قبضینو

خلافی موتور و روش های استعلام خلافی موتورسیکلت

امروزه با افزایش تردد خودرو‌ها در کلان‌شهرها، بسیاری از مردم برای انجام کارهای خود و رسیدن به مقصد از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. هم‌چنین از موتور برای ارسال بسته و پیک درون شهر و یا حتی از  شهری به شهر دیگر نیز استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله نقلیه باعث شده تا بتوانید در هزینه و…

امروزه با افزایش تردد خودرو‌ها در کلان‌شهرها، بسیاری از مردم برای انجام کارهای خود و رسیدن به مقصد از موتورسیکلت استفاده می‌کنند. هم‌چنین از موتور برای ارسال بسته و پیک درون شهر و یا حتی از  شهری به شهر دیگر نیز استفاده می‌شود. استفاده از این وسیله نقلیه باعث شده تا بتوانید در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید. اگر در اثر بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی مرتکب تخلفات رانندگی شدید، برای مشاهده خلافی موتور و پرداخت خلافی نیاز است با روش‌های استعلام موتورسیکلت آشنایی داشته باشید. به همین منظور تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب از وبلاگ قبضینو درباره‌ روش‌های پرداخت عوارض و خلافی موتورسیکلت صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

خلافی موتورسیکلت چیست؟ و چرا مهم است؟

به تمام تخلفات رانندگی که شما با موتورسیکلت خود به دلیل نقص قوانین راهنمایی و رانندگی مرتکب می‌شوید، خلافی گفته می‌شود. اگر بر این باور هستید که جرائم رانندگی از اهمیت زیادی برخوردار نیستند باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. با شناخت موارد زیر می‌توانید متوجه اهمیت بالای خلافی وسیله نقلیه خود شوید.

  • درصورتی‌که به موقع تخلفات رانندگی موتورسیکلت خود را پرداخت نکنید، مشمول پرداخت جریمه دو برابری و در نهایت توقیف موتور خواهید شد.
  • اگر نسبت به پرداخت به موقع خلافی اقدام نکنید زمان خرید و فروش موتورسیکلت با مشکل روبرو خواهید شد.
  • بعضی از تخلفات رانندگی نمره منفی دارند. یعنی علاوه بر اینکه باید جریمه آن را پرداخت کنید، نمره منفی نیز دریافت می‌کنید.

نکته: فراموش نکنید اگر نمره منفی شما بیشتر از حد نصاب باشد، گواهینامه شما باطل خواهد شد.

پرداخت خلافی موتورسیکلت در ۶ روش ساده و کاربردی

بسیاری از موتورسواران به دلیل بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی یا انجام حرکات نمایشی، حرکت در خلاف جهت خیابان، نداشتن کلاه ایمنی یا عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند. اما داستان از آنجایی شروع می‌شود که برخی از رانندگان موتورسیکلت در جریان تعداد یا میزان جرائم رانندگی خود نیستند.در نتیجه جریمه خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند. همین عامل باعث شده تا تمام خلافی موتورسیکلت جمع شوند و پرداخت یک‌باره آن تبدیل به کار سخت و پیچیده‌ای شود.

اگر از میزان جریمه و تعداد جرایم موتور اطلاعاتی ندارید و می‌خواهید جلوی توقیف آن و افزایش دو برابری جرائم را بگیرید؛ نگاهی به روش‌های استعلام موتورسیکلت زیر بیندازید. 

دریافت خلافی موتورسیکلت از طریق پلاک

تا چند وقت پیش برخی از سایت‌ها ادعا داشتند که روش استعلام خلافی موتور سیکلت با شماره پلاک وجود ندارد و شما نمی‌توانید خلافی موتور سیکلت آنلاین را انجام دهید اما در حال حاضر این روش وجود دارد و شما می‌توانید با دانلود اپلیکیشن خلافی موتورسیکلت قبضینو، پلیس من، پیشخوان ۲۴ و … از میزان و تعداد جرائم رانندگی خود مطلع شوید. در ادامه خواهیم گفت که چطور می‌توانید با شماره پلاک خود نسبت به دریافت خلافی موتورسیکلت اقدام کنید.

استعلام جزئیات خلافی موتور در اپلیکیشن قبضینو 

اگر شما هم مثل خیلی از رانندگان موتورسیکلت به دنبال روش پرداخت خلافی موتورسیکلت بدون رمز سخا هستید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان تعداد و مبلغ تخلفات رانندگی خود را مشاهده کنید، می‌توانید از سامانه پرداخت خلافی موتور سیکلت استفاده کنید. البته این روش یک مزیت بزرگ نسبت به سایر روش‌ها دارد و آن هم چیزی نیست جز امکان پرداخت اقساطی خلافی موتورسیکلت! در ادامه روند انجام کار را توضیح می دهیم.

  • ابتدا باید نسبت به دانلود برنامه دریافت خلافی موتور سیکلت از اپ‌استور‌ها یا صفحه دانلود رایگان قبضینو اقدام کنید. 
  • روی گزینه ورود به برنامه کلیک کنید تا بعد از آن با وارد کردن شماره تماس و رمز موقت بتوانید وارد اپلیکیشن شوید. 
  • گزینه خلافی را از خدمات خودرو انتخاب کنید و سپس روی سرویس خلافی با پلاک با جزئیات و تسویه آنی کلیک کنید.

پرداخت خلافی موتورسیکلت در قبضینو

  • گزینه انتخاب وسیله نقلیه را روی آیکون موتورسیکلت قرار دهید و سپس شماره پلاک موتور را وارد کنید. 
  • در این مرحله برای احراز هویت باید شماره موبایل و کد ملی‌ مالک موتور را وارد کنید. 
  • قوانین و مقررات را مطالعه کنید و اعتبار خود را برای استعلام خلافی افزایش دهید.
  • حالا می‌توانید لیست جرائم رانندگی خود را همراه با نوع، جزئیات، زمان، مبلغ و مهلت جریمه مشاهده کنید.
  • در نهایت برای پرداخت خلافی موتورسیکلت با پلاک ملی روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا تمام تخلفات رانندگی شما به صورت آنی تسویه شود. 

نکته: برای پرداخت خلافی موتور سیکلت از طریق اینترنت می‌توانید از سایت قبضینو استفاده کنید.

استعلام خلافی موتورسیکلت با پلاک در پیشخوان ۲۴

یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین سرویس‌های پرداخت خلافی، پیشخوان ۲۴ است. این سامانه تمام خدمات و سرویس‌های شهروندی و نیاز‌های الکترونیکی را به شکل تجمیعی در اختیار شما قرار می‌دهد. از خدمات بی‌شمار پیشخوان ۲۴ می‌توانیم به مشاهده سهام عدالت، خدمات موتور، پرداخت قبوض و خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی اشاره کنیم. برای استعلام و پرداخت آنلاین خلافی موتورسیکلت نیز می‌توانید از این اپلیکیشن به شکل زیر استفاده کنید. 

نحوه پرداخت خلافی موتور با پیشخوان ۲۴

ابتدا نیاز است برنامه خلافی موتورسیکلت رایگان پیشخوان ۲۴ را از یکی از اپ‌استور‌ها دانلود کنید. سپس تنها با چند کلیک ساده می‌توانید خلافی موتور را مشاهده و پرداخت کنید. بعد از نصب نرم‌افزار نیاز است وارد اپلیکیشن شوید و مراحل زیر را دنبال کنید. 

  • میانبر صفحه را به پایین بکشید تا بتوانید به بخش خدمات خودرو و موتور برسید. 
  • روی گزینه خلافی موتور کلیک کنید.

پرداخت خلافی موتورسیکلت در پیشخوان ۲۴

  • بعد از وارد شدن به این صفحه باید گزینه استعلام خلافی موتور با جزئیات و تسویه آنی را انتخاب کنید. 
  • برای مشاهده خلافی موتور شماره پلاک را وارد کنید. 
  • در این مرحله از شما می‌خواهد کد ملی مالک را همراه با شماره موبایل او وارد کنید. این کار به منزله احراز هویت شخص انجام می‌شود. 
  • حالا نیاز است اعتبار خود را برای مشاهده مبلغ جرائم رانندگی افزایش دهید.
  • در صفحه جدید لیست تمام جرائم رانندگی را همراه با تعداد و میزان جرائم، مبلغ، تاریخ و زمان و جزئیات بیشتر را مشاهده و پرداخت کنید.

روش استعلام خلافی خودرو و موتور با vin از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌ها، استعلام خلافی خودرو و موتور از طریق اس ام اس است. برای استفاده از این سرویس نیاز به کد vin است. اما آیا می‌دانید کد وین چیست و چه زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید؟ قبل از ارائه توضیحات در مورد استعلام خلافی موتور با پیامک می‌خواهیم در مورد این شماره کد صحبت کنیم.

شماره وین یک کد ۱۷ رقمی است که شامل تعدادی عدد و حروف است. این کد به صورت یکتا و منحصربه‌فرد روی کارت موتورسیکلت یا برگ سبز قرار دارد. زمان خرید و فروش موتور سیکلت نیز می‌توانید با داشتن کد وین نشان دهید موتور سرقتی نیست.

تا چند وقت گذشته هم این امکان وجود داشت از کد vin برای استعلام خلافی موتور استفاده کنید. تنها نیاز بود شماره وین روی کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خود را به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال می‌کردید تا پیامک خلافی موتور را همراه با تاریخ ثبت تخلف از پلیس راهور دریافت می‌کردید. البته بزرگ‌ترین عیب این روش این بود که امکان پرداخت وجود نداشت. اما امروزه دیگر این روش فعال نیست و شما نمی‌توانید نسبت به گرفتن خلافی موتور با وین اقدام کنید. 

استعلام خلافی موتور سیکلت با کد ملی 

برای استعلام رایگان خلافی موتورسیکلت می‌توانید از سایت راهور به نشانی rahvar120.ir استفاده کنید. برای دریافت خلافی موتور نیاز به بارکد پستی و کد ملی مالک خودرو و موتور دارید. اگر می‌خواهید به عنوان مالک موتور از میزان تخلفات رانندگی موتور یا خودروی خود مطلع شوید، می‌توانید روش زیر را دنبال کنید. 

  • شما به عنوان مالک موتور باید وارد سایت پلیس راهنمایی و رانندگی به نشانی service.rahvar120.ir/page/infractions-police شوید. 
  • برای ورود به سامانه سخا باید رمز عبور و کد ملی مالک وسیله نقلیه را وارد کنید. در صورت عدم دسترسی به رمز عبور نیاز است در سامانه سخا ثبت‌نام کنید.
  • گزینه استعلام تخلفات خودرو را انتخاب کنید و سپس شماره بارکد پستی پشت کارت ماشین را در این بخش وارد کنید. 
  • با انتخاب گزینه استعلام خلافی راهور می‌توانید نتیجه استعلام را مشاهده و پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو با بارکد ۹ رقمی

نکته: بارکد کارت موتورسیکلت با M شروع می‌شود. پس اگر می‌خواهید با بارکد نسبت به استعلام خلافی موتورسیکلت اقدام کنید باید بارکد پستی را به صورت کامل همراه با حرف M وارد کنید تا نتیجه استعلام به شما نمایش داده شود.

استعلام خلافی موتور سیکلت با کد دستوری

امکان استعلام خلافی موتور سیکلت با vin در سرویس ussd ستاره ۱۱۰ مربع نیز غیر فعال شده و بعد از ارسال شماره با پیغام عدم فعال بودن سرویس روبرو خواهید شد. اما این پایان ماجرا نیست چراکه شما می‌توانید از سرویس‌های دیگر برای استعلام خلافی موتور استفاده کنید.

استعلام خلافی موتور سیکلت با تلفن گویای راهور

در گذشته این امکان وجود داشت که برای پرداخت خلافی با شماره پلاک با گوشی همراه با تلفن گویای ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگیرید. اما امروزه این روش برای استعلام جزئیات خلافی موتورسیکلت غیرفعال شده است.

استعلام خلافی موتور و خودرو با مراجعه به دفاتر + ۱۱۰

اگر شماره پلاک موتورتان قدیمی است و نمی‌توانید از روش دریافت خلافی با شماره پلاک استفاده کنید، می‌توانید همراه با کارت موتورسیکلت خود به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنید. هزینه هر قبض خلافی ۱۷۵۰۰ تومان است.

اگرچه  این روش به‌عنوان قدیمی‌ترین راه شناخته می‌شود اما بسیاری از افراد به دلیل عدم پیدا کردن جای پارک مناسب، شلوغی و منتظر ماندن در صف‌های طولانی و بی‌حوصلگی پرسنل ترجیح می‌دهند از روش‌های دیگری برای استعلام جرائم رانندگی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اگر می‌خواهید تمام جرائم رانندگی خودرو خود را به صورت آنی پرداخت کنید، بهتر است روش‌ پرداخت خلافی با یک رمز پویا را بشناسید.

چه مواردی باعث جریمه موتورسواران می‌شوند؟

دلایل جریمه شدن موتورسواران

بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شوند. قبل از اینکه از موتور استفاده کنید، بهتر است دلایل زیر را بشناسید. چراکه برخی از جرائم توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شوند.

  • نداشتن کلاه ایمنی در طول رانندگی 
  • ایجاد سر و صدا در محیط‌های عمومی
  • سرعت غیر مجاز
  • عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی
  • همراه نداشتن مدارک مهم مانند بیمه‌نامه
  • انجام حرکات نمایشی یا رانندگی روی یک چرخ

اما آیا می‌دانید تعداد خلافی موتورسیکلت شما چقدر است؟ یا آخرین باری که تخلف کرده‌اید چه زمانی بوده است؟ برای مشاهده جرائم موتورسیکلت می‌توانید از روش‌های دریافت خلافی موتور استفاده کنید. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

جریمه‌های رانندگی به چند نوع تقسیم می‌شوند و خلافی موتورسیکلت به چه صورت ثبت می‌شود؟

تابه‌ حال‌ شده به این موضوع فکر کنید که تفاوت تمام قبوض صادر‌شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی چیست و چه زمانی آن‌ها را دریافت می‌کنید؟ برای پاسخ به این سوال باید انواع قبض خلافی خودرو و موتور آنلاین را بشناسید و با ویژگی‌های هر یک آشنا شوید.

۱. ثبت تخلف موتورسیکلت به روش تسلیمی

در این روش پلیس و راننده هر دو در محل حضور دارند. معمولا هم به دلیل دستور توقف پلیس، وسیله نقلیه خود را متوقف می‌کنید. پلیس راهنمایی و رانندگی بعد از بررسی مدارک موتور و گواهینامه، قبض جریمه که شامل اطلاعاتی مانند زمان و مکان تخلف، شماره پلاک و مشخصات است، به راننده می‌دهد.

۲. ثبت قبض جریمه الصاقی برای موتورسواران

این نوع قبض زمانی صادر می‌شود که راننده در محل حضور ندارد. به‌ عنوان مثال شما موتور خود را محل پارک ممنوع پارک کرده‌اید و پلیس در این لحظه می‌رسد و موتورسیکلت شما را جریمه می‌کند. برگه خلافی الصاقی را که شامل مشخصاتی مانند شماره پلاک، نوع، زمان و مکان تخلف است روی موتور سیکلت شما قرار می‌دهد.

ثبت تخلفات رانندگی برای موتورسواران

۳. ثبت خلافی به صورت دوبرگی

قبض دوبرگی زمانی صادر می‌شود که راننده علاوه بر انجام تخلف، به دستور توقف پلیس بی‌توجهی کرده و بدون توقف عبور می‌کند. در این زمان پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه دوبرگی را برای راننده متخلف صادر می‌کند.

۴. ثبت تخلف موتور با دوربین

گاهی اوقات به دلیل سرعت غیر مجاز و رانندگی پر خطر توسط دوربین‌های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی درون شهر جریمه می‌شوید. در این شرایط باید جریمه موتورسیکلت خود را پرداخت کنید.

کدام جرائم رانندگی در صورت عدم پرداخت دوبرابر می‌شوند؟

احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند جریمه‌های رانندگی مهلت پرداخت ۶۰ روزه دارند اما در واقع این جمله در رابطه با تمام تخلفات رانندگی صدق نمی‌کند. تنها مبلغ جرائمی که به روش تسلیمی، الصاقی و خودداری ثبت شده‌اند در صورت عدم پرداخت دوبرابر می‌شوند. این قضیه در خصوص سایر جرائم رانندگی صدق نمی‌کند.

سوالات متداول در مورد خلافی موتورسیکلت

آیا می توانیم بدون داشتن بارکد کارت موتور خلافی بگیریم؟

بله؛ اگر به بارکد کارت وسیله نقلیه خود دسترسی ندارید، می‌توانید از سرویس استعلام جزئیات خلافی با شماره پلاک استفاده کنید. البته برای استعلام جزئیات خلافی موتورسیکلت نیاز به شماره تماس و کد ملی مالک وسیله نقلیه نیز دارید. 

چطور از تعداد و میزان تخلف موتورسیکلت خود باخبر شویم؟

روش‌های زیادی مانند استعلام جزئیات خلافی با شماره پلاک، پرداخت خلافی با بارکد و کد ملی و مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای گرفتن خلافی موتور استفاده کنید.

آیا امکان اعتراض به خلافی موتور سیکلت امکان‌پذیر است؟

بله؛ اگر به برگه جریمه  اعتراضی داشته باشید باید بعد از صدور قبض همراه بات مدارک مهمی مانند اصل کارت شناسایی موتورسیکلت، اصل سند مالکیت، کارت شناسایی راننده و فرم درخواست اعتراض به مراکز پلیس راهور مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید.

اما اگر پیامک جریمه برای شما ارسال شده ولی نسبت به وضعیت تخلفات رانندگی اعتراضی دارید باید برای ثبت اعتراض به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید. درخواست اعتراض‌تان از طریق سیستم برای مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می‌شود و نتیجه طی ۲۴ ساعت برای شما صادر می‌شود. اگر هم‌چنان به نتیجه معترض هستید باید به مراکز رسیدگی پلیس راهور مراجعه کنید تا مراحل اداری را برای ثبت اعتراض خود طی کنید.

نتیجه‌گیری

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به دلیل سرعت بیش از حد مجاز، عبور از چراغ راهنمایی و رانندگی یا عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جریمه شده‌اید، در این شرایط باید خلافی موتورسیکلت خود را به موقع پرداخت کنید و جلوی دو برابر شدن جریمه وسیله نقلیه خود را بگیرید. در این مطلب تلاش کردیم درباره ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های خلافی موتورسیکلت با شماره پلاک، کد ملی و بارکد صحبت کنیم؛ امیدواریم توانسته باشیم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

 

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
شهرام همتی قراچه

قبلن خلافی راهت میگرفتم الان نمیشه

مجید رحمتی

سلام قبلا بهتر میشد خلافی موتور یا ماشین رو گرفت اونم فقط با زدن بارکد ولی الان خیلی بد شده چون کد ملی صاحب موتور و رمز میخواد ک کسی ک اگ موتور یا ماشین به نام خودش نیس نمیتونه خلافی بگیره این خیلی بد شده

پشتیبانی قبضینو

متاسفانه قوانین استعلام خلافی موتور به صورت کلی عوض شده و این قوانین از سمت راهور می باشد و قبضینو فقط اجرا کننده است. با توجه به قوانین جدید فقط امکان استعلام خلافی با پلاک وجود دارد.

محمد محمدی

سلام خسته نباشید خیلی از قبضینو راضی بودم ولی از وقتی ک بروز رسانی شد دیگ نمیتونم خلافی بگیرم واسه ثبت نامشم اقدام کردم ولی کد بهم نمیده پایین صفحه می‌نویسه کد ب مراجعین رایتل مغدور نمیباشد حالا باید چطوری ثبت نام کنم؟ممنون

فرید

سلام وقت بخیربرای من یه جریمه صادر شده و اس ام اسش اومده،ولی وقتی از خلافی قبضینو اقدام می کنم،میگه جریمه ای برای شما وجود ندارد.

پژمان کیانی

سلام من چند وقت پیش جریمه شدم .بعد حالا که میخام خلافی بگیرم میزنه خوشبختانه شما جریمه نشدید من میدونم جریمه شدم پیام هم اومد چطور شده؟؟

اسماعیل قزلباش

خلافی موتورسلیکلت

سیده لیلا حجازی

با سلام برای من جریمه الصاقی صادر شده این نوع جریمه باید به ماشین چسبانده بشه ومالک ماشین حضور نداشته باشه اما در اون ساعت ماشین در حال حرکت بوده وبعد از هشت روز خلافی بدستم رسیده وفکر میکنم این جریمه عمدی واشتباهه

Hasan ebadi

باتشکر ازبرنامه خیلی خیلی خوبتون ممنونم

مجتبی زارع زاده

به چه علت روی بعضی از خلافی ها درج شده غیر قابل پرداخت؟

پشتیبانی قبضینو

جناب زارع زاده این مشکل به دلیل صادر نشدن شناسه قبض یا پرداخت پیش میاد. باید حضوری به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید و ازشون بخواهید که براتون شناسه رو صادر کنن.

اکبرصفری

من برگه جریمه را پرداخت کردم البته شخص دیگری پرداخت کرده هیچ شناسه پرداختی هم ندارم تو سیستم هنوز همون مبلغ هست باید چه کنم؟؟؟

پشتیبانی قبضینو

اگر از طریق قبضینو اقدام به پرداخت خلافی کرده اید به بخش سوابق خود در سایت و یا اپیکیشن مراجعه کنید.

کورش مصباح

باسلام قبض جریمه رو 98/08/20 پرداخت کردمدر بانک ملی ولی الان هم دارین نشون میدین که پرداخت نشده میشه راهنمایی کنین ممنون ؟

پشتیبانی قبضینو

سوالات متداول را مطالعه کنید.

قاسم منتظرقائم

با سلام و احترام بدینوسیله از مسئولین و کلیه دست اندرکاران سایت قبضینو تشکر و امتنان خالصانه دارم که کار ما را در پرداخت قبوض خیلی راحت کردند

علی رحمانیان

از طریق سایت قبضینو خلافی موتور سیکلت را استعلام کردم هیچ خلافی اعلام نشد ولی از طریق پیامک به شماره 1101202020 استعلام گرفتم مبلغ 2200000ریال خلافی اعلام شد . علت چی میتونه باشه؟ کدام درسته؟

قبضینو

با توجه به این که سیستم خلافی موتور سیکلت به تازگی به صورت تحت وب شده است مشکلات زیادی دارد برای اطلاع دقیق از وضعیت خلافی موتور مطابق گذشته به مراکز پلیس 10+ مراجعه کنید.

رسول

تشکررر.خیالم از دیدن کامل جریمه ها و مهلت پرداخت کاملا راحت شد.

ثبت دیدگاه