قبضینو

آموزش پرداخت عوارض آزادراه تهران کرج + تعرفه عوارض آزادراه همت

آموزش پرداخت عوارض آزادراه تهران کرج + تعرفه عوارض آزادراه همت

مسیر تهران کرج، علاوه‌بر آزادراه کرج تهران، بزرگراهی جدید با نام اتوبان همت دارد که چند سالی است این دو شهر را به هم متصل کرده است. این مسیر خلوت‌تر، سریع‌تر و … است اما عوارضی دارد. ما در این مطلب هر دو مسیر کرج تهران را بررسی کرده‌ایم و تعرفه عوارضی آزادراه همت کرج تهران را آورده‌ایم و نحوه پرداخت آن را شرح داده‌ایم…

روزانه افراد زیادی برای کار و زندگی میان کرج و تهران تردد می‌کنند. احداث بزرگراه تهران کرج جدید (بزرگراه همت)، با کاهش ترافیک موجب سریع‌تر و ساده‌تر رسیدن افراد به مقصدشان شده است. برای عبور از این مسیر، نیاز است عوارض آزادراه همت تسویه شود.

در این مطلب از وبلاگ قبضینو قصد داریم در خصوص آزادراه تهران کرج و آزادراه همت همچنین تفاوت آنها صحبت کنیم؛ همچنین به شما بگوییم که عوارضی تهران کرج کجاست؟ چطور می‌توانید نسبت به پرداخت عوارض اتوبان همت اقدام کنید؟ جریمه‌ عدم پرداختی عوارضی تهران کرج چقدر است؟  و …؛ در نهایت هم مثل همیشه به مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر راننده‌ای پیش آید، پاسخ دهیم.

آشنایی با آزادراه تهران کرج

آزادراه تهران کرج اولین اتوبان کشور است که با نام آزادراه شهید فهمیده افتتاح شد. با افزایش ترددها در این مسیر، مشکلاتی ایجاد شد و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که آزادراه کرج تهران با شرایطی که دارد، نمی‌تواند پاسخگوی این حجم از رفت و آمد در طول شبانه روز باشد؛ به همین دلیل پروژه بزرگراه شهید همت به‌عنوان مسیر جدید تهران کرج راه‌اندازی شد. از جمله مشکلات آزادراه تهران کرج قدیم یا شهید فهمیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود عوارضی و رسیدگی به‌موقع و مناسب
  • تخریب مسیر و عدم تجدید آن
  • ایجاد ترافیک در مسیر آزادراه 
  • محدودیت سرعت مسیر
  • و …

آزادراه تهران کرج

آزادراه تهران کرج جدید (بزرگراه همت)

بزرگراه همت با داشتن عوارضی تهران کرج و مسیرهایی با وسعت و کیفیت مناسب، باعث شده است که روزانه تعداد زیادی از ماشین‌ها بدون اتلاف وقت و با شرایط بهتر در اتوبان تهران کرج رفت و آمد داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اتوبان همت کرج تهران این است که ۲ دسترسی به شمال کشور دارد. اولی در سمت تهران است که به آزادراه شمال می‌رسد و دومی در سمت کرج است که به مسیر چالوس می‌رسد.

لازم به ذکر است که مسافرین شمال کشور علاوه بر پرداخت عوارض آزادراه همت کرج مشمول پرداخت عوارض آزادراه تهران شمال هم می‌شوند. سایر مزایای آزادراه همت یا تهران کرج جدید، عبارتند از:

  • بزرگراه همت با مسیرهای سه بانده خود تردد حجم زیادی از خودروها، در طول شبانه‌روز را مدیریت می‌کند.
  • ایجاد سه جایگاه‌ سوخت در مسیر‌های غرب به شرق و منطقه وردآورد، دسترس‌پذیری رانندگان برای مراجعه به پمپ بنزین را راحت‌تر کرده است.
  • با توجه به نقشه اتوبان همت، آزادراه تهران کرج جدید از لحاظ دسترسی به شهرهای قزوین، رشت و زنجان می‌رسد.
  • بزرگراه همت یا آزادراه کرج تهران جدید، از طریق دو خروجی دسترسی به شمال کشور را برای مسافران، میسر می‌کند.

نقشه اتوبان همت

نقشه اتوبان همت

طول اتوبان همت حدود ۱۵۸ کیلومتر است؛ راه‌اندازی این آزادراه در ابتدا با مشکلات زیادی همراه بود، طوری‌که بهره‌برداری آن حدود ۱۰ سال طول کشید.

در ادامه علاوه بر معرفی تقاطع‌های مهم این آزادراه، نقشه ادامه اتوبان همت در کرج را هم برای آشنایی بیشتر ارائه می‌کنیم. مهم‌ترین تقاطع‌های اتوبان تهران کرج جدید عبارتند از:

  • تقاطع بزرگراه یادگار امام
  • تقاطع بزرگراه ستاری
  • ورودی بزرگراه شهید باکری
  • تقاطع بلوار چوگان
  • تقاطع بلوار کوهک
  • تقاطع بلوار استادیوم آزادی
  • تقاطع بزرگراه آزادگان
  • تقاطع بلوار کوهک
  • تقاطع اتوبان شهید همدانی
  • تقاطع خیابان دارو پخش

نرخ عوارض آزادراه تهران کرج جدید (نرخ عوارضی همت)

اتوبان کرج تهران هم مانند بسیاری از آزادراه‌های مهم کشور، عوارض الکترونیکی دارد. پرداخت عوارض تهران کرج در بزرگراه همت اجباری بوده و بی‌تفاوتی نسبت به آن با جریمه‌های ۴۰ تا ۹۰ هزارتومانی و افزایش پلکانی نرخ عوارضی تا ۳.۵٪ به ازای هر ماه همراه است. در جدول زیر قیمت عوارض همت کرج در سال ۱۴۰۳ ارائه شده است:

آزادراه

ایستگاه عوارضی

سواری

وانت

مینی بوس

کامیونت

اتوبوس

همت کرج-تهران

قیمت عوارض همت کرج (تومان)

۱۰,۰۰۰

۱۰,۰۰۰

۱۳,۰۰۰

قیمت عوارض گرمدره

(تومان)

۵,۵۰۰

۵,۵۰۰

-‍

۶,۵۰۰

نحوه پرداخت عوارض آزادراه همت

عوارض کرج تهران، همان عوارض آزادراه همت بوده و پرداخت هزینه‌ آن هم به‌صورت الکترونیکی است. روش‌های مختلفی برای تسویه عوارض همت وجود دارد که بخش زیادی از آن‌ها غیرحضوری است؛ تنها روش حضوری پرداخت عوارضی کرج تهران در اتوبان همت، استفاده از شناسه پرداخت و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز است.

روش‌های پرداخت عوارضی همت

روشی که برای پرداخت عوارضی تهران کرج در بزرگراه همت انتخاب می‌کنید، باید مطمئن و مورد تایید پلیس راهور باشند. در ادامه شما را با بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی آشنا می‌کنیم.

استعلام عوارضی بزرگراه همت با قبضینو

برای این‌که مجبور به پرداخت جریمه عوارض مسیر تهران کرج در اتوبان همت نشوید، بهتر است سریع‌ترین و راحت‌ترین روش پرداخت را انتخاب کنید. سامانه قبضینو این شرایط را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به ساده‌ترین روش ممکن و در هر موقعیت مکانی و زمانی، عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنید. مراحل پرداخت عوارض آزادراهی از سامانه قبضینو به ترتیب زیر است:

  1. وارد منوی خدمات شده و گزینه «عوارض آزادراهی» را از بخش خودرو و موتور انتخاب کنید.
  2. پلاک ماشین خود را وارد کره و دکمه «استعلام عوارض آزادراهی» را بزنید.
  3. هزینه استعلام را پرداخت کرده و بعد از مشاهده جزئیات قیمت عوارض همت کرج تهران، وارد درگاه پرداخت شوید.

قبضینو؛ بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی

پرداخت عوارض آزادراه همت کرج تهران با بانک مسکن

برای مشاهده و پرداخت عوارض بزرگراه همت کرج تهران می‌توانید از سامانه پرداخت عوارض آزادراهی (ETC) بانک مسکن استفاده کنید. شما می‌توانید نسبت به خرید برچسب الکترونیکی یا فیزیکی اقدام کنید؛ در این صورت دیگر نیاز به معطل‌شدن در صف‌های پرداخت عوارض آزادراهی نبوده و می‌توانید بدون توقف و در سریع‌ترین زمان ممکن از ایستگاه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه همت عبور کنید. 

توجه داشته باشید در صورتی‌که موجودی کیف پول برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی شما کم باشد، نمی‌توانید عوارض آزادراهی را پرداخت کنید و ممکن است در صورت بی‌دقتی، مجبور شوید جریمه عوارض آزادراهی را نیز پرداخت کنید. روش‌های شارژ برچسب عوارضی تهران کرج بزرگراه همت عبارتند از:

  • مراجعه به وب‌سایت بانک مسکن
  • استفاده از تلفن‌بانک یا خودپرداز بانک مسکن
  • مراجعه حضوری به ایستگاه عوارضی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه
  • مراجعه حضوری به نمایندگان مجاز به فروش برچسب الکترونیکی
  • اپلیکیشن پرنا
  • سامانه همراه بانک مسکن

پرداخت عوارض آزادراه همت کرج تهران با بانک مسکن

اعتراض به عوارض آزادراهی همت

با وجود الکترونیکی‌شدن پرداخت عوارض آزادراه همت کرج تهران، باز هم این امکان وجود دارد که اشتباهی در ثبت عوارض، پیش آمده باشد. در چنین شرایطی درصورت داشتن اطمینان کامل می‌توانید اعتراض به عوارض آزادراهی را در سامانه‌های مربوطه ثبت کنید. سامانه‌های اعتراض به عوارضی بزرگراه همت شامل موارد زیر می‌شود:

  • تماس با شماره تلفن های ۱۵۳۱ یا ۰۲۱۶۳۴۶۸۵۳۱
  • ارسال شماره پلاک به سامانه پیامکی ۱۵۳۱
  • مراجعه به سایت آنی رو

جمع‌بندی

آزادراه تهران کرج دارای دو مسیر جدید و قدیم بوده که مسیر قدیم یا آزادراه شهید فهمیده جایگاه عوارضی ندارد، اما در مسیر جدید که همان بزرگراه همت است، سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

بر خلاف روش پرداخت نقدی که در لحظه عوارض آزادراهی خود را پرداخت می‌کردید، در روش الکترونیکی باید از قبل برچسب عوارض الکترونیکی را تهیه کنید یا بعد از آن نسبت به استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی از طریق اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها اقدام کنید.

در این مطلب از قبضینو تلاش کردیم به تمام سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید، پاسخ دهیم.

سوالات متداول

اتوبان همت تا کجاست؟

امتداد اتوبان همت شامل دو بخش بوده و مسیر گرمدره را به شهرک جهان‌نما و کلاک متصل می‌کند؛ در نتیجه برای استفاده از مسیر تهران شمال به مقصد چالوس،‌ می‌توان از قطعه یک این اتوبان تردد کرد.

اتوبان تهران کرج باز است؟

بله اتوبان همت به عنوان مسیر جدید تهران کرج، به‌طور کامل به بهره برداری رسیده و مسیرهای زیادی از جمله مسیر قزوین، شمال، زنجان و تهران را به شهر کرج متصل می‌کند.

جریمه ورود وانت به اتوبان کرج چقدر است؟

با توجه به این‌که ورود خودروهای سنگین به مسیرهای پر تردد مثل اتوبان همت کرج تهران، باعث ایجاد ترافیک می‌شود، بنابراین جریمه عدم رعایت مقررات حمل بارهای ترافیكی به این آزادراه ۱۰۵ هزار تومان جریمه دارد.

انتهای اتوبان همت در کرج به کجا ختم می‌شود؟

انتهای این اتوبان به شهر گرمدره و مسیرهای محدوده کلاک، شهرک جهان نما و جاده چالوس منتهی می‌شود.

علت بسته شدن اتوبان تهران کرج چه بوده است؟

در ۱۸ مرداد ماه، اتوبان تهران کرج به منظور نصب پل عابر پیاده مسدود شده بود و آخرین بار در ۲۲ مرداد ماه مسدود شد. علت بسته شدن اتوبان تهران کرج به دلیل عملیات عمرانی بوده است. در آن مدت تمام خودرو‌ها از جاده مخصوص گرمدره یا بالعکس تردد داشتند. برای پاسخ به این سوال که آیا آزادراه تهران کرج باز است باید بگوییم بله در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و این آزادراه در دسترس قرار دارد.

حداکثر سرعت در آزادراه همت کرج تهران چند است؟

طبق آخرین آمار به نظر می‌رسد که حداکثر سرعت مجاز در اتوبان همت ۹۰ کیلومتر است. تا چندی پیش حداکثر سرعت مجاز در این بزرگراه ۱۰۰ کیلومتر بوده که حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وضعیت ترافیک آزادراه تهران کرج به چه صورتی است؟

اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت ترافیک آزادراه تهران کرج مطلع شوید، می‌توانیدبا سامانه ۱۴۱ تماس گرفته یا یا اپلیکیشن ۱۴۱ را روی موبایل خود نصب کنید.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
ثبت دیدگاه