچنان پیامک رو دریافت کنین.

اسمعیل فردکهن

عوارض عبور از بزرگراه پردیس برای من ارسال نمی شود سامانه بانک مسکن جواب نمی دهد قبلا ارسال می شد و از موجودی خبر ندارم

پشتیبانی قبضینو

قبضینو در حال مکاتبه با بانک مسکن برای حل این مشکل است. امیدواریم در آینده این مشکل حل شود.

احسان یوسفی

خوب

ثبت دیدگاه