قبضینو

درگاه پرداخت چیست؟ – درگاه پرداخت بیت کوین، درگاه ارز دیجیتال

درگاه پرداخت چیست؟ - درگاه پرداخت بیت کوین، درگاه ارز دیجیتال

درگاه پرداخت اینترنتی یک سرویس مالی است که برای تجارت الکترونیک عرضه شده است. در درگاه های پرداخت، مشتریان از کارت های اعتباری خود برای خرید از کسب و کارهای اینترنتی استفاده می کنند. درگاه پرداخت می تواند توسط یک بانک یا یک شرکت مالی در اختیار وبسایت ها قرار گیرد. درگاه های پرداخت اینترنتی…

درگاه پرداخت اینترنتی یک سرویس مالی است که برای تجارت الکترونیک عرضه شده است. در درگاه های پرداخت، مشتریان از کارت های اعتباری خود برای خرید از کسب و کارهای اینترنتی استفاده می کنند. درگاه پرداخت می تواند توسط یک بانک یا یک شرکت مالی در اختیار وبسایت ها قرار گیرد. درگاه های پرداخت اینترنتی برای انتقال پول، پرداخت اینترنتی قبض، خدمات موبایلی و … به کار می روند. در این پست از وبلاگ قبضینو با هم تعریف درگاه پرداخت، درگاه های ارز دیجیتال، شرکت های ارائه دهنده این خدمت و نکات مهم دیگر را با هم بررسی می کنیم. 

درگاه پرداخت چیست؟

پرداخت، پرداخت و پرداخت. به عنوان صاحب یک کسب و کار این کلمه همیشه برای شما در اولویت قرار دارد. زمانی که پای پول در میان است، هم شما و هم مشتریانتان به دنبال تجربه ای آسان هستید. درگاه پرداخت راهی برای پرداخت اینترنتی و مجازی است كه از طريق آن دارندگان كليه كارت‌های بانكی عضو شتاب می‌توانند با استفاده از مشخصات كارت بانكی خود شامل شماره كارت، رمز دوم، تاريخ انقضاء و كد اعتبار سنجی (CVV2) نسبت به خريد كالا يا خدمات از طریق اقدام نمايند.

درگاه های پرداخت اینترنتی کار ما را بسیار راحت کرده است. دیگر نیازی نیست مبلغ زیادی پول را با نگرانی تا بانک جابجا کنید. کافیست به یکی از درگاه های اینترنتی دسترسی داشته باشید تا پرداخت های خود را از طریق اعتبار حساب بانکی تان انجام دهید.

96% از آمریکایی ها، خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و این بدان معناست که شهروندان آمریکایی به خوبی با پرداخت الکترونیک آشنایی دارند. اما در ایران هنوز اعتماد لازم میان مشتریان و فروشگاه های اینترنتی شکل نگرفته است و این موضوع نیازمند زمان بیشتری است. درگاه های پرداخت در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند و انعطاف پذیری پرداخت ها را نیز بیشتر می کنند. انتخاب یک درگاه پرداخت درست اهمیت بسیاری دارد و قدم بسیار مهمی در مسیر موفقیت شما به حساب می آید.

درگاه پرداخت چیست؟ پرداخت قبضینو

درگاه های پرداخت را می توان به 3 دسته کلی تقسیم کرد:

درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP 

شرکت های PSP که مخفف Payment Service Provider است به شرکت هایی گفته می شود که خدمات پرداختی را به مشتریان ارائه می کنند. این شرکت‌ها به صورت رسمی اجازه ارائه درگاه‌های پرداخت اینترنتی را دارند. این شرکت‌ها معتبرترین ارائه کننده ‌های درگاه پرداخت هستند و هر پرداخت اینترنتی که انجام می شود باید توسط درگاه یکی از این شرکت‌ها انجام شود، دو دسته بعدی، زیر مجموعه این شرکت‌ها هستند و بدون داشتن قرارداد با این شرکت‌ها نمی توانند پرداخت اینترنتی و آنلاین انجام دهند. این درگاه ها هیچ محدودیتی ندارند و کلیه عملیات پرداخت نظیر پرداخت قبض گاز و آب، پرداخت قبض تلفن ثابت و صورت حساب همراه اول و ….. به راحتی انجام می گیرد.

درگاه‌های پرداخت واسط

درگاه‌های پرداخت واسط یا متمرکزکننده‌های پرداخت، سایت‌هایی هستند که با گروه یک قرارداد می بندند و درگاه‌های پرداخت را از آن‌ها دریافت می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت واسط این است که برای گرفتن درگاه از آنها نیاز به مجوز و مدارک کمتری نسبت به گروه اول وجود دارد و می توانید بدون داشتن نماد اعتماد از درگاه‌های واسط درگاه دریافت نمایید. درگاه‌های واسط بر روی هر تراکنش شما بین 0.5 تا 2 درصد کارمزد دریافت می کنند.

بانک‌ها با قرارداد پیمانکاری

به جز شرکت‌هایی که به آن ها اشاره کردیم، بقیه بانک‌ها مجوز رسمی PSP و ارائه درگاه پردخت اینترنتی را ندارند ولی مشتری و پتانسیل این کار را دارند. این بانک‌ها برای ارائه درگاه پرداخت، به صورت پیمانکاری با یکی از شرکت‌های دسته اول که دارای مجوز رسمی PSP هستند قرارداد همکاری می بندند و آن‌ها به عنوان شرکت پیمانکار موارد مربوط به درگاه پرداخت اینترنتی این بانک را انجام می دهند.

 یک درگاه پرداخت مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

1 ) امنیت

مطمئن باشید هیچکس اطلاعات بانکی خود را در سایت های مشکوک وارد نمی کند. همه مشتریان به دنبال درگاه هایی هستند که تجربه امنی را برای آنان فراهم کنند. بنابراین به دنبال درگاه هایی باشید که به خوبی امنیت کاربران را تامین می کنند.

2 ) هزینه

مثل هر خدمت دیگری، درگاه های پرداخت نیز برای شما هزینه به دنبال دارند. به ازای هر معامله ای که مشتریان از طریق درگاه های پرداخت انجام می دهند شما باید هزینه ای را به عنوان تعرفه پرداخت کنید. بنابراین به هنگام بررسی درگاه های مختلف حتما این نکته را در نظر داشته باشید تا بعدا با هزینه های مختلف غافلگیر نشوید. این هزینه ها شامل هزینه معامله، بازپرداخت، هزینه حساب های تجاری و … است. اگر مشتریان شما خواستار روش های پرداختی خاصی باشند ممکن است هزینه های اضافه تری برای شما به دنبال داشته باشد. 

3 ) روش پرداخت

فراموش نکنید که مشتریان به دنبال سادگی هستند، بنابراین هر قدر از روش های ساده تری برای پرداخت استفاده کنید، مشتریان نیز علاقه بیشتری به خرید از شما خواهند داشت. سعی کنید به دنبال درگاه هایی باشید که روش های مختلفی برای پرداخت ارائه می دهند. بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از روش های پرداخت همیشگی خود استفاده کنند و علاقه به امتحان کردن روش های جدید ندارند. با بررسی سایت های مختلف و درگاه های آنان می توانید محبوب ترین درگاه ها را بشناسید و از آن ها در سایت خود استفاده کنید. مشتریان با روش های همیشگی خود احساس امنیت و راحتی بیشتری دارند بنابراین با ارائه چندین روش یا رایج ترین روش ها می توانید طیف گسترده تری از مشتریان را به سمت خود جذب کنید.

4 ) سازگاری

نکته مهم بعدی، سازگاری درگاه پرداخت با پلتفرم شماست، چه از نظر فنی و چه از نظر طراحی ظاهری. البته بسیاری از درگاه های پرداختی قابلیت هماهنگی و سازگاری با سایت شما را دارند اما سعی کنید از این امر مطمئن شوید. اجازه ندهید اشتباهات قابل پیشگیری مشتریانتان را از شما بگیرند. 

5 ) محل پرداخت

بعضی از درگاه های به مشتریان این امکان را می دهند تا پرداخت را در همان سایت انجام دهند اما بعضی دیگر مشتری را به صفحه جدیدی هدایت می کنند. هر یک را که می خواهید انتخاب کنید، تجربه کاربر را در اولویت قرار دهید. اگر مشتری به سایت شما اعتماد کند می تواند با بعضی از کمبودها کنار بیاید. 

درگاه های پرداخت پرکاربرد جهان

درگاه های پرداخت پرکاربرد جهان پرداخت قبض قبضینو

Amazon Payments

پرداخت آمازون به صدها میلیون مشتری در سراسر جهان این امکان را می دهد تا پرداخت های خود را به سادگی انجام دهند. مشتریان نیز اعتماد بسیاری به این سایت دارند. در سال 2016، آمازون اعلام کرد 310 میلیون حساب کاربری فعال مربوط به مشتریان این شرکت وجود دارد. مشتریان آمازون کافیست یکبار اطلاعات خود را ثبت کنند و از آن پس به سادگی خریدهای خود را انجام دهند. این کار موجب می شود تا مشتری اعتماد بیشتری به سایت داشته باشد و احساس راحتی و نزدیکی بیشتری با آن داشته باشد. 

درگاه پرداخت آمازون به خوبی با وبسایت شما ترکیب می شود. یعنی API آن به راحتی قابل سازگاری است. مهم ترین نکته این است که پرداخت در سایت شما به اتمام می رسد و دیگر نیازی نیست مشتری به سایت دیگری هدایت شود. 

درگاه پرداخت آمازون در پاسخگویی بی همتاست. این درگاه روی دستگاه های موبایل قابل دسترسی است و این موضوع اهمیت بسیاری برای مشتریان دارد. در 6 ماه اخیر، 62% از کاربران گوشی های هوشمند، خریدهای آنلاین خود را از طریق دستگاه های موبایل خود انجام داده اند. 

WePay

وی پی یک شرکت ارائه دهنده پلتفرم پرداخت است که مطابقت با نیازهای مشتریانش یکی از افتخارات آن هاست. وی پی می تواند درخواست های پیچیده پرداختی مثل وجود چندین پرداخت کننده، پرداخت های مربوط به کمپین های مردمی و … را به سادگی عرضه کند. وی پی پشتیبانی بسیار خوبی به مشتریان بین المللی ارائه می دهد. همچنین از انتخاب های جدیدی چون اپل پی و اندروید پی نیز پشتیبانی می کند.

PayPal 

احتمالا نام پی پال به گوشتان خورده است. پی پال یکی از معروف ترین ارائه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیک در آمریکای شمالی است. امکانات گسترده پی پال مثل جلوگیری از کلاهبرداری، پشتیبانی آنلاین، سازگاری با سبد خرید مشتری درگاه پرداخت آن را به یکی از نخستین انتخاب های کسب و کارها بدل کرده است. فرقی نمی کند که یک کسب و کار شلوغ و پر مشتری باشید یا یک کسب و کار کوچک و محلی، پی پال می تواند نیازهای شما را برطرف کند. 

RodPay

رُدپی یک سروریس ارائه دهنده درگاه پرداخت است که امکان ایجاد درگاه پرداخت و پردازش پرداخت های بین المللی و داخلی را از طریق بیتکوین، برای وبسایت ها و فروشگاه های آنلاین به صورت حرفه ای و در یک بستر امن فراهم می کند. رُدپی به کمک فروشگاه ها، استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین و حتی سنتی ایرانی آمده و در قالب یک سرویس ارائه دهنده درگاه پرداخت، تراکنش های مربوطه را پردازش و بیتکوین واریز شده را به صورت ریالی به حساب بانکی کاربران واریز می کند. برای استفاده از خدمات رُدپی کافیست به صورت رایگان در این وبسایت ثبت نام کنید و پس از تایید عضویت، به جمع کابران این وبسایت پیوسته و درگاه پرداخت خود را دریافت کنید.

درگاه پرداخت ارز دیجیتال و بیت کوین

درگاه پرداخت ارز دیجیتال و بیت کوین - پرداخت قبض قبضینو

حتما تا کنون نام ارز دیجیتال به گوش شما خورده است. ارزهای دیجیتال برای معاملات رمزنگاری شده و تکنولوژی بلاک چین نیز برای ایجاد امنیت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.  هیچ دولتی پشت ارزهای دیجیتال نیست و قانون گذاری خاصی در رابطه با آن ها صورت نگرفته است. معاملات توسط ماینرها یا استخراج کننده ها صورت می گیرند و در بلاک ها یا دفترهای کل توزیع شده ثبت می شوند و امکان تغییر و دستکاری آن ها وجود ندارد. 

حالا درگاه های پرداخت به سمتی می روند که امکان پرداخت با استفاده از بیت کوین را برای کسب و کارها و مشتریان فراهم کنند.یکی از مزیت های اصلی استفاده از ارزهای دیجیتال این است که معامله آن ها در فضای سایبری صورت می گیرد بنابراین هزینه ای برای تبدیل ارزها وجود ندارد. اینگونه معاملات بسیار ارزان تر از انواع مرسوم آن است که توسط بانک ها صورت می گیرند. ارزش یک ارز دیجیتال به قیمت بازار بستگی دارد درست مثل یک ارزش سهام.

حالا چرا باید از ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در کسب و کار خود استفاده کنید؟

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به جایگاه مناسبی برای پرداخت های بین کسب و کارها و پرداخت ها بین المللی دست پیدا کرده اند و بزودی در پرداخت های معمول میان مشتریان و کسب و کارها نیز به شکلی گسترده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

  • کسب و کارهایی با مشتریان بین المللی می توانند به سادگی از این ارز ها استفاده کنند و دیگر نگران هزینه تبدیل ارزها نباشند و معاملات در کمتر از 10 دقیقه تائید می شوند
  • همه اطلاعات پرداخت در بلاک چین ( دفتر کل توزیع شده ) ثبت می شوند، بنابراین هیچ نقطه مبهمی در رابطه با پرداخت ها باقی نمی ماند
  • استفاده از بلاک چین در پرداخت ها سطح امنیت آن را بالاتر می برد. اگر کسی بخواهد بلاک چین را دستکاری کند باید کنترل بیش از 50% شبکه همتا به همتا را در دست بگیرد که این امر تقریبا غیر ممکن است
  • هزینه معاملات به طور قابل توجهی کمتر است
  • با استفاده از بیت کوین دیگر نیازی به حساب بانکی ندارید، کافیست یک کیف پول بیت کوینی داشته باشید
  • محدودیت های موجود در پرداخت های اینترنتی دیگر وجود نخواهد داشت
  • نسل هزاره که در حال تبدیل شدن به بزرگترین جامعه مصرف هستند، علاقه بسیاری به فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین ها دارند و آن ها را قابل اعتمادتر و موثر از روش های دیگر پرداخت می دانند. 

امروزه درگاه پرداخت بیت کوین به یکی از الزامات دنیای پیداخت اینترنتی تبدیل شده است.

درگاه های پرداخت بیت کوین

امروزه پیدا کردن یک درگاه پرداخت بیت کوین میان در کشورهای دیگر کار چندان مشکلی نیست. در ادامه 3 مورد از ارائه دهندگان این نوع از درگاه در سطح جهان را به شما معرفی می کنیم.

Shopify شاپیفای

در حال حاضز هزاران نفر از تجار بین المللی از درگاه پرداخت بیت کوینی شاپیفای استفاده می کنند. این درگاه به مدت 14 روز به صورت رایگان قابل استفاده است.

AlfaCoins  آلفا کوینز

آلفا کوینز نیز یکی دیگر از درگاه های پرداخت بیت کوینی است. این درگاه علاوه بر بیت کوین، از لیت کوین و اتریوم نیز پشتیبانی می کند. تعرفه معاملات آن، 0.99% از هزینه هر معامله است. این شرکت API های گسترده ای را برای توسعه دهندگان ارائه کرده است تا آن ها نیز بتوانند از این درگاه استفاده کنند. 

CoinGate کوین گیت

وبسایت کوین گیت، امکانات بسیار گسترده تری را نسبت به دیگر درگاه ها ارائه کرده است و از بیت کوین و آلت کوین پشتیبانی می کند. این درگاه ارز دیجیتال به سرعت می تواند پرداخت ها را به یورو و دلار تبدیل کند. ارزش ارزها هر 60 ثانیه یکبار به روز می شوند. این درگاه می تواند پرداخت های آلت کوین را نیز به بیت کوین تبدیل کند. 

شاپرک، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت

شاپرک، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت - پرداخت قبض قبضینو

شاپرک یک نهاد متخصص است که وظیفه اصلی آن ایجاد وحدت و فرماندهی و مدیریت و نظارت هوشمند بر صنعت پرداخت الکترونیکی کشور، افزایش اعتماد، حفظ یکپارچگی، توسعه صنعت پرداخت و تسهیل ایفای نقش حاکمیتی و نظارتی بانک مرکزی است. شاپرک در واقع نهادی مرجع برای مدیریت یکپارچه صنعت پرداخت الکترونیک کشور است که در تلاش است تا هم ردیف جهان، بستر توسعه خدمات نوین، ارتقا سطح کیفیت خدمات، اعتماد عمومی و تقویت رقابت عادلانه را برای ذینفعان این صنعت فراهم کند. 

اهداف اصلی شرکت شاپرک شامل:

  • اعمال مدیریت و نظارت هوشمند بر شبکه پرداخت الکترونیک
  • استانداردسازی، ایمن سازی و ارتقا کیفیت خدمات و افزایش اعتماد عمومی
  • توسعه بستر خدمات نوین پرداخت الکترونیک
  • مدیریت اثربخش بازار و تقویت رقابت عادلانه در صنعت پرداخت الکترونیک

این شرکت به همه بانک ها و موسسات مالی مجاز خدمات پرداختی ارائه می کند. این سامانه مشابه SEPA اروپا و INTRAC کانادا است. از سال 1393 همه فروشگاه های مجازی برا انتقال پرداخت ها از طریق این شبکه باید مجوز کسب کنند و نماد اعتماد نیز دریافت کنند. 

شرکت های بسیاری با مجوز شاپرک در حال ارائه درگاه پرداخت اینترنتی هستند، از جمله پرداخت الکترونیک سامان کیش، به پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، پرداخت نوین آرین، تجارت الکترونیک پارسیان، پرداخت الکترونیک سداد، مبنا کات آریا، فن آوا کارت.

شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت الکترونیک

شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت الکترونیک

پرداخت الکترونیک پارسیان

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، یکی از شرکت های گروه مالی پاسارگاد است که با حفظ استانداردهای بین المللی بستر مناسبی جهت پرداخت های الکترونکی فراهم کرده است. 

شرکت پرداخت الکترونیک سامان

شبکه پرداخت الکترونیک سامان یا سپ نخستین ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور است که بر بسترهای مختلف از جمله اینترنت، موبایل و پرداخت درون برنامه ای دسترسی به درگاه های پرداخت را امکان پذیر کرده است. با استفاده از صفحه پرداخت الکترونیک سپف دارندگان کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب می توانند به صورت غیر حضوری کالا و خدمات مورد نیاز خود را از طریق وبسایت های پذیرندگان خریداری کنند. این شرکت درگاه پرداخت موبایلی و درگاه پرداخت شخصی نیز ارائه می دهد. تعرفه تراکنش های آن برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ متفاوت است. 

شرکت به پرداخت ملت

شرکت به پرداخت ملت، پوشش دهنده بیش از 15000 پایانه پرداخت اینترنتی با سرعت و امنیت بالا در سراسر کشور است. برای دریافت درگاه اینترنتی به پرداخت ملت باید نزد شعب بانک ملت یا هر بانک دیگری حساب داشته باشید. یک وبسایت اینترنتی رسمی و فعال برای فروش کالا و خدمات و مدرک هویتی جهت متقاضیان حقوقی و حقیقی نیز مورد نیاز است. با استفاده از درگاه این شرکت می توانید به صورت لحظه ای از تراکنش ها استعلام بگیرید. گزارش های مالی متنوعی دریافت کنید و به طور همزمان مبلغ خرید را به چند حساب واریز کنید. 

شرکت به پرداخت نوین آرین

این شرکت نیز به عنوان یکی از شرکت های دارای مجوز از بانک مرکزی و شاپرک در حوزه پرداخت الکترونیک مشغول به فعالیت است. درگاه پرداخت اینترنتی نوین، واسط گرافیکی کاربر پسندی دارد و پشتیبانی 24 ساعته نیز ارائه می دهد، همچنین می توانید گزارش های متنوعی از تراکنش ها دریافت کنید. علاوه بر این، درگاه نوین با تمامی زبان های برنامه نویسی تحت وب سازگاری دارد. امکانات و قابلیت های موجود در این درگاه اینترنتی شامل مواردی چون: خرید، مشاهده و دریافت قبض، ارائه انواع گزارش ها و امکان قبول کارت های شتاب تمامی بانک ها می باشد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، وابسته به بانک پارسیان با هدف ایجاد، گسترش و توسعه بستر مناسب جهت ارائه خدمات تجارت الکترونیک اقدام به راه اندازی درگاه پرداخت اینترنتی نموده است. امکان ارتباط با وب سرویس های ارائه شده از سوی سازمان ها جهت استعلام مبلغ تراکنش و سایر اطلاعات از سیستم های تحت مدیریت پذیرندگان ، سرویس بازگشت وجه کاملا سیستمی و آنلاین در صورت بروز مشکل و … از جمله ویژگی های این درگاه پرداخت است.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد

شرکت پرداخت الکترونیک سداد، درگاه پرداخت خود را در دو قالب استاندارد و پیشرفته عرضه می کند. این شرکت در سال 1393 از سوی بانک ملی، ماموریت یافت تا در زمینه خدمات نوین پرداخت الکترونیک فعالیت کند. از جمله مزایای این درگاه پرداخت می توان به سرعت بارگذاری فوق العاده، سرعت تراکنش بالا، امنیت کامل، گزارش گیری بر حسب ریز تراکنش ها و  استعلام قبض… اشاره کرد.

شرکت مبنا کارت آریا

شرکت مبنا کارت آریا نیز از جمله شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی است. مشتریان با اتصال به این درگاه پرداخت می توانند هزینه کالا و خدمات خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند. 

شرکت فن آوا کارت

واحد کسب و کار فن آوا در تعاملات خود با بانک ها و مشتریانشان هر نوع خدمتی را در زمینه درگاه اینترنتی ارائه می دهد. این شرکت می تواند خدمات پرداخت را از طریق وب سرویس به سایر بانک ها، سازمان ها و نهاد ها ارائه کند. خدمات این شرکت شامل: امکان پرداخت شناسه دار، سرویس استعلام لحظه ای، دریافت گزارش های متنوع مالی، پشتیبانی آنلاین از پذیرنده و … 

استارت آپ زرین پال، ابتکاری در درگاه های پرداخت

استارت آپ زرین پال، ابتکاری در درگاه های پرداخت

استارت آپ زرین پال در دوران اوج استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی با ایجاد فضایی امن و قابل اعتماد در کمترین زمان و ساده ترین حالت ممکن می تواند خدمات پرداختی عرضه کند. مهم ترین سرویس زرین پال، درگاه پرداخت اینترنتی است. زرین گیت نامی است که این شرکت به درگاه پرداخت الکترونیک مستقیم خود اختصاص داده است. با استفاده از این درگاه مشتری مستقیما وارد صفحه پرداخت می شود و دیگر به صفحه زرین پال هدایت نمی شود.. هزینه فعالسازی زرین گیت 20 هزار تومان است. زرین پال نماد اعتماد مربوط به خود را دارد که مستقل از نماد الکترونیک eNAMAD است.

سوالات متداول
مشترکین گرامی در صورتی که از سایت و یا اپلیکیشن قبضینو اقدام به پرداخت قبض کرده باشید، می‌توانید قبوض پرداختی خود را از بخش سوابق پیگیری و مشاهده کنید؛ در صورت پرداخت قبوض با استفاده از دیگر روش‌های پرداختی، امکان پیگیری، از طریق سایت یا اپلیکیشن قبضینو وجود ندارد.
برای به دست اوردن شناسه قبض میتوان به لاشه قبض های قدیمی مراجعه نموده یا از سازمان مربوطه شناسه قبض را استعلام کرد.

ثبت دیدگاه

شما هم می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
مجتبی جعفری

چگونه شماره سریال بگیرم

مسعود فلاح

ممنون از اطلاعات مفیدتون، من چند روزی درگیر این بودم ببینم چه شرکت های خارجی درگاه پرداخت اینترنتی مثل زرین پال و رایان پی ارائه میدن، که چند مورد رو معرفی کرده بودید، و برام مفید بود

ثبت دیدگاه